Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
require 'pathname'
@dir = ARGV[0] || __dir__
Pathname.new(@dir).children.select(&:file?)
.group_by { |path| File.size(path) }
.tap { |h| h.delete(1) }
.each do |k, v|
puts "Found #{v.length} files with size #{k} bytes:"
puts v
puts
end
my %sizes; $, = "\n"; unshift @{$sizes{-s $_}}, $_ foreach grep -f $_, glob "* .*"; foreach (keys %sizes) { next unless $#{$sizes{$_}}; print 'Found ' . ($#{$sizes{$_}} + 1) . " files with size $_ bytes:\n"; print @{$sizes{$_}}, "\n"; }
<?php // nacita zoznam suborov $list=scandir("."); // zisti velkosti $statistic=array(); foreach($list as $name) if(is_file($name)) { $size=filesize($name); if(isset($statistic[$size])) array_push($statistic[$size], "$name"); else $statistic[$size]=array("$name"); } // vypise foreach($statistic as $size => $items) { $count=count($items); if($count < 2) continue; echo "Size: ${size} B, count: $count\n"; echo implode("\n", $items)."\n"; }
require 'digest/md5' digest = Digest::MD5.hexdigest(File.read(f))
supr skripty :D ;D
teda já jako perlu a ruby vubec nerozumim ale vidim žeto neni koronarýma tak jakoby lajkuju :D :D ;D ;D
perl -e 'use File::Slurp; $x{$_}++ foreach (map({ -s $_ } read_dir("."))); while (my ($s, $c) = each(%x)) { print("size=$s count=$c\n") if ($c > 1); }'
Arrays.stream(new File(".").listFiles())
.map(file -> file.length())
.collect(Collectors.groupingBy(Function.identity(), Collectors.counting()))
.forEach((s, c) -> if (c > 1) System.out.printf("size=%s count=%c\n", s, c));
Kratší než oba původní příklady (i když ty by šly taky zkrátit, viz výše) a přesto IMHO čitelnější. Ta čitelnost se pak objeví v případě větší komplexity, teď je to přece jen dost primitivní podle jednoho klíče.
#!/usr/bin/env python3 from pathlib import Path from itertools import groupby files = sorted((file.stat().st_size, file) for file in Path('.').iterdir() if file.is_file()) groups = (same_files for size, group in groupby(files, lambda x: x[0]) if len(same_files := list(group)) > 1) for group in groups: print('Found {count} files with size {size} bytes:\n{files}\n'.format( count=len(group), size=group[0][0], files='\n'.join(file[1].name for file in group) ))Omlouvám se za použití operátoru
:=
.
#!/usr/bin/env bash files="$(find . -type f -printf '%s %f\n' | sort -n)" sizes="$(cut -f 1 -d ' ' <<< "$files" | uniq --repeated)" for size in $sizes; do count="$(grep -c "^$size " <<< "$files")" names="$(grep "^$size " <<< "$files" | cut -f 2 -d ' ')" printf 'Found %s files with size %s bytes:\n%s\n\n' "$count" "$size" "$names" done
find -type f -exec md5sum {} \; | sort |uniq --all-repeated=separate -w32
(teda normalne ty md5sum mam nekde ulozene a pracuju s nima opakovane, takze to jsou bezne prikazy 2, jeden vytvori seznam hashu souboru, druhy hleda duplicity)
Já si například pravidelně ukládám shasumy všech souborů na datovém úložišti nikoliv pro hledání duplicit, ale proto, abych věděl, jestli se ty soubory mění nebo ne.Tohle dělám taky, akorát pouze při zálohování celého /home oddílu. Udělám snapshot kvůli konzistenci, v něm nechám spočítat checksum všeho a pak spustím zálohu. Ten checksum soubor mám pak jak lokálně tak u té zálohy, takže v případě poškozeného binárního souboru co se normálně moc nemění jsem schopen rychle dohledat v které záloze mám předchozí verzi. Ale dělám to primárně kvůli kontrole konzistence zálohy a obnovených dat.
když jakoby dělá jenom hledání duplicitních souborů někde u sebe na disku tak vodolnost toho hashe neni zese jako moc důležitá ne?? :O :O
joa neni md5 taky trošičku rychlejší/lacinější než sha512????? :O ;D
joa neni md5 taky trošičku rychlejší/lacinější než sha512Netuším a je to jedno, stejně se čeká na storage, spočítat to je rychlejší, než číst z disku. Pokud má dotyčný data v 1TB ramdisku, tak to nemusí platit, ale v tom případě zřejmě bude mít něco jako EPIC a tak si to snadno může paralelizovat. Jinak pokud někomu vadí zrovna sha512, tak existují jiné, neprolomené a velmi rychlé funkce (třeba rodina sha3 - kde byla rychlost z jedním z požadavků soutěže).
find . -type f -size +100M -print0 | xargs -0 rdfind -ignoreempty true -checksum sha1 -makehardlinks true -outputname ./rdfind100M_results.txt -dryrun false > ./rdfind100_stdout.txt 2>&1