abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 726 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak se Acer spravuje

    5.9.2010 18:52 | Přečteno: 1391× | poslední úprava: 5.9.2010 18:58

    Nedalo mi abych nezkusil starý notebook Acer TravelMate 2310, který Amigo vyčistil, trochu poopravil, vzít k Ritě, a bez externího monitoru, zato s řádným úderem do něj, opravil grafickou kartu, tím mu domluvil, grafické prostředí naskočilo a drží, pak nainstaloval znovu Debian. A milý starý, dobrý Acer zatím jde jedna malina. Otázka sice je jak dlouho? Ale mám pocit, že pokud se s ním nebude nijak zvlášť hýbat, pak by nějaký čas s externí klávesnicí a myší mohl plnit, co plnit má.

    Půjde-li, ušetřím Macbook stálému přenášení a nechám ho jako hlavní stroj pro zaměstnání. Kdybych tam chtěl vzít Acer, musel bych na něj nainstalovat wokna, a k nim iTunes, protože na Linuxu jen těžko připojím iPhone jako modem. Jiné připojení ke mě v kanceláři není. Nějaká wifi Praha, ale tenhle Acer stejně nemá wifi kartu. Sice jsem někde četl, že Ubuntu by operaci připojení iPhone jako modem mohl zvládnout, ale tak hluboko jsem neklesl, abych používal Ubuntu. Mám pocit, že bych mohl stejně tak dobře používat wokna. Tedy Mac, iPhone a vystaráno.

    Jak tak běžela diskuse pod minulým blogem na abíčku, k televiznímu programu „Rodina a já,” kde jsem dostal otázku, zda jsem čelil podobné situaci, uvědomil jsem si jednu věc. Od svého rozvodu s první ženou se kterou mám dvě dcery se nimiž se pravidelně a často stýkám, včetně vnuka, jsem já ani má bývalá žena podobné situaci nemuseli čelit, protože sice jsme s Jarkou nijak zvlášť po rozvodu nemuseli, ale vždy jsme táhli za jeden provaz pokud šlo o stanovení hranic oběma dcerám. Snad asi proto, že oba jsme byli zvyklí ze svých původních domovů na tu skutečnost, že nám nikdo nic nedá, o co se nepostaráme, nemáme a není žádný důvod příliš děti rozmazlovat. Dcery pokud od určité doby něco chtěly, vždy musely si jistý díl na uspokojení svých chutí opatřit. Ať se tohle týkalo cestování, oblečení, případně jiných radostí.

    Takže jsme se nikdy neocitli ani jeden v situaci, že bychom museli, jít do konfliktu v televizním pořadu ukázaném. Mnohokrát jsem byl s dcerami v jiných konfliktech, kde se mě snažily, hlavně starší dcera, postrašit tím, že se se mnou nebude stýkat. Vždy dostala stejnou odpověď. „Jsi dospělá, víš co je pro tebe nejlepší a pokud máš pocit, že nejsem pro tebe důležitý, zařiď se podle toho. ” Vydržel jsem jejich odloučení, klidně jsem po nějakém čase navázal kontakt, pokud se chovaly odmítavě, počkal jsem. Kecy diskutujících o tom, že jsem nikoho nevychoval mě vážně neberou. Vychoval. Podle svých možností a schopností. Takže mě řeči matek o tom, že je třeba udržovat dobré vztahy tak moc nepřesvědčují.

    Mnozí rodiče, ne samozřejmě všichni, mají pocit, že je potřeba udržet kontakt za každou cenu. Odchodem dětí mnohé mají pocit nepotřebnosti. Snaží se dítě udržet pod kontrolou, aby si mohli namlouvat, že bez nich to nejde. Mnohdy rodiče se bojí rozpadu vztahu mezi sebou, protože jediné co je drží pohromadě je právě ona starost o děti. Jenže děti nemají povinnost činit své rodiče šťastnými v jejich vztahu a nemají povinnost dávat svým rodičům jakýkoliv smysl jejich života.

    Rodiče jsou odpovědni za svůj život a dospělé děti jsou také odpovědni za svůj život. Ona osobní odpovědnost vůbec nebrání dobrým vztahům. Z toho důvodu mám za to, že je potřeba udržet hranice za každou cenu. Hranice, která jasně stanovuje míru odpovědnosti. Moje dcery obě odešly z domova ve dvaceti letech, obě ani mě ani matku nežádaly o pomoc, zařídily se, prožily si svoje traumata jaká nutně nastanou při osamostatněni, pokusily si nabrousit drápky jak na mě, tak na jejich matce, aby se nakonec vztahy přirozeným dospíváním zcela bezproblémově upravily. Musel jsem ledacos vydržet, ale nikdy jsem jim nedovolil aby rozhodovaly za mne, stejně jako jsem jim nikdy nedovolil aby mne zneužívaly. Pokud nežádají o pomoc do života se jim nepletu, protože předpokládám, že jsou stejně schopné jako já i jejich matka se o sebe postarat.

    Jedna z asertivních dovedností je dovednost zvládnout konflikt. Konflikt, kde mohou znít hlasitá slova, konflikt, kde si jasně lidé sdělují, co chtějí, co nechtějí, konflikt, který probudí emoce, ale ty emoce nepřerostou v nenávist a odmítnutí člověka jako takového. Jen ti, co nezvládají konflikt vyžadují naprostou bezkonfliktnost. Vyžadují naprostou vstřícnost a žádné odmítnutí. Takové chování nesvědčí o jejich dokonalosti, spíš svědčí o jejich úzkosti a strachu z následků, které by mohl konflikt přinést.

    Nebojím se jít do konfliktu s klienty, stejně jako se nebojím jít do konfliktu se svými dcerami, nebo přáteli, pokud mám pocit, že překračují mé hranice. Nezastávám názor, že v zájmu věci je nutné něco vydržet. Zatím jsem v zájmu věci, své věci se dokázal ohradit, odmítnout něčí požadavky, které jsem považoval pro sebe za nevýhodné a dožil jsem se s tím šedesáti let, hlady jsem neumřel, s dětmi se stýkám, přátele mám a ženy mne neodmítají. Spíše naopak. Většina lidí mě respektuje. Stejně jako respektuji já je. Ono totiž o život jde jen málokdy a valná většina lidí, prostě přijme tu skutečnost, že si druzí lidé nenechají od nich srát na hlavu jen proto aby vypadali v jejich očích dobře.

    Rodiče, které dopustí aby jim jejich děti přerostly přes hlavu tím způsobem, že děti je nerespektují, nerespektují pravidla vlastní soběstačnosti v mezích možností, se zákonitě dostávají do rozporu. Rozporu mezi láskou k dětem a vlastními potřebami. Pokud ona láska překročí neúnosnou mez, často se stává jen pouhý využíváním a zneužíváním rodičů nez ohledu na jejich situaci. Bohužel nejedná se jen o závislé děti. Také je nutné říci, že jsou i rodiče, kteří zcela klidně zneužívají své děti. I v takovém případě mají dospělé děti právo se rozhodnout, zda požadavky rodičů jsou oprávněné a v případě, že naznají, že nejsou, klidně mají právo odmítnout. Zda si to troufnou je věc jiná.

    Tak po celou dobu psaní blogu Acer vydržel, ani se nehne, takže rána byla účinná i když postrádá logiku, protože všichni víme, že je to technická záležitost a notebook se úderem nespravuje. Nespravuje, leč funguje.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.9.2010 19:08 Jíra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Sice jsem někde četl, že Ubuntu by operaci připojení iPhone jako modem mohl zvládnout, ale tak hluboko jsem neklesl, abych používal Ubuntu. Mám pocit, že bych mohl stejně tak dobře používat wokna.
    Tenhle bavič by měl mít pořad v televizi.
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 19:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    LOL! Ty žgryndy potom jsem nečetl, ale tohle mě pobavilo. Další důkaz o tom, že ajfoun suxxx. Ale k věci...

    ...to řešení násilím je dočasné. Vsadil bych si na studené spoje nebo tak něco. 9/10 kutila doporučuje základní desku hodit do trouby a modlit se.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.9.2010 19:51 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Tak já to amigovi řeknu. S tou deskou. Jinak s iPhonem jsme náramně spokojený, po Nokii mám pořádný smart telefon, to jen ti co ho nemají po něm plivou. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    kotyz avatar 5.9.2010 19:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    zbytecny, uz ti psal na facebooku tenkrat ze to nemuze udelat, protoze je v tom moc plastu a ty by se roztekly ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.9.2010 21:35 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Smím se zeptat, jak můžu plivat po něčem co nemám?

    Jinak Ajfoun mi nevyhovuje minimálně ze dvou důvodů. Nemá hw tlačítka/klávesnici. Místo úvodní obrazovky s informacemi (kalendář, počasí, SMS zprávy, emaily, nepřijaté hovory atd.) vidím jen sadu ikon. Dá se to aspoň změnit?
    xkucf03 avatar 6.9.2010 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Dá se to aspoň změnit?
    Myslím, že na to jde nainstalovat Android.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.9.2010 15:44 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    LOL! Tak to o tom začnu uvažovat!
    5.9.2010 19:56 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    IPhone lze používat jako modem přes Bluetooth naprosto stejně jako jakýkoliv jiný telefon. Když jsem před půl rokem skončil neplánovaně v nemocnici, tak jsem tak iPhone používal bez jakýchkoliv problémů, nebo složitého nastavování. Použil jsem k tomu NetworkManager dodávaný s distribucí a vše naklikal během pár sekund.

    Co se týče použití přes kabel: včera (tuším) o tom blogoval někdo na root.cz. Stačí nainstalovat nějaké balíky.
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 20:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Bluetooth mě nezajímá dokud si nezapomenu drát vzít s sebou. Je zajímavé, že pro svou blbou nokii (i motorolu) žádné extra balíky nepotřebuju, ale jablíčkaři prostě musí mít něco extra.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 5.9.2010 20:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    My co používáme WM 6.5.X volíme WIFI-router - funkce, která Vám udělá z telefonu WIFI-router. Z NTB není problém se připojit a surfovat i tam kde je jen GPRS/EDGE. Suse s tím nema problema.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.9.2010 20:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Tuhle funkci bych chtěl taky (tedy přímo v distribuci Apple). Kdysi, když ještě iPhone neuměl tethering, tak jsem používal program PdaNet na jailbreaknutém iPhonu a ten to uměl. Ale většinou nepotřebuji sdílet internet více lidem a vystačím si s Bluetooth nebo kabelem. Každopádně je to hezká funkce. IMO je tok jedna z hlavních novinek Androidu Froyo.
    gtz avatar 5.9.2010 21:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Já také nemám důvod sdílet připojení, používám to již nějakou dobu jen pro servisní účely. Pro sdílení připojení opravdu naše GPRS/EDGE sítě nejsou, datové limity operátorů jsou tak malé a drahé, že sdílení je skoro vyloučeno..
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Úžasné! Jak moc to žere baterii? Jak snadno se připojí také cizí lidé okolo? Jaká je režie? (Jinými slovy: ve valné většině případů je to naprostý nesmysl.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 5.9.2010 23:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Baterií to žere o cca 20% více než BT. Nikdo se nepřipojí, pokud neznají ten správný WPA2 klíč. Nesmysl? nevím proč ..
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.9.2010 23:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    vezme si to za 3 hodiny provozu půlku baterie, což je hodně, ale ten komfort. Nastavím si co chci, WPA/WPA2 a po problémech, připojím se pouze jen já a nikdo jiný. Režie - zapnutý wifi-router cca 20% cpu, 15% cpu pro datové spojení, někdy to kolísá i na 60%, ale vždy s telefonem v pohodě telefonuji nebo pošlu SMS. Stále lepší je použít WPA2 než nějaký BT. Tahat někde nějaký USB kabel ... to je u mne absolutní nesmysl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Skrze drát to můžu i nabíjet, to jaksi přes WiFi nejde... Režie přitom jde k nule. No a víc lidí se na ten drát asi nenapíchne. Takže ano, WiFi je zhovadilost (jedinou výhodou je absence nutnosti tahat kabel, který ale tahám stejně).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 5.9.2010 23:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    No ale vem si komfort a klídek, někde lovit kabel ten připojovat k NTB pak cosi někde štelovat. Ne nepotřebuji toto, jeden klik na LCD na telefonu a router je v provozu, to stejné v Suse, jeden klik a jsem na netu. Třeba někde ve vlaku k nezaplacení. A nabíjet telefon přes baterku v NTB, no to také celkem hodně ubere energie.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 23:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ten drát mám v batohu/brašně hned u sluchátek (ve vlaku k nezaplacení), takže není problém. Na telefonu akce žádná a na PC jeden příkaz, takže není problém. Laptop jaksi potřebuju jenom v tom vlaku a na baterii vydrží dost dlouho (napájení jednoho USB je v pohodě, nehledě k tomu, že zapnutá WiFi taky něco žere), zatímco telefonu pár hodin EDGE (ne-li 3G, do budoucna) ubere šťávy fest a nedovolat se by mohl být průšvih, takže opět není problém. Kabel vychází snad ve všem lépe.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 6.9.2010 07:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    vyhcázelo mi to skoro nastejno, zda jsem použil BT+GPRS/EDGE nebo WIFI+GPRS/EDGE, spotřeba se lišila o pár procent. Pokud jsem někde kde není klasický net a je potřeba někde létat nastavovat pak je to k nezaplacení. NTB v ruce a mobil v kapse na boku. No a někde se pak najde nějaká zásuvka na napájení ... když ne u zákazníka pak v autě. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 6.9.2010 10:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    • WiFi: PC = spotřeba_WiFi; telefon = datové_přenosy + spotřeba_WiFi
    • USB: PC = spotřeba_napájení_USB; telefon = datové_přenosy [- spotřeba_napájení_USB]

    V mém případě spotřeba telefonu jednoznačně nižší, přičemž výdrž telefonu je pro mě jasná priorita. Výdrž laptopu nedokážu odhadnout, ale tipuju, že bude srovnatelná. Ten telefon se může navíc nabíjet (že se má nová nokia nenabíjí, za to bych ty inženýry proklel).

    Jinak telefon můžu zasunout do volné šachty na mechaniku, pokud bych se potřeboval pohybovat.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 6.9.2010 13:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Nabíjet by měly všechny, ale záleží na FW, kde a jak je to chcíplé (některé FW nabíjely některé ne). Moje bývalá firemní E nokie taky nechtěla nabíjet, nakonec toto vyřešil update FW. Ale já tyto update FW fakt nemusím, abych zálohoval vše co tam mám někam jinak, připravil si původní SD kartu se vším co tam bylo a pak zase všechno nazpět .... eeee.... opruz. Spousta lidí se na toto vyprdnulo a používá redukci (z Mini USB je vyveden extra konektor pro nabíjení), není problém takový konektor zbastlit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.9.2010 13:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    dobrý kabel pro toto je Nokia DKE-5 USB.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 22:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    ...to řešení násilím je dočasné. Vsadil bych si na studené spoje nebo tak něco.
    Přesně tak, při třetím rozebírání jsem zkoušel bajpas uzemění, ale je to nějakej jinej "duch".
    9/10 kutila doporučuje základní desku hodit do trouby a modlit se.
    Zkoušel jsi to s deskou z ntb? Jen odlepování všech těch molitanovejch píčovin by bylo na půl dne, nehledě na to, že je tam spousta plastovejch věcí "nesundatelná".

    BTW: rozpejkáš jen svoje desky, nebo případně i vysvětluješ lidem, že věc co jsi jim měl opravit, jsi jim usmažil? :-D
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Zkoušel jsi to s deskou z ntb?

    Ne, měl jsem půjčenou horkovzdušnou pistoli, ale jsou tu tací, kteří takhle zapékali telefon. Jinak se to řeší obalením třeba alobalem (proti té pistoli).

    BTW: rozpejkáš jen svoje desky, nebo případně i vysvětluješ lidem, že věc co jsi jim měl opravit, jsi jim usmažil? :-D

    Opravuju si svoje věci, ostatní (a) předem varuju, že za nic neručím, nebo (b) posílám do servisu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 22:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Zadání znělo "opravit", né "odpravit". Jestliže existovala možnost používání-ho jen na externí monitor, neměl jsem důvod zbytečně riskovat. Už i ten bajpas už byl hodně "chůze po laně".
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    To nezní jako nefunkční výstup/displej -- spíš jako pojebané GPU. Jinak by to bylo triviální
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 13:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ale není to triviální pane chytrej, já jsem zpravoval ZESTy, takže o deskách toho "malinko" vim a tohle je holt ta nejhorší duchařina, klepneš-jede, klepneš-nejede. Kdyby nejel výstup i displej, svedl bych to samozřejmě taky hned na to tvoje GPU a nemusel bych se s tim 3x rozebírat... :-D
    6.9.2010 12:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    No jsou, ale pak taky ten telefon letěl do koše ;-) (bohužel tam byla klávesnice řešena tak, že na plošném spoji byly pružné plíšky přelepené folií, ta tu teplotu nevydržela a jak se pod ní plíšky hýbaly, tak urvaly pár smd rezistorů). Jiný plast celkem vydržel.
    Baník pyčo!
    5.9.2010 22:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Já vůbec Jeníku nepochybuji, že si udělal co si moh, já tomu dal ránu a zatím to jde. Dokonce až upgraduju Debiana, tak pak i ten iPhone jako modem použiju. V nejhoším k němu koupím LCD monitor, nový a bude.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ono asi nakonec nejlepší bude tenhle krám narvat svému nejhoršímu nepříteli a pořídit si něco trošku použitelného.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.9.2010 22:44 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ale, však do práce, nebo k Ritě na to surfování a psaní stačí. Gvim na tom funguje, firefox taky, tak o nic nejde.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Zatím.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 22:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    ...ale prdlajs.
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 22:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Pokud je to fakt nějaký spoj na GPU, dávám tomu maximálně několik měsíců. Jinak se tam beztak posere něco jiného, takový křáp (levný acer) aby jeden pohledal. To už je lepší pořídit za zhruba dva tisíce nějaký (a) jetý desktop s LCD, nebo (b) jetý laptop trošku jiné třídy -- pokud se netrefí nějaký vrak, bude to fungovat a ještě to bude i lepší.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 23:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ty si ale zase zplodil hovno jak cep! :-D
    To už je lepší pořídit za zhruba dva tisíce nějaký...blabla...výplň...pokud se netrefí nějaký vrak, bude to fungovat a ještě to bude i lepší.
    BTW: jak jsi přišel na GPU proboha? Máš křišťálovou kouli (nemyslim protézu)?
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje

    LCD dneska vyjde na litr -- použitelné, klávesnice a myš jsou za pakatel -- ergonomie nesrovnatelná; téměř libovolný desktop od Dellu/IBM z bazaru lehce přes litr bude i poněkud výkonnější (a navíc rozšiřitelný).

    ...bez externího monitoru, zato s řádným úderem do něj, opravil grafickou kartu, tím mu domluvil, grafické prostředí naskočilo a drží...

    Jinak ano, popis závady jak sviňa. Podle jiného komentáře soudím, že konvertorem nebo displejem to nebude, když pomáhá deformace základní desky.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 23:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Podle jiného komentáře soudím, že konvertorem nebo displejem to nebude
    ...no vidíš, tak nakonec to už víš i ty ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2010 23:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Proč jsi teda psal ten předchozí komentář? Nechápu... Ale možná to není pro střízlivé.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 00:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Kámo, trefil si zrovna moment mé absolutní střízlivosti. Nicméně, to neřeš, neživíš, tak nepřepínej, bez schématu a osciloskopu to zpravit prostě nejde. ;-)
    6.9.2010 12:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Kolibáč má pravdu, podle popisu závady to je fakt prasklý spoj mezi vrstvami desky. Tvrdí to 2 ze 2 mých naleštěných.. teda křištálových koulí.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 12:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ale píču! To že je tam někde duch tvrdim já, on tady furt blekotá něco o GPU, kdyby byl v píči čip, tak by to asi nejelo ani na ten externí monitor, ne?!
    6.9.2010 13:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Myslí studeňák mezi spoji desky a GPU, případně nějaký spoj od GPU v desce (protože kvůli tomu musel vyhodit jeden thinkpad). Aspoň doufám. Čipy jsou samo OK, to by se projevovalo jinak. Já bych to zobecnil na jakýkoliv spoj na desce. V každém případě je tahle závada o nervy, pracuješ, někdo ti kopne do stolu a 10 minut to šteluješ (mlátíš, hýbeš)...

