abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 739 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    multi avatar 27.5.2011 18:05 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    ty spolecnosti argumentuji tim co se jim zrovna hodi

    (tak to chodi bohuzel vsude)
    Grunt avatar 27.5.2011 18:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Tak si říkám, co asi mají říkat například výrobci oblečení,
    Jak bývaly v oblibě (hip-hop krámy, snobská sféra, …) takové textilie kde bylo logo rozeseto jako dlaždicový wallpaper, důvod: Samotný design se nedá patentovat, na logo se uvalit ochranná známka dá, takže oblečení (resp. baťohy, kšiltovky,…) všechno stejné lišící se jen logem. V oděvním průmyslu je to bordel ještě o to větší, že to není exaktně popsatelná věda, takže bych si nedělal vůbec iluze. Zdá se že poslední dobou se zmrdi rozmnožili snad úplně ve všech odvětvích.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.5.2011 22:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Taky si říklám, že by mohlo být hůř - kdyby software a hardware navrhovali (teda, ne přímo, jen ideově) stejní magoři, kteří navrhují módu, tak bychom se opravdu museli také zbláznit. Ono už úpně stačí, že sehnat např. rozumnou klávesnici s velkým enterem, normální monitor 4:3 nebo 5:4, případně notebook s matným diplaýem je pořad těžší a težší ...
    Grunt avatar 27.5.2011 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Právě jsem byl donucen nainstalovat UPSku (Hint: Winodws lots of windows, emulace RS-232 nad USB, jakýsi SuperSolutionOneBigPackService udělátor a jiné podobné chutné přísady, který mi zkazily večer) a chce se mi skočit z okna, tudíž mám takový pocit že už se na tom podílejí. V případě, že by tacoví lidé navrhovali i počítače, bych to viděl minimálně na Effielovu věž.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    brk avatar 27.5.2011 19:05 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ono je trošku složitější. Když to srovnáváš s oblečením, tak "sekáč" je pro většinu lidí něco, kde by si oblečení nikdy nekoupili. Je jim už nepříjemný ten pocit, že to někdo nosil a hned si představují to nejhorší prase v tom.

    Hru se na tělo nikdo nedává, nejsou v tom takové zábrany. Obnošený oděv se prodává typicky v ne příliš valně vyhlížejících obchodech. Naopak starší hry vykupují a znovu prodávají i docela velcí hrčí. U nás třeba typicky Game shop, co má prodejnu v každém druhém větším obchodním centru. Obchodníkovi to je jedno. On si tu marži udělá i na jetém zboží, ale výrobce "ostrouhá".
    USE="-qt -kde"
    27.5.2011 19:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Obchodníkovi to je jedno. On si tu marži udělá i na jetém zboží, ale výrobce "ostrouhá".
    A u svetru a jeansů snad ne?
    27.5.2011 19:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ty fakt říkáš "jeansy"? OMG!
    27.5.2011 19:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    28.5.2011 22:24 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    asi jako windowsy, to říkáš, ne?
    28.5.2011 23:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ani omylem. Jazyk by mi upadl.
    27.5.2011 19:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Když to srovnáváš s oblečením, tak "sekáč" je pro většinu lidí něco, kde by si oblečení nikdy nekoupili.

    Asi nějaká jiná většina lidí...

    27.5.2011 19:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    +1 Znám i bohatý lidi, který s tim absolutně nemají problém...
    27.5.2011 23:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Je to sice offtopic, ale nekde jsem slysel, ze bohati lide maji nizsi potrebu se dobre oblekat a vubec podobnym zpusobem davat najevo svuj socialni status (treba pomoci sperku), nez chudi.
    MMMMMMMMM avatar 27.5.2011 19:07 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    27.5.2011 19:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Tak si říkám, co asi mají říkat například výrobci oblečení,
    U vyrobku se podobne nesmysly daji vynucovat skrz zakony tykajici se ochrannych znamek. Ty pak sice obvykle neomezuji koncove spotrebitele, ale mohou omezovat komercni preprodejce. Existuje koncept vycerpani prava, ktery v podstate rika, ze vlastnik autorskych/ochranoznackovych/patentovych prav nemuze omezovat dalsi preprodej zbozi. Tenhle koncept byl ale obvykle aplikovatelny jen na uzemi jednoho statu (tedy pokud napr. vyrobce vlastnil ochrannou znamku ve dvou statech, v prvnim to prodal preprodejci, tak to zbozi mohlo byt dal preprodavano v danem state, ale uz to preprodejce nemohl prodat do druheho statu).

    V ramci legislativy EU pak doslo k rozsireni rozsahu vycerpani prav na celou EU, takze tyto zakony nemohou byt pouzity pro 'parcelovani' vntrniho trhu EU (resp. EEC).
    27.5.2011 21:11 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Tak si říkám, co asi mají říkat například výrobci oblečení, jejich uživatelé taky chodí do sekáčů, verbež jedna.
    Oproti softwaru má oblečení výrazně nižší životnost.
    27.5.2011 21:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Nedávno jsem mladší sestřenici věnoval košili, ve které chodil už můj děda.

    Co autobazary, ty jsou taky špatně? Máme žigulika a škodověnku na prahu stavu veteránského, bylo nemorální je koupit?
    27.5.2011 22:12 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Software nemá žádné opotřebení, oblečení ano.
    27.5.2011 22:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Software nemá žádné opotřebení
    To teda má, a kolikrát rychlejší než oblečení.
    Jestli tomu nevěříš, zkus používat chvíli jádro řady 2.2, staré gcc, nebo něco na ten způsob.
    27.5.2011 22:29 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Mýlíte se.
    Shadow avatar 27.5.2011 22:37 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Nikoliv, on má pravdu. Vy se mýlíte.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    27.5.2011 22:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    A to proč?
    27.5.2011 22:45 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Program je číslo a číslo se nemůže opotřebit.
    27.5.2011 22:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    A ty používáš program jakožto číslo? Hodnota toho čísla je pro tebe užitečná? To předpokládám, že ne, spíš něčím jiným bude ten program užitečný.
    Grunt avatar 27.5.2011 23:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ale může velice rychle zastarat (nebo dokonce ani ne program ale třeba jeho API/ABI). To už se srovnává líp, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2011 08:43 Čičmrda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Může zastarat... v případě uceleného a uzavřeného software (které nejde svobodně, nebo bez dodatečných licenci upravovat) jde ve velké většině o tzv. morální zastarání je to analogie opotřebeni (chcete-li amortizace, znehodnoceni stářím, nebo nošením) a jsou na "morální zastarání" mam pocit snad i tabulky pro odpisy a úlevy na daně, respektive byly pro statní sektor.
    27.5.2011 22:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    To jadro a gcc bude v presne rovnakom stave (bitovo identicke) ako ked bolo nove, takze bude aj presne rovnako fungovat.
    27.5.2011 22:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    No tak to vim přece taky, však právě o to jde.
    28.5.2011 23:18 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Nebude. Nebude schopno detekovat novější hardware, natož s ním fungovat. Nebude schopno kooperace s novějšími verzemi programů (knihovny atd.).

    Život programů je holt krátký.

    P.S. Na co se dneska hodí pětipalcové diskety s originální instalací antiviru Tři psi. :-D Možná to půjde spustit, ale funkčnost (účel tohoto programu) bude nulová.

    27.5.2011 22:35 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Mám tu nějaké koupené, deset let staré hry. Můžeš se podívat, jak nejsou opotřebené.
    Josef Kufner avatar 29.5.2011 09:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Jsou už opotřebené natolik, že potřebuješ emulátor na to, abys je jen spustil.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.5.2011 14:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Yo dawg, za chvíli budeš potřebovat i emulátor pro ten emulátor ;-)
    29.5.2011 22:40 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Wine is not an emulator.
    29.5.2011 22:44 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ale mám tu i nějaké dosovské, tam už je to na DOSBox.
    27.5.2011 22:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Oproti softwaru má oblečení výrazně nižší životnost.
    A co knihy, ty při dobrém zacházení vydrží stovky let. Zakážem antikvariáty, případně knihovny s výpůjčkou?
    27.5.2011 23:13 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Existují argumenty pro i proti. Osobně si myslím, že s právem číst bude naloženo podobně, jak to popsal Richard Stallman ve stejnojmenné povídce.
    Grunt avatar 27.5.2011 23:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Kniha je jen materiální platforma potřebná pro reprezentaci nějakého nehmotného ideového obsahu (jako je třeba program, ten také bez masy nemůže existovat), se všemi neduhy (zastarávání, opotřebení materiálu, nesnadnost rozmnožení samotného objektu,…). Samotné kopírování obsahu je ovšem též jednoduché (min. od dob výroby knihtisku). Docela dobré přirovnání ke knize.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 29.5.2011 12:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Jenže to je výhoda jak pro kupujícího, tak pro výrobce (může „donekonečna“ prodávat jeden a tentýž SW).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    27.5.2011 21:54 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Velke korporace pouzivaji protichudna tvrzeni podle toho jak se jim to hodi?

    Abych citoval Philipa J. Frye: I'm shocked! Shocked! Well, not that shocked... http://www.youtube.com/watch?v=N4vIBijzg4w
    27.5.2011 22:45 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Tyhle snahy už jsou pěkně starý a výrobci a distributoři se s tím už imho slušně vypořádali – hry ze Steamu a podobných distribučních platforem neprodáte, ne?

    Něco nového zajímavého bych tu ale měl - proč myslíte, že se nyní vylepšují PC před koupí nových her? Kvůli nějakému novému nenažranému grafickému enginu? Protože je to zmršená konverze z konzole, kde hra využívá mnoha paralelních výpočetních jednotek, a nějaká 2 jádra jí nestačí?
    With SecuROM: 41 sec game launch, 16 sec savegame, 16-43 fps

    Without SecuROM: 9 sec game launch, 8 sec savegame, 24-73 fps
    Ne, protože hra má nové DRM. :-)
    Jak dlouho jim bude trvat, než pochopí, že nekonečnými omezeními akorát všechny naserou? Jak dlouho jim bude trvat, než si všimnou, že Humble vydělal několik milionů $$$ na pár mnohonásobně menších hříčkách?
    Kolik znáš lidí, kteří se na „komerční“ hry vykašlali kvůli podobným věcem?
    27.5.2011 22:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Kolik znáš lidí, kteří se na „komerční“ hry vykašlali kvůli podobným věcem?
    No moc ne, ale stejně tak znám málo lidí, kteří by si "komerční" hry poctivě kupovali...
    27.5.2011 23:31 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    To nevadí, ti zas dělají clonu kolem záležitostí jako Humble Indie Bundle a pomáhají vytvářet to prostředí, kde si lidé myslí, že tu vlastně žádná jiná tvorba není.
    28.5.2011 10:11 rexeh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ten článek je lehce mimo a ta diskuze pod ním je už mimo úplně... CD Projekt nabízel (přes svou sesterskou firmu gog.com) kopie Zaklínače 2 zcela bez DRM ode dne 1 a pouze hráči, kteří mají pocit, že bez placky v mechanice/nebo bez permanentně spuštěného Steamu "to není ono" byli po zásluze "odměněni" DRM verzí...

    A CD Projekt teď DRM zlikvidoval pro všechny... CD projekt má vůbec v oblasti DRM (a jejich nepoužití či následného odstraňování) velmi dobrý "track record", příklady za všechny se nabízejí samy: Zaklínač 1 nebo (v našem regionu jimi distribuovaný) Mass Effect 1...

    Ale chápu, že kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde, jen mne zaráží, že když cca. před měsícem několik dnů neběžely EA aktivační servery pro Dragon Age: Origins, tak o tom bylo zcela ticho po pěšině a tady někdo cítí potřebu nasazovat firmě, která se ke svým zákazníkům chová mnohem lépe, psí hlavu.
    28.5.2011 15:17 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Ten článek je lehce mimo a ta diskuze pod ním je už mimo úplně... CD Projekt nabízel (přes svou sesterskou firmu gog.com) kopie Zaklínače 2 zcela bez DRM ode dne 1 a pouze hráči, kteří mají pocit, že bez placky v mechanice/nebo bez permanentně spuštěného Steamu "to není ono" byli po zásluze "odměněni" DRM verzí...
    A tohle v článku chybělo? Imho to tam je…
    Although the performance hit is dramatic, only retail versions of the game are affected since Steam versions and those from GOG.com are supplied DRM-free.

    “I bought the game from Amazon,” said our concerned reader. “I am an idiot, apparently.”
    A to včetně té jízlivé poznámky.
    A CD Projekt teď DRM zlikvidoval pro všechny... CD projekt má vůbec v oblasti DRM (a jejich nepoužití či následného odstraňování) velmi dobrý "track record", příklady za všechny se nabízejí samy: Zaklínač 1 nebo (v našem regionu jimi distribuovaný) Mass Effect 1...
    V tom případě je škoda, že jim kazí ty BSA like výhružné dopisy. Sice toho posléze nechali, ale já si holt zjednodušuji život tím, že nerozhodné a zlé firmy pro mě jedno jsou. :-)
    Ale chápu, že kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde, jen mne zaráží, že když cca. před měsícem několik dnů neběžely EA aktivační servery pro Dragon Age: Origins, tak o tom bylo zcela ticho po pěšině a tady někdo cítí potřebu nasazovat firmě, která se ke svým zákazníkům chová mnohem lépe, psí hlavu.
    Já herní servery nesleduji, takže abych se něco dověděl, tak to musí být typicky buďto extra úspěch nebo extra sviňárna a že někomu nejdou aktivační servery, to už je ohraná písnička, ne?
    28.5.2011 22:17 rexeh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    CD Projekt je vydavatel hry... mám za to, že je správné "otravovat život" uživatelům spíše nelegálním než těm legálním. Samozřejmě, netvrdím, že je to řešení ideální - zas na straně druhé, alespoň se neschovává za nějakou pochybnou organizaci typu BSA a dělá to pod svým jménem...

    Mimochodem, výpadky aktivačních serverů trvají málokdy déle než desítky minut či několik hodin, maximálně (pak k nim většinou příslušná firma zaujme nějaké oficiální stanovisko - když nic jiného, naopak tady EA po několik dnů dělala mrtvého brouka). Těch několik dnů, po které byl příslušný server pro DAO "down", je silně "nadstandardní" délka výpadku - a ohraná písnička to rozhodně není a případný zájemce si může celou kauzu na patřičných serverech dohledat (ke cti EA budiž řečeno, že v důsledku tohoto průšvihu nechala obnovit práce na podpoře příslušně hry a vypadá to, že možná bude vydán i patch, který aktivaci eliminuje, ale nepředbíhejme událostem, jak se říká). Bohužel krátce na to nastala známá aféra se Sony PSN, což celou záležitost zatlačilo do pozadí...
    cezz avatar 28.5.2011 01:44 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Skuste naozaj dobru hru zohnat v bazare. Zvycajne je to problem, zato je kazdy shop preplneny titulmi, ktore by som nedohral ani keby boli zadarmo, pripadne cloveku vydrzia tak den-dva a je koniec. Napriklad na PS3 Civilizacia (zhanal som asi 4 mesiace) vs. minulorocna Fifa (zarucene v kazdom bazare). Vela titulov sa tu da kupit pod 10 eur, casto za naozaj symbolicku sumu, napriek tomu stoja na predajni a nikto nema zaujem. Dobre je to pozorovatelne hlavne u novych titulov, ktore mali za sebou velku reklamnu kampan. Po mesiaci od vydania su ich plne bazary s polovicnou cenou. Myslim, ze tu sa ukazuje skutocna trhova hodnota niektorych hier.

    Myslim, ze tvorcovia kvalitnych a hodnotnych hier nemaju s bazarom problem - malokto svoju oblubenu hru preda za par drobnych, zvlast ak sa k nej podchvilou vracia.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Shadow avatar 28.5.2011 09:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Když jsem byl ještě náruživý hráč, vždycky jsem se zbavoval jen her, které mne neoslovily, resp. které byly opravdu špatné. Naopak, her, které jsem měl opravdu rád, jsem se nikdy nezbavil. Ještě pořád mám někde diskety a CDčka. Pokud tvůrci vyvíjí hry, které omrzí za den nebo za dva, zaslouží si mnohem víc než jen bazarový prodej.

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    otasomil avatar 28.5.2011 21:38 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili

    Kdyz jste narazil na to obleceni ... naprosta vetsina znackoveho obleceni je vyrabena korporacemi v krajinach nejvetsi chudoby a delnici dostavaji nekolik centu za usiti kosile ....

    U nas vietnamci zamestnavaji ceske lidi a ti siji za minimalni mzdu obleceni jez se prodava i tak na nasem trhu za petinu az desetinu ceny znackoveho.

    Tady je neco prohnileho.

    Mam nejaka trika adidas, nike a dnes si je vemu maximalne na zahradu ci jen tak nadoma. Do spolecnosti bych se stydel za tyto "znacky".

     

    A vyrobci her ? At si laskave huknou neb jim nic jineho nezbyva. Pokud si chcou chrani svoje prava tak at hru nevydavaji na trh a zavrou si data do trezoru aby jim je nekdo nahodou nezkopiroval.

    Totez se tyka hudby a filmu.

    Pokud tvurci digitalnich dat nejsou stavu toto pochopit (ze jim nikdo nic platit nebude) tak budou muset pracovat jinak a ne tlouci mlhu ke zdi.

     

    V Praze pry dodnes existuje obchod, kde si koupite nove hudebni album svoji oblibene skupiny s tim ze do nekolika dnu muzete album prinest zpatky do bazaru a obdrzite castku o nekolik desetikorun mensi nez za jakou jste album koupili.

     

    U zpravodajstvi (Murdoch) je zpoplatneni obsahu naprosto zcestne. To mohl vypotit clovek zijici zcela mimo realitu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    AsciiWolf avatar 29.5.2011 14:25 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    +1
    otasomil avatar 29.5.2011 19:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili

    Diky.

    Bohuzel malokdo tuto krutou pravdu unese.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    29.5.2011 22:43 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Mam nejaka trika adidas, nike a dnes si je vemu maximalne na zahradu ci jen tak nadoma. Do spolecnosti bych se stydel za tyto "znacky".

    Běžecké boty a ponožky chceš taky porovnávat s těmi za pár korun od ťamanů?

    U zpravodajstvi (Murdoch) je zpoplatneni obsahu naprosto zcestne. To mohl vypotit clovek zijici zcela mimo realitu.

    Aha, jak bys teda platil ty redaktory a zpravodaje, když mají zůstat nezávislí?

    30.5.2011 00:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Běžecké boty a ponožky chceš taky porovnávat s těmi za pár korun od ťamanů?
    Běžecké boty? :-D Lol. "Běžecké boty" typu Nike, Adidas, apod., jsou největší šmejd a podfuck. Akorát ti to zrakví nohu.
    xvasek avatar 30.5.2011 08:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    To mi připomíná:

    "Dobrý den, já bych chtěl nějaké sportovní boty, co hodně vydrží."

    "No, tak tam máte regál."

    "A které z nich hodně vydrží? Já potřebuju něco na nohejbal, hrajeme na betonovém plácku, takže kopačky si vzít nemůžu, co tady tyto?"

    "Ne, tady máte napsáno: vycházková obuv."

    "Tyto?"

    "Vycházková obuv."

    "A máte aspoň něco na běhání, kde je napsané, že je to na běhání?"

    "Na běhání máme tady tyto za 2650 Kč, zbytek je vycházková obuv."

    "Aha, tak děkuju."
    otasomil avatar 30.5.2011 15:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili

    >>> Aha, jak bys teda platil ty redaktory a zpravodaje, když mají zůstat nezávislí?

    Nijak. Jakmile do zpravodajstvi namichate penize tak prestava byt nezavisle. Takze hlas lidu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    30.5.2011 19:31 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Aby nedošlo k mýlce – hlas lidu samozřejmě také není nezávislý, ovšem v jeho případě to kdovíproč lidem nedělá problémy vzít na vědomí. Nezávislé médium existuje tak možná v pohádkách.
    31.5.2011 10:43 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    A vyrobci her ? At si laskave huknou neb jim nic jineho nezbyva. Pokud si chcou chrani svoje prava tak at hru nevydavaji na trh a zavrou si data do trezoru aby jim je nekdo nahodou nezkopiroval.

    Totez se tyka hudby a filmu.

    Tak to je snad jeste vetsi kravina nez zakazovat preprodej pouzitych her, filmu a muziky. Racte si uvedomit, ze vytvoreni hry neco stoji - pokud vim, skryvaji se za prumernou hrou clovekoroky prace. Ty lidi musi nekdo zaplatit. A, jak prevapive, rad by sve penize dostal zpatky, pokud mozno radne rozmnozene. Kdyz je nedostane, tak zavre kram. Proste a jednoduche.

    Ocekavam namitku na tema komunita. Takovych her jsem videl mraky, zajimavych ... spocitam na prstech a ani se nebudu muset zouvat.
    cezz avatar 31.5.2011 11:16 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Samozrejme, ze potrebuju zarobit, to im podla mna nikto neberie. Ono je rozdiel, ked sa rozculuju nad warezom a je rozdiel ked im vadi bazarovy predaj, kde sa podla mna len ukazuje a pracuje ta neviditelna ruka trhu..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    1.6.2011 09:45 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Asi se pri Vam prekladu nekde ztratila myslenka ...

    Zkuste si to precist jeste jednou a zkuste to pochopit. Zejmena se soustredte na to, co je citace a co komentar.
    cezz avatar 1.6.2011 19:38 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Dakujem za radu, skusil som, zial vo Vasom poslednom prispevku som myslienku nenasiel. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    31.5.2011 13:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    A, jak prevapive, rad by sve penize dostal zpatky, pokud mozno radne rozmnozene. Kdyz je nedostane, tak zavre kram. Proste a jednoduche.
    Pochopitelně... proto by asi nebylo od věci, kdyby zvolili lepší obchodní model.
    31.5.2011 17:50 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Hry jako služba se blíží mílovými kroky. Ok, tady se trochu zakoplo, ale jede se dál. :-)
    1.6.2011 11:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    No tak v MMO to tak funguje už dávno...
    5.6.2011 20:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Tak ať si najde obchodní model, který budou lidi respektovat.
    6.6.2011 09:46 Čičmrda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydavatelé her už se asi úplně zbláznili
    Co ma byt? Podle me je to tak nastavene onou neviditelnou rukou trhu, kdyz chce vyrobce za hru 1800,- tak si ji koupi jen ti co ji moc chteji nebo na to maji a tech 1800,- pro ne nepredstavuje problem, ti co na to nemaji musi skratka pockat nez se objevi v bazarech za polovic i mene...
    Nadruhou stranu kdyby chteli vyrobci prodat jednu kopii s polovicnim ziskem koupi si ji od vyrobce potazmo distributora trikrat vice lidi.
    Ostatne uz dnes se da od Valve koupit v akci dobra hra a mnohdy upravena i pro Linux a HLAVNE bez debilnich DRM a viru/rootkitu typu StarForce na mediu, a to vse za velmi dobrou cenu. Takze nevim kterej vyrobce/vyrobci to byl co to tam na foru tak hrozne brecel, ale nejspíš se musí chytit jineho obchodního modelu, nez pokusem nasrat potencionalni zakazniky fňukánim a kňouráním, že jsou lidi svině že ty jejich super gamesy nevydrzi hrat cele roky a prodavaj to pod ruku. :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.