abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    18.1.2010 22:58 ddd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    zrovna o vikendu jsem docetl Nadaci na hranicich, ceka me Nadace a Zeme ...

    taky to ctu jednim dechem, je to mazec. Jedna z nejlepsich serii co jsem kdy cetl.
    18.1.2010 23:06 hudin | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    "Pár dobře postavených diferenciálních rovnic a umíme předpovídat osudy lidstva jakožto celku."

    No, jeste Vas asi cekaji "prvni" dve knizky, kde tech par diferencialnich rovnic Seldon stavi od svych cca triceti az do smrti... ;-)

    Ja ted hlavne uvazuju, kdy prectu vsechny novely o robotech a Nadaci/Zakladne vpo sobe, tak jak nakonec tvori celek...
    alblaho avatar 19.1.2010 08:57 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    No jestli to všechno musel řešit symbolicky, tak se nedivím :-).

    Myslel jsem, že ty Předehry vynechám, ale teď jsi mě navnadil.
    19.1.2010 14:15 hudin | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    jj, myslim, ze to chces precist ;-)

    jinak jeste musim pochvalit BBC - slysel jsem perfektne namluvene audio booky puvodnich tri dilu
    18.1.2010 23:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Je to věcí náhody, shody okolností, světového spiknutí či správné konstelace hvězd, že se tu poslední cca rok, co Argo vydává "původní" trilogii v tom krásném provedení a co jsem se rozhodl neshánět starší vydání a počkat si na tato, objevuje tolik nadšených zápisků o Nadaci a já k tomu nemůžu skoro nic říct, protože třetí díl ještě nevyšel a z doby, kdy jsem Nadaci četl poprvé, si už nic nepamatuju? :-)

    P.S.: Argo, prosím prosím, donuťte Viktora Janiše k překladu ostatních knih série, a pak je vydejte! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    alblaho avatar 19.1.2010 08:51 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Já všechno půjčuji z Městské knihovny v Praze, výtisky z počátku 90. let. S překlady Jarmily Pravcové a Zuzany Drhové jsem byl moc spokojen. Zato překlad Nadace a Země je hnus. Z radního Trevize je najednou rada Trevize (jako rada Vacátko?). Postavy, co si najednou příliš žoviálně tykají a oslovují se "kamarádíčku", až má člověk pocit, že je to román o pražské galérce.

    Zajímalo by mě, jaký je ten Viktor Janiš, jak říkám Pravcová se mi zdála výborná.

    Jinak je to efekt sněhové koule, dlouho jsem si chtěl přečíst nějakou klasickou scifi, ale k Nadaci mě inspiroval nějaký zdejší zápisek:-).
    David Ježek avatar 19.1.2010 09:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    nebyl jsem to ? ;-)
    19.1.2010 10:46 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    jj, tiez ma tvoj blog na Asimova naviedol; ale uplne mi stacila prva kniha :-) not my cup of tea
    19.1.2010 11:35 AViP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Já můžu srovnávat jen původní Nadaci, další díly jsem v novém překladu zatím nečetl. V prvním díle je Janiš čtivější, ale občas mu "ulítne" nevhodně zvolený idiom či technický termín, který neodpovídá 40./50. létům (což se prostě při překladu stane a je do značné míry chybou redakce, že to nechytla), jinak nelze mít větší výhrady.

    Pravcová byla dost neohrabaná, což ovšem poměrně korespondovalo s neohrabaností originálu, nicméně pochybuji, že Hober Mallow mával kolem sebe na palubě vesmírné lodi puškou (na straně druhé, i u ní by většinu renonců odstranila pořádná redakční práce, byť by byla zapotřebí v trochu větším rozsahu).

    Překlad od Drhové byl jedním slovem příšerný a pro její totálně zpackaný překlad Druhé Nadace není omluva (Mobs Riot mluví za všechny, v překladu jsou naprosto elementární chyby, kdy si člověk klade otázku, jestli dotyčná vůbec věděla, co vlastně překládá). A aby překladatel vyloženě zkazil pointu, to se vidí opravdu málokdy (konkrétně povídky "Mezek pátrá").

