Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
U nás se jezdilo ze začátku taky jen vlevo, než přišel Adolf a ze dne na den nařídil jízdu v pravém pruhu (to byla asi jediná pozitivní věc).Pokud vím, tak přechod na pravostranný provoz se tehdy stejně připravoval a Hitler to jen urychlil.
Kdo má automatiku, řídí auto jen částečně.Není to pravda. I s automatikou se dá auto řídit "zcela", protože moderní automatické převodovky reagují na zacházení s plynem. Čili řidič si může pomocí plynu určit, kdy chce řadit nahoru nebo dolů. A to nehovořím o tom, že mnohé takové převodovky mají možnost přepnutí do ručního sekvenčního režimu. Každopádně je to ale automatika věc pohodlnosti, podobně, jako když se třeba u převodovek zavedla synchronizace.
Ono to zni logicky. Kdyz nebudes mit znacky, pojedes opatrne, protoze nevis, co te ceka. Kdyz budes mit kazdou chvili nejaky omezeni, zvlast kdyz pak zjistis, ze neni potreba, tak ho budes v danem useku ignorovat a naucis se ho ignorovat i jinde, kde to pak treba muze byt nebezpecne, protoze si proste zazijes, ze to omezeni je zbytecne.S tím nelze nesouhlasit. S nejblbějším značením jsem se setkal asi na této (č. 19) silnici. Každá zatáčka má značení, že je ostrá. A to i taková, která je natolik mírná, že to už skoro ani není zatáčka. A to je problém – dovedu pochopit, že někdo po tom, co projede okolo deseti takových značek dojde k tomu, že takové značky jsou jenom pro srandu králíkům. Pak když vlítne do takového toho esíčka tak může být nepříjemně překvapen.
Proc by to bylo nepouzitelne? Vzdyt s takovym autem muzes jezdit i u nas...Prý by se ale musely nechat seřídit světla, jelikož jedna strana je údajně vždy nakloněna lehce rovně, aby neoslňovala tolik protijedoucí řidiče. Čili levý reflektor u "našich" aut, a pravý u těch v UK.
Co jsem slyšel tak mi pár lidí říkalo že když sednete z manuálu do automatu tak už na manuál nepřesednete... Já preferuji teda manuál nežli automat.
A neberu argument, že pravá ruka je jistější na koleně (či jiném místě) spoujezdkyně, protože stejně tak se to může brát z pozice spolujezdkyně.Ne ne, spolujezdkyně má totiž obě ruce volné
Stejně tak dneska, když někomu otevře na křižovatce auto lupič, bylo by výhodnější bránit se pravou rukou, praváků je pořád víc.To je podle me omyl. Kdyz sedim vlevo a nekdo mi otevre dvere, tak naopak se muzu branit lip, jelikoz jsem pravak. Zkus si to predstavit. Musis se branit totiz tou rukou, kterou mas volnou na rozmachnuti, a ne tou, kterou mas tesne u dveri a moc blizko toho zlodeje. Jedine ze bys ho chtel vtahnout celeho do auta
dokonce se dají najít i nějaké drobné výhody - jakožto pravákovi mi přijde kroutit volantem pravou rukou zatímco levá leží na páceNo já nevím, i když mám volant vlevo, tak v zatáčce kroutím volantem pravou rukou, jelikož v zatáčce nemám potřebu přeřadit (to udělám před zatáčkou). Problém na kruháči osobně taky nevidím, je tam značka přednosti, čili nic problematického. Pro některé lidi je spíš v autoškole (bohužel často i po ní) problém pochopit, kdy má blikat a kdy ne.
problém měl spíš s tím, že mu to auto každou chvilku někdo na parkovišti "ukradl"To je síla, to by se snad ani u nás nestalo, jen kvůli přehozenému volantu. Zato u nás dovedou během 5 sekund sundat všechny poklice na kolech...
Jednoproudé klikaté silničky obehnané jakýmsi přírodním větrolamem takže nevidíš na víc jak 20 metrů, kde když se potkáš s někým protijedoucím tak jediná šance je se nějak rozumně domluvit a pak jeden couvá dokud se nenajde nějaké místečko kde se můžete minout.V Irsku na venkově to je častokrát to samé, akorát navíc tam jsou všade ovce. A ovce má vždycky přednost. Ne, že by to byla nějaká vyhláška (afaik), ale ony se prostě postaví doprostřed silnice a naprosto na tebe dlabou
Co mají vymakaný, tak to je systém kruhových objezdů, které většinou bývají více pruhé. levý pruh slouží pro odbočení doleva, středový rovně a pravý pro odbočení do prava.Levý pruh pro odbočení doleva jsem pochopil, ale pravý pruh pro odbočení doprava? Kam ještě víc doprava? Že by uprostřed kruháče měli nějaký tunel?
Tiskni
Sdílej: