abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pools avatar 11.10.2011 01:39 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Upřímně doufám, že tvůrce Unity rakovina točí!
    Vivre libre ou mourir!
    clayman avatar 11.10.2011 07:17 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Mně osobně je Ubuntu ukradené, už léta používám Arch, ale jak se říká -- přej a bude ti přáno... :/
    11.10.2011 08:56 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Upřímně doufám, že jednou dostanete rozum a takové blbé řeči si strčíte někam.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    luta avatar 11.10.2011 12:14 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu

    +1, to je špatná sranda..tohle člověk pochopí, až to na někoho z blízkých přijde :-(

    pools avatar 11.10.2011 12:21 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Njno, je to narážka na jednu písničku. A kdybyste se dívali na South Park, tak víte, že už se z rakoviny sranda dělat může...
    Vivre libre ou mourir!
    11.10.2011 12:37 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Jenze ty nejsi South Park, fakt ne.
    pools avatar 11.10.2011 13:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ok, mi to vtipné přijde, tobě ne. Nic na tom nemění že Unity je momentálně v hrůzostrašném stavu a jeho použitelnost nedosahuje ani prvních alfa verzí kde4, a v tomto momentě to nasazujou jako hlavní a v případě 2d verze (která je v Qt!!!) jako fallback prostředí do distribuce pro "normální lidi"... Raději bych si uřezal ruce než tu hrůzu používal...
    Vivre libre ou mourir!
    11.10.2011 13:31 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Řežte. Nic Vám nebrání. Stejně jako Vám nebrání Unity nepoužívat. Čemu vadí, že je Unity 2D napsáno v Qt? Kouše? Unity 2D používám každý den (Ubuntu 11.04 ve VMware Playeru, verze 3D nejede) a žiju. Kupodivu se mi s tím pracuje vcelku dobře.

    Mám verzi 11.10 taky ve VMware. Chodí to úžasně! Od 11.04 velký skok.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    11.10.2011 17:56 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Taky s unity2d nemam problém. A v novém ubuntu11.10 jsem si už asi měsíc vážného bugu nevěiml.
    pools avatar 11.10.2011 23:10 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Aha, takže bych si měl nahodit třebas debian a v něm používat ubuntu aby mi jelo také tak skvěle?
    Vivre libre ou mourir!
    12.10.2011 08:59 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    To jsem někde psal?

    Normálně jedu na 10.04 a vývojové verze sleduji ve VMware. Ta 11.10 se mi tak líbí, že asi nebudu čekat na 12.04 a přejdu už teď.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    11.10.2011 12:42 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Na South Park se už dlouho nedivám. Před mnoha lety mi jejich vtipy přestaly připadat směšné.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    11.10.2011 20:10 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Důchodce?
    11.10.2011 20:32 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Batole ?
    pools avatar 11.10.2011 23:10 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    K*kot leda ;)
    Vivre libre ou mourir!
    11.10.2011 21:44 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Asi ano. Připadá mi to trapné tak 15 let.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    11.10.2011 23:52 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Před 15 lety South Park nebyl. Epic fail!
    12.10.2011 03:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Téměř ano. Ale je fakt že v čr se to rozkřiklo později - ale ne zas o moc později (v 1999 už určitě frčel mezi kewl mládeží).
    12.10.2011 09:04 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Tak skoro 15 let. Když jsem začal chodit na střední školu, začal být ten seriál populární. Už si nepamatuju od koho nebo jak se mi dostaly do rukou první díly. Tehdy mě to bavilo ale z nějakého důvodu mě to rychle přešlo. Nevím proč. Pokud se to někomu stále líbí, ať si to užije, je mi to jedno. Jen mi ten vtip s tou rakovinou přišel silně blbý.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    12.10.2011 16:08 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Petře nemá cenu se rozčilovat. Všude se najdou blbci kteří mají jenom svoji pravdu a bez zábran pošpiní práci jiných. stejně jako v ok listu vpz/teh. Unity mi taky nevyhovuje tak používám KDE a spokojenost.
    12.10.2011 19:30 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Pomoc, úchyl! Používá lidi!
    12.10.2011 21:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    13
    11.10.2011 14:36 anton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    To je ale ošklivé todlec to...
    kovar.pavel avatar 11.10.2011 07:20 kovar.pavel | skóre: 7 | blog: Kovikuv blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Dovolim si nesouhlasit (asi flame ale co uz). Na Ubuntu 11.10 beta2 jsem upgradoval asi pred tydnem na pracovnim notebooku. Jedine z vyse uvedenych veci co me vadilo bylo osekane nastaveni. Jinak s novym Ubuntu nemam zadny problem a rozhodne to neni takova katastrofa jak autor pise. Avsak toto je muj osobni nazor...
    11.10.2011 07:33 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Také podpořím Ubuntu s Unity
    Také si dovolím nesouhlasit. Na betu 11.10 jsem přešel před pěti dny a musím říct, že je to po dlouhé době konečně systém, kde vše fungovalo tak, jak má. Skoro by se dalo říct, že nemám potřebu okamžitě měnit a doinstalovávat spoustu jiných "udělátek", aby se systém dal používat. A to je, si myslím, správný směr. díky.
    11.10.2011 08:04 kovariadam | skóre: 12 | blog: biased | Košice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Také podpořím Ubuntu s Unity
    Ja som nanho tiez pred nedavnom presiel. Zial pred par dnami mi len tak prestali fungovat intel ovladace, teda akceleracia. Unity je katastrofa samo o sebe, nikde sa mi nepracuje horsie, gnome-shell bez akceleracie je o nicom a v ubuntu repozitaroch nie su ziadne doplnky k nemu. Ak toto ma byt vydane o par dni, tak je to hroza.
    11.10.2011 07:51 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu

    To je taková klasická choroba způsobená pravidelnými půlročními releasy. Když se mi v Archu něco podělá, například jednou do roka PulseAudio, zkompiluju si jednoduše z ABS starší verzi a s tou přečkám ty dva dny, než to někdo opraví v repository. Jakmile chce někdo tisíce a tisíce balíčků nějak sesynchronizovat na společný release (což zkrátka nejde), výsledek nemůže být jiný, než že se rozesere všechno naráz. Právě proto se asi nedávno diskutovalo o měsíčních intervalech releasů, protože pak by se autoři nemuseli obávat, že se zavedením nějaké novinky, kterou už všichni mají, budou muset ještě půl roku počkat. Jednoduše by počkali měsíc, v klidu odladili případné problémy a podobně.

    11.10.2011 09:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    dovolil bych si nesouhlasit ... Fedora má taky půlroční cyklus, a nějak se nepamatuju, že by se někdy podařilo rozesrat všechno naráz - pravda některé novinky byly bolestivější (a já osobně bych je považoval za rozesrané přes několik releasů po sobě, navzdory častému optimismu že "teď už je to jako spravené"), ale tak katastrofálních rozměrů to nedosahuje

    především, jak jsem z blogu vyrozuměl narozdíl od Ubuntu, problémy z vývojových verzí se opravdu řeší a datum vydání se klidně posune
    Rezza avatar 11.10.2011 13:33 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Opravdu se problemy resi? Krom vybranych par bugu, zbytek dostane NIH a nikoho to nezajima :D
    11.10.2011 14:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    pak je otázka, jak se díváš na těch "vybraných pár bugů" :-p

    samozřejmě mě jako QA podíl opravených bugů nemůže uspokojit nikdy :-) ale ty opravdu velké průšvihy bývají uznány za blocker (a zase, co je "opravdu velké"?)
    Rezza avatar 11.10.2011 18:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ale to same cekam i v Ubuntu, snad nejsou tak blbi :)
    11.10.2011 23:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    no podle tohoto zápisku asi jo ;-)
    pools avatar 12.10.2011 00:18 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Tak momentálně třebas nemám horní panel u žádného okna v KDE, což není zase tak hrozné, akorát nejdou vypnout normální cestou. ;-) Už se těším na zítra, kdy to konečně prohlásí za stable a všechny trable přestanou. Jinak se zdá že kombinace ubuntu + eduroam == v mem pripade pad jadra, ale to taky nikdo vlastne nepotrebuje ze? Rozhodne ne kdyz ho vsichni podle zdejsi diskuze provozujou pod vmwarem... asi si taky nahodím debian a do něj dám ubuntu, většina problému s ovladači se tím zdá se vyřeší a rychlé to stejně nikdy nebylo takže změnu k horšímu snad nepoznám...
    Vivre libre ou mourir!
    gtz avatar 12.10.2011 17:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    no když jsem zkoušel nějaké live Kubuntu tak za chvíli jsem se oježil, otřepal a pokorně se vrátil ke svému Suse. Totálně nedotažené, nenažrané na paměť a ani to nebylo žádné beta atd., ale normální finální verze ke stažení. Nebrat ani jako úplatek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.10.2011 08:02 lektor_hnusu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    vyzkoušeno 11.04 -> raději Xubuntu rychle na práci -> v druhém oddílu "stavím" Arch.. jsem v něm nováček, takže netlačím na pilu (ale on jo, je to pěknej čert).. spokojenost.. nedokážu si představit co by mne mohlo vrátit zpátky k Ubuntu..
    Bedňa avatar 11.10.2011 08:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    K Open Source prichádza stále viac ľudí a nikto im nevysvetlil, čo sú to alfa a beta verzie. Tieto verzie sa vydávajú pred uvoľnením stabilnej verzie, aby vývojári môhli nazbierať dostatok bugreportov a prípadne patchov od komunity. Treba si pozrieť, alebo prečítať nejakú knížku o Open Source. Toto tu je decké fňukanie, už si nahlásil bugy, alebo napísal patch??? Starám sa o pár desktopov s Ubuntu a prechádzam tak mesiac až pol roka po vydaní stable a osvedčilo sa mi to výborne. Dúfam že druhý krát budeš vedieť kde patria tvoje náreky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.10.2011 09:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    ... čo sú to alfa a beta verzie. Tieto verzie sa vydávajú pred uvoľnením stabilnej verzie, aby vývojári môhli nazbierať dostatok bugreportov a prípadne patchov od komunity.
    vs
    ... prechádzam tak mesiac až pol roka po vydaní stable a osvedčilo sa mi to výborne.
    ROFL, tak ten byl hodně dobrej :-D

    - z té druhé citované části mi ovšem plyne, že by to o těch alfách, betách a stable měl někdo vysvětlit především vývojářům Ubuntu
    Bedňa avatar 11.10.2011 09:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    U Ubuntu je to skutočné stable až tak po mesiaci od vydania, ale potom sa už môže nadávať, páč to vydávajú ako verziu na každodenné používanie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pools avatar 11.10.2011 10:07 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    K této verzi jsem nahlásil bugy dva nebo tři, už si nepamatuju a na žádny z nich nikdo ani nereagoval chlapče. Ubuntu používám vždy od alpha verze abych mohl bugreportovat, co říkám je, že z mého pohledu je tohle nejhorší vydání za několik let.
    Vivre libre ou mourir!
    Bedňa avatar 11.10.2011 10:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    K této verzi jsem nahlásil bugy dva nebo tři
    Bolo by to dobré uviesť v zápisku, pretože tam nikde nevidím ani slovom spomenuté bugreportovanie. Ja už do Ubuntu neprispievam, ale pred možno tak dvoma rokmi reagovali dosť svižne, asi tak do 24h. S jedným bugreportom ma potom bombardovali denne asi dva týždne, malo to súvis s jadrom, nejaký status 1, či čo to bolo. Je pravda že teraz udržujú viacej verzií a počet vývojárov bude asi nedostatočný.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pools avatar 11.10.2011 11:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Moje reporty potvrdí, nastaví jim důležitost a pak to většinou skončí na tom, že to řeší nová verze - což většinou neřeší. Nejvíc mě štve chování pidginu, každou verzi unity nějakým způsobem poserou panel tak, že se pidgin neumí nacpat do systraye a opravujou to až těsně před vydáním. Nebaví mě co půl roku pastovat stejný bugreport jen s jinou verzí... :( Jinak to je jedna věc co mám na bubuntu rád - Apport, možná je problém v přílišné jednoduchosti odeslání bugreportu a vývojáři pak nestíhají na reporty reagovat, ale je to hrůza...
    Vivre libre ou mourir!
    Bedňa avatar 11.10.2011 14:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Kedysi to bolo zaujímavé distro, ale so začiatkom Unity na desktopoch kopec ľudí odradili. Unity vyzerá výborne na tabletoch, tam dávajú aj zmysel tie capkacie ikonky odporúčam pozrieť na youtube. V buggzille majú dosť horúcich vecí, ako som písal nieje dobré prechádzať skôr než sa bugzilla vyprázdni od kritických chýb a to bude tak mesiac po vydaní stable, je to divné, ale je to pravidlom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.10.2011 09:20 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    No, tohle jsem si řikal u 11.04 - jak všechno v 10.x fungovalo krásně, tak tady byl pořád nějaký problém... nejvíc mě mrzí, že už vydávají další verze a přitom hromadu chyb, která práci s programy, co jsou přímo v repozitáři znemožňuje, pořád neopravili... :(
    11.10.2011 10:17 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Upgradoval jsem na beta1 na třech strojích a od té doby jsem měl jeden závažný problém (vyřešen dočasným upgradem balíku) a jeden menší problém. Ale používám KDE s kdm, takže ty novinky v čele s Unity, lightdm atd. jdou mimo mě.

    Tedy přesněji, zkusil jsem unity (pády, pomalé, hnusné, zeitgeist-daemon vyžíral 100% CPU, ...), tak jsem zkusil gnome-shell a ten si vůbec nerozuměl s mojí ATI grafikou (fglrx) a zobrazení bylo špatné. Tak jsem to zase vyhodil a vrátil se do KDE.
    juraj-bit avatar 11.10.2011 10:30 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu

    S Ubuntu som väčší problém nikdy nemal a to som ho nasadzoval od verzie 6.06, teda drobnosti sa vždy našli ale nebolo to nikdy nič, čo by sa nedalo opraviť. Problém bol, keď sa už niečo dopinkalo, nebolo jednoduché chybu odtrániť, keďže zásah do konfigov mi tvrdohlavo prepisovalo zopár systémových úprav, ktoré mysleli za užívateľa a zabezpečovali prítulnosť Ubuntu desktopu, ale nakoniec sa vždy našla nejaká barlička. Keď som sa vrátil na Debian, pocítil som ešte väčšiu úľavu, pretože tu to riešenie v prípade vetvy testing a unstable bolo ešte priamočiarejšie. Pamätám však časy keď po nainštalovaní softvéru na nemenovaný os, sa tento začal kúsať, net šiel rýchlosťou slimáka alebo nešiel vôbec, procesor išiel na 100% a vetrák hučal ako divý, a nešlo to to nikde opraviť.

    Odvšadial počujem plač nad Unity alebo Gnome Shellom, to je taký problém doinštalovať nejaký iný WM a používať svoj desktop a obľúbené aplikácie tak ako doposiaľ?

    Bystroushaak avatar 11.10.2011 18:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Odvšadial počujem plač nad Unity alebo Gnome Shellom, to je taký problém doinštalovať nejaký iný WM a používať svoj desktop a obľúbené aplikácie tak ako doposiaľ?
    Jo.
    Indiánský lotr avatar 11.10.2011 10:39 Indiánský lotr | skóre: 24 | blog: ucim_sa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu

    Před měsíce jsem instaloval beta1, zkusil jsem používat unity a dospěl k závěru že to opravdu nevyužiju, leda na laptopu až si jej koupím. Okámžitě unity letělo a nahradil jej gnome3, pokukuju po nové verzi gnome3.2 distribuční balíky zatím nejsou. Co se týče chyb pár jich bylo, občasné pády X, ale po pár aktualizacích to přestalo, systém mám ovšem na testování. Teď se tam prohání gentoo, tak uvidím jak dlouho tam vydrží.

