abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána grafická knihovna Mesa 26.0.1 s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Je to první stabilní verze po 26.0.0, kde se novinky týkají mj. výkonu ray tracingu na GPU AMD a HoneyKrisp, implementace API Vulkan pro macOS.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.23.0 FreeRDP, tj. svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol). Opravuje 11 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Španělský softwarový inženýr oznámil, že se mu podařilo na dálku ovládat sedm tisíc robotických vysavačů po celém světě. Upozornil tak na slabé kybernetické zabezpečení těchto technologií a jejich možné a snadné zneužití. Nesnažil se hacknout všechny robotické vysavače po světě, ale pouze propojil svůj nový DJI Romo vysavač se zařízením Playstation. Aplikace podle něj ihned začala komunikovat se všemi sedmi tisíci spotřebiči a on je

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Humor

    Momo je fenka cavapoo, která svými náhodnými stisky kláves bezdrátové klávesnice vytváří jednoduché počítačové hry. Technicky to funguje tak, že Raspberry Pi s připojenou bluetooth klávesnicí posílá text do Claude Code, který pak v Godotu píše hry a sám je i testuje pomocí screenshotů a jednoduchých simulovaných vstupů. Za stisky kláves je Momo automaticky odměňována pamlsky. Klíčový je pro projekt prompt, který instruuje AI, aby i

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 02:22 | Nová verze

    GNU awk (gawk), implementace specializovaného programovacího jazyka pro zpracování textu, byl vydán ve verzi 5.4.0. Jedná se o větší vydání po více než dvou letech. Mezi četnými změnami figuruje např. MinRX nově jako výchozí implementace pro regulární výrazy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    24.2. 16:22 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Ladybird ohlásil tranzici z programovacího jazyka C++ do Rustu. Přechod bude probíhat postupně a nové komponenty budou dočasně koexistovat se stávajícím C++ kódem. Pro urychlení práce bude použita umělá inteligence, při portování první komponenty prohlížeče, JavaScriptového enginu LibJS, bylo během dvou týdnů pomocí nástrojů Claude Code a Codex vygenerováno kolem 25 000 řádků kódu. Nejedná se o čistě autonomní vývoj pomocí agentů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    24.2. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 148.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově lze snadno povolit nebo zakázat jednotlivé AI funkce. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 148 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 958 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Ekonomie v jedné lekci IV

    6.1.2011 00:48 | Přečteno: 882× | poslední úprava: 6.1.2011 01:23

    Inflace je trvale využívána našimi vládami moderní „plánované ekonomiky” Právě proto, že všechno trvale zamlžuje. Abychom použili jeden příklad, viděli jsme, že víra, že veřejné výdaje nezbytně vytvářejí nová pracovní místa je chybná. Viděli jsme, že kdyby peníze byly získané zdaněním, pak za každý dolar utracený vládou prostřednictvím veřejných výdajů by soukromí spotřebitelé utratili jeden dolar méně na splnění svých soukromých přání. Za každé vytvořené veřejné místo by bylo zničeno jedno soukromé místo.

    Co když však veřejné výdaje nejsou hrazeny z daňových výnosů? Předpokládejme, že jsou placeny deficitním financováním, tedy z výnosů vládních půjček nebo pomocí tiskařského stroje. Potom k právě popsanému výsledku nedojde. Zdá se, že veřejné výdaje budou vytvořeny z nové „kupní síly.” nemůžeme říci, že by kupní síla byla sebraná daňovým poplatníkům. V tento okamžik se zdá, že země dostala něco za nic...

    Pokud není učiněn žádný poctivý pokus splatit akumulovaný dluh a namísto se utíká k neskrývané inflaci, následují popsané důsledky. Země nemůže dostat něco, aniž by za to zaplatila. Inflace je formou zdanění a to zřejmě tou nejhorší formou, jež obvykle dopadne nejvíce na ty, kteří jsou nejméně schopní platit.

    Takže až sem Henry Hazlitt o inflaci. Jenom podotknu, že jiní autoři tvrdí, že je možné nemít inflaci, případně jen velmi velmi mírnou a přesto lze díky vyšší produkci a deflaci, aniž by to podvazovalo hospodářský rozvoj, si za stejné peníze za několik let koupit více zboží. Ale to zas až jindy.

    Jinak mi nedá abych nedodal ještě jeden link na blog profesora Zeleného, který jsem si před chvílí přečetl. To už je druhý blog od něj, co mě překvapil svým obsahem.

    Co je v nepořádku s americkou ekonomikou? Nic.

           

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.1.2011 07:09 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Prvni!!!
    6.1.2011 09:27 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Clanek M, Zeleneho je vyborny, stejne tak diskuze k clanku. Co neni/chybi v clanku doplnuje diskuze. Soucasny problem analyzuje kdekdo, v necem se shoduji, v necem rozchazi, to same plati o jeho reseni. Globalni ekonomie, globalni trh nejsou provereny delsim casovym usekem podle nejz by se daly vysledky hodnotit, o tom rozhodne budoucnost. Pokud se jedna o US, nepodcenovala bych je v tak velke mire. Podle me spotrebovavaji produkty zemi s levnou pracovni silou, zatim se jim vyplaci kupovat nez produkovat. Levna pracovni sila v rozvojovych ekonomiich se bezpochybne zdrazi, nez/az se vyrovna, mohou se venovat priprave/planum pro budoucnost, na chybach se poucit. Mnozi tvrdi ze jich nadelali dost. Vystaveli tovarny, atomove elektrarny mimo sve uzemi (Kyoto Accord), presunuli vyrobu spojenou s necistotou do jinych zemi. Netusim jakou strategii sleduji. Chci verit ze nesedi nekde na verande v houpaci zidli s hlavou svesenou s rukama v kline.
    6.1.2011 20:55  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    7 - dobry prispevek
    6.1.2011 20:55  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    tak dobry zase neni
    6.1.2011 20:55  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    je
    6.1.2011 20:56  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    proc myslite ze neni
    6.1.2011 20:56  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    proto
    6.1.2011 20:56  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    a proc ?
    6.1.2011 20:57  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    pro slepici kvoc
    6.1.2011 21:00  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    aby kvocna nekvokala
    6.1.2011 21:01  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    ze nema proc?
    6.1.2011 21:01  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    ne, ze neni v Decine
    6.1.2011 21:02  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    u kostela na schodech ?
    6.1.2011 21:02  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    v televizi ty joudo ...
    6.1.2011 21:03  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    vubec se pritom nemusi urazet?
    6.1.2011 21:03  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    ne, ale de to pomalu
    6.1.2011 21:04  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    nicmene, pravy okraj uz se blizi...
    6.1.2011 21:05  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    maso na taliri
    6.1.2011 20:52  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    2
    6.1.2011 20:53  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    3
    Marcela* avatar 6.1.2011 13:24 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Hmm. Výborný článek prof. Zeleného. Napsáno srozumetelným jazykem, což mi vyhovuje. Jak jsem z článku vyrozuměla, tak zjednodušeně řečeno, je krize způsobena nerovnováhou mezi mikro- a makroekonomikou.

    Tohle nemá chybu:
    Použijme jednoduchou metaforu: Ekonomika je jako pes – jednou ho kopnete, a on vám olízne nohu a oddaně na vás hledí. Kopnete ho podruhé, a on s vytím uteče do kouta. Kopnete ho potřetí, a skočí vám po hrdle. Jak říkával můj mentor, ekonom Oskar Morgenstern: „Upustíte francouzský klíč do stroje, a ten se zastaví. Upustíte jej do ekonomiky – a ona jej pohltí.” Tedy absorbuje jej, přizpůsobí se mu jako živý organismus. Studium biologie a psychologie by tedy pro ekonomy bylo užitečnější než učit se fyziku, mechaniku nebo deskriptivní geometrii.
    Obrázek dole taky dobrý :-) :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2011 14:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Studium biologie a psychologie by tedy pro ekonomy bylo užitečnější než učit se fyziku, mechaniku nebo deskriptivní geometrii.
    To lze takto těžko říci. Záleží, v jakém oboru ekonom pracuje :-): Mně se hodily znalosti právě z mechaniky (vačkové hřídele, ojnice, hydraulika apod.) :-): psychologie se ale hodí vždycky - pro jednání se zákazníky
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.1.2011 15:40 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Ono je asi potřeba dostat oboje do určité rovnováhy, ale co mám zkušenost s ekonomy, většinou se v lidech i v lidské motivaci vyznali.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    6.1.2011 20:53  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    5
    6.1.2011 20:54  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    6
    6.1.2011 20:57  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    inflace ?
    6.1.2011 20:58  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    neni jak byla
    6.1.2011 20:58  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    ale bude
    6.1.2011 20:53  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    4
    6.1.2011 22:02 1.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    1. v 22.
    6.1.2011 22:03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    2. v 22.
    7.1.2011 07:37 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    A je to tady. Dnes se potvrdila pravdivost jednoho prispevku, myslim ze byl od JS. Ocekava se zdrazeni potravin a veskerych produktu z dovozu. Duvod: slaba uroda. Takze skutecne prevazna letosni uroda jde na biopaliva misto do potravinarskeho prumyslu. Cena ropy stoupa - drazsi dovoz (vseho). Nemam ve zvyku zbastit veprika na jedno posezeni tak me prozatim planovane zvysovani cen netrapi. Co mi trochu zacina delat vrasky je vseobecne priznavany duvod proc se neustale rozpoutavaji 'mensi valky'. Duvod? Aby se pozornost nespokojene verejnosti presunula jinam. Valka je vicemene reseni stagnujici ekonomie. Co se da znicit se znici, budovanim znicenych projektu pocina konjunktura. A nespokojeni lide? Jsou radi ze to prezili. Nejsem ekonom ani psycholog, jen si tak premyslim.
    Dalibor Smolík avatar 7.1.2011 09:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Co se da znicit se znici, budovanim znicenych projektu pocina konjunktura. A nespokojeni lide? Jsou radi ze to prezili. Nejsem ekonom ani psycholog, jen si tak premyslim.
    Možná nejste ekonom ani psycholog, ale vystihla jste to bohužel naprosto přesně ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.1.2011 11:34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    Rakouska skola
    7.1.2011 11:35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ekonomie v jedné lekci IV
    hlavu mi semlela

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.