abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    1.9.2006 21:01 gawan
    Rozbalit Rozbalit vše Veľmi dobrý blog
    Ďakujem za prehľad, myslím, že by z toho mohol byť aj pekný článok.
    David Watzke avatar 1.9.2006 21:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Fajn shrnutí :-) To bude žrádlo...

    Mimochodem, u Phononu máš překlep, MAS není MAS, ale NAS (Network Audio System) :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 1.9.2006 21:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ještě něco...
    KitchenSync v KDE 4 je zcela novou aplikací ... nahrazuje starší aplikace KitchenSync, KSync, KPilot a Kandy.
    Huh?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Mikos avatar 1.9.2006 21:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Přesně tak to je :-) KitchenSync byl už v KDE 3, ale byla to uplně jiná aplikace (jen synchronizační engine, navíc který nebyl postavený nad OpenSyncem). V KDE 4 bude KitchenSync něco mnohem víc, uplně nová aplikace nahrazující spoustu jiných (ty které jsem vyjmenoval) a samozřejmě jí bude využívat/integrovat Kontact.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 1.9.2006 21:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Áha...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Mikos avatar 1.9.2006 21:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Pleteš se, je to opravdu MAS (Media Application Server).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 1.9.2006 21:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No vidíš, dneska to teda vedu... 2:0 pro tebe :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.9.2006 21:09 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Opet dalsi prispevek v blogu, jenz mohl vyjit jako clanek (hodil by se k tomu existujicimu). Hezke shrnuti.
    Mikos avatar 1.9.2006 21:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Tak on vyjít může, už tu pár článků (které byly původně blogposty) vyšlo... zeptám se někoho z redakce zda o to tedy stojí ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 21:57 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To jsem si rikal uz po druhem odstavci :-) Napis Robertovi, bude pro. Ja to jdu pridat do digestu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Mikos avatar 1.9.2006 22:00 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Tak už jsem před chvílí Robertovi napsal, ale zatím neodpovídá ;-) Psal mi předtím i on sám (že má o to jakožto o článek zájem... přečetl sem si to až potom co sem mu napsal), tak doufám že mi neblbne SMTP a ty 2 maily mu došly...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 22:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    <offtopic>Bomba už funguje :-) </offtopic>
    1.9.2006 21:18 bori | blog: boricore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Uz se nemuzu dockat, az to bude v portage :). Dik za shrnuti.
    Good news everyone!
    1.9.2006 21:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Výsledky projektu Portland, minimálně podle toho co o nich vím, chodník ani zdaleka netrhají. Troufám si říct, že velká část jich je víceméně k ničemu. Minimálně prozatím.
    Copak toho není dost?
    1.9.2006 21:33 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Pecka zmeny, a jak vidim tak KDE 4 bude jeste vice pro BFU, a to je dobre:-) Pekny zapisek.
    Mikos avatar 1.9.2006 22:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Přidal sem ještě informace o projektu Unity (znovusjednocení vývoje KHTML a WebCore), tak na to kdo chcete koukněte ještě jednou :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 22:10 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Kdy to maji vydat?
    Kill the poor!
    1.9.2006 22:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To by mě také zajímalo. :-)
    Mikos avatar 1.9.2006 22:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Pokud vim, původně mělo KDE 4 vyjít v 4 kvartálu 2006 až 1 kvartálu 2007. Vzhledem k tomu, že KDE je známé tím že release data většinou striktně dodržuje, snad se na tom nic nezmění ;-) Ale viděl bych to spíš až na ten 1Q 2007 :-) Snad ještě před Vistou ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 1.9.2006 23:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ještě takové malé doplnění/rýpnutí - Vista možná KDE 4 s datumem vydání předběhne (jestli jí už zase neodložili?), ale určitě tu KDE 4 bude dřív než stabilní verze Enlightenmentu E17 ;-)

    Dost možná tu bude i stabilní a použitelný GNU Hurd dříve než E17 :-D
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:59 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    to tazko, ked uz maju RC. ale KDE4 *mozno* predbehne Duke Nukem Forever :P (pozor, na tej hre sa AFAIK stale pracuje)
    DjAARA avatar 2.9.2006 07:08 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ja slyšel, že ji ale přejmenovali na Duke Nukem Never.
    2.9.2006 08:18 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Kdepak, na Duke Nukem Whenever :).
    1.9.2006 23:08 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Přesně tahle informace mi chyběla taky.
    Only Sith deals in absolutes.
    1.9.2006 22:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    vyzera to pozoruhodne. kedy to akoze bude? tu pomalost si musim vyskusat na vlastnej kozi.

    ale ten Okular sa mi vobec nepaci. to akoze tam bude vsetko integrovane alebo to je modularne?
    Mikos avatar 1.9.2006 22:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To já jsem naopak rád, nechápu proč by mělo být na _prohlížení_ dokumentů desatero různých aplikací. Ač GNOME nemám rád, tak tady je na tom lépe, tímto směrem se vydala už dříve (viz Evince).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 22:38 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    podla mna tam toho natlacili prilis - evince prehliada len dokumenty urcene na prehliadanie. faxovaci program ma byt oddeleny a navyse TIFF mozu byt obycajne obrazky - na to je lepsi prehliadac obrazkov, nie? a ODF uz vobec nie - to je format na upravu, nie na prezeranie.
    1.9.2006 22:41 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ako tak pozeram, tak to evince uz zacina prehanat. PowerPoint? obrazky? kam ten svet speje...
    1.9.2006 23:04 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Náhodou tu podporu prezentací z PowerPointu bych docela ocenil. OpenOffice je šíleně pomalá obluda a pokud vím, tak žádný GTK+/GNOME prohlížeč neexistuje.
    1.9.2006 23:17 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ja take nepotrebujem otvarat. nemam ani OO.

    inac XnView by to mal zvladat.
    Mikos avatar 1.9.2006 23:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    XnView? Myslíš tu uzavřenou proprietární hrůzu s naprosto odpudivým (a také velmi nepraktickým) grafickým rozhraním Motif? ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:22 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a nehodi sa to k tej hroze menom PowerPoint?
    Mikos avatar 1.9.2006 23:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Nehodí se to k mému linuxovému desktopu ;-) I na starém Pentiu 150 sem 100x radši používal na prohlížení obrázků GQView než XnView (přestože byl XnView rychlejší a měl více funkcí). Takovou uzavřenou proprietární věc (co navíc vypadá tak, že se na ní nedovedu koukat déle jak 5 vteřin ;-)) opravdu používat nehodlám.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:29 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nechces pouzivat uzavrete programy, ale uzavrete formaty by si si pozeral, co?
    1.9.2006 23:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ten, kdo vzpomenul PowerPoint byl Michal Karas, ne Mikos :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:35 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    z toho ako to rozoberal, som pochopil, ze aj on by chcel...
    Mikos avatar 1.9.2006 23:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No ano, proč ne ;-) PowerPointových prezentací je na netu hromada a spouštět kvůli nim monstrum jako je OpenOffice se mi často nechce (když se chci jen na něco podívat). Bral bych, aby tam byl i prohlížeč Excelových dokumentů a Wordovských dokumentů :-)

    I když částečně tohle řeší KOffice, které jsou velmi svižné. Ale narozdíl od OpenOffice zobrazují spoustu MS Office dokumentů bohužel chybně :-/
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 1.9.2006 23:46 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ano, přesně tak. U uzavřených formátů si nemohu svobodně zvolit (pokud ten konkrétní dokument nutně chci/potřebuju vidět). Ale software který budu používat si mohu svobodně zvolit a také tak činím.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:04 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Tak to buď rád. Já si sice nějakou prezentaci v PowerPointu potřebuju nutně prohlédnout jednou za uherský rok, ale i tak mi dost vadí, jak je to pomalé.

    Ten XnView zkusím.
    Mikos avatar 1.9.2006 22:43 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Co se týče OpenDocument, tak jak jsem tam napsal nejsem si tím vubec jistý. Dočetl jsem se o tom jenom na jednom místě na netu a už to znovu nemůžu najít. Takže je dost dobře možné, že ODF nebude Okular podporovat.

    Jinak s vámi ale nesouhlasím. Mě prostě vyhovuje, abych měl na čisté prohlížení dokumentů jen jednu aplikaci. Je to prostě otázka názoru...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No, tak už chápu, proč si tolik lidí pořizuje dual-core :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    lol
    1.9.2006 23:20 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    moj podpis. ale je to skor do placu...
    Mikos avatar 1.9.2006 23:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Tebe to někdo nutí používat, že ti je z toho k pláči? Co sem četl v jiných diskuzích, tak ty snad KDE nepoužíváš a nemáš ho rád, nebo se pletu? Tak co tě vede k takovým komentářům, to že něco (co stejně nepoužíváš a ani používat nechceš) nenaplňuje tvoje představy, ale představy někoho jiného (např. moje ;-))?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:27 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    tak sorry, ze myslim aj na dobro ostatnych ludi... a z technickeho hladiska ma to proste odpudzuje. kapis?

    KDE by som aj pouzival, ale musela by to byt kopia toho co pouzivam teraz. taky desktop pre abnormalne velke BFU je potrebny, ale to nie je dovod preco by nemohol byt napisany poriadne :P
    Mikos avatar 1.9.2006 23:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    tak sorry, ze myslim aj na dobro ostatnych ludi
    A kdo určí co je pro jiného dobré a co ne? Vypadá to, že trpíš chorobnou představou, že jen ty máš ten Jediný Správný Názor (TM) na to co je dobré a jak by měl desktop vypadat. Řeknu ti novinku, tvůj názor není o nic lepší než názor kohokoliv jiného. A můj názor je přesně opačný než ten tvůj :-P
    KDE by som aj pouzival, ale musela by to byt kopia toho co pouzivam teraz.
    Tak teď už opravdu nechápu tvojí logiku ;-) Ty bys tedy chtěl, aby všechno vypadalo tak jako to co zrovna používáš... Svět by byl jistě hned lepší, kdyby tu nebylo nic jiného :-) Ale spousta lidí má jiný názor na to co je dobré a vyhovuje jim něco uplně jiného, už si to konečně uvědom.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:44 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    A kdo určí co je pro jiného dobré a co ne? ... a dalsie kecy
    ja tu ale neriesim ovladanie a fungovanie, ale implementaciu :)
    Ty bys tedy chtěl, aby všechno vypadalo tak jako to co zrovna používáš...
    nie, to bola odpoved na tvoju poznamku, ze nechcem pouzivat KDE.
    Mikos avatar 1.9.2006 23:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No vidíš, mě se i implementace zdá dobrá. Oproti GNOME (což je srovnatelný projekt) je dokonce lépe optimalizovaná (a tedy rychlejší a s menší paměťovou náročností... i když GNOME už se pomalu taky snaží o nápravu, dokud ale nezoptimalizují Cairo, tak se z místa moc nehnou).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:57 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    GNOME je rovnaky kolos, lenze je prinosom pre vsetkych. uz som to niekde spominal.

    na nejakom rychlejsom Cairo backende sa pracuje, ale mne teda nic nechyba. mozes popisat aky udajny dopad to ma mat?
    Mikos avatar 2.9.2006 00:04 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    GNOME je rovnaky kolos, lenze je prinosom pre vsetkych
    Zas jen a pouze tvůj subjektivní názor, nic jiného...
    na nejakom rychlejsom Cairo backende sa pracuje, ale mne teda nic nechyba. mozes popisat aky udajny dopad to ma mat?
    Jaký dopad? Rychlost renderování grafiky přes Cairo je zoufale pomalá. Na pomalejšim stroji je to krásně vidět (GTK programy se viditelně pomalu překreslují, GUI má pomalejší odezvu... u Qt nic takového člověk nepozoruje - btw. tohle je moje osobní zkušenost z vícero počítačů). Pro Cairo existuje jako alternativní backend třeba Glitz (který renderuje přímo přes OpenGL), ale jeho celkem ustrnul. Defaultní renderovací backend v Cairu je opravdu šíleně neoptimalizovaný a pomalý...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 2.9.2006 00:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Eh, oprava: "ale jeho vývoj celkem ustrnul"
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:27 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    to je len dobre, kto by to chcel? ja nie. ved by som kvoli tomu potreboval kernel taint.

    1 backend je projekt na Summer Of Code a myslim, ze je aspon 1 dalsi.
    2.9.2006 00:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    mysli si co chces, GNOME je ale prinos pre naprostu vacsinu.
    Mikos avatar 2.9.2006 00:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Bla bla bla, zas to samé stále omílané dokola. Ty si taky myslíš jen to co ty chceš ;-) A zníš už jak kafemlejnek :-)

    To že GNOME je přínos pro naprostou většinu, kdežto KDE není, je jen a pouze názor. Nic nečiní tento tvůj názor lepší než můj názor, že tomu tak není :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:46 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    o kvalite KDE svedci jeho TOTALNE prepisanie, ze? aplikacie, ktore sa neprepisu pre 4 si budu vyzadovat v3 kniznic, nie? to je teda humus.
    Mikos avatar 2.9.2006 01:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    KDE 4 se rozhodně celé totálně nepřepisuje, většina se jen portuje na Qt 4 (což je logické, protože Qt 4 je jakožto nová major verze s Qt 4 zpětně nekompatibilní). Není to žádný humus, naopak tohle považuju za obrovskou výhodu opensource softwaru - že si může dovolit zlomit zpětnou kompitibilitu a dosáhnout tak mnohem čistšího a lepšího kódu (jelikož nemusí obsahovat tuny balastu jen kvůli zpětné kompatibilitě).

    A mimochodem - až tu bude GTK 3, čeká podobná situace GNOME (a všechny GTK aplikace) taktéž.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 2.9.2006 01:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Eh, oprava, samozřejmě tam mělo být: "s Qt 3 zpětně nekompatibilní"
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 01:12 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    cele sa neprepisuje ale pritom straca kompatibilitu? pre tieto nove super uzasne veci s cool menami sa budu musiet upravit asi vsetky programy, nie?

    a nemiesaj sem nejaky prechod medzi verziami toolkitu - tam nie je problem. aj teraz mozem mat Qt3 a 4 zaroven Gtk 1 a 2 zaroven (aj kniznice GNOME 1.x) bez problemov. ale vydrzovat si kvoli nejakemu programu celu zbierku KDE 3 kniznic?
    Mikos avatar 2.9.2006 01:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To si vydržovat nebudeš, KDE programy se prostě přeportují na KDE 4 nebo je nebudeš používat :-P

    Vzhledem k tomu, že KDE knihovny jsou závislé na Qt, tak to ani jinak nejde - prostě tu zpětnou kompatibilitu ztrácí apriori už kvůli přechodu na Qt 4 (a toho že dojde ke ztrátě zpětné kompatibility samozřejmě vývojáři KDE využili, aby mohli kdelibs kde je to vhodné přepsat/pozměnit, to je jen a jen dobře).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 01:28 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a co programy, ktore nema kto preportovat, vyvojari to nechcu (napr. kvoli nutnosti velkych zasahov) alebo je to zbytocne? urcite dokazes najst nejake GTK1 programy v repozitari (napr. XMMS). amaju vobec vyvojari KDE ani na vyber? co ak sa o Qt3 trolltech prestane starat?
    Mikos avatar 2.9.2006 01:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Stejně tak jako se vyhýbám GTK 1 programům bych se vyhnul KDE 3 programům :-P

    Ale v Qt 4 / KDE 4 jsou třídy určené pro jednoduchou portaci z Qt 3 / KDE 3, takže to že by byly nutné nějaké obrovské zásahy je nesmysl. Některé KDE (i čistě Qt) programy mají port na Qt 4 už nyní (a to přitom Qt 4 ještě není moc rozšířené, ani ve spoustě distribucí není).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 01:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    coze? ked uz je nejaky ten cas v debian etch? tomu neverim. nasiel som zmienku o tom, ze 9.6. bola v etchi updatnuta Qt4 na 4.1.3.
    2.9.2006 00:21 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Naco by bolo dobre, aby KDE bola kopia toho, co pouzivas teraz? Co keby sme mali 10 desktopovych prostredi, ktore by boli kopia toho, co pouzivas ty? FYI, existuju ludia, ktorym KDE vyhovuje take, ake je a nechcu ho mat take ako ty, kapis?

    Dalsia vec je, ze KDE nie je len pre BFU, ale aj pre ludi, ktori potrebuju efektivne pracovat. Na to existuju kio-slaves, kparts, dcop. A s tym urobim mnohe veci ovela rychlejsie a efektivnejsie ako ty so svojim xfce alebo co pouzivas. Co ma privadza k tomu, ze minule niekto spominal kio-slaves a spol. a pytal si sa, co to vlastne je. Co znamena, ze vobec netusis, co sa skryva za technologiou KDE a ani nevies ako sa to pouziva a ako s tym mozes usetrit cas. Vlastne vies len to, zde kniznice KDE maju 60 MB. Takze ta vlastne odpudzuju nejake tvoje imaginarne predstavy o KDE.
    2.9.2006 00:32 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nerozoberaj to, zjavne si nepochopil.

    ze neviem co je kio-slaves znamena len to, ze neviem co to oznacuje. a na tvoje prekvapenie ti poviem, ze som byvaly user KDE. a sposob prace som pri prechode nezmenil, jedine som ziskal viac pamate pre diskovu cache :P
    2.9.2006 01:28 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ano, nezmenil si ho preto, lebo si vobec netusil, co s tym mozes robit.

    Len taky drobny priklad. Povedzme, ze mame program, ktory sa vola Tellico. V nom mam kolekciu cedeciek. Poziciam cedecko kamaratovi a chcem si to zapisat do kalendara, aby som na to nezabudol. Co urobim? Pouzijem klavesovu skratku a Tellico mi to zapise do kalendara. Co by si urobil ty? Spustis kalendar a rucne si to tam zapises. Mne to bude trvat 3 sekundy, tebe 30. Potom zacnes pouzivat XFCE a program Alexandria v gtk. Sposob prace nezmenis a opat ti to bude trvat 30 sekund. Vlastne mozno len 26, pretoze kalendar ti nabehne o 2 sekundy rychlejsie a nema tak neprehladne menu ako KDE aplikacie, takze novu udalost rychlejsie najdes. A budes velmi spokojny, pretoze sa nikdy nedozvies, ze takychto drobnosti, ktore setria cas, existuje viac, takze to co ty budes robit 8 hodin denne, ja bude mat za sest hodin. Hlavne, ze budes mat viac pamate pre diskovu cache. Ale ono je to vlastne v poriadku. Dokazem pochopit, ze pre niekoho je dolezitejsie mnozstvo volnej pamate nez nejake 2 hodiny denne. Ved co by si s tymi dvomi hodinami robil? Este by si sa mohol zacat nudit a prepadnut alkoholu alebo inym drogam.
    2.9.2006 01:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nie, ja som to nechcel tak robit. niekto zahladeny do KDE proste nepochopi, ze to co mi nastavili v KDE mi proste vobec nevyhovuje? (a teraz to zase pochopis, akoze to niekomu vycitam. whatever)

    tvoj priklad je samoucelny. ja nepouzivam kalendar na pocitaci a ked uz si vobec nieco potrebujem poznacit, dam si pripomienku do mobilu (ano, trva to mozno este dlhsie [tie tvoje casy su absurdne, na mobile to mam do 30s - podla dlzky textu], ale na rozdiel od pocitaca ho mam vzdy zapnuty a je prenosny). a uplne absurdne su tie casy. kolko poznamok by si si musel spravit, aby si usetril 2h? minimalne 180. naprosty nonsens. a niekto kto pouziva ten kalendar ho ma stale zapnuty a trva mu to aj 2x rychlejsie nez udavas. takze aspon 360.
    2.9.2006 16:07 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To su len priklady, nie presne merane casy. Kazdopadne pointa je, ze usetris cas. Vdaka bohu a Lubosovi, ze existuje KHotKeys. Nedavno som vdaka tomu usetril doslovne hodiny casu, ked som musel prepisovat mnozstvo opakujuceho sa textu.
    2.9.2006 16:16 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    no, to ano. dakujem mu tiez, ze napisal tisicosemstostyridsiatupiatu kopiu xbindkeys :)
    Mikos avatar 2.9.2006 16:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Umí xbindkeys mouse gestures? Řekl bych že ne :-) A já se bez mouse gestures už prakticky neobejdu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 16:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    furt by ste chytali nejake hlodavce...
    Mikos avatar 2.9.2006 16:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No a, máš snad něco proti? :-P Každému prostě vyhovuje něco jiného, už si to konečně uvědom...

    Btw. ač nejsem zrovna příznivcem blokování, tak já si tě snad opravdu blokovat začnu, v kterékoliv diskuzi se objevíš, rozhoří se nekonečný flejm a celá diskuze je zaplevelena tvými netolerantními dosebezahleděnými příspěvky.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 16:43 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nemam. a prestan mi podsuvat take nieco.

    tak si ma zablokuj, mne je to jedno. ale tvoj nazor je velmi skresleny.
    2.9.2006 16:38 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    A okrem toho predpokladam, ze xbindkeys neumi ani DCOP. Takze nejake xbindkeys ma nezaujima.
    2.9.2006 16:42 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a neda sa nahodou dcop pouzivat cez shell?
    2.9.2006 16:40 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Umí/(Bude umět) KDE keychains?
    2.9.2006 16:44 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    neviem co to je. ale preco by mal? splna svoju funkciu vyborne, preco ho zasierat niecim takym? jednu vec a poriadne.
    Zdenek.Z avatar 2.9.2006 19:20 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Člověče, máš to v hlavě v pořádku?

    Nevím co to je. Ale proč by měl? A kritika...

    Můžeš mi vysvětlit, proč kritizuješ něco, o čem sám přiznáváš, že nevíš, co to je?
    2.9.2006 19:23 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Člověče, máš to v hlavě v pořádku?
    neviem, ale ty mi to urcite povies.
    Nevím co to je. Ale proč by měl? A kritika... Můžeš mi vysvětlit, proč kritizuješ něco, o čem sám přiznáváš, že nevíš, co to je?
    wtf? co kritizujem? co je na tom kritika? ved ja chvalim. nemas problemy s chapanim?
    Zdenek.Z avatar 2.9.2006 19:38 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Omlouvám se, pochopil původní otázku jako "Budou KDE umět keychains" místo "Bude xbindkeys umět KDE keychains", takže jsem v závislosti na tom pochopil špatně i tvou odpověď. Omlouvám se a beru zpět.

