abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 04:22 | IT novinky

    Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.8. 14:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.8. 01:11 | Pozvánky

    Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.

    Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »
    bkralik | Komentářů: 2
    2.8. 23:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.8. 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.8. 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.8. 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 16:11 | Zajímavý software

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.7. 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (29%)
     (5%)
     (7%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 210 hlasů
     Komentářů: 23, poslední včera 13:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.10.2009 08:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Snad každý gnulinuxák updatuje svůj systém aspoň občas, tudíž mi podobné zprávy přijdou jako naprostá zbytečnost
    Ty zprávy nejsou určeny jen k tomu, aby si lidé nezapomněli aktualizovat systém. Spíše jde o to, že se tak dozvědí, že se s daným programem něco děje, že jde vývoj dopředu, že už třeba bude zanedlouho vydána ostrá verze.
    (jsou třeba i lidi, co sem chodí 1x týdně a nechce se jim procházet starší zprávy)
    Což však těžko můžeme brát jako argument pro zadávání malého množství zpráviček, že? Čtenáři, kteří sem chodí častěji, by se naopak nudili, ne?
    Takové příspěvky beru spíš jen jako pokus o získání vyššího skóre a zakázal bych je.
    Každou zprávičku musí před vydáním schválit některý z adminů, takže se není třeba obávat, že by někdo chrlil nesmyslné zprávičky kvůli skóre. Admini prostě neschválí zprávičky, o kterých si myslí, že jsou zbytečné nebo se sem nehodí (podotýkám, že vždy s vysvětlením pro autora).
    Vím, že se tohle téma tady už před časem probíralo
    Kdosi tenkrát navrhl oddělit zprávičky o nových verzích programů do samostatné rubriky, což mi připadá jako poměrně dobrý nápad. Zatím však nebyl čas to podrobněji specifikovat (kde by se zobrazovaly apod.).
    Amarok avatar 15.10.2009 08:33 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Ty zprávy nejsou určeny jen k tomu, aby si lidé nezapomněli aktualizovat systém. Spíše jde o to, že se tak dozvědí, že se s daným programem něco děje, že jde vývoj dopředu, že už třeba bude zanedlouho vydána ostrá verze.
    Z Vašich odpovědí mi pouze tento připadá jako hodně zvláštní. Když aktualizuju, tak přece vidím, co se aktualizovalo a je naprosto samozřejmé, že "bylo opraveno pár chyb a vývoj pokračuje", to tak u aktualizací bývá. Zdůrazňuji, že mi nevadí zprávička, která popisuje třeba stručně nové funkce, ale jednoduše taková, kterou jsem popsal v blogu. To by skvěle svedl generátor náhodných zpráviček.

    Jinak ten nápad ohledně oddělení aktualizací programů mi přijde taky jako rozumný.
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.10.2009 08:51 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    a co lidi, co ten program nepoužívají třeba právě proto, že neměl nějakou funkcionalitu nebo naopak obsahoval chyby...? (čímž se toho nezastávám paušálně, ale jako generický důvod to připadá zvláštní zase mně).
    Amarok avatar 15.10.2009 09:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    To vubec nic nezarucuje. Me napr. poradne nefunguje kdenlive a jeste dalsich par programu uz asi 2 roky (vzdy mam aktualni verzi). Kdyz mam program XYZ verze 0.9 a nefunguje mi, tak sleduju protokol z aktualizaci a nebo to uplne odinstaluju a po pul roce se jednoduse podivam, jestli neexistuje uz novejsi verze (coz je ale vetsinou nevyhodne, lepsi to mit na disku a u kazde nove verze to znova vyzkouset).
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.10.2009 09:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Když aktualizuju, tak přece vidím, co se aktualizovalo a je naprosto samozřejmé, že "bylo opraveno pár chyb a vývoj pokračuje", to tak u aktualizací bývá.
    Nevím, jestli jsem to napsal nesrozumitelně, ale zkusím ještě jednou: Ne každý si často aktualizuje systém. Ne každý si systém aktualizuje na bleeding-edge verze, o kterých často bývají zprávičky. A ne každý používá všechny programy, o kterých zprávičky vycházejí, ačkoliv je jejich další vývoj zajímá.
    15.10.2009 08:35 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Ty zprávy nejsou určeny jen k tomu, aby si lidé nezapomněli aktualizovat systém. Spíše jde o to, že se tak dozvědí, že se s daným programem něco děje, že jde vývoj dopředu, že už třeba bude zanedlouho vydána ostrá verze.
    Súhlasím. Z týchto správičiek sa tiež často dozviem, že nejaký program vôbec existuje.
    15.10.2009 08:34 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Mě ty zprávičky přijdou vhod....sice systém se aktualizuje prakticky sám, vím i kterou část aktualizuje, ale co ta aktualizace přináší se dozvím tady... (jako tvůj príklad s USB) ... jsme za takové zprávičky rád...
    ...
    Rezza avatar 15.10.2009 08:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Urcite nerusit! Mozna by stacil jen zadat v admistraci uzivatele filtr na zpravicky - nemusi se ani oddelovat, nemusi se ani resit, kde je zobrazovat, jen je nekteri lidi neuvidi. Osobne chodim na Abicko obcas driv nez si prectu mail, uvidim, ze nejaka komponenta, kterou spravuji ve Fedora ma udpate a jdu updatovat SPEC :D Takze bez toho, ze si to prectu na Abicku to ve Fedore nebude ;-) (Ano, mam sledovani verzi pres mail).
    Amarok avatar 15.10.2009 09:10 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Jenze to neresi, co jsem myslel. Ja zasadne nejsem proti zpravam o aktualizacich, jen proti tem typu "bylo opraveno par chyb, konec hlaseni". Zatim to ale stejne vypada, ze patrim k mensine, takze to budu resit asi nejak svym zpusobem.
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.10.2009 09:22 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Jo je pravda že informace o opravě chyb je moc obecná .... Naštěstí dost těch zpráviček informuje i o konkrétních chybách + odkazuje na seznam změn a oprav...Některá zprávičky mi taky přijdou zbytečné, ale většinou z důvodu, že daný program nepoužívám :) Já jsme se stavem zpráviček spokojen a děkuju všem co je sem (nejen sem) píšou...
    ...
    vencour avatar 15.10.2009 09:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ

    Samotný zprávy mi jsou +- fuk (v rss jsou zprávy z kde a ty nemam čas sledovat online, občas je projdu zpětně), sleduju je, snažim se, aby mi neutekly, když mne nezajímá, neklikam. Baví mne diskuse a sledování cizích zkušeností. Proto mi přijde taková zprávička užitečná, že se občas urodí zajímavá debata.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.10.2009 12:07 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Vis co. Ja napriklad si system aktualizuji jen jednou za uhersky rok a zpravy o novych verzich a o tom co umi se mi hodi.
    Amarok avatar 15.10.2009 12:14 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    ... a o tom co umi ...
    No prave. A to mi v tech novinkach chybi, porad to tu opakuju dokola.
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.10.2009 13:37 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Vzhledem k tomu, že patřím k těm, kteří se (mimo jiné) těmito zprávičkami "pokouší získat vyšší skóre", ti možná můj názor připadá irelevantní, ale přesto ho sem napíšu. I takové zprávičky jsou imho přínosem. Několikrát se mi stalo, že jsem se jejich prostřednictvím dozvěděl o nějakém užitečném prográmku, který jsem neznal a ocením informace o aplikacích, které nepoužívám. Lidé, kteří sem chodí 1x týdně a nezajímají je tyto zprávičky, se mohou podívat, co se událo a nezajímavé zprávičky ignorovat. Pokud zde bude možnost, aby se lidem nezobrazovaly zprávičky o nových verzích, budu jedině rád, protože to třeba jiným udělá radost, ale já tuto funkci používat nebudu.
    Amarok avatar 15.10.2009 13:59 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Prvni pulka tveho nazoru je nahodou dobra a souhlasim s ni, sam jsem takhle prisel na prohlizec Arora. Druha pulka je irelevantni, musel bych se opakovat.
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.10.2009 19:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Snad každý gnulinuxák updatuje svůj systém aspoň občas
    Ne každý updatuje pomocí package-manager update. Někteří si překládají sami a/nebo ty balíčky pro vás ostatní připravují a taková novinka přijde vhod.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    kotyz avatar 15.10.2009 20:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    tak
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Amarok avatar 15.10.2009 20:38 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Na tuhle moznost jsem taky myslel, kdyz jsem ten clanek psal. Pochybuju, ze se nekdo spoleha na to, ze o svem oblibenem programu tady objevi vzdy zpravu o updatu, ale mozna se nekdo najde, to nevylucuju. Kdo balicky pripravuje pro ostatni, urcite kvuli novym verzim nesleduje abc. Hlavni zdroj podobnych informaci bych videl treba na freshmeat/sourceforge apod. a ne zde.
    Nicmene bylo zajimave aspon zjistit nazory ostatnich, ted je v tom jasno.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2009 09:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Kdo balicky pripravuje pro ostatni, urcite kvuli novym verzim nesleduje abc.

    Copak tu psal Rezza.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.10.2009 00:01 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Souhlasím, nehlásit každou pitomost. Zrovna koukám na tu třetí zprávičku o alpha verzi k3b, say wow...
    David Watzke avatar 16.10.2009 06:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Tak zrovna tahle zprávička mě potěšila.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2009 11:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zprávičky: novější verze programu XYZ
    Mě taky. K3b je dost důležitý program a jeho pokroky v portu na KDE4 rád sleduji.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.