PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
120 km/h, je to pohodlnéKdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.Co bys od žabožroutů chtěl.
Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.
Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebyloZlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.
Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.
a na cestě s tím vůbec nic nenadělášVyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu
Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.
Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.
Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.
Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.
Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.
...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy
závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech
Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.
Tiskni
Sdílej: