Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Uznávám, že ten komentář byl poněkud nervozní
Mimoto, opravit ty silnice trva cas a stoji hodne penez.
Mno, kolem Olomouce je nově postavený obchvat, tj asi 3 roky starý povrch. Už tam jsou díry. O to mi taky šlo. Udělá se nová silnice s desetiletým zpožděním za trojnásobnou cenu a ona nevydrží ani tři roky. Já odevzdat takový výsledek v práci tak jsem na hodinu propuštěnej.
Kde v České republice najdu 10km souvislé silnice bez jediného výmolu?D5?
Troufnu si říct, že většina řidičů tak skutečně jezdí. Bodový systém tu je kvůli skupině hovad a ignorantů.Omyl. Skupinu hovad a ignorantů mohli tvrdě postihovat odjakživa. Na to žádný bodový systém netřeba. Jenže ono je jendodužší stoupnout si někam za značku a kasírovat, než s s někým honit. Navíc většina pirátů silnic má dobré známé na úřadech, kde se pokuta (a tedy i body) ztopí. Naopak slušný řidič, co překročí rychlost o sebmenší hodnotu nebo nebude tupě zastavovat před každým přechodem, bude přicházet o body jak na běžícím pásu. Specielně městší policajti už jsou na to vyloženě nadržení. Jenom když si projdu svojí denní trasu, tak hned na výjezdu z naší obce je křižovatka, kde to kamiony valí kilo vesele na červenou, takže kdyby člověk vjel z bočního směru, když mu padne zelená, tak bude okamlžitě setřelen. Policajty jsem tam viděl jednou, ale to byli zašití za bukem a svačili. Pak pokračuju po typické vesnické okrsce, která vede mezi polema, ale de iure je to stále praha, takže 50km/h, jinak pokuta a body. Kdyby tam dali 70km/h, neřeknu slovo. Okrska se asi po 3km kříží s jinou okrskou a z mého směru je stopka a za ní odbočuju doprava. Tam už pravidelně číhá policie na hříšníky, keří nezastavili (přestože stopka je umístěná naprosto absurdně a z "hlavních" směrů přijíží tak jedno auto za 10 minut). Sedí si tam pěkně 4 ve služebním autě, žerou a baví se. Opakuju, že nejde o žádný hlavní tah, ale o silničku v poli, co spojuje pár vesniček na okraji prahy. Pak projedu až do stodůlek a tam je široká silnice a jeden přechod pro chodce za druhým. Nemám s tím problém a vždycky když si všimnu, že tam někdo stojí, tak ho pustím. Ale někdy si člověk nevšimne, protože musí řešit přednosti, nebo si nevšimne včas a flekovat před prázdným přechodem a s akutem lepícím se na něj ze zadu taky není nejlepší nápad, tak prostě chodec pár vteřin počká. Už se těším, až mi za tohle někdo bude dávat body. No a pak tu máme další krásný úsek - široká čtyřproudá silnice na petřinách a povolená 40kmh až dolů na křižovatku. Ject takhle dlouhý úsek takhle nízkou rychlostí, navíc v kopci, už vyžaduje dost soustředění a neustáléno sledování tachometru, což samozřejmě znamená, že zase člověk nemůže pořádně sledovat situaci na silnici, což může vyústit v pěkný průser. Takže tu rychlost radši držím tak nějak pocitově a sleduju situci před sebou a moc neřeším, jestli jedu 45 nebo nedejbože 50km/h, já hovoado a ignorant. A takhle bych mohl pokračovat ještě na několik stránek.
Takže podle tebe většina lidí jezdí jako hovada a ignoranti? Se zbytkem celkem souhlasím, píšu něco podobného, ale proti tobě ve zkrácené verzi o kousek níž: Opravil bych tě: "...smysluplných kontrol je zkrátka málo..."Troufnu si říct, že většina řidičů tak skutečně jezdí. Bodový systém tu je kvůli skupině hovad a ignorantů.Omyl. Skupinu hovad a ignorantů mohli tvrdě postihovat odjakživa.
Takže podle tebe většina lidí jezdí jako hovada a ignoranti?Z čeho tak soudíš? Napsal jsem snad jen náznak něčeho takového? Proč mi každou chvíli někdo vkládá do úst věci, co jsem nikdy nenapsal ani neřekl?
nevadí od doby, kdy udělali rychlodráhu mezi HK a Pce...Za posledních pár let jsem je tam viděl jen jednou.Protože stojí u Opatovic na sedmdesátce. Tam vyberou mnohem víc
Jak známo, ani sebevětší trest neodradí od páchání přestupků. Mnohé se totiž trestají okamžitě trestem smrti (třeba vjetí na přejezd při červených světlech), a to dokonce s vyšší pravděpodobností, než že bude za totéž uložena pokuta. A stejně to spoustu lidí neodradí to dělat dál.
Tuhle logiku nemůžeme přijmout. To bychom museli zrušit trestní zákon, protože vraždit (loupit, krást) je také zakázané a stejně to lidé dělají dál. Bodový systém je v principu dobrý nápad a minimálně dnes bylo znát, že řidiči mají strach a na padesátce jedou všichni opravdu padesát. Problém vidím hlavně ve zkorumpovaných policistech a úřednících. A hlavně se nemělo povolit měření rychlosti městkým policistům, protože to je většinou mnohem horší sebranka, než PČR.
Velmi brzy bude policie prestupky registrovat tak, ze jednou registrovany prestupek uz proste strycek na urade nebo znamy u policie nestornuje.Máš nějaké konkrétní indicie, že tomu tak opravdu bude nebo je to jenom zbožné přání?
A to je nejvetsi bic na vsechny 'piraty silnic'. Ten kdo jezdi slusne, parkuje tam kde se ma, pouziva pasy jak se ma, netelefonuje za jizdy a vi, ze technicky stav vozidla neni jen o papire, ten se IMO nema ceho bat.Ty sám máš řidičák a pravidelně jezdíš? Pokud ano, tak můžeš skutečně říct, že nikde (třeba i jenom mimoděk) nepřekračuješ rychlost ani o 5km/h? To bych chtěl opravdu vidět. Ten zákon je z rovna v tomhle dost průšvih, protože staví na stejnou úroven piráta, co prolítně centrem obce stovkou a člověka, co pojede 75km/h po nějaké široké a přehledné výpadovce, která je ale pořád technicky součástí obce.
Velmi brzy bude policie prestupky registrovat tak, ze jednou registrovany prestupek uz proste strycek na urade nebo znamy u policie nestornuje.
1) Tato věta mě taky zaujala. Co mi brání v tom dát policistovi něco "bokem", když třeba vím, že už by mi body za ten přestupek stačily na sebrání řidičáku. Co si policajt vybere? 15 tis na ruku nebo zápis do nějakého registru?
2) Jsme přece lidé znalí IT. Můžete mi ukázat systém, který nelze obejít? Předem děkuji. (Převedu-li to do lidské řeči, tak ten přestupek prostě půjde s trochou snahy vždy vymazat.)
Podle mne lide, kteri broji proti tomuto systemu jsou potrefene husy, proti kterym je urcen.To se velmi mýlíš. Budu protestovat proti regulaci cen SMS, i když nejsem mobilní operátor. Budu protestovat proti zákazu nočního prodeje v supermarketech, i když žádný neprovozuji ani v noci nenakupuji. Budu protestovat proti kriminalizaci držení drog pro vlastní potřebu, i když žádnou drogu nedržím. Budu protestovat proti zákazu rozšiřování vinic, i když žádnou nemám a nechci mít. Proč? Protože mi jde o princip. Princip, který vyznávám. Proto se mi nelíbí ani tento "řidičský" zákon. Některé změny jsou pozitivní, bodový systém jako takové také neodmítám. Ale současnou implementaci považuji za špatnou, jednotlivé úrovně za špatně nastavené a totéž u výše pokut.
řidiči mají strach a na padesátce jedou všichni opravdu padesátNe, nejedou padesát, jedou 40-45, protože jim jednak přeměřuje tachometr a současně se bojí. Tedy někteří - jiní, kteří počítají s úplatkem nebo známými, jedou klidně 100. Jinak bych ještě připomněl důležitou věc. Mluvilo se o postihu za 51 km/h. To je blbost - možná to nějaký policajt zkusí, ale člověk by to neměl přijmout. Přesnost radarů (např. oblíbeného Ramer 7M) je v běžném rozmezí rychlostí +/-3 km/h, pokud se dodrží návod. Proto když někomu naměří 51 km/h, může jet ve skutečnosti 48 km/h. Při sporu by musel soud dát jednoznačně za pravdu řidiči.
Jen říkám, že drakonické tresty prasení nezabrání, jako kdysi sekání rukou nezabránilo krádežím
Drakonické tresty mají jednu obrovskou výhodu, která ovšem mnoha lidem nějak nedochází. I když třeba někoho neodradí, tak dopadeného provinilce eliminují na delší dobu, takže nemůže ohrožovat ostatní. Dříve mohli nezodpovědní řidiči prasit neomezeně, stačilo mít dost peněz na pokuty. Nyní budou možná prasit také, ale po nějaké době přijdou o řidičák. Samozřejmě je tady pořád ta díra v podobě úplatných policistů, ale to je jinou diskusi.
Samozřejmě, že trest musí odpovídat závažnosti provinění.Jenže to je právě ono. Každému jako odpovídající přijde něco jiného. Jsou lidé, a není jich tak málo, kteří by za tak nezávažné provinění, jako je vyhulení 1 jointa, zavřeli člověka klidně na 10 let. Co se týká korupce, to je problém soudů. Sazby jsou tam dostatečně vysoké. Např. za přijetí milionového úplatku až 8 let. Že se dávají tresty při spodní hranici, to je druhá věc. Ad recidivisté - nejsem si jistý, zda jsi si všiml, že ode dneška (?) platí novela trestního zákona, která výrazně zpřísňuje tresty pro recidivisty.
Ale no tak. Samozřejmě, že trest musí odpovídat závažnosti provinění. Ale v ČR jsou tresty směšně nízké, například 12-15 let za vraždu je čirý výsměch obětem.Tresty u nás jsou směšně nízké za velmi závažné trestné činy, zejména násilné. Ovšem velmi vysoké za naprosté banální přečiny nebo věci, které defacto žádnými přečiny nejsou, jenom někdo někdy odhlasoval, že se to trestat bude.
minimálně dnes bylo znát, že řidiči mají strach - a to je podle Tebe dobře? Že řidiči mají strach ?
Ideální by IMHO bylo, kdyby měli řidiči strach prasit 100km/h ve vesnici...a né přemýšlet, jestli náhodou po cestě nevyplázneš 1000Kč (a -2body), protože na rovné, víceproudé a přehledné silnici pojedeš 58Km/h.
Cokoliv donutí řidiče dodržovat předpisy, je dobré. Pokud nejsou schopni dobrovolné sebekázně, tak se strach docela hodí.to je pitomost - řidič ve stresu je mnohem nebezpečnější než řidič lehce porušující nesmyslné předpisy nemluvě o zdravotních dopadech ...
1) policiste jsou uplatni, nechaji si zaplatit za body
2) jsou spatne nastavena bodova ohodnoceni
3) cele je to jen buzerace
4) zpomali se doprava, kdyz se budou dodrzovat predpisy
Takze:1) proc by tedy vlastne meli dopravaci rozdavat pokuty, vzdyt jsou vsichni uplatni
2) hadky o to, ze to a to ma dostat vice a to a to mene jsou vicemene zbytecne, vzdy zalezi na uhlu pohledu
3) JO, JE. Kdyz se vetsina ridicu prizna k tomu, ze obcas porusi uz jen predpis o dodrzovani rychlosti, kdyz se neumi chovat slusne, tak nezbyva nez buzerace. A bohuzel uz davno neplati, ze by se to melo dotykat jen Prahy a D1.
4) i kdyby dodrzeni padesatky v obci zachranilo jeden jediny lidsky zivot (jako ze pri vyraznem zkraceni brzdne drahy to je jiste), tak zadny z tech, co nadavaji na padesatku, me nezajima. Padesatka je stale dost vysoka rychlost na to, aby se dostatecne rychle prepravili pres obec. Kopecek smerem dolu se da na padesatku ubrzdit v pohode, tak samo vyjet.
Silnice nepatri jen post-pubertalnim ridicum.To už je demagogie. Pokud má někdo stres z toho, že má jet v obci padesát, tak by se asi měl jít léčit a rozhodně nesedat za volant. Skoro každý den potkávám kamiony, které jedou konstantní rychlostí - tj. mimo obec 70 a v obci také 70. To už není žádné lehké porušení předpisů, ale nebezpečný hazard.Nevím odkud jsi a kudy jezdíš, ale mám pocit, že si neustále pleteš pojmy obec a náves. O tom, že by se centry měst a vesnic, kde chodí lidi a je tam hustá zástavba, mělo jezdit 50 a klidně i méně, nikdo nepolemizuje a všichni s tím souhlasí. A to je taky přesně místo, kde by měli měřit a kasírovat. Bohužel pojem "obec" je daleko širší a zahrnuje i kusy dálnic, široké výpadovky a okrsky v polích na okrajích velkých měst, kde nemáš koho ohrozit a mohla by tam být klidně povolená 70 až 90km/h. Jenže není, tak se tam musíš několik kilometrů plahočit 50 a navíc jsou to právě tato místa, kde cajti tak rádi kasírujou, protože je to bez práce. Srovnávání s německem je potom úplně mimo mísu, tam tě málokdy nutí při tranzitní trase jezdit skrz obec a mají velmi dobře značené kvalitní silnice.
Ideální by IMHO bylo, kdyby měli řidiči strach prasit 100km/h ve vesnici...btw, taková Nová Brtnice ... rovná, široká, přehledná silnice, pětapůl baráku na jedné straně, jedna stodola na druhé straně, a má se jet padesát ... navíc kopeček, takže směrem dolů se fakt ohromně chce brzdit a nahoru rozjíždět se z padesátky a hnát motor do otáček ...
Jsem sice spíš "sváteční" řidič, ale i tak bych řekl, že kontrol je zkrátka málo.
Kontrol je až až. Problém není v jejich množství, ale v tom, co se kontroluje. Pokutuje se pouze parkování, rychlost (ale výhradně tam, kde je povolená rychlost nejméně o 30 km/h nižší, než odpovídá dopravní situaci), nějaké ty oblíbené špeky (nesmyslná stopka nebo zákaz odbočení, pokud možno se značkou zakrytou dodávkou (v obci) nebo stromem (mimo obec)), pásy, výbava a občas (to ovšem zcela mimořádně) i alkohol. S výjimkou toho posledního tedy vesměs věci, které bezprostředně neohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Ty skutečně nebezpečné jevy na našich silnicích zůstávají v drtivé většině mimo zájem našich chrabrých ochránců bezpečnosti silničního provozu… :-(
Tiskni
Sdílej: