abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 147.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Firefox nově podporuje Freedesktop.org XDG Base Directory Specification. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 147 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Humor

    Asociace repair.org udělila anticeny těm nejhorším produktům představeným na veletrhu CES 2026. Oceněnými jsou například šmírující kamery Amazon Ring AI, chytrý běžecký pás od společnosti Merach, která otevřeně přiznává, že nedokáže zabezpečit osobní data uživatelů, případně jednorázové lízátko, které rozvibrovává čelisti uživatele a tak přehrává hudbu. Absolutním vítězem je lednička od Samsungu, která zobrazuje reklamy a kterou lze otevřít pouze hlasovým příkazem přes cloudovou službu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 12:00 | IT novinky

    Íránští protirežimní aktivisté si všímají 30% až 80% ztráty packetů při komunikaci se satelity služby Starlink. Mohlo by se jednat o vedlejší důsledek rušení GPS, kterou pozemní přijímače Starlinku používají k výpočtu polohy satelitů a kterou se režim rovněž snaží blokovat, podle bezpečnostního experta a iranisty Amira Rashidiho je ale pravděpodobnější příčinou terestrické rušení přímo satelitní komunikace Starlinku podobnou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    dnes 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    11.1. 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    11.1. 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 390 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 15:18
    Rozcestník

    Potřebuji nový počítač? II.

    18.4.2007 19:38 | Přečteno: 1320×

    Velmi se mi libil zápisek, který se tady objevil před nedávnem. Autor jistě promine, že jsem si jeho název dovolil propůjčit a tématicky navázat.

    Dlouho jsem čekal na slevy komponent s tim, ze neco noveho postavim. C2D mě dost lákalo. Doposud jsem používal P4 Northwood 2,0GHz, ale tento PC již nemám. Před nedávnem se mi do ruky dostal tento stroj:

    INTEL Celeron 330 (2,66 GHz, 533MHz/256kB) 478pin BOX

    MSI 865PE Neo2-V (LAN, SATA, ATX)

    RAM 512MB DDR 400MHz

    Skrin Cybercase CY-318 350W

    MSI ATI Radeon 9250 128MB DDR 128-bit TV-out DVI

    HDD Maxtor diamond 80GB/7200rpm UATA/133

    LG OS DVD +/-R +/-RW DL-4x GSA 4167B

    Co s tím?

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ANALÝZA:

    Pokud se nepletu, Celeron D330 s jádrem Prescott 2,66GHz je výkonější, než můj dosavadní CPU P4 Nortwood 2,0GHz, takže z hlediska CPU jsem si polepšil.

    Jelikož mi Northwood stačil, napadlo mě, že i s tímto Celeronem D mohu bez problémů fungovat. Nejsem přeci rozežraný :-D. Mimo to, ze lepší P4 do tohoto socketu se prodávají za 2-4 tisíce na "černém trhu", což jsou vzhledem k dnešní situaci s novými CPU zcela vyhozené peníze.

    Rozhodl jsem se, navrhnout si tyto úpravy:

    1) BOX chladič nahradit za: Arctic-Cooling Super Silent 4 Ultra TC

    2) 512RAM vyhodim (rozuměj prodám) a nahradím: DDR A-Data 1024MB (kit 2x512MB) 400MHz

    3) rozhodl jsem se užít si trochu Berylu a XGL. Za tímto účelem se konečně zbavím Radeonu a zakoupím něco od nVidiie. Jako nejlepší volba se jeví: Gainward 7600GS 256MB DDR3, GS, 8286 < /p>

    Byl bych moc rád, kdyby jste tuto moji úpravu připomínkovali a kritizovali. Pokud jsem uvedl nějaký nesmysl, prosím upozorněte mě. Základní problém zní, zda investovat do stávající sestavy nebo začít s novou. Jelikož DDR1 a AGP zařízení prodávám, je mi finančně jedno jestli kupuji DDR1 nebo DDR2 a AGP nebo PCIe16x. Z tohoto důvodu by "celkový upgrade znamenal oproti částečnému už "jen" výměnu desky a CPU... Ale nejsem si jist, zda už to není nesmysl. Mnou navrhovaná úprava mě přijde na cca 3000,- neboť RAM+Radeon prodám za 1500,-. Nákup desky s CPU by upgrade prodražil minimálně 3násobně....

           

    Hodnocení: 0 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.4.2007 20:00 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Pokud si myslíš že využiješ druhý jádro tak kup novej. Pokud ne, byli by to vyhozené peníze :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    David Ježek avatar 18.4.2007 20:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    1. pockej na celer s core architekturou, uz se v cenikach objevuji od cca 1500 vc DPH
    2. chladic ukryte lepsi a nataktovat jako krava (aspon 1,6@3,0ghz) :-)
    3. bude to chtit poradnou desku (ktera zas moralne prezije dele), beryl si uzijes i na integrovany grafice, takze klidne usetri na ni
    18.4.2007 20:20 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    No to bych musel koupit novou desku s 775. A v tom pripade uz bych koupil i E4300.
    18.4.2007 20:23 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    bude to chtit poradnou desku (ktera zas moralne prezije dele), beryl si uzijes i na integrovany grafice, takze klidne usetri na ni
    Dovoluji si oponovat o moralne prezivajicich MB. Spise bych rekl, ze deska + procesor jsou jedna soucastka. Pozdeji se da mozna upgradovat procesor, ale tak maximalne za vybehovy model a s pocitem ze si kupuju dedecka a zachranuju temer bezceny HW.
    never use rm after eight
    David Ježek avatar 18.4.2007 20:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    nesouhlasim a hned dam par prikladu:

    1) iBX koupeny napr s Celerem 266@400 ... jsou lidi , co v nem provozujou i P3-1400@1700 a chrochtaj si jeste dnes s deskou starou 9 let 2) asus i865 (snad si to pamatuju dobre) koupeny napr s celerem 2,0g. pozdeji povyseny redukci ct479 na Pentium M kuprikladu 1700@2800mhz .. ty si budou chrochtat este HODNE dlouho 3)asrock uli chipset s CPU patici. koupeno napr s athlonem 64 3000+, pozdeji lze povysit treba na X2-6000+
    18.4.2007 21:04 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    To je prave problem. Ze ja vul tehdy nekoupil misto MSI radeji ASUS. Ale kdo mel vedet, ze tu zatracenou reduukci vyda prave ASUS... Vlastne vubec nekdo... :-D
    18.4.2007 22:05 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    P3-1400@1700 ? To jsou mi ale veci :)
    kotyz avatar 21.4.2007 11:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    to sou. mam za to, ze P3 koncilo na 1.2 GHz.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 18.4.2007 20:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Pokud se nepletu, Celeron D330 s jádrem Prescott 2,66GHz je výkonější, než můj dosavadní CPU P4 Nortwood 2,0GHz, takže z hlediska CPU jsem si polepšil.
    Podle mě ani moc ne...
    512RAM vyhodim (rozuměj prodám) a nahradím: DDR A-Data 1024MB (kit 2x512MB) 400MHz
    Doporučuji spíš 2x1GB RAM (příp. 4x512MB jako mám já), je to úplně jiná sranda, než 1GB. Hodně se využije na cache, což je prima (vše je na podruhé mnohem rychlejší) a ještě víc to oceníš, když nevypínáš počítač...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.4.2007 21:11 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Souhlas, myslím že chvíli počkat a koupit Celeron založený na Core 2 Duo (CC už je má v nabídce, ale nejsou dostupné), bude mnohem lepší, výkon Celeronu D330 bude podle mě horší, RAM doporučuji koupit 1GB modul a později dokoupit další 1GB modul, nebo koupit hned 2x1GB modul.
    m$ lipo $m avatar 18.4.2007 20:29 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    tak to snad musis vedet sam jestli neco potrebujes
    Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
    xxx avatar 18.4.2007 20:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Jaktože si všichni pamatují co mají za case. Já bych mohl uvést tak akorát "ten co jsem našel u popelnice", nebo "ten co byl zrovna v regálu a nebyl úplně papírovej" a tak podobně. Mimochodem, jak case ovlivní výkon počítače.
    Please rise for the Futurama theme song.
    18.4.2007 21:06 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    mam pred sebou fakturu :-D
    otula avatar 18.4.2007 21:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Já si to pamatuji také velice dobře. Na jeho výrobu jsem totiž obětoval 10 dní dovolené od rána do večera vyplněných truhlařinou (když jsem se do toho pouštěl, myslel jsem, že za 3 dny nebudu mít co na práci :-) )
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jiří Němec avatar 18.4.2007 21:22 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Myslím že case dnes dokáže ovlivnit běh celého počítače. Správně navržené chlazení udělá zázraky, hlavně prodlouží životnost komponent. A pokud to berete jako komplet i se zdrojem, tak se koukněte na efektivitu zdrojů, můj Seasonic má údajně 85%, v reálu to pod 80% neklesne. Kolik má zdroj za 300Kc si ani nechci představovat když zdroje kolem 1000Kc mají 60% efektivitu.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Jiří Němec avatar 18.4.2007 21:23 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    Měl jsem spíš napsat účinnost.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    18.4.2007 21:30 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    To ja se priznam ze jsem case opravdu nasel u popelnice. Presneji receno v nemecku vyklizeli nejakou firmu a ja jel ciste nahodou kolem na kole. V kontejneru byla spousta ruznych kancelarskych kramu vcetne pocitacu. Tak jsem se pro nej vratil autem.

    Mam tady jednu hoodne starou fotku:

    http://stepanek.gavanet.org/pocitac1.jpg

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.4.2007 21:10 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    S tou grafikou jak myslíš, ale nemyslím si, že by měla být pro Beryl brzdou. Já dělám na Sempronu 3100+ 1800@1950mhz s originálním box chladičem, 512MB DDR 400, grafika GF5900XT (má vivo a stála kolem pětky, teď mě štve, že jsem bral tak výkonou (dva a půl roku zpátky, berte to s rezervou : - ) , mohl jsem mít větší disk...) a naprosto mi to stačí. Spíš se tedy u tebe divím, že ti stačí 80GB disk...
    I am Jack's wasted life.
    18.4.2007 21:18 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potřebuji nový počítač? II.
    No ja. jsem jaxi zapomel dodat, ze jsem si do tehle sestavy prinesl svuj 160GB WD

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.