Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Na dalším obrázku jsou zámky, když je zasunut správný klíč. Jak si všimnete, všechny západky zajedou do těla zámku, až na tu poslední velkou západku.
Na dalším obrázku jsem se značil naznačit, proč zámek nešel vytáhnout pomocí nevybroušené matrice. Jak podle zaraženého párátka zjistíte, klíč s k poslední západce dostane jenom špičkou, takže západkou nepohne.
Vzal jsem tedy pilník a klíč trochu opiloval, aby šel zasunout dál. Na dalším obrázku je vidět, že šel teď už západkou pohnul (tady se omlouvám za rozmazaný snímek, nechce se mi to fotit znovu). Zároveň si všimněte, že všechny západky, které trčely doleva teď vlevo netrčí, ale zase trčí vpravo. Až si ukážeme konstrukci pouzdra na zámek, uvidíme, že to tak je správně.
Na dalších 3 snímcích jsou zámky se zasunutým vyndavacím klíčem. Jak můžete vidět, u Thule je druhá strana posledního stavítka (tam, kde je opřené párátko) stejná jako ostatní, kdežto u Atery se díváte do podkovičky. Výsledkem je, že u zámku Atera se poslední stavítko nedá klíčem zasunout do těla zámku. Důsledkem je, že zámek Atera nevytáhnete. Přesněji řečeno, pokud máte přístup k druhému konci zámku, tak si pomůžete šroubovákem, ale zámek za zavírací páky (kterou se utahuje mechanismus na uchycení na kouli) ven nedostanete. Jak ho tam ve fabrice dali, tak tam bude napořád.
Pokud jde o Ateru, je pouzdro podobné, ale prstenec je po celém obvodu, což má důsledky na kompatibility obou systémů.
Tiskni
Sdílej:
# -Dá se narazit na limit zatížení střechy (příčníky + nosiče můžou mít i 25-30 kg, + 4 kola aspoň 50 kg je dohromady 75 kg, možná víc), ale vozil jsem to tak Felicii a střecha neupadla (limit tam byl tuším 50 kg.)Hele, Fáčko má psáno 60 a taky sem na něm viděl vézt půl palety ytongu...
netlačit při zavírání, jen gravitací, jelikož je to "papír".Jo jo, taky mi to říkali. Nová auta jsou dělaná víc podle předpisů než podle umění návrhářů. Naštěstí jsem uchráněn SimplyClever (R) pyropatrony, po jejíž aktivaci se už auto nerozjede.
.