    Tak v tom případě nechápu, proč se bráníš implementaci keychains v xbindkeys, když nevíš, co to je.
    2.9.2006 19:43 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    pretoze to je nieco silne specificke a nie je to ucelom programu (Associate a combination of keys or mouse buttons with a shell command).
    Mikos avatar 2.9.2006 20:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Jestli se nepletu, keychains by měly být prostě řetězce stisku různých kláves po sobě. Což je pro EMACSisty a podobné lidi jako dělané ;-) A tohle do té tvé specifikace xbindkeys rozhodně zapadá :-) Stejně jako mě by tam chyběly třeba ty mouse gestures...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 20:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty si to mozes vysvetlovat po svojom. "combination of keys" je len klavesova skratka a nie seria klavesovych skratiek.

    a vobec neviem preco by to malo byt pre emacsistov. je to zbytocne zdrzanie, ked to mozem vykonat rychlejsie. ale ktovie, mozno niekomu dochadzaju kombinacie ;)
    2.9.2006 20:10 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    A pochopil jsi to správně. Zajímá mě, jak je na tom KDE s podporou řetězení klávesových zkratek. Vygooglovat se mi nic nepovedlo, tak se ptám zdejších znalců KDE. ;-)
    Mikos avatar 2.9.2006 20:17 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Sice to nepoužívám, ale podpora něčeho takového v khotkeys je. Když definuju klávesovou zkratku, můžu zaškrtnout checkbox "víceklávesový režim" (nebo jak se přesně jmenuje) a pak můžu mít zkratky ve stylu screenu či EMACSu (třeba "CTRL+A, D", atp.).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 20:54 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Díky. Jakmile budu sedět u stroje, kde mám KDE, tak to zkusím.
    2.9.2006 22:20 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    no, to ano. dakujem mu tiez, ze napisal tisicosemstostyridsiatupiatu kopiu xbindkeys :)

    Bohuzel musim ty diky odmitnout. Mozna by z nich mel radost autor xbindkeys, ze napsal kopii khotkeys a to asi tak o dva roky pozdeji (1999 vs 2001).
    2.9.2006 22:34 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    LOL. Dobra odpoved. :-) Aj ja som velmi spokojny s KHotKeys, aj ked som este celkom neprenikol do jeho tajomstiev, napr. neviem ako napisat ď.
    2.9.2006 23:36 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    aj ked som este celkom neprenikol do jeho tajomstiev

    Muzeme se dohodnout. Kdyz nekdo k tomu napise slusnou dokumentaci, zodpovim kazdy potrebny zvidavy dotaz :). Me jde bohuzel psani pro stroje daleko lip nez psani pro lidi :-/. Hmm ... podobna nabidka plati i pro window-specific settings v KWin :).

    neviem ako napisat ď

    No me to taky chvili trvalo. A urcite by sla spousta veci vylepsit, ale v soucasne dobe ma KHotKeys tak asi nulovou prioritu.
    2.9.2006 22:37 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    no tak sorry, ak sa ta to dotklo. som si myslel, ze to este nemam ani v distribucii, ked som nevidel balik. preco neni?
    Mikos avatar 2.9.2006 23:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Khotkeys je součástí balíku kdebase. Jestli tedy používáš distribuci, která KDE balíky programů nerozděluje, tak důvod je pak nasnadě ;-)

    Btw. ty o KDE jak tak vidím víš opravdu houby, hlavně že tu na něj musíš furt nadávat a všechny prudit :-P Napiš si nějaký svůj vlastní blogpost "Nenávidím KDE" a nepruď pořád ve všech diskuzích kde je KDE nějak zmíněno, nikdo o ty tvé flejmy nestojí. Tohle není první diskuze, kterou si svým trollováním takto zabordelil, to je snad nějaká tvoje mánie :-/
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 23:34 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty mi z hlavy vies vymenovat co je v kdebase?

    re BTW nieco sa ti nepozdava? uved konkretne.

    a ked nevies prijat moj nazor a normalne s nim polemizovat, tak tu neurazaj.

    BTW zisti si vyznam slova flame a netrapos tu. vidim, ze si presiel na strategiu urazania a diskreditacie. fuj
    2.9.2006 23:45 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ja bych timto rad poprosil vsechny, aby na jakekoliv posty disordera nereagovali. Uz jenom proto, ze prakticky vsechna (pod)vlakna, ktera zacal, jeho postem taky konci, at clovek dela, co dela, takze se evidentne neda vyhrat (pokud by tedy nestacil duvod, ze je povetsinou docela mimo). Pokud sem zase nekdy napisu nejaky dalsi zapis, asi takove doporuceni pripisu na konec.
    2.9.2006 23:50 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    no ty vole. vy ma tu vsetci pomaly idete konvertovat na KDE a este sa urazate. LOL
    Mikos avatar 2.9.2006 23:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Já s tebou ze začátku zcela korektně diskutoval, ale ty meleš pořád dokola jak kolovrátek. Ty jsi ten, kdo nedokáže přijmout názory ostatních a musí ten svůj neustále všude vnucovat jako Jediný Správný Názor (TM). To ty zjevně nemáš tušení co to je být trollem, seš přímo ukázkový příklad :-P

    A btw. jak sis mohl všimnout nejsem jediný kdo si tohotvého trollování všimnul, už tu o tebě píšou i blogposty a volají po zamykání diskuzí. Nejsem ten kdo s tím začal a žádné trapčení to není, to je prostě fakt (kterého si všimli i ostatní a jen ty si ho za boha nechceš uvědomit). Nepřijde ti divné, že seš tu "na své straně" sám? Nikdo rozumný totiž o takovéhle trollování nestojí...

    Booože, že já si nedám pokoj a pořád s tebou ztrácím čas :-(
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 2.9.2006 23:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    A víš co? Už s tím tady definitivně končím, na žádný tvůj už v téhle diskuzi reagovat nebudu. Ať se s tebou snaží diskutovat jiní, jestli to ještě někoho baví. Diskuze s tebou opravdu postrádá smysl...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 23:52 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ja ti tvoj nazor neberiem. ale ty stale ignorujes fakty. tak co s tebou?

    a prestan mi tu furt nieco podsuvat. a zapamataj si: ja NIKDY NIKOMU NIC NEVNUCUJEM!
    2.9.2006 23:40 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    mě ty jeho flejmy naopak docela baví, zatím nejlepší byl ten o "128 MB RAM musí stačit každému", to jsem se fakt smál až jsem se za své 2 GB popadal :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    2.9.2006 23:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty mas problemy s chapanim, zrakom alebo vnimaninm? nevylucujem dalsie poruchy.

    utekaj si to precitat este raz a chod sa hanbit do kuta.
    2.9.2006 23:50 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ten byl taky dobrej :-D

    problémy s chápáním bych hledal spíš u tebe, pokud jsem si tu diskuzi nějak nazval, neznamená to, že tvrdím, žes ty něco tvrdil

    chápu ale, že tě zmínka zrovna o téhle diskuzi zvedá ze židle :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    2.9.2006 23:54 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nie zmienka o tej diskusii, ale to ze mi do huby vkladas nieco co som nikdy netvrdil. howgh.
    2.9.2006 23:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ale nevkládám, strejdo :-P
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    2.9.2006 08:14 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ved co by si s tymi dvomi hodinami robil? Este by si sa mohol zacat nudit a prepadnut alkoholu alebo inym drogam.

    No ono by to mohlo byt jeste horsi, mohl bych chodit treba na abclinuxu a vsude dokolecka zabednene opakovat nesmysly.
    2.9.2006 08:17 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Kruci. Mohl BY. On. Samozrejme. To mam z toho vstavani tak brzy rano.
    Mikos avatar 1.9.2006 23:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No vzhledem k tomu, že Qt 4 je výrazně výkonnější než Qt 3 (a taky že obecný trend v KDE je naopak zrychlování a optimalizace), tak si myslím že nemáš pravdu ;-)

    Různé eye-candy efekty tě nikdo nenutí zapínat ;-) A pokud budeš mít desktop renderovaný přes OpenGL, na zatížení CPU se to stejně téměř nijak neprojeví :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.9.2006 23:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    uvidime.

    a to, ze nejaky toolkit je o nieco zrychleny nic neznamena...
    1.9.2006 23:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ano, ale všechny ty super skripty a podobně přes OpenGL nepojedou :-). Navíc verze 4.0 bohužel moc optimalizovaná nebude. I verze 3.x začala být výrazně rychlejší až od 3.4. Takže jediné, co bych bral hned, je snad jenom Okular. Ale vlastně ještě DBUS, už to vidím, pustím si mplayer a amaroK automaticky přestane hrát ... to bude paráda.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    mplayer podporuje dbus?
    1.9.2006 23:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Já se zasnil a už myslím na budoucnost ... no a když to nebude umět mplayer, tak třeba kaffeine určitě
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:51 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty nemas ovladanie playeru nabindovane ?!
    1.9.2006 23:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Nechápu v čem by mi to mohlo pomoci. Dám příklad, pouštím si muziku a najednou se rozhodnu pustit film, takže přehrávač videa pošle přehrávači muziky signál, ať se pauzne a začne přehrávat film. Po skončení filmu pošle signál a voila, muzika hraje dál. To, co by na tom bylo nejlepší, že by to mohlo fungovat s (prakticky) libovolnou kombinací přehrávače muziky a videa.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 00:03 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    podla mna je to blbost. take nieco mi nemoze citat myslienky. akurat by ma to zakazdym nasralo - dufam, ze to nikdy nebude.
    Mikos avatar 2.9.2006 00:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Boože, ty s těmi tvými názory jako "dufam, ze to nikdy nebude", "myslim aj na dobro ostatnych ludi", atp. mě opravdu už začínáš štvát. Si skutečně tak netolerantní k názorům a tužbám druhých? Proč by to nemohlo být když spoustě lidem by to vyhovovalo (a komu ne, nemusel by tu funkčnost používat)? Chjo, je mi z tebe smutno...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:20 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Disorderovi ide o dobro vsetkych ludi okrem nas, ktori pouzivame KDE a ktorym vyhovuje. LOL.
    2.9.2006 00:26 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ja bych doporucoval disordera proste ignorovat. Je to proste pako (to je laicky nazor), ktery o KDE vi kulovy (to je odborny nazor) a asi nema nic lepsiho na praci.
    Mikos avatar 2.9.2006 00:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Odbočím trošku off topic - vím že si jeden z vívojářů KDE (tedy snad se nepletu ;-)), netušíš jak je to s tím projektem RuDI? Je skutečně mrtvý, nebo vývoj na něm pokračuje v tichosti dál? Nebo byl sloučen/začleněn do projektu Portland?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Bože!! S měkým i/y se píšou jen vývojáři vimu :-). Já už si začínam připadat jak Robert a spol. :-)
    Mikos avatar 2.9.2006 00:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ježiš jak sem mohlů něco takového napsat? Booože :-) A to tam potom mam "vývoj" správně ;-) To je z toho že to po sobě nečtu...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:37 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    len pretoze si myslim, ze KDE je hnus a odporny velky moloch? ver mi, nie som sam :)
    2.9.2006 10:37 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Jenže ty jsi porucha, takže tě těžko někdo může brát vážně :-D
    2.9.2006 10:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    hh
    2.9.2006 00:24 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    tak aspon dufam, ze ma to defaultne nebude obtazovat, no. presne toto je spravanie, pre ktore ludia nemaju radi windows a windowsacke programy - myslia si, ze vedia lepsie co uzivatel chce. dakujem, tahnite naspat do windows a KDE. dakujem. len ma dotlacate k radikalnemu nazoru, ze pozornost BFU linuxu len skodi.

    a uvedene citacie nie su nazory. to je zelanie a vyrok.
    Mikos avatar 2.9.2006 00:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ať chceš nebo ne, jen tvé názory to prostě jsou. Oháníš se tu BFU, ale to nejsou jen BFU komu KDE a takovéto věci vyhovují. Já třeba Linux používám na desktopu přes 3 roky a za BFU se rozhodně nepovažuju (i když kernel tedy zrovna nehackuju ;-)). Stejně tak spousta dalších lidí které znám (ať už z ABCLinuxu či odjinud) používá KDE a přitom to žádní BFU nejsou (dost z nich jsou vývojáři a Linux používají ještě mnohem dle než já).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:47 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ale ja na tom KDE nevidim nic vynimocne. nic preco by sa nedal napisat normalne... nech si vezme priklad z GNOME.
    Mikos avatar 2.9.2006 00:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Já zas nevidím na KDE nic nenormálního :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 01:02 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ani ja by som nevidel, keby mal od seba oddelene kniznice a kprogramy by vyzadovali len to co potrebuju pre plnenie svojej funkcie. to je ta najnormalnejsia poziadavka na svete.
    mirec avatar 2.9.2006 09:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ja to beriem ako vyhodu. Proste sa mi pri starte KDE vsetko naraz nacita (<10s) a start vsetkych dalsich KDE-ckovskych aplikacii je bleskovy, co sa o gnome povedat neda.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    2.9.2006 10:27 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty v tom vidis rozpor?
    2.9.2006 00:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Linus pokud vím, také používá KDE a za BFU bych ho nepovažoval. :-)
    2.9.2006 10:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    len ma dotlacate k radikalnemu nazoru, ze pozornost BFU linuxu len skodi.
    Pravda je taková, že bez BFU, kteří by ten Linux používali, se neobejdeš. Super odborníků, co si dokázali ve Slackwaru 1.0 nastavit první poslední je málo a pokud se má tento systém úspěšně rozvíjet, musí být použitelný i pro naprosté BFU.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 10:56 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty tomu vazne veris? tymto popieras to, ze vsetci autori FOSS SW to robia v prvom rade pre seba. a popieras to, ze by si chceli ulahcit zivot (napr. skvelym balickovacim systemom). vlastne tvrdis, ze keby ho nepouzivali BFU (co de facto ani nepouzivaju), tak by boli distribucie linuxu na urovni Slackware 1.0.
    2.9.2006 00:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Jde spíš, o to zda je něco takového vhodné implicitně zapnuté. Pokud by se podle mě nevhodně takhle chovalo víc aplikací, tak už by mě to teda taky štvalo, kdybych to u každé musel ručně překonfigurovat.

    Ten mplayer by navíc musel řešit, na které zvukovce se to přehrává, určitě by nebylo dobré, aby odstavil všechno.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Mikos avatar 2.9.2006 00:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No máš několik možností - za prvé nemusíš používat KDE aplikace, za druhé nemusíš mít vubec zapnutý D-Bus daemon a pak ti nic takového nehrozí, a za třetí to prostě u konkrétních aplikací (kde by ti nějaké takové automatické chování vadilo) můžeš nastavit podle svého.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 00:44 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    1) KDE aplikacie? a nemalo by to byt jedno?

    2) nepouzivat D-Bus? to je nerealne.

    3) aky si si isty, ze by sa to dalo nastavit. a preco by to malo byt defaultne zapnute?
    Josef Kufner avatar 2.9.2006 11:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ten mplayer by navíc musel řešit, na které zvukovce se to přehrává, určitě by nebylo dobré, aby odstavil všechno.
    Nejen na které zvukovce, ale také na kterém počítači ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.9.2006 00:26 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    To čítání tvých myšlenek si alespoň budeš moci nastavit popř. vypnout.
    2.9.2006 10:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Číst myšlenky určitě ne, je to vcelku jednoduchá IPC. Mplayer prostě pošle signál "chci přehrávat video". Ten přijme amarok a jeho akce bude udělat pauzu. Na konci pošle mplayer signál "video skončeno" a amarok začne opět hrát.

    Pořád ještě nevím, jak tohle mohou řešit nabindované zkratky ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 10:47 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a co ked ma mplayer presmerovane -vo alebo -ao? to bude testovat ci to je pcm/null/ine kde to nie je potrebne? alebo ak nema zvukovu stopu? ako ma sakra vediet co ja chcem?

    nabindovane skratky to riesia tym, ze si mozem v momente pauznut hudbu - ked to ja uznam za vhodne.
    2.9.2006 10:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Víš, ten mplayer asi nebude úplně hloupý program a když bude vědět, že nepřehrává zvuk, tak požadavek na pauzu dávat nebude ;-). Navíc, pokud nebudeš používat programy, jejichž autoři trpí fóbií z toho, že by si je jejich uživatelé chtěli nastavit, tak tam to půjde vypnout.

    Nabindované zkratky situaci neřeší, protože musíš všechno ovládat manuálně. Ovšem počítače by měly manuální práci co nejvíce odstraňovat a co nejde zautomatizovat (naskriptovat), to stojí obecně za ... . Stejně jako to, co se děje automaticky, ale zase nejde nastavit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 11:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a co ked chcem aby ho poslal aj bez zvuku? a co ken nechcem aby ho poslal aj so zvukom? a to budu kvoli take pi... no, blbosti pridavat ku kazdemu outputu informacie ako sa ma spravat v kazdej situacii aby to vyzeralo pseudo-inteligentne?

    ja nechcem aby to islo vypnut! ja chcem aby to islo (prinajhorsom) zapnut! o co je lepsi tvoj nazor? uz som to tu spominal - program nevie co ja chcem, nech necha rozhodovanie defaultne na mne.

    "Nabindované zkratky situaci neřeší, protože musíš všechno ovládat manuálně."

    ty budes nejaky klikac. ked mam ruky nad klavesnicou, je to to najmenej - a sprava sa to ako ja chcem.

    "Ovšem počítače by měly manuální práci co nejvíce odstraňovat a co nejde zautomatizovat (naskriptovat), to stojí obecně za ... ."

    co ma toto so skriptovanim? akoze mi pridaju parameter --neser-ma ?
    2.9.2006 11:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ano, odhalil jsi mě, jsem strašlivý klikač a to tak velký, že spotřebuji tak tři až čtyři myši do roka, protože mi únavou odejdou. Vždyť já dokonce i ve vimu píšu příkazy myší přes virtuální klávesnici. No nic, jdu se stydět do kouta a jako odpustek si tam vezmu manuál k zsh :-D :-D :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 11:29 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ako inak by si mohol napisat taku sprostost?
    2.9.2006 11:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No jak, jsem totiž strašný a šílený klikař a navíc uživatel KDE. Nás nic jiného, než zvrácené, odpudivé a zcela neunixové sprosté myšlenky, jako třeba možnost komunikace mezi programy pomocí IPC, nenapadá. Pravděpodobně se ještě dozvím, že jsem i zakuklený Windowsák :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 11:53 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    nebud absurdny. IPC je uplne normalna vec. ale to co si vymyslel je hovadina.
    2.9.2006 11:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Hovadina možná pro tebe, ale třeba já bych to (v tom konkrétním případě) uvítal. Navíc IPC zase tak normální není, když ji mnoho lidí v podobě DCOPu tolik odsuzuje.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 12:06 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    ty by si uvital implementaciu tvojho napadu, ktora vzdy funguje spravne. to je rozdiel.

    a IPC je uplne normalna vec, ktora tu je uz dlho. (BSD sockety, SysV IPC, anonymous/named pipes, ...)
    Josef Kufner avatar 2.9.2006 17:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ach jo, tak si to napiš...
    #!/bin/bash
    xmms=false
    xmms-shell -e status | grep '^Time: [0-9:.]*$' >/dev/null && xmms=true
    $xmms && xmms-shell -e stop
    mplayer $@
    $xmms && xmms-shell -e play
    ... k čemu jinému ten shell máme? ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.9.2006 17:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Díky, ale jednak používám amaroK a druhak by IPC přes DBUS tohle mohla zařídit pro libovolnou kombinaci přehrávačů. Jinak, byl to jenom první příklad, co mě napadl, možností využití DBUSu bude víc a rozumnějších :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Josef Kufner avatar 2.9.2006 17:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    man dbus-send ? :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.9.2006 11:32 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Štandardne má KDE plno blbostí zapnutých, vždy ale idú vypnúť. Proste KDE je skvelo prispôsobiteľné. Presne ako ľudia. Každý chce niečo iné.

    Na rozdiel od Gnome, kde keď pár vývojárov povie: "Bude to takto", tak to tak bude a nikto to nezmení.
    Zdenek.Z avatar 2.9.2006 14:26 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Chjo. Slyšel jsi už o pojmu open source? Slyšel jsi už někdo o pojmu distribuce? To je takový problém, aby se distra typu SUSE nebo Ubuntu dodávala s defultně zapnutou komunikací těchto programů a třeba Debian nebo Slackware s defaultně vypnutou?

    Navíc, pokud chceš mít opravdu všechno pod kontrolou, co ti brání si zkompilovat mplayer s nějaký přepínačem typu --no-dbus. MPlayer je jeden z velice přizpůsobitelných a nastavitelných programů a pokud by ten DBus vývojáři implementovali, pochybuju, že by nedali možnost ho zapnout/vypnout.

    Navíc tady proklamuješ GNOME jako přínos a KDE jako zlo. Moje zkušenosti mi říkají, že KDE je daleko nastavitelnější než GNOME. Prošel jsem si KDE, GNOME, XFce, Fluxboxem, Blackboxem, Enlightenmentem E16 i E17, Fvwm a Twm, takže o nich mám jasnou představu. Některé mi vyhovovaly, některé ne. Přesto nemám potřebu na ně nadávat, protože výběr je dostatečný a nemám potřebu na žádné z nich nadávat, protože se mi nelíbilo. Stejně tak nenadávám třeba na csh, Ephipany nebo třeba XFce, protože ho nepoužívám.
    2.9.2006 14:43 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    teda, ze nechapem co s tym ma open source.

    a urcite si urazil skusenych uzivatelov SuSE a Ubuntu.

    takze tebe nevyhovovali? ale o tom to nie je. to je o implementacii. GNOME sa da rozobrat na male kusocky, KDE nie. aky je to prinos? prinos ne-KDE userom? a prinos kvality do KDE?
    David Watzke avatar 2.9.2006 18:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    GNOME sa da rozobrat na male kusocky, KDE nie.
    Ne, vážně ne? Seš si tím jistý? ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.9.2006 18:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Nehádej se tu s flamerem a běž si opravit ty bugy. :-)
    David Watzke avatar 2.9.2006 18:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    LOL :-D Dnes jsem se na to díval, ale fakt se mi do toho nechce :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.9.2006 19:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Heh.
    Zdenek.Z avatar 2.9.2006 19:29 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ad open source: Společné to má to, že open source se může upravovat. Proto není problém při kompilaci změnit defaultní hodnoty.

    Ad distra: Pokud jsou rozumní, tak se kvůli tomu neurazí. Ano, taky znám spoustu lidí, kteří jsou zkušení a používají SUSE nebo Ubuntu. Myslel jsem to tak, že to jsou distribuce, které se snaží zaměřovat také na začínající uživatele, kdežto třeba Debian nebo Slackware pro začátečníky příliš vhodný není. Takže u distra, které je určené i pro začátečníky nastavíme takové chování, jaké si myslíme, že se jim bude líbit nejvíc. Zkušený uživatel si to přizpůsobí v jakékoliv distribuci.

    Ad KDE: Opravdu se nedá rozebrat na malé kousky? To soudíš podle čeho? Ano, v mé distribuci (FC5) jsou velké balíky jako kdemultimeda nebo kdepim. Znamená to, že to tak je i jinde? Třeba v Debianu (pokud si to nepletu s něčím jiným) je to údajně dělené na více menších balíků (to mám z doslechu, Debian jsem používal). Každopádně co ti brání si třeba zkompilovat kwm a používat ho v GNOME jako window manager?
    2.9.2006 19:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    re open source: preboha a naco? ti co to chcu si to mozu hodit do konfiguracneho suboru.

    re distro pre zaciatocnika: podla akych kriterii si na to prisiel? preco by nemohol zaciatocnik zacat na hociktorej distribucii?? zaciatocnik != neschopny idiot. mas na mysli BFU, ne zaciatocnika. ved kolki zacinali s linuxom na prikazovom riadku?

    re KDE: sudim podla distribucnych balikov a zavislosti K programov. programy vyzaduju cele kdelibs, ktore su nedelitelne - takze aj najmensi program je zrazu obrovsky. a kompilacia nepomoze, pretoze to je zacarovany kruh - inac by to uz bolo porozdelovane.
    Zdenek.Z avatar 2.9.2006 21:11 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ad OS: Dobře, tak to nezměníš při kompilaci, ale v konfiguráku. Ty ses tu oháněl tím, co má být nastaveno jako defaultní. Tak se to hodí třeba do konfiguráku v /etc/, to je implementační detail. Chtěl jsem tím naznačit, že ti nikdo nebrání si to nastavit jak chceš. A pokud bude defaultní nastavení v programu podle někoho špatné, není problém to změnit default v určité distribuci.

    Ad distro: OK, dobře, máš pravdu, měl jsem na mysli BFU. Tak ještě jednou, BFU obvykle používají distra jako SUSE nebo Ubuntu (opačná implikace obecně neplatí). Nic to ale nemění na tom, co jsem napsal. Nevím, proč ses tu dohadoval o zlu v podobě defaultního zapnutí komunikace přes D-Bus.

    Ad KDE: No, jak moc to je nebo není ve skutečnost (tj. ne v distribucích) provázané nevím, nikdy jsem z KDE nic nekompiloval, jen čistě Qt programy. Ale nějaké Core s knihovnami programy pro komunikaci komponent tam být musí, jinak by KDE postrádalo smysl.
    2.9.2006 21:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Tak ještě jednou, BFU obvykle používají distra jako SUSE nebo Ubuntu (opačná implikace obecně neplatí).

    Ona podle mých zkušeností neplatí obecně ani tahle.

    2.9.2006 21:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    re OS: a preco by to malo byt defaultne zapnute? neutralna volba je vypnute. to nikoho nemoze nastvat. v tomto pripade by sa to pravdepodobne tykalo kazdej aplikacie individualne a nie len 1 volby v 1 konfiguracnom subore.
    Nevím, proč ses tu dohadoval o zlu v podobě defaultního zapnutí komunikace přes D-Bus.
    nie celkovej komunikacie, ale tejto ficury. opakujem, ze neutralna volba je vypnute.

    re KDE: Qt-dev je tiez pekne velke. ale to sa da vydrzat, pretoze sa to pouziva len pri kompilacii. ja uz som sa s tym zmieril, ze vyvojari KDE nechcu/nedokazu kdelibs porozdelovat a osamostatnit, ale nadavat na to budem. nie je to pekne z pohladu KISS principu, ani z pohladu vyvojara (je to rovnake ako tlacenie do "One Microsoft Way"). je mi z toho smutno a zle zaroven.
    Zdenek.Z avatar 3.9.2006 03:16 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    1) Už jsi někdy přišel k systému, který by ti od začátku vyhovoval, aníž bys musel cokoliv nastavit? Já teda ne. Ani na Linuxu, Winech ši Macu, v žádném WM ani desktopovém prostředí. A není to proto, že by autoři byly neschopní udělat dobré prostředí, ale proto, že mají jiné představy. Ale autor, který ví, že jiní lidé můžou mít jiné představy dávají do programů možnosti konfigurace.

    2) Za neutrální volbu bych vypnuto považoval obecně jen v případě experimentální featur a destruktivních operací. Jinde už to tak jasné není. To bych to mohl dotáhnout do absurdity a nadávat na vývojáře distribucí, proč mi cpou defaultně při instalaci Xka. Vždyť kdo chce, tak si je tam může doinstalovat. A proč mám při instalaci defaultně zaškrtnutou instalaci Firefoxu, když nemusím mít připojení k Internetu. A proč tam mám vůbec nějaký window manager. Vždyť se dá pracovat jen v Xkách a kdo chce, tak si ho může doinstalovat.

    Ale vidím, že debaty s tebou tady nikam nevedou, protože kritizuješ věci jen proto, že jsou jiné než tobě vyhovují. Toto je moje poslední reakce na tebe. Hodně štěstí v prodírání se tímhle světem Zla, kde se ti pokoušejí všichni vnutit (například pomocí blogpostů) ošklivé KDE.
    3.9.2006 09:30 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    1) ale o to tu nejde. samozrejme, ze si kazdy nastavi podla seba. ale tato ficura sa snazi mysliet za uzivatela a vyzera ako bug. vypnut.

    2) to nie je pravda, vies kolko veci byva povypinanych? a nadavat na distribucie, pretoze defaultne instaluju X je naprosto opravnene (aj taka Fedora dava na vyber).

    kritizujem veci pretoze mi nevyhovuju? a cim by boli poskodeni ostatni, keby sa KDE/kdelibs zmodularizovalo? nemas nejake pokrivene vnimanie reality? iba by to vela ludi potesilo. ale ked si myslis, ze ja tu hovorim o niecom, co je s KDE nezlucitelne, tak kvalita KDE v mojich ociach este viac klesa.
    2.9.2006 21:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    a urcite si urazil skusenych uzivatelov SuSE a Ubuntu.

    Nemyslím. Zkušený uživatel SuSE si obvykle velmi dobře uvědomuje, že defaultní konfigurace je jen defaultní konfigurace a není problém, aby si ji zkušený uživatel přizpůsobil svým představám a zvyklostem (rozhodně to zvládne spíš než uživatel nezkušený). Ten, který si to neuvědomuje, nejspíš nebude používat SuSE a spol. (a místo toho na ně bude trousit posměšky v diskusích :-) )

    2.9.2006 21:22 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    to je nanajvys individualna zalezitost. mne to tak vyznelo. ja by som sa neurazil, ale niekto iny by sa mohol.
    2.9.2006 11:00 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Navíc verze 4.0 bohužel moc optimalizovaná nebude. I verze 3.x začala být výrazně rychlejší až od 3.4.
    Mezi KDE 2.x a KDE 3.x byl od začátku naprosto neskutečný skok. Proklamovené výrazné zrychlení verze 3.4 jsem na druhou stranu třeba na svých ne příliš rychlých počítačích prakticky nezaznamenal.
    2.9.2006 01:07 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Ja teda doufam, ze se to na zatizeni cpu projevi :)
    2.9.2006 00:49 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše RuDI
    Historie ve zkratce:

    Uz na KDE konferenci v Novych Hradech 3 roky zpatky si Matthias Ettrich postezoval, ze zatimco ve Windows a na Macovi existuji sluzby desktopu "otevri file dialog" atd., na Linuxu nic takoveho obecneho neni. Resilo se to tam, byly i navrhy, jak by se to melo implementovat, ale prakticke nasledky zadne. Nikomu to tenkrat za tu namahu nestalo a nikdo mimo KDE o neco takoveho nejevil zajem.

    Znovu se to resilo rok zpatky v Malaze, nazev RuDI prisel z toho, ze konferenci v Novych Hradech organizoval Matthiasuv bratr Rudiger (ten tehdejsi navrh reseni byl opravdu ten zpusob, jak to resit). Z te doby je i ten odkazovany blogovy zapis. Prakticke nasledky zase zadne :(.

    Projekt Portland je v podstate zase to same (tady je videt, ze KDE resi casto veci v dobe, kdy ostatni o jejich pouzitelnosti ani netusi, natoz aby na nich pracovali - viz treba i DCOP vs DBUS - DCOP ve skutecnosti nebyl puvodne mysleny jako omezeny na KDE, kdysi existovala i libDCOP napsana jen v cistem C, jenze tenkrat naprosto nikdo o to nemel zajem). Kdyz se v zacatcich projektu resilo, jak by to melo vypadat, tak vetsina lidi chtela jednoduse napsat par skriptu a hotovo (coz jsou ted xdg-utils). DAPI, coz je v podstate RuDI, jsem napsal (vicemene jen) ja jako demonstraci, ze to jde jednoduse udelat i narocnejsim zpusobem s vetsim potencialem. Od te doby (duben tusim) to vicemene zase stoji - kdyz jsem hledal lidi na otestovani a komentare, tak ticho a nic (krom "uzitecnych" komentaru typu proc to pouziva vlastni IPC misto DBUS a tak podobne). Evidentne porad o to vlastne neni zajem nebo ti, kdo by meli zajem, porad netusi, ze by neco takoveho mohlo i existovat (treba tady).

    Takze asi tak :-/ .

    Mimochodem: Hezky :).
    Mikos avatar 2.9.2006 01:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RuDI
    Díky moc za vysvětlení :-) Na základě tvého komentáře jsem upgradoval svuj blogpost a bude to tedy tak pak i v článku. Btw. pokud bys měl ještě k něčemu v mém blogpostu připomínky/upřesnění, tak sem s nimi ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 08:22 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RuDI
    No jedinou dalsi pripominku, ktera me napada, rekl uz ten posledni radek ;).
    2.9.2006 11:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RuDI
    Uz na KDE konferenci v Novych Hradech 3 roky zpatky si Matthias Ettrich postezoval, ze zatimco ve Windows a na Macovi existuji sluzby desktopu "otevri file dialog" atd., na Linuxu nic takoveho obecneho neni. Resilo se to tam, byly i navrhy, jak by se to melo implementovat, ale prakticke nasledky zadne. Nikomu to tenkrat za tu namahu nestalo a nikdo mimo KDE o neco takoveho nejevil zajem.
    To je ale velká škoda. Unifikovaný fileselector pro všechny programy je jedna z posledních věcí, která mi v systému chybí. I na Atari/TOS si člověk mohl nainstalovat fileselector, který mu nejvíc vyhovoval a programy ho používaly. Stávající stav, kdy na mě každá aplikace/toolkit vytasí něco jiného, je opruz a když si navíc pak ještě ani nepamatuje, kde jsem dělal load nebo save naposledy a pořád mě tvrdošijně otevírá moje /home a nechá mě proklikávat znova a znova až ke všem čertům, dohání mě na pokraj šílenství.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.9.2006 00:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Něco tak trochu jako např. Beagle, ale nesrovnatelně propracovanější a obecnější, s možnostmi které by Beagle ani jiný klasický desktop search system nemohl nikdy nabídnout
    Na cem stoji tvrzeni "nemohl nikdy nabidnout" a "nesrovnatelne propracovanejsi"? Ten rozhovor s Wheelerem je opravdu roztomily. Dozvime se v nem, jak je nejlepsi, protoze to vsechno vymyslel driv nez Spotlight prisel na svet a ze jeho nejvetsim problemem je pohnout se od teorie k praxi. Ja mam celkem prakticke zkusenosti napr. se Spotligtem a kdyz nekdo pouziva takova silna slova ve spojitosti s necim, co jeste ani neexistuje (jak typicke pro KDE!), tak mi to pripadne usmevne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 2.9.2006 01:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Na čem stojí mé tvrzení? Přečti si kompletní dokument/specifikaci o tom jak by měl tenor fungovat (jako PDF je ke stažení ZDE). Tohle dle mého názoru prostě a jednoduše Beagle poskytnout nemůže, musel by být od základu změněn/přepsán.

    A co se týče tvého hodnocení rozhovoru se Scottem Wheelerem, tak to je tvůj subjektivní dojem, já to vidím hodně jinak...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.9.2006 12:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Jestli bude pomer reci/ciny u KDE takovy jako do ted, tak se vsad, ze ten Beagle stihne nekdo prepsat...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.9.2006 13:27 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Navic jsi pouzil frazi "ani jiný klasický desktop search system" ...cimz pokryvas i Spotlight, ne? A jak uz jsem uvedl, podminku prepsani nepovazuju za tak zasadne nesplnitelnou.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 2.9.2006 12:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    <přemýšlení_nahlas>Osobně nechápu, proč je kolem Beagle a podobných věcí takový rozruch...</přemýšlení_nahlas>
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.9.2006 12:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Kdybys mel moznost neco podobneho pouzivat, tak bys pochopil...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 2.9.2006 12:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Já jim mám, resp. jsem ji měl. Beagle byla jedna z prvních věcí, kterou jsem odinstaloval...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.9.2006 13:24 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Opravdu jsem nemel na mysli Beagle :-D Ten povazuju taky zatim za dost neohrabany. Mel jsem na mysli Spotlight v Mac OS X.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 2.9.2006 13:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Mně je jedno, jak moc je Beagle propracovaný; já osobně považuji jakoukoli podobnou aplikaci za zbytečnou -- pro mě. Vím, že jsou lidé, kteří ji využijí...
    3.9.2006 17:07 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Vím, že jsou lidé, kteří ji využijí...
    což mi logicky nesedí s tvrzením
    Osobně nechápu, proč je kolem Beagle a podobných věcí takový rozruch...
    Zvláštní.
    freshmouse avatar 3.9.2006 21:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Vím, že jsou lidé, kteří to využijí, ale nechápu, proč je kolem toho takový rozruch. Těch lidí, co to využijí, nemusí být mnoho...

    Nezvláštní.
    2.9.2006 12:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    Já tu možnost mám a hezky rychle jsem tu potvoru odinstaloval. A pokud je mi známo, nejsem zdaleka sám, koneckonců k poznatku "vyhoď zmd a Beagle a bude to fajn" ohledně SuSE 10.1 dospělo nezávisle na mně víc lidí…
    2.9.2006 12:13 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    uz se tesiiiiim :)
    2.9.2006 14:14 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky v KDE 4
    No fuj, takhle prosim blogspoty ne, mam uplne poslintanej stul :-(
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.