Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Dnes byl v Ostravě otevřen nový obchod Mediastore. A podle mého mínění docela děs a propadák. Dost mi to připomínalo "skvělé" výprodeje v Carrefouru či Okay, kdy se nadchlo hodně lidí, ale zboží získali jen ti první tři, co nocovali před obchodem.
Již měsíc jsem si myslel na fotoaparát, který jsem našel v nabídce. Kodak CX7330 za krásných 1990 Kč. Jelikož jsem jaksi v každé své kosti cítil, že to nebude jen tak, v pátek minulý týden jsem do zmíněného obchodu zavolal, jestli má cenu vůbec chodit, když jsem do 15 hod. v práci. Bylo mi řečeno, že klidně mohu přijít, protože zásoby jsou velké.
Trochu mě to uklidnilo, ale i tak jsem si vzal na dnešek volno. Říkal jsem si, že koupím foťáček a pak po zbytek dne si ho prohlídnu, vyzkouším a nafotím hodně fotek. Ráno jsem tedy vyrazil. K obchodu jsem přišel o 40 min. dříve, protože jsem myslel, že ho budu hledat, ale našel jsem ho rychle. Už tam stálo asi 60 lidí. Do otvírací chvíle jich za mnou přibylo ještě asi 2x tolik.
Obchod otevřeli s mírným opožděním. Co jsem viděl, tak lidi brali hlavně panely. Pak se ale chvíli než jsem měl jít taky dovnitř ozvalo, že foťáky už nejsou. Lidi znejistěli, ale nějaká paní všechny uklidňovala, že když včera volala, tak jí řekli, že mají 100 kusů. A vzhledem k tomu, že 100 lidí před námi nebylo a každý si mohl vzít jen jeden kousek, jsme tuto informaci brali jako kachnu.
Kachna to ale nebyla. Takže foťáček nemám. Odcházel jsem naštvaně. Ale ne z toho, že nemám pro co jsem prišel, ale protože opět někdo tvrdil něco, co nebyla pravda za účelem svého zisku.
Takže zůstanu u svých osvědčených dodavatelů a když budu něco kupovat, tak vím, že nabídku obchodu Mediastore studovat nebudu.
Tiskni
Sdílej:
...dalším podobně chytrym vynálezem jsou v obchodech pověstný cestičky z regálů se zbožím, který vás vysloveně nutěj projít celej obchod.Jenže tohle je běžná marketingová metoda, podobně jako umístění nejdražších věcí do výše očí (a nejlevnějšího na zem), "ležáky" vystrčené na samém konci regálu, zrcadla vzadu (aby to vypadalo, že je zboží víc), obrovské vozíky (vybízející k naplnění) anebo nasvicování určitého zboží (např. masa) barevným světlem. Kdežto když někdo řekne, že mají v zásobě x kusů za určitou cenu, a přitom jich mají mnohem méně, je to jednoznačně klamavá reklama.