Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,
… více »Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
120 km/h, je to pohodlnéKdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.Co bys od žabožroutů chtěl.
Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.
Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebyloZlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.
Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.
a na cestě s tím vůbec nic nenadělášVyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu
Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.
Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.
Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.
Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.
Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.
...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy
závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech
Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.
Tiskni
Sdílej: