Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
120 km/h, je to pohodlnéKdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.Co bys od žabožroutů chtěl.
Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.
Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebyloZlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.
Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.
a na cestě s tím vůbec nic nenadělášVyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu
Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.
Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.
Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.
Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.
Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.
...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy
závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech
Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.
Tiskni
Sdílej: