abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1139 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Nový Šturm na linuxu a zase P-38

    4.2.2021 14:29 | Přečteno: 1553× | Linux - IT | poslední úprava: 14.2.2021 19:39

    Byl jsem vyzván, abych se zúčastnil další srandy na nebi, konkrétně SVK: Operation Repulse, návratu do zimy 1944.
    Drobet to drhlo, pod Lutrisem ani wine nešlo zprovoznit instalaci, k tomu pomohlo Win7. A ve win7 zase nejde ani Launcher ani samotný Šturm pustit. Čistý nový sedmičky nejsou ještě podporovaný. Takže pomohlo ve win nainstalovat a pak překopírovat 70GB do linuxu. Taky záloha.
    Naposled jsem měl v kompu ATI snad ještě jako "All in wonder", to je let. Teď po Nvidii GTX560 s 1GB přišel čas na AMD RX570 s 8GB. Drajvr je v linuxu k dispozici, amd-gpu (x11-drivers/xf86-video-amdgpu) a návod je na handbooku / wiki taky.
    Zkoumal jsem toho dost, rozchodil jsem to dřív, než jsem dootestoval GPU - Vulkan (wiki).
    Nejvíc pomohlo info o konkrétních knihovnách pro wine, co tam narvat ... mj. i "winetricks -q corefonts vcrun2015 dotnet472".
    Takže teď jedu na ... Parametry "okna" (spíše "hry") lze měnit (i) přes IL-2\ Sturmovik\ Great\ Battles/data/startup.cfg.
    U grafiky sensors vypisují jak teplotu tak spotřebu, taky fajn.
    Další okolnosti když tak dopíšu, jak co kde drhne, ať je k čemu se vrátit.
    Těšim se, až poletim při západu Slunce nad mořem a budu sledovat odlesk od vln moře. Až budu cca ve 14 km hledat hvězdy za dne, jestli tam taky budou vidět jako ve starym Šturmu. A až najdu nějakej most, pod kterym se dá podlítávat.

    Update:
    Tfuj tajbl, 2x během 3 dnů jsem neuřídil sestup z 30k ft.
    A fakt je příjemný snížit rychlost před přistáním "vykejváním" a zvládat přistání na všechny 3 za všech okolností, skoro.
    Letět v mlze jen podle přístrojů, taky zážitek.
    Skupinový starty supr nebo přistání ve vláčku, taky hezký.
    Chudáci kočky, tak dlouho jsem si jich nevšímal, až chtěly kousat do sluchátek a mikrofonu.

    Update 2:
    Jedno zhodnocení ...
    První pocity sou takové, že to bylo velmi realistické. Aspoň pro nás v P-47, ale myslím, že asi pro všechny stran toho, že smyslem nebyl dogfight nad Bastogní, anóbrž podpora pozemních jednotek - 101. výsadkové divize. K soubojům docházelo zřídka, nikoliv samoúčelně, ale jako výsledek vzniklé situace. Když k souboji došlo, bylo to velmi rychlé, opatrné, každý chtěl přežít, to bylo hodně znát... Strana která překvapila se držela v dogfigtu pouze, dokud si držela kontrolu nad situací, jakmile došlo k vyrovnání situace, strany se stáhly, nikdo zběsile nehonil ustupujícího nepřítele riskujíc vlastní život, tohle mi fakt přijde dost reálný. Jen se podívejte, letělo 66 pilotů a došlo k 16 sestřelům na obou stranách! Kdo by tohle čekal???

    Druhá strana mince je, že kdo čekal víc akce (myslím, že velmi běžné na běžných serverech i jiných speciálkách), tak se možná ani do žádné adrenalinové akce nedostal, čímž může být zklamán. Adrenalin byl však přítomen neustále, byla taková ta hrozba "nevím co nás tam čeká" a ubíjející válečná rutina, jen co přistanu rychle dozbrojit, zformovat, a znova na frontu, žádný odpočinek.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 1 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 2 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 3 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 4 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 5 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 6 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 7 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 8 Nový Šturm na linuxu a zase P-38, obrázek 9

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.2.2021 14:36 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 41 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38

    Těšim se, až poletim při západu Slunce nad mořem a budu sledovat odlesk od vln moře. Až budu cca ve 14 km hledat hvězdy za dne, jestli tam taky budou vidět jako ve starym Šturmu. A až najdu nějakej most, pod kterym se dá podlítávat.

    sem myslela žeto je jakoby válečná hra nějaká kde se jako bombardujou furt různý ty londýny a drážďany podle tamtěch spitfajrů a mesršmithů namalovanejch :O :O

    vencour avatar 4.2.2021 14:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Lidi jsou různý. Mne baví to, o čem píšu. Na druhou stranu, když se člověk naučí cca ze 6000 stop odhazovat tak, že se postupně 3x trefí, to byl trénink na Invazi, i to má něco do sebe,
    Jinak hecování je fajn ... snad se nepletu, že virtuální piloti v sobě vidí lidi.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 8.2.2021 21:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Především v reálu si nemůžete dělat, co chcete. Nemůžete přistát na poli, na silnici, nemůžete vzít hydroplán nebo vrtulník (to bylo jen ve "starym Šturmoviku"). Nemusíte nikomu nic hlásit, čekat na volný koridor a tak. A neplatíte 1800 litrů benzínu (objem nádrží P-38).
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 14.2.2021 19:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    3. odpověď ... krása a zážitek k tomu patří, ať se děje co děje. Fajn je moci vnímat to kolem, co tam je, kaši pod sebou nad mrakama, barvy nebe, cesty krajiny. Pojíždějící a organizované kamarády. Občas i virtuální autentičnost, že to neni jen hra. Že jde o něco víc. I proto je občasný klid a pohoda tak supr.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.2.2021 14:36 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    U grafiky sensors vypisují jak teplotu tak spotřebu, taky fajn.

    Ze zvědavosti: jaká je typická spotřeba v klidu (desktop, po chvíli bez uživatelské aktivity) a při běžné práci s desktopem? Zajímalo by mne, jestli jsou tyhle náročnější karty "žravější" i když je člověk nevyužívá zdaleka naplno.

    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.2.2021 14:41 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 41 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38

    dneska jako gpu umí vyrobit víc peněz než kolik spapá eletriky takže toje uplně jedno ;D

    4.2.2021 14:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Už před časem jsem četl, že těžba na GPU už se taky nevyplatí a že už frčí jedině ASIC.
    4.2.2021 14:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Nebo přesněji: že se vyplatí jen v případě, že tu elektřinu platí někdo jiný. :-)
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.2.2021 15:02 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 41 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.2.2021 15:01 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 41 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    vencour avatar 4.2.2021 14:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    V Xkách to má žrát cca 33W, když mam "pause" při puštěném Šturmu tak cca 65W, podle specifikace má žrát "až 150W".
    Ještě jedna drobnost ... ono nic neni k mání na skladě, nic rozumného? Když jsem 27.1. pátral po rozumné grafice, měli poslední kus GTX1650 4GB ram - za snad hodinu nebyla, už zmizla.
    Když jsem šmejdil po netu a našel tu RX570, prý jich měli "aspoň dvacet na skladě" a dnes ... "prodej skončil".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.2.2021 14:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Já si teď nedávno koupil Radeon Pro WX2100 (na Alze v pohodě skladem). Když nechám KDE5 chvíli v klidu, stabilizuje se asi na 3.2W, při běžné práci (konsole, přepínání ploch, prohlížeče) mívá tak 7-8W, při náročnějších věcech (včetně kódování a dekódování 1080p HEVC) asi 11W, quake2 (2560x1440 60fps) 11-13W a u nějakého WebGL dema se mi to podařilo vytáhnout až na 19W (víc jsem ještě neviděl). Takže jsem asi zvolil (ze svého pohledu) dobře. :-)
    vencour avatar 4.2.2021 15:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ju. Má jen 2GB RAM? Jiná liga/hra.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.2.2021 15:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Jistě… ale zatím jsem nenarazil na nic, kde by to nestačilo. Jinak jsou k dispozici i výkonnější WX3200 nebo WX4100 se 4GB, ale jsou samozřejmě dražší a mají taky vyšší TDP (50W místo 35W).
    vencour avatar 4.2.2021 15:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ok, mohl jsem napsat "to je jiný svět".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.2.2021 15:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38

    Aby nedošlo k nedorozumění: rozhodně jsem neměl v úmyslu nikomu rozmlouvat nebo hanět jeho volbu. Opravdu mne primárně zajímalo, jestli je taková odlehčená karta opravdu úspornější v nenáročném provozu než by výkonnější. Abych pravdu řekl, čekal jsem, že tam rozdíl bude, ale vůbec ne, že je tak propastný.

    Mimochodem, tyhle WX karty jsou překvapivě dobře utajené. Nezpomínám si, že bych o nich někdy slyšel nebo četl, dokud jsem na ně nenarazil tak, že jsem si na Alze dal filtr podle TDP. :-) Přitom si myslím, že pro toho, kdo nehodlá hrát nějaké opravdu náročné hry, ale běžně mu počítač běží celý den, je to v podstatě ideální volba.

    vencour avatar 4.2.2021 15:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    To už i Ryzen (procesor) má být v tomto ohledu konkurenceschopný, poskytovat nějaký grafický výkon. Aspoň recenze to tvrdí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.2.2021 16:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ty, které jsou zajímavé pro mne (2700X, 3900X, časem možná 5900X nebo nějaký jeho nástupce) určitě ne. :-)
    4.2.2021 16:25 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Sice to neni primo herni grafika, ale na kancelarskou praci a dobry obraz je velmi dobra.

    AMD WX 2100 jsem ted nahrazoval v lete AMD WX 3200 Pro.

    Oproti WX 2100 to ma o dost lepsi vykon ve 4K. Mene chyb v driverech. A lehce jsem si priplacel kvuli HW podpore nejakych vypoctu (ROCM).

    Spotrebu neresim. 700,-Kc za rok mene nebo vice nema smysl resit.

    ATI All In Wonder (Rage 128 Pro) jsem ted kupoval do sbirky....

    gf
    4.2.2021 16:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Sice to neni primo herni grafika, ale na kancelarskou praci a dobry obraz je velmi dobra.

    Herní není, výrobce ji prezentuje jako "workstation" GPU, možná právě proto je tahle řada stranou zájmu. Asi tomu odpovídá i výbava - tři DP výstupy, velmi dobrá podpora openGL, video decode i encode, nějaké ty jednotky na výpočty, ale už ne tolik výkonu a featur zajímavých pro náročnější hry.

    Blaazen avatar 4.2.2021 18:19 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Jak je na tom s hlučností? Jede ventilátor pořád?
    4.2.2021 18:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ano, běží pořád, ale je tam jeden a poměrně malý, subjektivně jsem nezaznamenal rozdíl oproti tomu, když jsem tam měl pasivně chlazenou kartu.
    5.2.2021 14:09 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ahoj, změř to taky jen v Xkách bez puštěného Šturmu.
    vencour avatar 5.2.2021 15:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Tohle vidí sensors ...
    $ sensors
    amdgpu-pci-0100
    Adapter: PCI adapter
    vddgfx:      725.00 mV 
    fan1:        1257 RPM
    temp1:        +31.0°C  (crit = +94.0°C, hyst = -273.1°C)
    power1:       32.08 W  (cap = 120.00 W)
    
    $ sensors -v
    sensors version 3.6.0 with libsensors version 3.6.0
    
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2021 17:08 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ono to je dany tim, ze jak ATi tak NV vyhlasily novy karty, ale za ceny tech starech => vsici prodejci se hledeli tech starych co nejdriv zbavit, coz se jim kvuliva naprosty nedostupnosti tech novych povedlo, ale ty novy jsou nedostupny furt, takze GPU aktualne proste nesezenes, nebo za naprosto nesmyslny penize.

    Alternativne si muzes tak maximalne stoupnout do fronty a par mesicu cekat.

    Trebas tu

    https://www.evga.com/products/productlist.aspx?type=0&family=GeForce+30+Series+Family&chipset=RTX+3080

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    4.2.2021 22:40 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Ja tomu nerozumim, proc je v nadpisu p-38 coz je myslim taky letadlo a neni o nem textu ani zminka? Nebo je jenom ja jsem to nepoznal?
    Blaazen avatar 4.2.2021 22:50 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Já to pochopil tak, že tam s ním vencour bude lítat. BTW, když se japonců po válce ptali, jakýho letadla se nejvíc báli, tak říkali právě dvojocasýho ďábla.
    Blaazen avatar 4.2.2021 22:55 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Jo, je tam: :-)

    P-38J - 2 sloty (průzkum - nebojový) 474th FS - Otevřeno
    Bez výzbroje (takéž bez munice do kanonů a kulometů)
    Průzkumné P-38J přímo nezasahují do bojů, hlásí velitelství stav bojových operací ve výběžku. Startují 30 min před bojovou misí k průzkumu.
    - 606_vencour
    
    5.2.2021 10:09 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    takze vencourovi mise jsou cisty voyeurismus ?
    vencour avatar 5.2.2021 10:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Kdysi dávno to bylo hlavně na P-38 a to opravdu nebylo čisté kochání a výsledek máme v "Dvoraně slávy".
    Povinnost i odpočinek, práce i zábava. To se přece doplňuje. Pětihodinovej let z Anglie na pláže, pak tuším okolo Le Havre a zpět do Anglie, i to bylo na Invazi.
    Pardon, že jsem Lajťase nezmínil. Považuju ho za úžasný a hodný letadlo, nedělá kraviny, dovolí a unese hodně. Možná tak Štorch Fi 156 je stejně přínosný, vzlet i přistání "na pár metrech" je supr.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.2.2021 17:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    máš srovnání s lítáním třeba ve war thunder? to mi zatím na "lítací" vyblbnutí stačí, ale proč se nekouknout jinam
    vencour avatar 8.2.2021 18:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    A víš, na co se přesně ptáš?
    Jak starýho (Il-2 1946), tak novýho Šturma (Battle of X) lze nějak ladit ke své/cizí spokojenosti (mít různou obtížnost). Z novýho Šturma dávají kluci odkazy na videa. Tak pro přehled.
    Sám vidim, že nějakej cit je třeba, čili pravidelnějš cvičit, aby to člověka bavilo.
    Mně vyhovuje spolíhat se jen na kokpit, bez berliček a helperů. Je to náročnější hledat cíl jen podle mihnutí než podle popisu a barvy textu. u toho cíle
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 20.2.2021 15:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
    Zkus si představit, že nějaký mocenský (silový) projev je až následek rozhodnutí.
    A že už jsi začal přemýšlet o světě.Po shlédnutí Doctor Who - Zygone speech mně osobně přišlo, že násilí je následek absence správného jednání. A takové kochání pomáhá přemýšlení.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.