abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.2. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    3.2. 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 756 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / CAD / X / XXX
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    XXX

    9.7.2006 03:32 | X | poslední úprava: 1.8.2006 21:19

    XXX        

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.7.2006 07:17 Petr M. | skóre: 7 | blog: blogcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Usamo, jsi se zblaznil nebo co, že jsi smazal temer cely blog ?
    10.7.2006 09:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Asi pridam revize i na blogy ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    vencour avatar 9.7.2006 08:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Že by krize středního věku?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 08:31 Elvis | blog: ItsNowOrNever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Řekněme takhle: je nějaká kultura drbání, reality show, parazitování a tak. A doufam, že se z toho bahna něco vyklube. Děti dospějí, dojde jim mělkost svých činů a taky budou tvořit.

    Pan Werich říkával na Horníčkovo "já myslím, že myšlení má budoucnost" "no doufejme". Tak taky doufam.

    Elvis to byl král :-)
    9.7.2006 09:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Řekněme takhle: je nějaká kultura drbání, reality show, parazitování a tak. A doufam, že se z toho bahna něco vyklube. Děti dospějí, dojde jim mělkost svých činů a taky budou tvořit.
    To včera řikal Franta v hospodě? Ten je hlava.

    Když už máš potřebu psát příspěvky naplněné "moudrostí", tak si hlídej gramatické chyby, intelektuále :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.7.2006 09:48 Elvis | blog: ItsNowOrNever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Viděl jsem Invazi barbarů a souhlasim s jednim komentářem, že jsou jisté události v životě, co by měly být přístupné až od 30 let (například).

    Elvis to byl král :-)
    9.7.2006 10:23 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    To mi připomíná jeden díl Velkovlaku - v jedné scéně Simon Pegg (jméno herce, ne postavy) poslouchá rozhovor nějakých lidí v baru a někdo tam vysloví nějakej děsně revoluční názor, se kterým všichni souhlasej, tak si říká, to si musím zapamatovat, to někde použiju, v další scéně pak sedí s přáteli u večeře a pochlubí se se svým "názorem", samozřejmě se na něj všichni vrhnou s tím, že je to naprostá blbost :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.7.2006 13:04 MEDss | blog: muj_uplne_prvni_blog | lutanie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    jo to sem videl ;-) to bylo o tom benzinu ze by ho strasne moc zdrazil a ze by pak vsichni chodili pesky a delali pri tom neco pro zdravi a setrili prirodu :)) na tom neco je,ne? :-D

    P.S. omluvte me ze pisi bez diakritiky,ale pisi na freebsd a jeste nevim jak se tu nastavuje ceska klavesnice ;-)
    co na to říct? ;-)
    9.7.2006 16:08 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    P.S. omluvte me ze pisi bez diakritiky,ale pisi na freebsd a jeste nevim jak se tu nastavuje ceska klavesnice ;-)
    Návo na FreeBSD.cz
    Heron avatar 9.7.2006 10:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Ono vůbec, pokud člověk sám o sobě prohlašuje, že je odborník (ty jsi narazil na "programátory", já znám několik "expertů" na sítě), tak většinou o daném problému nic neví (většinou obecně nic neví).

    Vybavujou se mi experti typu: "naprogramoval jsem něco v html, jsem programátor". Takový lidi existují a existovat budou. Je třeba je vyfiltrovat -- ale oni z toho většinou sami vyrostou.

    Nějaké sebevědomí je samozřejmně potřebné a dravé, ale imho důležitější je vědet, kde jsou moje hranice, než se neustále kochat vlastními (mikro) úspěchy.

    Je to také dané okolím. Pokud někdo jako jediný ze svého (velmi omezeného) okolí umí nainstalovat třeba linux, tak se hned cítí být expertem (a vlastně ve svém okolí je). Jenže jakmile své znalosti konfrontuje s okolím linuxáků, tak zjistí, že jeho znalosti jsou vlastně nulové (a buď si to uvědomí a začne se učit a nebo se vrátí do své ulity a bude machrovat před tím svým okolím).
    9.7.2006 10:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    No, už jsem tady viděl i příspěvek, ve kterém autor psal, že "umí fyziku." Zrovna si ale nevzpomínám, kdo to byl ;-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 9.7.2006 10:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Heh, já čekal, že se ozveš. :-D

    Tak fyziku jsem studoval, mám na to diplom a nějaké výsledky v laborce. Nejsem si jistý, jestli jsem někde explicitně psal, že "umí fyziku.".

    Ale ok, asi je každýmu jasný jak jsem myslel ten komentář. Pokud někdo prohlásí, že umí programovat a přinese s sebou nějaký velký projekt, nebo je za ním nějaká práce, tak není o čem diskutovat.

    Ale blogpost (jak jsem ho pochopil) a můj komentář byl o lidech, kteří se naučí jednu věc -- třeba napíšou něco simple v html -- a hned jsou z nich experti a "zasvěceně" v diskusích flamujou o tom, jak je to v tom druhým systému/jazyce/whatever naho*no. Takový lidí škodí komunitě. Není nic horšího než vidět nějakýho "experta" na linux, jak píše o tom, co všechno ve Windows nejde. To imho poškodí celou komunitu.

    9.7.2006 10:45 Elvis | blog: ItsNowOrNever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Já v tom viděl i trochu hořkosti, že to někdo táhne sám, trpknosti nad marností počínání.

    Elvis to byl král :-)
    9.7.2006 10:57 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Tak výrazy z literální kavárny už tu skoro máme, teď už jenom ten obsah :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.7.2006 12:13 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Literalni kavarna by programatorum mohla sedet, to mas pravdu:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    9.7.2006 12:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.7.2006 12:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Kavárna by se dala sloučit s vinárnou, pak by z toho mohla být elegantní kravinárna a tu by nebyl problém vést. Pro nikoho z nás :-)
    Copak toho není dost?
    9.7.2006 10:52 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Tady :-D. Pravda, ten balast kolem toho tomu ubírá na údernosti.

    Připomnělo mi to jednoho vš. profesora fyziky, ke kterému nás na gymplu posílali na přípravu na FO (nikoli Fučíkův odznak, který by mi jistě přisoudil třeba JiK, ale fyzikální olympiáda). Říkal "kdo říká, že zná dnešní fyziku, tak lže" a ilustroval to třema skříněma napěchovanejma fyzikálníma časopisama, který vyšly v posledních několika letech :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.7.2006 10:34 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Ty mnou pohrdáš? :(
    (tento komentář obsahuje nebezpečnou symboliku)
    9.7.2006 11:19 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    No a? Mnou pohrdá lidí…
    vencour avatar 9.7.2006 11:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Si děláš pr*el? Kdo?

    Moc nad ně vyčníváš a nechápou Tě? Jsi moc jiný? Tak jsi, i v tom je krása života, že nejsme stejní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 12:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Špatně jsem se vyspal, nebo proč mi tenhle komentář přijde naprosto uhozený? :-)
    Copak toho není dost?
    vencour avatar 9.7.2006 12:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Nechápu, že někdo, kdo mi přijde fajn, se zdá ostatním nepochopitelný až k pohrdání. Stačí?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 12:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Ten tón. Moudrost v prášku. Učená slova toho kdo ví. Nějak mi dělá problém takové věci brát vážně :-) Jinak to chápu mimochodem docela dobře.
    Copak toho není dost?
    vencour avatar 9.7.2006 13:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Bourání piedestalů přináší překvapení, překvapení přináší emoce.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 13:04 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Právě - obvykle není třeba si z toho dělat těžkou hlavu. Samozřejmě je něco jiného, když je to někdo, jehož názorů si vážím a kdo k tomu má nějaký racionální důvod. Ale ten to obvykle neřekne (nenapíše) takhle.
    vencour avatar 10.7.2006 00:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Přijde mi vhodné připustit unáhlednost mých silných slov. Snad to bude příště lepší.

    Omlouvám se za použitý slovník přítomným čtenářům.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 12:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Dělám věci pro sebe, jestli nějaká společnost, ta mi může leda…
    Copak toho není dost?
    vencour avatar 9.7.2006 12:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....

    Už jedna Osobnost odsud zmizela pro znechucení. Někdo spílá všem, někdo dělá a čas ukáže, co stvoří, někdo se tu ani neukáže a taky tvoří.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.7.2006 14:56 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Už jsem se na to někde ptal a ptám se znova: Co je to za úchylnej zvyk mazat po sobě blogy?
    9.7.2006 14:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Asi jistý druh duševní povětrnosti. :-D
    9.7.2006 14:59 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    No tak to musela bejt slušná bouřka, když z ní vzniknul tak blbej nápad
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 16:28 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Zrejme sis nevsiml, ze se ta "snaha" kolem Linuxu meni. Existuje dneska spoustu produktu (napr. Ubuntu), u kterych se ani neocekava, ze kazdy, kdo to pouziva, tak prispeje, aby byla jako ta "rovnovaha".

    Co pak reknes tem, kdo takove distribuce/produkty tvori nebo je pouzivaji aniz by neco programovali?

    Navic, mluvis jen o Linuxu nebo o open-source principech jako takovych? Musim delat neco pro Linux, abys na me neplival?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    9.7.2006 16:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Ono se hlavně dnes už pod "dělat něco pro Linux" může skrývat i spousta jiných věcí, než jen programování.
    Dalibor Smolík avatar 9.7.2006 23:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Určitě. Je to například i propagace, marketing, osvětová činnost mezi uživateli, apod. K tomu nemusí být člověk ani profesionální programátor.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    lankvil avatar 9.7.2006 16:47 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co jsme zač....
    Tak proc se nenaucis programovat a neco uzitecneho nenapises? Jako konstrukter bys k tomu nemel daleko. Manualu je vsude dost.
    Já mám taky blog

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.