    11.10.2011 10:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Nesouhlasím. Na nové verzi funguju už dva měsíce, možná tři. Líbí se mi to a teď před finálem zůstává jenom pár menších problémů. Unity je zajímavá, funkční a pěkná alternativa ke Gnome-shellu, který potřebuje hlavně domyslet koncept. Jsem rád, že se svobodné desktopy konečně zbavují děditství Windows 95.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    bambas avatar 11.10.2011 11:49 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Kde jsou kurva nejaky TESCO novinky? TEd vim hovno, co mam koupit k veceri. Nevim, co i udelam....asi si podrezu zily.
    pools avatar 11.10.2011 11:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Nezabíjej se! Slibuju, že večer nějaký spíchnu!
    Vivre libre ou mourir!
    bambas avatar 11.10.2011 13:43 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Pozde...uz jsem si udelal........................rejzi.
    11.10.2011 14:04 fgsdfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Vypada to, ze Linuxaci maji problem s vyvojovym cyklem. Doporucuju podivat se jak to probiha u OpenBSD.
    belisarivs avatar 11.10.2011 14:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ne, dekuji.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.10.2011 14:37 anton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    a radeji nekoukat na vyvojove cykly chrome ci firefox... radeji na haiku...
    11.10.2011 17:02 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Zlaté Gentoo. proč asi v něm nejsou problémy tohoto typu?
    11.10.2011 17:12 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Používají ho samí počítačově znalí lidé?
    vain avatar 12.10.2011 06:29 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Záleží, co bereš jako "problémy tohoto typu". Já třeba mezi tyto problémy řadím i GNOME 3 (zatím, koncept mi nevadí, nedoladěnost už ovšem ano) a tomu se přeci nevyhneš ani v Gentoo.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.10.2011 11:12 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ale vyhneš - do portage se dostalo jako hard masked asi minulý týden. Tímhle tempem se do x86 dostane tak možná pozdní verze 3.2 nebo spíše 3.4.

    Celý vtip je v tom, že distribuce (a uživatelé) nějak zapomínají na to, že práce distributora by měla být vybírání otestovaného SW, jeho balíčkování a distribuce uživatelům. Místo toho dneska vládnou "bleeding edge" distra, kde novější se automaticky považuje za lepší. Možná ještě ve Fedoře se něco někde možná snaží řešit, ale takové Ubuntu proslulo v posledních letech v naprosto neuvážené distribuci různých podivných novinek.

    Já vždycky radostně popisuju činnost "vývojářů" Ubuntu jako snahu o stabilizaci Debianu Unstable za 6 měsíců :-) Já myslím, že ani oni sami nevěří, že by mohli být úspěšní.
    Rezza avatar 12.10.2011 13:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    My mame trebas systemd, kde 4 jsme meli prvni davno predtim, nez si to lajzl nekdo jiny a jak jsme dopadli, gnome 3, proste vsechno :) A pres FESCo projde vsechno, nemaji koule neco zastavit - i kdyz ono to ani nejde, maintainer to proste commitne, vse rozbije a opravte si to :D
    12.10.2011 15:26 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Tak to máte docela dobré výsledky i když úplně nové releasy podle mě nejde používat ;-) Fedora vždy byla programově zaměřená na nejnovější balíky. Dneska to už ale není program, to už dělá skoro každá distribuce...
    pavlix avatar 13.10.2011 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Celý vtip je v tom, že distribuce (a uživatelé) nějak zapomínají na to, že práce distributora by měla být vybírání otestovaného SW, jeho balíčkování a distribuce uživatelům.
    Mno... a práce správce (i svého vlastního) systému by měla být vybrat si distribuci, která vyhovuje účelu použití. Nevidím jediný důvod, proč bych nemohl na svém počítači používat bleeding edge distro, když mi vyhovuje, a používat neodladěné Gnome 3, když si ho chci vyzkoušet.

    Někteří uživatelé holt zapomínají na to, že ostatní uživatelé nejsou jejich klony.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.10.2011 15:42 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Mno to je sice hezké, ale co si tedy jako uživatel vyberete? Buď máte Gentoo, což není zrovna distro pro masy, nebo máte nějakou "servrově" orientovanou distribuci (Debian, CentOS), kde na konci vývojového cyklu máte vysloveně historický systém, což na desktop taky není nic úžasného. A pak co? Ještě můžete používat některou ze starších (a ještě podporovaných) verzí, kde ale víc než bezpečnostní záplaty už nepřijde a navíc díky tomu budete muset častěji updatovat.

    Takže jste v pytli - vybíráte jenom ze samých suboptimálních voleb, všude nějaký zádrhel. Nemluvím už vůbec o tom, že třeba takové Ubuntu se již ode dneška tváří, že to nové iso ke stažení obsahuje stabilní OS, čímž Vás zaručeně zmatou.
    belisarivs avatar 15.10.2011 22:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ubuntu OO uz mam nainstalovane od vcerejska a nemam problem.

    Debian Unstable jsem taky pouzival nejakou dobu a byl stabilnejsi nez Windows 9x/ME v te dobe (coz ovsem neni problem, ze?). Respektive jeden zatuh za X let.

    Jestli je na tebe Unstable az moc bleeding edge, tak jeste muzes zkusit testing, Mandriva pry taky neni spatna a s OpenSUSE taky nemam problem (dokud si az moc nezacnu saskovat s ruznyma repozitarama, co jednak zvladam a jednak je to ma volba).
    IRC is just multiplayer notepad.
    pavlix avatar 17.10.2011 16:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Mno to je sice hezké, ale co si tedy jako uživatel vyberete?
    To, co mi vyhovuje. To, s čím mi někdo pomůže. Kritérií je více, a hlavně záleží na účelu.
    Takže jste v pytli - vybíráte jenom ze samých suboptimálních voleb, všude nějaký zádrhel.
    A jéje, další, který bude hořekovat nad tím, že zatím nenašel nic dokonalého. Vzdej to, nemá to cenu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.10.2011 17:14 dum8d0g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ja se nahodou na nove ubuntu tesim ;-)
    11.10.2011 17:22 dum8d0g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Btw, znázornění evoluce uživatelského rozhranní na moderních linuxových distribucích (nahoře jsou vývojáři, dole jsou uživatelé a schodiště představuje kvalitu user experience)
    pools avatar 11.10.2011 19:23 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    tak to neni tak zly - dolezl tam nakonec ;)
    Vivre libre ou mourir!
    13.10.2011 00:58 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    To se mi líbí
    Bystroushaak avatar 11.10.2011 18:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Je to zvláštní, ale teď jsem si uvědomil, že titulek je pravdivý. Já se také bojím nového ubuntu, proto zůstávám na 10.10.

    Kam jsme to dopracovali, když se musím bát upgradovat operační systém, abych nemusel den nebo dva řešit, co se zase jednou posralo a co vývojáři myslí že je nejlepšejší pro úplně všechny?
    vain avatar 12.10.2011 06:30 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Ale tomuhle se nevyhneš asi u žádného operačního systému. Možná u Mac OS X, ale tam jsou novinky mezi verzemi... no řekněme dost diskutabilní (na tu cenu).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Bystroushaak avatar 12.10.2011 23:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Tak já pár let používal debian a nikdy jsem neměl problém. Ubuntu jistou dobu taky bylo vcelku v pohodě, až po tom předposledním updatu jsem si řekl že příště si minimálně čtvrt roku počkám až z té parodie na stabilní vydání udělají funkční verzi. S tím co slyším a čtu o dalších verzích ve mě roste pocit, že distupdatovat = zkurvit si systém.
    11.10.2011 20:54 Balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Tak sem zkusil aktualni kubuntu beta2 a netbook aktivita totalne roze*rana. Zkuseny uzivatel se sice proklika a nastavi si desktop, ale uprimne neni to uplne nejlehci kdyz nic nefunguje, plasmoidy v panelech se spatne zvetsuji nebo nejsou videt vubec, pak spadne cela plasma...no hruza...
    12.10.2011 11:06 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Až na to Gnome 3, kde chybí půlka voleb ze dvojky, to je v podstatě to samý.
    14.10.2011 16:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojím se nového Ubuntu
    Kdyby jste používali Debian testing (říznutý třeba unstablem), tak se vám to nestane. Váš problém :-P. Lets flame!

    PS: Po stránce podpory hw a snadnosti instalace překvapivě debian testing netinstall na mém notebooku vyhrál ;-). Až teda na ten opruz s doinstalováváním firmware - to je asi jediná kaňka...
    Baník pyčo!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.