Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
Na druhé fotce chci ukázat, jak blízko je lanko od řetězu. Vyšlo to asi o půl milimetru. Funguje to, tak do toho zatím nebudu vrtat.
Fotil jsem jenom zadní stavbu kola. Na řídítkách už není nic zajímavého, je tam prostě jenom jeden grip-shift.
Tiskni
Sdílej:
Existují kazetyNo vida. Ještě bych z toho očesal každý druhý kolečko a bylo by to přesně ono
Mimochodem opravdu mluvíš o vícekolečku a nikoli o kazetě?Nemám tušení
Tohle bych považoval za implementační detail. U obou systémů je výsledkem, že je tam více koleček vedle sebe.Mimochodem opravdu mluvíš o vícekolečku a nikoli o kazetě?Nemám tušení![]()
Každopádně ti přeju hodně spokojených kilometrů a nejlepší je kolo, na kterém jezdíš rád.
Řetěz je dost širokýVypadá jako standardní 6/7/8. (pokud to má širší, tak to je zase problém že to nemá skladem každý Pepa)
I kdyby ne, tak výměna kompletních převodů (pastorek, řetěz, talíř) je vcelku levná záležitost.To u vícekolečka (bonus: odpadá opruz se cvrčkem) či kazety taky.
Tohle zimu asi už budu muset vyměnit olej.No super, takže po 1000 km už s tím máš pakárnu. Já jsem na pohon s přehazovačkou 10000 km skoro nesáhl (až na několik výměn řetězu). To je „ubylo údržby“?
7 převodů je dobré tak do města, ale na nějaké sportovnější poježdění to je málo.Mnohem víc záleží na rozsahu. Mně by klidně stačily třeba čtyři převody, kdyby to mělo rozsah jako mám teď.
NevýhodyPřidej: když roztrhneš řetěz, nemůžeš vyndat vadný článek a jet dál. Když píchneš, nejde kolo kvůli absenci rychloupínáků snadno sundat a vyměnit duši kus za kus (to mi přijde asi jako největší nevýhoda „městských“ kol -- jak to ti lidi jako dělají při defektu?). Conclusion: spousta problémů, jediná pochybná výhoda je, že do toho nejde tolik bordel.
Pokud o tom uvažujete, tak začněte hned teď, protože je na to čas. Na jaře byste to nemuseli stihnout.? Na jaře se neprodávají? Naopak já bych výměny většiny věcí dělal na jaře, protože přes zimu je typicky poškodím solí, sněhem a posypovými kamínky.
to mi přijde asi jako největší nevýhoda „městských“ kol -- jak to ti lidi jako dělají při defektu?Lepsi mestska kola cili na minimalni udrzbu a proto uvnitr plaste maji tmel, ktery bezne defekty zalepi. Dela se to i pro MTB, vizte treba https://www.youtube.com/watch?v=esMe3wJ7bLY
Mnohem víc záleží na rozsahu. Mně by klidně stačily třeba čtyři převody, kdyby to mělo rozsah jako mám teď.Není dobré mít velké skoky mezi převody, ale to je na delší povídání. U většiny vícekoleček se počet zubů mezi vedlejšími kolečky liší tak do 15%, u silničních i míň. Tuším, že zmiňovaný Rohloff má ten poměr 13,6% mezi každými dvěma sousedními převody. Z toho je jasné, že míň převodů = menší rozsah.
Přidej: když roztrhneš řetěz, nemůžeš vyndat vadný článek a jet dál.Tady ten řetěz není namaháný do stran, takže se nemá proč roztrhnout (viděl jsem víc roztržených řetězů, všechny na vícekolečku, bohužel několikrát i na mém kole). Navíc si můžu vézt jen pár článků a smontovat to bez nářadí.
Když píchneš, nejde kolo kvůli absenci rychloupínáků snadno sundat a vyměnit duši kus za kus (to mi přijde asi jako největší nevýhoda „městských“ kol -- jak to ti lidi jako dělají při defektu?).Vozí nářadí.
? Na jaře se neprodávají? Naopak já bych výměny většiny věcí dělal na jaře, protože přes zimu je typicky poškodím solí, sněhem a posypovými kamínky.Na jaře nebude mít servis čas na takovou složitou operaci, protože budou zavaleni jinými zakázkami.
