abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Matematické blbnutí v konzoli

    30.3.2016 20:56 | Přečteno: 1302× | Ostatní | poslední úprava: 30.3.2016 20:55

    Z dlouhé chvíle jsem si napsal pro příkazovou řádku prográmek na řešení příkladů, nechal jsem se inspirovat vedlejším blogem pana Literáka. Nejsem programátor, a tak by mě docela zajímalo, jak by se tento typ programu realizoval v Pythonu. Vzhledem k tomu, že je to vysokoúrovňový jazyk, předpokládal bych kratší, přehlednější a elegantnější řešení.
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <time.h>
    
    
    int main() {
    
    	int operand1, operand2, operace, vysledek, vstup;
    	char znamenko;
    	
    	srand(time(NULL)) ;
    	
    	printf("Vítej, maly poctari. Jsi pripraven na trochu zabavy? (Program ukoncis stisknutim libovolneho pismena.)\n\n");
    	
    	
    	for(;;)	{
    	
    		operand1 = (rand() % 100) + 1;
    		operand2 = (rand() % 100) + 1;
    	
    		operace = (rand() % 4) + 1;
    
    	
    		switch(operace)	{
    		
    			case 1 :
    			vysledek = operand1 + operand2;
    			znamenko = '+'; 
    			break;
    		
    			case 2 :
    			vysledek = operand1 - operand2;
    			znamenko = '-';
    			break;
    		
    			case 3 :		
    			vysledek = ((operand1 %= 10 + 1)) * ((operand2 %= 10 + 1));
    			znamenko = '*';
    			break;
    		
    			case 4 :		
    			vysledek = operand1 / ((operand2 %= 10 + 1));
    			znamenko = '/';
    			break;	
    	
    			default:
    			printf("Error\n");
    		}
    
    		printf("%6d\n%6c\n%6d\n\nVysledek: ", operand1, znamenko, operand2);
    
    		if (scanf("%d", &vstup) != 1)
    			return 1;
    
    		printf("\n");
    
    		while (vysledek != vstup) {
    			printf("Spatne, tupce! Pocitej znovu.\n\n");
    			printf("%6d\n%6c\n%6d\n\nVysledek: ", operand1, znamenko, operand2);
    	
    			if (scanf("%d", &vstup) != 1)
    				return 1;
    	
    			printf("\n");
    		}
    	}
    	
    	return 0;
    }

    Nejsem zrovna příznivcem dotykových zařízení, nechci jezdit zpoceným prstem po displeji (člověk se před obrazovkou více potí). Snad se jednou z této módní záležitosti nestane mainstream bez alternativy, jelikož by to bylo na úkor efektivity a pohodlí. Nedokážu si představit, že bych takto pracoval se stolním počítačem.

    Možná bych jen upozornil na to, že pro děti není zrovna vhodné, aby trávily vkuse několik hodin u tabletu, počítače nebo televize, jelikož jejich oči jsou ve vývinu a velké obrazovky s led podsvícením namáhají oči, rozpalují hlavu, unavují tělo a zatěžují srdce, a určitě zde existuje i zvýšené riziko rakoviny očí. To samé platí ale i o čtení. Děti by měly běhat někde venku, sportovat a rozvíjet svalovou soustavu, aby z nich nakonec nebyly chcípáci :-(        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.3.2016 22:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Tento blogpost se svou úrovní vyrovná některým článkům z poslední doby.
    30.3.2016 22:45 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Ale tos mi ještě dost přidal ;-)
    31.3.2016 08:11 ich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    +1
    31.3.2016 15:01 HudriHudri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    prispejem i ja svojou troskou...
    program mala_nasobilka;
    
    var f,a,b,c,p,s:integer;
        pu:real;
    
    
    begin
     randomize;
     s:=0;
    
     write('Pocet prikladov ? ');
     readln(p);
    
     for f:=1 to p do
     begin
      a:=random(11);
      b:=random(11);
      write(a,' x ',b,' = ');
      readln(c);
       if c = a * b then
         begin
          writeln;
          writeln('spravne');
          writeln;
          inc(s);
         end
       else writeln('nespravne');
     end;
     pu:=(s/p) * 100;
     writeln;
     writeln('Celkovy pocet prikladov: ',p,' z toho spravnych prikladov ',s,'. Percentualna uspesnost ',  pu:2:0, '%');
    end.
    
    31.3.2016 18:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Co sa stane, ked clovek zada pocet prikladov 0?
    31.3.2016 18:20 HudriHudri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Runtime error 207 at 
      $080482C2
      $080482C2
      $08063A93
    31.3.2016 23:33 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli

    V pythone by som to robil asi nejak takto (sorry ak tam chybaju nejake medzery a pod., nedaval som na to zas az taky pozor).

    import sys
    import random
    import operator
    
    modX = lambda x: x % 10 + 1
    
    ops = {
    	'+': (operator.add, int, int),
    	'-': (operator.sub, int, int),
    	'*': (operator.mul, modX, modX),
    	'/': (operator.div, int, modX)
    }
    
    print "Vitej, maly poctari. Jsi pripraven na trochu zabavy? (Program ukoncis necelociselnym vstupom.)\n"
    
    while True:
    	i1 = random.randint(1,100)
    	i2 = random.randint(1,100)
    	op = random.choice(list(ops))
    	fop, mod1, mod2 = ops[op]
    	i1 = mod1(i1)
    	i2 = mod2(i2)
    	vysl = fop(i1, i2)
    
    	try:
    		guess = int(raw_input("%6d\n%6s\n%6d\n\nVysledek: " % (i1, op, i2)))
    	except ValueError:
    		sys.exit(1)
    	while guess != vysl:
    		print "Spatne, tupce! Pocitej znovu.\n"
    		try:
    			guess = int(raw_input("%6d\n%6s\n%6d\n\nVysledek: " % (i1, op, i2)))
    		except ValueError:
    			sys.exit(1)
    1.4.2016 08:38 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Super! Moc děkuji. A v tom Pythonu to vypadá lépe, hlavně přehledněji.
    ⧠ A = 0 avatar 4.4.2016 22:56 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Ale trvá to nejmíň stokrát dýl!
    Nevolte zmrdy.
    1.4.2016 12:07 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Taky jsem si hral ale s mensi obmenou
    zde jsem pouzil
    Quick 'n Dirty evil eval()


    op = random.choice(['+', '-', '*', '/'])
    result = eval('%d %s %d' % (num1, op, num2))
    1.4.2016 15:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematické blbnutí v konzoli
    Rovnako ako v povodnom programe tam je zbytocne duplicitny kod. Python sice nema do..while, ale to neospravedlnuje :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.