    19.1.2010 12:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    no jo, obcas se zadari. Vcera jsem videl kousek jednoho komedialniho serialu a tam mluvili o ukryvani obsahu do souboru pomoci stenografie.
    kotyz avatar 19.1.2010 18:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Jo, NCIS! :-D Taky ze ma neco schovany ve skrytym oddilu RAMky na svym notebooku. Ale jednou rekli staganografie, ale jinak mluvili furt o stenografii. Na zabavnej serial to je ale porad dobry. Takovejch kiksu je v tom serialu vic, mozna v kazdy epizode minimalne jeden. Ale clovek na to prece kouka kvuli necemu jinymu ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Nicky726 avatar 19.1.2010 21:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Ještě že na to člověk nekouká...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    19.1.2010 22:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    No, ja vidim tak jeden dil z deseti a to jeste ne celej, ale prca je to naramna. Fakt by mne zajimalo jak moc vazne to mysleli :-)
    19.1.2010 23:08 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Jako kdo, scénáristi, nebo překladatelé?
    20.1.2010 07:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Scenaristi. Pokud uz je to hotovy, preklad s tim moc neudela. Cest vyjimkam typu "Par parmenu".
    24.1.2010 16:53 Viktor Janiš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Příloha:
    To je zajímavá námitka, to mi ještě nikdo neřekl. V zásadě si člověk nemůže pomoct, narodil se nějakých čtyřicet let po vydání knížky samotné, takže nutně bude překládat do současnější češtiny a pro své vrstevníky (šance přeložit to včas bylo kvůli bolševikům nenapravitelně promrhána.) Překlad od Pravcové vypadá na povrchu snesitelně (přinejmenším když je vám patnáct, tehdy mě nic moc nezarazilo), ale když se tomu člověk podívá pod kapotu, už to tak hezký pohled není. Psal jsem na to analýzu pro časopis Plav, tak to sem zkusím přiložit. A souhlasím s tím, že překlad od Drhové je opravdu šílený (přeložit "briefacase" jako "obálka", to jsem snad nikde jinde neviděl).
    20.1.2010 12:09 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Nová vydání Nadací překládá mistr Janiš? To je příjemné překvapení. Já si je tedy plánuju poshánět v angličtině, česky jsem je četl několikrát, ale čím lepší překlad tohohle skvostu, tím samozřejmě lépe.
    20.1.2010 12:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Klasická trilogie v překladu mistra Janiše vyšla už někdy v roce 2001, no a teď vychází znovu. Kéž by vyšly i ty ostatní části nadační série…

    Mimochodem, kromě Druhé nadace se extrémně těším ještě na tohle :-) (Kantos Hyperionu ani nezmiňuju.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.1.2010 12:40 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    To si děláš... Další Chinova kniha? Ty máš u mně hodně piv, člověče. :-D Sakra, nějak poslední dva roky už scénu moc nesleduju, kdo ví, co všechno mi ještě za tu dobu uniklo... Každopádně dík za informaci.
    24.1.2010 16:57 Viktor Janiš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    To byste museli Martinu Šustovi rozmluvit jeho plány :) Chce po mě dvě Nadace ročně, což mu při své vytíženosti nemůžu slíbit.
    Berysek avatar 19.1.2010 08:32 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Na popud někoho tu, možná tebe, jsem se pustil do čtení Nadace (AlReader rulez). První kniha super, teď jsem u druhé a dost to drhne, děj skáče po desetiletích a furt nic. Už se těším až se to trochu rozjede...
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    alblaho avatar 19.1.2010 08:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Jo, je to takový dějepis:-). Ale hrozně se mi líbí, jak postavy z novějších knih koukají do historie a obdivují své hrdiny. Pojmenovávají po nich své lodě a tak. Přitom ti hrdinové toho ve své době měli plné brejle a ani pořádně nevěděli, co činí.
    19.1.2010 09:32 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    No, Prattcheta mam tusim uz komplet, co vysel v CZ, takze ted uz docist tech par, co mi zbyva a pak bych se chtel taky vrhnout na Nadaci (a mozna zbytek Assimova).

    Jinak co se sexuality tyka, docela me serou americky filmy, ve kterych musi minimalne jedna sexualni a/nebo romanticka scena byt, ikdyz se jedna o akcni, scifi, komedii, proste vzdycky.

    U romantickych filmu a komedii to jeste zkousnu, ale u akcnich a scifi, zvlast dobre myslenkove provedenych scifi, mi ty milostny veci nesedi, jeste muzou ukazat 15 sekund, ze jsou do postele a dej muze jit dal a ne, ze tam budou ukazovat cely milovani na 10 minut.

    Sex a milovani mam rad a kdyz chci videt sex, najdu si porno, kdyz milovani, pustim si romantiku. Je prece jasny, ze kazdej clovek ve filmu musi jit nekdy na zachod a ma obvykle i chut na sex a kdyz ma skym, tak si uzijou. Na druhou stranu, ve 24 jsem Bauera jeste nikdy nevidel jit na hajzlik, aspon na malou.
    19.1.2010 14:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Sám Asimov si výkřiky kritiků ohledně absence sexu vychutnal v knize Ani sami bohové, kde je nejen sex, ale rovnou mimozemský sex a dokonce tři pohlaví :-)

    A to cpaní romanických scén do amerických filmů, které ale musí být podle ujetých pravidel hodnocení (ve stylu "useklá hlava dobrá, odhalené prso špatné"), se mi také nelíbí - pokud to není přímou součástí příběhu, působí to rušivě, obzvlášť pro znalce předlohy.

    Například už jednou mnou zmiňovaný Guillermo del Toro chce zfilmovat Lovecraftův román "V horách šílenství", ale producentům se nelíbí, že tam není (jako ostatně v naprosté většině Lovecraftova díla*) žádný sex (a žádný happyend, neboť jeho hrdinové většinou zešílí nebo zemřou, případně obojí) a že by to tudíž nemělo u diváků úspěch. Což je zvrhlé, protože napřiklad ideově a lokačně podobný horor "Věc" se také obešel bez sexu (i happyendu) a byl úspěšný.

    *Na druhou stranu, scéna, při které přišel na svět Wilbur Whateley (a jeho ještě obludnější dvojče) z Hrůzy v Dunwitchy, by jistě potěšila všechny místní příznivce chapadelnatého porna :-)
    kyknos avatar 19.1.2010 15:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    He he, Lovecraft s happyendem :)

    Ale sex jsem nekde v Lovecraftovi videl, kde jen to bylo...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.1.2010 17:37 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Ani sami bohove byla jedina knizka od Asimova, co jsem cetl, ale knizku o sexu si prece jen predstavuji ponekud jinak. :-)
    kotyz avatar 19.1.2010 18:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Tu sem taky cet a pak jeste Roboty usvitu (tam toho sexu taky krapet bylo). Jen tyhle dve zatim. Clarka mam teda nactenyho lip - komplet Ramu (i ty ktery psal s Gentry Leem, ale ty dalsi co psal Lee sam to uz neni ono, to sem vzdal asi po 20 strankach) a Vesmirnou oddyseu. A pak nejaky dalsi, uz si presne nepamatuju co vsechno, ale urcite Konec detsvi a pak mozna jeste Devet miliard bozich jmen. Uz je to taky nakej ten patek, no. Ted bych si ty knizky rad koupil a precet znova (predtim sem to cet bud z monitoru jako pdf a nebo salatovo-lepenkovou edici z rokycansky knihovny).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 19.1.2010 18:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    Vec prave moc uspesna nebyla, minimalne ve svy dobe ne. Ale stejne se z toho pak stal kult. viz z tebou odkazovany wikipedie: The theatrical performance of the film was poor.[3] The poor opening has been attributed to many factors, including Steven Spielberg's E.T. the Extra-Terrestrial, which was released at the time and features a more optimistic view of alien visitation. However, The Thing has gone on to gain a cult following with the release on home video.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 19.1.2010 18:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    IMHO maji nejaky normy co vsechno v tom filmu musi mit, aby jim to nakej producent zaplatil. Takze sou pak vsechny filmy stejny - pravdolaska vyhraje, postelova scena nejmin jedna, politicky korektni, pokavad to ma mit rating PG-13 tak se tam skoro vubec nebo vubec nemluvi sproste a nestrika a netece (maximalne tochu kape) krev. A pokud to ma bejt akcnak, tak je to docela blby potom :-D

    A pak sou tu nizkorozpoctovy (nezavisly) becka, ktery si s tou "kucharkou zarucene uspesnyho filmu" hlavu nelamou a ty sou obcas i lepsi (a nebo totalni sracky jaky toci podle pocitacovejch her Uwe Boll) ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Nicky726 avatar 19.1.2010 21:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    A pak jsou tu ještě Hadi v letadle. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    kotyz avatar 20.1.2010 00:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    to me strasi v polici pokazdy kdyz du do levnejch knih :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 19.1.2010 18:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    hyperatomove ublognuti ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    bazil avatar 19.1.2010 22:30 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    A] předehry k nadaci ROZHODNĚ nevynechat ;-) B] jooo zrovna louskám "nadace na hranicích" C] ne Baya ale Bayta ;-)
    alblaho avatar 20.1.2010 08:32 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    To máš fuk, stejně jsem si nevzpomněl a ni nevygooglil jméno toho jejího manžela :-).
    20.1.2010 09:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
    http://terminuscity.tripod.com/chars/chars4.html

    Prvni vysledek :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.