Není dobré mít velké skoky mezi převody, ale to je na delší povídání. U většiny vícekoleček se počet zubů mezi vedlejšími kolečky liší tak do 15%, u silničních i míň. Tuším, že zmiňovaný Rohloff má ten poměr 13,6% mezi každými dvěma sousedními převody. Z toho je jasné, že míň převodů = menší rozsah.Tak pokud člověk nezávodí, větší krok ničemu nevadí. Toto prohlašuju po pár stovkách km na rekolích Nexusech 3.
Když píchneš, nejde kolo kvůli absenci rychloupínáků snadno sundat a vyměnit duši kus za kus (to mi přijde asi jako největší nevýhoda „městských“ kol -- jak to ti lidi jako dělají při defektu?).Po třetím defektu se nasereš, koupíš Marathon/Big Apple/Big Ben Plus a máš vystaráno (tedy naplno to otestuju na brněnským žiletkoštěřku až tuhle zimu, ale podle zkušenosti s Kid Plus vs. normálníma pláštěma na kočárku čekám hladký průjezd). Osobně jsem k tomuhle rozhodnutí nepotřeboval ani nesundatelné kolo, stačily 4 defekty tichošlápky během týdne a půl. A taky se dá vytáhnout duše bez sundání kola.
? Na jaře se neprodávají? Naopak já bych výměny většiny věcí dělal na jaře, protože přes zimu je typicky poškodím solí, sněhem a posypovými kamínky.
Autor blogu asi není celoroční jezdec.
Conclusion: spousta problémů, jediná pochybná výhoda, že do toho nejde tolik bordel.Velká výhoda je to řazení v klidu
A taky se dá vytáhnout duše bez sundání kola.Vytáhnout z pláště samozřejmě, ale pak ji musíš zalepit, nemůžeš ji vyměnit.
Už ne. Spíš je to o nedostatku příležitostí. Ale kdysi jsem jezdíval i při teplotách, při kterých spousta lidí raději ani nevycházela.Autor blogu asi není celoroční jezdec.
Ale kdysi jsem jezdíval i při teplotách, při kterých spousta lidí raději ani nevycházela.Tohe by mě zajímalo. Jakým způsobem? Já vyjel jen za ranní mlhy, uši a špička nosu zmrznutá a pod bundou spocený jak vráta od chléva. Rychle jsem to zabalil.
byl u něho takový krásný výplet do zadního blatníku na ochranu sukně, protože to kolo bylo dělané podle nějakého vzoru co si asi ukořistili v pětačtyřicátém.Takové ty struny? To se dělalo ještě u prvních Bababet alias Tranzostorů.
Osobne bych se ale spis obaval poruchovosti te prevodovky. Kdyz se vysype presmkac, da se zaimprovizovat, tady nevim.
U aut to funguje, taky se na to dělá řidičák, cyklisté by potřebovali rovněž nějaké zkoušky - na druhou stranu, jejich problém, pokud za to vyhazují peníze.
7 převodů je dobré tak do města, ale na nějaké sportovnější poježdění to je málo. Mám to zpřevodované trochu do rychla. Cestovní rychlost je kolem 30 km/h, dá se rozšlapat maximálně tak do 40 km/h, ale pak už to opravdu dál nejde. Super prudké kopce s tím nevyjedu (ale Hochalpenstrasse jsem dal bez problémů, i 3 jsem zařadil). Občas tahám vozík a pak i do mírnějších kopců řadím 1-2.Tenhleten problém s malým počtem převodů mývaly staré trailové Hondy (měla jen čtyři převody). Vyřešili to šalamounsky. Na kolo namontovali dvě rozety. Jedna rozeta se jmenovala „highway“ mód (na rovinku) druhá „Off-road/Trail“ mód. Jezdec jel na normálně po silnici a když přijel k terénu či velkému kopci, jednoduše přehodil řetěz na větší rozetu a došponoval. U pozdějších CT 90 dodali k pastorku páčku, takže celé přepínání mezi módy bylo jen o přepnutí páčky u motoru. Myslím že to fungovalo tak že na páčce bylo další ozubené kolečku které se posutím jednoduše vecpalo do řetězu, rozpůlilo převod napolovic a offroad mód byl na světě
Taková malá inspirace.