    Zemnění byl dobrý pokus, u desktopů to někdy paseku nadělat i může (pokud je šitský zdroj, tak kolikrát i probíjí vzadu case), ale u NTB je tohle marné.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 6.9.2010 13:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Tak tak.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 5.9.2010 23:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    ACER 1356LMI z roku 2003 používám dodnes, bez větší závady. Jen se párkrát uhřál konec adaptéru. Viděl jsem 2x tak dražší NTB které šly po 4 letech do křemíkového nebe.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 23:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Bohužel je to hlavně o dílenskym zpracování, já mam tm4050 (2005), po rozebrání toho Jílkova tm2313 (2007) jsem byl doslova zděšenej čeho jsou výrobci v rámci "úspor" (za dva roky) schopný... :-(
    gtz avatar 5.9.2010 23:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    bohužel je to tak, spousta novějších NTB je prostě pouhá hrůza. Prostě šetří se všude na těch nepravých místech. Ano ten model co mám je dnes již málem muzeální kousek :). ale s Suse a LXDE funguje jak má. Jen jsem vyměnil B-wifi za G-čkovou a šlape jak má. No největší bolest Acerů této kategorie je napájecí konektor :) ten se láme a nevím kolikrát jsem ho musel měnit za jiný.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 6.9.2010 01:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Já jsem si teď rozchodil jedno starší Pentium II (400 Mhz, 160 MB RAM, 1,6 GB disk), dal na to Debian a Enlightenment (E17) a funguje to naprosto parádně, web se v tom prohlížet dá (Iceweasel/Firefox) a psát taky, odezva je lepší než na některých strojích se čtyřjádry a gygabajty paměti. Tyhle staré počítače jsou pořád v pohodě a použitelné (až tady na programování a hry – tam bych se bez toho, co mám normálně na stole, neobešel) :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 6.9.2010 01:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    OMG, y/i (ne, nejsem Polák) :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 22:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Poštovný na Slovensko je drahý... :-D
    5.9.2010 22:46 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    No to není nepřítel, to je jen čubka :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.9.2010 22:49 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Použitelnýho mám Macbook, iMac 27 a pc
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 22:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Budu hádat, dostal někam na pravou stranu, asi na vysokosti 1/3 - 2/5 těla?
    5.9.2010 22:45 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    sem mu dal na obě strany
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    kotyz avatar 5.9.2010 19:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    uz tam ma dva a bude mit treti! :-D :-D :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.9.2010 20:04 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Válí se mi tu Asus (ne můj), který má pravděpodobně taky vyhřátou grafiku. Kam mám fláknout a jak silně ?

    Jinak jsem se na inkriminovaný pořad taky podíval (a předtím jsem si vyzkoušel nainstalovat kdeco, až MPlayer se ukázal správnou volbou). Ocenil jsem, že jste se jako jediný diskutující zdržel emocí, ale to asi profesionál musí. A abych pravdu řekl, souhlasím s Vaším návrhem řešení situace, nějak to koresponduje s mými vlastními zkušenostmi.

    A ještě něco : teď už věřím, že jste člověk z masa a kostí a ne psychologický projekt zaměřený na studium reakcí IT geeků, jak se mi nějaký čas jevilo. Ještě vezměte do některého pořadu Marcelu a Ritu-Gabrielu ať je taky poznáme :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    5.9.2010 20:14 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Už jsme obě měly tu čest. Marcely pořád nevím, ale na mě padnul los do dílu "muže nepotřebuji", no, nějak jsem k hlavní představitelce nemohla pojmout ty očekávané sympatie.
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    Darth Phantom avatar 5.9.2010 20:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    A jak se teda spravuje ten Acer, dědo? Kam je třeba udeřit a jak silně? O spravování nic, zato přiblblých slintů požehnaně. Ne že by to bylo nějaké překvapení, ale někdo se mohl bláhově domnívat, že se zde doví něco o spravování notebooků :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2010 20:35 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Já hovado Martin Burda zas nemám co na práci, tak tu aspoň dementně kydám já blb.
    5.9.2010 20:43 Jan Jílek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Já hovado Jan Jílek opět nemám dočeho píchnout, a tak se aspoň ukájím zde na tomto serveru. Pilně číhám (dost často i v noci), jsem vždy ve střehu a z fleku jsem připraven to komukoli nandat, jaký je chlapeček, nedošukna, komunista a soudruh. Jsem já to ale borec.
    5.9.2010 20:49 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    jsem kretén, co Jílka obdivuje, protože ví, že na něj nemá. Opičím se po něm používám jeho slovník a přitom mu já vylízanec nesahám ani po paty.
    xkucf03 avatar 5.9.2010 21:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    5.9.2010 20:36 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    vlastně si nejsem schopný plně hned uvědomit jaký jsem blb, ale vždycky, když si po sobě přečtu co jsme napsal, tak sem si musel říct, To jsou zase kraviny.
    Darth Phantom avatar 5.9.2010 20:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Dobrý. A jak se to teda spravuje? :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2010 20:54 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    já kretén nevím, že Acer se spravuje stejně jako já. Musím dostat pořádnou ránu do škécy a pak se mi v tý bedně kytu, co mám místo hlavy rozsvítí a už to jede.
    5.9.2010 20:51 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Vždycky když s e podívám do zrcadla,musím si dát ránu a říkám si, že měl tát místo mě udělat radši metr dřeva aby byl nějaký užitek.
    Darth Phantom avatar 5.9.2010 20:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ty asi vážně nemáš co dělat, dědku :-D. Položil jsem ti jednoduchou otázku, jak se Acer spravuje a nic jsem se nedozvěděl. Tak tedy příjemnou zábavu, dědouši :-D)))
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2010 20:59 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    já debil jsem si dal odpověd jakou si zasloužím aještě nejsem spokojený :-)
    5.9.2010 20:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Ty už obě byly a už jsem oba ty pořady inzeroval
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.9.2010 20:38 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Aha, tak to jsem asi chyběl :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    6.9.2010 20:33 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Na TyTrubko jdou najít videa, kde zoufalí uživatelé grilují nebohý hardware horkovzdušnými pisolemi a dokonce ho pečou i v troubě (normální, ne mikrovlné!), sice tím zrušíte elektrolyty, ale ty jsou relativně snadno vyměnit. Na PCTuningu nebo podobném webu byl dokonce kdysi článek o pečení grafických karet v troubě, zkoušel jsem to googlit, ale vrací mi to buď nepečené grafiky, nebo pečené kachny :-)
    6.9.2010 20:52 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    Jo, to jsem četl, u grafik to funguje. Ale grafika je trošku něco jiného než deska. Deska je plná patic (ram, procesor, atd...), konektorů, případně i nalepeného molitanu nebo folií. Něco je sundatelné, ale většina ne. Deformace většiny věcí teplem má fatální následky. Naopak u grafiky je to fakt jen deska, na které je chladič, který jde snadno sundat a pak se to zapéct dá.

    Ale jinak se opravdu desky opravují horkovzdušnou pistolí, pokud je to totiž profláklá závada a tedy jde lokalizovat místo poruchy, jde okolí ochránit alobalem a nechat jen výřez kde se operuje proudem vzduchu z pistole. Ale to je něco jiného než to hodit do trouby ;-).
    Baník pyčo!
    6.9.2010 10:19 uhrovaty mladik linaxar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se Acer spravuje
    pico

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.