Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Dnes byl v Ostravě otevřen nový obchod Mediastore. A podle mého mínění docela děs a propadák. Dost mi to připomínalo "skvělé" výprodeje v Carrefouru či Okay, kdy se nadchlo hodně lidí, ale zboží získali jen ti první tři, co nocovali před obchodem.
Již měsíc jsem si myslel na fotoaparát, který jsem našel v nabídce. Kodak CX7330 za krásných 1990 Kč. Jelikož jsem jaksi v každé své kosti cítil, že to nebude jen tak, v pátek minulý týden jsem do zmíněného obchodu zavolal, jestli má cenu vůbec chodit, když jsem do 15 hod. v práci. Bylo mi řečeno, že klidně mohu přijít, protože zásoby jsou velké.
Trochu mě to uklidnilo, ale i tak jsem si vzal na dnešek volno. Říkal jsem si, že koupím foťáček a pak po zbytek dne si ho prohlídnu, vyzkouším a nafotím hodně fotek. Ráno jsem tedy vyrazil. K obchodu jsem přišel o 40 min. dříve, protože jsem myslel, že ho budu hledat, ale našel jsem ho rychle. Už tam stálo asi 60 lidí. Do otvírací chvíle jich za mnou přibylo ještě asi 2x tolik.
Obchod otevřeli s mírným opožděním. Co jsem viděl, tak lidi brali hlavně panely. Pak se ale chvíli než jsem měl jít taky dovnitř ozvalo, že foťáky už nejsou. Lidi znejistěli, ale nějaká paní všechny uklidňovala, že když včera volala, tak jí řekli, že mají 100 kusů. A vzhledem k tomu, že 100 lidí před námi nebylo a každý si mohl vzít jen jeden kousek, jsme tuto informaci brali jako kachnu.
Kachna to ale nebyla. Takže foťáček nemám. Odcházel jsem naštvaně. Ale ne z toho, že nemám pro co jsem prišel, ale protože opět někdo tvrdil něco, co nebyla pravda za účelem svého zisku.
Takže zůstanu u svých osvědčených dodavatelů a když budu něco kupovat, tak vím, že nabídku obchodu Mediastore studovat nebudu.
Tiskni
Sdílej:
...dalším podobně chytrym vynálezem jsou v obchodech pověstný cestičky z regálů se zbožím, který vás vysloveně nutěj projít celej obchod.Jenže tohle je běžná marketingová metoda, podobně jako umístění nejdražších věcí do výše očí (a nejlevnějšího na zem), "ležáky" vystrčené na samém konci regálu, zrcadla vzadu (aby to vypadalo, že je zboží víc), obrovské vozíky (vybízející k naplnění) anebo nasvicování určitého zboží (např. masa) barevným světlem. Kdežto když někdo řekne, že mají v zásobě x kusů za určitou cenu, a přitom jich mají mnohem méně, je to jednoznačně klamavá reklama.
... teda nevím, jak v cenový kategorii, která se mi jeví nedosažitelná, takový Sony Colosseum (nebo co teď místo toho vyráběj?) může bejt dobrý, ale cokoliv, co jsme od nich měli do 20 kKč, stálo za prd