plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.
Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
Tak si tak vesele pařim a hrabu miliardy, aby ne na nejlehčí level (asi), defaultní, jen zapnu více hráčů, jednu mapu jsem dojel do cca roku 2020, vzal jsem další, ovšem v roce 2017 jsem zjistil, že normální lokomotivy nejsou k mání (i tak byly v roce 2005 (?) jen dvě mašiny) a na monorail se mi nechce přecházet. Už předtim jsem objevil, jak se dá překopat celá trať na technologicky vyspělejší, kdysi pod woknama jsem si toho buď nevšim, nebo to nešlo. Tak jsem spáchal vlastní mapu a jde se testovat.
Tiskni
Sdílej:
Ahááá, dík
Přestavět by to sice šlo ... jen označim plochu a je to jinej typ. Jenže to nejde provést na "arzenál". Patche moc nepoužívam, jen když někdo chce. Kdysi jsme hráli s kámošem po sériáku, snad časem zase zapaříme.
(To jednou hrajem, on pomalu přicmrndává ve vlacích, já jednou za čas nasypu $ z lodí, tak mi postavil "Panamský antikanál" a od té doby si radši kupuju pobřeží, abych měl cestu garantovanou.)
Poznámka: stejná mapa, v roce 1920 není co, jaké moto nebo vlak, v roce 1950 už ano.
Co jsem viděl mapy 2048x2048, nádraží 7x7, x kolejí vedle sebe od nevidim do nevidim ... to už neni ani hra
K letištím: co jsem objevil existenci mezinárodních, tak jiné nestavím. Stejně mi ale občas krouží 6 letadel kolem letiště, ještě, že aspoň něco vydržej
Jak moc máte stabilní hru po internetu? Máme wifi a hra sice jde, ale buď mne po čase vyhodili nebo nevim.
P.S. Objevil jsem při tom i něco pro mne nového, dráhu přes celou diagonálu apod. Zase jsem chtěl hrabat na lodích a pak to spadlo.
Snad mi zbude čas, abych OpenTTD předved dětem od sestřičky, jsou na mašinky docela dobře naložení. Jako snad každé malé dítě
Už jsem vyzkoušel převést všechny vlaky na maglev, v cca roce 2035. Je to pěknej fofr
Rok 2051, 844 bodů.
Další mapa, 900 bodů, cca 13 miliard majetek. Dost malejch měst, pomalu se to rozjíždělo. Konec je 1.1.2051.
(Měl jsem 64 vlaků, všechy s Chimérou, 13 autobusů (jen aby se neřeklo), 20 letadel a 125 lodí. Dokonce jsem si už stavěl občas kanály pro zkrácení trasy. U maglevu mne mátlo, že nebyl vidět směr kolejnic u křížení, čili měl jsem co opravovat.
Už mi bylo vysvětleno, že lze hrát náhodnou hru. Kdysi jsem ji taky pařil, teď jsem na ni zapomněl a hrál jen scénáře.