abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1261 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Stařičká subliminálka :-)

    15.6.2008 15:38 | Přečteno: 1994×

    To jsem si takhle koupil v trafice DVD s klenotem české kultury, sadou večerníčků Pojďte pane, budeme si hrát. Krámská cena 49,- Kč, no nekupte to. Doma jsem si to pustil, koukám, koukám, a co nevidím... (viz obrázek)

    Jsem si skoro jist, že ten nápis je v každé kopii DVD, takže se můžete přesvědčit, že tam skutečně je - ve druhém dílu, "Jak jeli k vodě", přibližně chvilku poté, co medvěd napodobující auto nutí druhého medvídka, aby ho jako správné auto celé umyl - "šampon napěnit, bříško namydlit" (mimochodem, jsem tak divný jen já, nebo to i jiným připadá jako jasná sexuální narážka?)

    Docela by mě zajímalo, jestli to bylo původně míněno opravdu jako subliminální reklama (jestli ano, tak hodně amatérská, protože ten nápis absolutně nezapadá do pozadí a jeho probliknutí je dost vidět), nebo zda snad jde o tajné vyjádření sympatií tvůrců filmu vůči teorii světového míru, nebo jestli tam ve střižně spadl kus filmu od vedlejšího stolu :-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaký je váš názor na ideové vyznění tohoto dílu?
     (74 %)
     (7 %)
     (58 %)
     (36 %)
    Celkem 74 hlasů

    Obrázky

    Stařičká subliminálka :-), obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.6.2008 15:47 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    ja tam vidim zajace a vobec netusim o com toto cele ma byt... som debil?
    15.6.2008 15:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    zeby toten MIR bol za socializmu jedinym konkurentom JAR? to by s mydlenim mohlo suvisiet
    15.6.2008 15:54 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    A co to heslo? Nevěděl o něm ani tvůrce seriálu. Ale je to minimálně několik let, co to vyplulo. BTW, pisatel si toho fakt "všiml"? Kolik je to dohromady framů? Protože subliminálka (zlovolný podprahový vjem) by se neměla dát postřehnout. Jinak to samozřejmě není subliminálka.

    Někdo se onehdy zamýšlel, že by to chtělo projít večerníčky en masse, kdo ví, co v nich je, že? Možná by se na to dal udělat i nějaký skenovací skript, který by tu práci usnadnil vyhledáváním prudce se lišících izolovaných framů (případně krátkých skupinek, do délky která ještě zůstává podprahová). Jak o tom tak přemýšlím, tak nějaký Stalmanovec nebo užitečný paranoik (míněno s úctou) by se toho mohl chopit. Možná by to bylo docela přínosé dílko.
    15.6.2008 16:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Jo je to jeden frame, tohle jsme to s kámošem analyzovali a napoprvé jsem si toho nevšiml i když jsem věděl, že to tam bude. Docela se ale divím, že to za to dobu co to znají neodstranili.
    15.6.2008 16:41 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    No, mám pocit, že se to provalilo cirka roku 2003, a tyhle levné časopisové DVD vždy používají hotový master z nějaké předcházející "seriózní" edice, nedělá se pro ně nová prácička. Proto je to i na takhle nových DVD. Nicméně tím, že to ČT vysílá prý poorušuje zákon (logicky).
    Bluebear avatar 15.6.2008 16:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    pisatel si toho fakt "všiml"?

    Ano, všiml - přesněji řečeno, všiml jsem si, že tam problikl nějaký modrý tvar, tak jsem si to pustil zpomaleně.

    Myslím, že je to zvyk z doby, kdy jsem pracoval na grafických enginech - jsem zvyklý dávat pozor na artefakty, které často jen tak probliknou, ale mohou signalizovat chybu ve vykreslování.

    Předtím jsem nevěděl, že už je to známá zajímavost :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 15.6.2008 16:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    ja tam vidim zajace a vobec netusim o com toto cele ma byt... som debil?

    Nejsi debil, jen jsi neviděl ten večerníček :-) V tomto záběru jsou skutečně jenom zajíci, ale hlavními postavami večerníčku jsou dva medvídci.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.6.2008 15:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Jo, prý to tam je ve všech. Neví se, kdo to tam podstrčil. Proto jsme asi národ těch zlořečených pacifistů, grínpísáků, jihočeských matek a jiných vyrejvačů, počítám. Ještě že pan profesor vždy věděl, že je to nesmírně falešný film a tak an to nekoukal. Proto má teď pravdu, když si dnes nikdo nevidí ani na npičku šosu a žije v bludech, že. (Díky kluci!)

    BTW, nemusel by si pan prezident brát do zobáku tak skvělý film jako Slavnosti sněženek... úžasný opus. Člověk se střídavě válí smíchy a skřípe zuby že jaký jsme to mi lidi malicherný a omezený hovada... Čekal bych, že osoby, které mají o sobě vysoké mínění, to musí urazit.
    15.6.2008 16:38 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Jo, prý to tam je ve všech.
    Eh, sorry, špatná formulace: je to v originálu a tedy ve všech kopiích, jsem tím chtěl říct.
    15.6.2008 17:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Podobná aféra byla na Nově.
    Bluebear avatar 15.6.2008 17:22 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Mám pocit, že tyhle subliminálky asi moc velký efekt neměly, už proto, že jsou anglicky a jejich text dává jakýs takýs smysl jedině v kontextu americké kultury (a i tak jsou to velmi vágní fráze - přijde mi, že si někdo spíš dělal legraci) :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.6.2008 17:32 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    No...

    Bombs make us free...
    15.6.2008 19:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Až na to, že označit tu někdejší znělku Peříčka za podprahovou reklamu vyžaduje opravdu značnou míru slabomyslnosti. To, o čem je tento blogpost, k tomu má řádově blíž.
    15.6.2008 20:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    No já bych právě řekl, že to je skvělý způsob sdělení. Sice to z definice nebude čistá podprahovka, ale funguje stejně. Protože to není podprahovka, tak šance že za to bude autor nějak trestán se snižuje. Divák tu sekvenci shlédne a některé obrázky "vstřebá" (navíc jak už tady je v jednom komentáři, v takovémto pořadu), takže to spíš funguje jako reklama, ale taková, kde informace proudí rychlostí nová stránka za sekundu.
    15.6.2008 20:17 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Jenže smysl podprahové reklamy je v tom, že funguje (pokud tedy opravdu funguje) podprahově a není zpracovávána vědomím, čímž obchází obranné mechanismy, které si člověk na základě předchozích zkušeností vypěstoval (aha, reklama, takže to bude pěkná blbost). Jestliže vám poměrně dlouho blikají nějaké nápisy přes celou obrazovku tak, že by si jich nevšiml leda slepý, má to do podprahového sdělení zatraceně daleko.
    15.6.2008 20:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    (aha, reklama, takže to bude pěkná blbost)
    Jenže i reklama funguje, jinak by na ní nikdo nevydělával.
    Jestliže vám poměrně dlouho blikají nějaké nápisy přes celou obrazovku tak, že by si jich nevšiml leda slepý,
    Jenže každý nápis tam je jen jeden snímek (pravděpodobně), takže při takovém množství nemá vědomí šanci to zpracovat, u podvědomí to už je pravděpodobnější. Takže si sice můžu říkat, že to bude nejaká blbá reklama, ale nemám šanci blokovat obsah sdělení.
    15.6.2008 22:49 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Jenže i reklama funguje, jinak by na ní nikdo nevydělával.

    To je ovšem irelevantní, bavíme se tu o tom, jestli to je nebo není podprahová reklama.

    Jenže každý nápis tam je jen jeden snímek (pravděpodobně), takže při takovém množství nemá vědomí šanci to zpracovat

    Kdyby to vědomí nemělo šanci sledovat, nemohl bych ty nápisy při promítání v normální rychlosti přečíst.

    16.6.2008 00:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Mohu se zeptat na videozdroj? Já jsem našel zde obrázky z videa, pokud se každý promítal jeden snímek (neřkuli půlsnímek), tak je IMHO nemožné přečíst všechen text najednou, jinak by to byla dobrá čtecí metoda. Celkově jsem ale myslel, že člověk vstřebá jen některé nápisy.
    16.6.2008 00:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Videozdroj? Jestli dobře chápu, na co se ptáte, tak vysílání té znělky v televizi. Nevím, jestli šlo o jednotlivé snímky, řekl bych, že spíš ne. V každém případě jsem byl schopen jednotlivé nápisy (neříkám, že všechny najednou) přečíst, což je v rozporu s principem, na němž je podprahová reklama založena.
    16.6.2008 01:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Já taky neříkám, že to je čistá subliminála. Jen říkám, že ty části, co nešly najednou přečíst, se jako subliminála chovají. Na zdroj jsem se ptal, kvůli tomu, že bych právě chtěl zjistit rychlost těch obrázků, což by ale v digitalizované podobě bylo stejně dost problematické.
    16.6.2008 21:44 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    No, nějaké experimenty fungování jednopolíčkových reklam potvrdily, byť se to ze začátku asi přeceňovalo. Ale je otázka, jaké jsou limity toho, co mozek dokáže "přečíst" nevědomky. Pár slov možná, obrázek určitě (logo coca cola, ODS atd...). On ten obraz zřejmě chvíli zůstane v jakémsi "bufferu".
    16.6.2008 22:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Lidské zpracování obrazu toho zvládne detekovat obrovské množství daleko od zpracování obrazu počítačem.
    15.6.2008 18:56 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Hergot, tohle máme docela vokoukaný, a nikdy jsem si toho nevšim. Je to jen jeden frame? Jo a pro mír samozřejmě hlasuju, yankee go home.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    15.6.2008 19:32 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    no teda jestli tohle není podprahovka tak sním brouka voškliváka ratata čuňata brrrrr :-) Tohle kolečko jsem si samozřejmě taky koupil tak se někdy mrknu jestli to tam mám taky. Ale teď mám ve stroji Červeného trpaslíka takže se mi to nechce předělávat. Nevím odkdy se s podprahovkama pracuje a taky jsou různé názory na účinnost. Tohle zrovna mi nepřijde jako ideální, na děti by to asi nemělo smysl a dospělí v době vzniku toho filmu toho k volení moc na výběr neměli. Spíš to tam někdo dal jako fór. Ty anglické hlášky v Peříčku na Nově myslím nikdy nebyly vysvětleny, jen to tam přestali dávat. To bych viděl jako horší věc. V takovém pořadu, racionální myšlení je vypnuté, ty mozky jsou otevřené a stačí to do nich nalít.
    15.6.2008 20:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    Ještě jsem si vzpomněl, že pokus se subliminálou byl také v pořadu MaxiClever, ukazovali tak nějaké video o čínských tradicích a poustěli do obrazu nějaký čínský znak, který pak byl správně vybrán z několika možností.
    Jendа avatar 15.6.2008 22:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    A já si toho bliknutí všiml hned napoprvé
    15.6.2008 22:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stařičká subliminálka :-)
    To já jsem psal hnedka kámošovi, co to tam pouštěj za subliminály a to ještě dříve to vysvětlili :-D.

    Jinak je možné, že lidé od počítačů jsou vůči subliminálům více imunní, pořád se koukají do čím dál rychleji obnovujících se monitorů a pořád jim to bliká :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.