DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Dnes byl v Ostravě otevřen nový obchod Mediastore. A podle mého mínění docela děs a propadák. Dost mi to připomínalo "skvělé" výprodeje v Carrefouru či Okay, kdy se nadchlo hodně lidí, ale zboží získali jen ti první tři, co nocovali před obchodem.
Již měsíc jsem si myslel na fotoaparát, který jsem našel v nabídce. Kodak CX7330 za krásných 1990 Kč. Jelikož jsem jaksi v každé své kosti cítil, že to nebude jen tak, v pátek minulý týden jsem do zmíněného obchodu zavolal, jestli má cenu vůbec chodit, když jsem do 15 hod. v práci. Bylo mi řečeno, že klidně mohu přijít, protože zásoby jsou velké.
Trochu mě to uklidnilo, ale i tak jsem si vzal na dnešek volno. Říkal jsem si, že koupím foťáček a pak po zbytek dne si ho prohlídnu, vyzkouším a nafotím hodně fotek. Ráno jsem tedy vyrazil. K obchodu jsem přišel o 40 min. dříve, protože jsem myslel, že ho budu hledat, ale našel jsem ho rychle. Už tam stálo asi 60 lidí. Do otvírací chvíle jich za mnou přibylo ještě asi 2x tolik.
Obchod otevřeli s mírným opožděním. Co jsem viděl, tak lidi brali hlavně panely. Pak se ale chvíli než jsem měl jít taky dovnitř ozvalo, že foťáky už nejsou. Lidi znejistěli, ale nějaká paní všechny uklidňovala, že když včera volala, tak jí řekli, že mají 100 kusů. A vzhledem k tomu, že 100 lidí před námi nebylo a každý si mohl vzít jen jeden kousek, jsme tuto informaci brali jako kachnu.
Kachna to ale nebyla. Takže foťáček nemám. Odcházel jsem naštvaně. Ale ne z toho, že nemám pro co jsem prišel, ale protože opět někdo tvrdil něco, co nebyla pravda za účelem svého zisku.
Takže zůstanu u svých osvědčených dodavatelů a když budu něco kupovat, tak vím, že nabídku obchodu Mediastore studovat nebudu.
Tiskni Sdílej:
...dalším podobně chytrym vynálezem jsou v obchodech pověstný cestičky z regálů se zbožím, který vás vysloveně nutěj projít celej obchod.Jenže tohle je běžná marketingová metoda, podobně jako umístění nejdražších věcí do výše očí (a nejlevnějšího na zem), "ležáky" vystrčené na samém konci regálu, zrcadla vzadu (aby to vypadalo, že je zboží víc), obrovské vozíky (vybízející k naplnění) anebo nasvicování určitého zboží (např. masa) barevným světlem. Kdežto když někdo řekne, že mají v zásobě x kusů za určitou cenu, a přitom jich mají mnohem méně, je to jednoznačně klamavá reklama.