Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Takhle jsem jednou nakoupil kocici stelivo za hodne levne - normalne stalo asi 60kc, na cenovce bylo tusim neco kolem 40kc. Tak jsme vzali jedno. Na kase cena 29kc
Tak jsem nabehnul jeste jednou, pokladni se sice hodne divila, ale ve velkych obchodech ani ty pokladni nemaji presnej prehled
Takhle jsem jednou nakoupil kocici stelivo za hodne levne - normalne stalo asi 60kc, na cenovce bylo tusim neco kolem 40kc. Tak jsme vzali jedno. Na kase cena 29kcPětadvacet desek hrálo do půlky, pětadvacet od půlky... No, nekupte to, když je to tak levný!Tak jsem nabehnul jeste jednou, pokladni se sice hodne divila, ale ve velkych obchodech ani ty pokladni nemaji presnej prehled
Hehe, pokud ti nereknou, ze to je spatna cenovka cena je spravne zapocitana, pak se s nima muzes leda dohadovat, ale budes se kvuli 10kc zdrzovat? Ja jim ten knedlik nechal.kdesi kdysi byl na tohle tema soud a zaver soudu byl, ze zakaznika zajima cenovka. Cena na pokladne problem obchodu.
Na druhou stranu je zase prijemne, kdyz nekdo do kasy zanese nizsi cenu, nez je na cenovkachSe divim, ze si jim to taky nenechal. Kdyz po tobe chtej vic, tak prskas, kdyz min, tak ani nepipnes...Takhle jsem jednou nakoupil kocici stelivo za hodne levne - normalne stalo asi 60kc, na cenovce bylo tusim neco kolem 40kc. Tak jsme vzali jedno. Na kase cena 29kc
Tak jsem nabehnul jeste jednou, pokladni se sice hodne divila, ale ve velkych obchodech ani ty pokladni nemaji presnej prehled
![]()
Navic oni si ty ceny delaji, ja mam taky smulu, kdyz mi vrati spatne na 100kc a prijdu druhej den, ze mi spatne vratili - na pokladne maji cedulky "prepocitejte si vracene penize ihned, na pozdejsi reklamace nebude bran zretel". Stejne tak z moji strany plati "prekontrolujte si ceny ihned, na pozdejsi uctovani nebude bran zretel". Oni jsou vladci svych cen a kdyz nejsou schopny si ty ceny spravne zanest do compu, tak je to jejich problem.
Hehe, pokud ti nereknou, ze to je spatna cenovka cena je spravne zapocitana, pak se s nima muzes leda dohadovat, ale budes se kvuli 10kc zdrzovat? Ja jim ten knedlik nechal.To mi říkat klidně můžou, ale mají smůlu. Cenou je cena uvedená na výrobku, takže pokud mají jinak cenu n avýrobku a v pokladně, je správná ta na výrobku – vizte Zákon o ochraně spotřebitele, § 12.
Co můžou ztratit? Když si toho někdo nevšimne, mají peníze navíc, když si toho všimne, vrátí mu rozdíl a jsou pořád na nule.Pokud ten "někdo" je inspektor z ČOI, tak to rozhodně nebude na nule. Horní hranice pro pokutu za porušení § 3 zákona 634/1992 je 50 milionů (i když v praxi jsou pokuty o několik řádů nižší). A vždycky je možnost tam toho inspektora poslat.
Pak je taky možné, že došlo k politováníhodnému omylu, ke kterému dochází jednou za deset let.Stává se to opravdu výjimečně (i v Albertovi a dalších podobných). Pokud si vzpomínám, tak za posledních několik let jsem chybnou cenu zažil jen jednou, a to u nějaké hadice v OBI. To už častěji bývá problém s trvanlivostí než s cenou.
Jenze on nekdo musel rozhodnout, ze to budou delat za minimalni plat, a pak lopaty za ten minimalni plat take nabral.Takže podle tebe by měl ten někdo zaměstnávat na nekvalifikovanou práci vysokoškoláky nebo co? I kdyby to udělal, tak je bude muset taky odpovídajícím způsobem zaplatit a tedy zdražit. A vsadím se, že lidi jako ty by byli první, co by pak všude vykřikovali, jací jsou to hrozní vydřiduši a zloději, protože mají o třicetník dražší rohlík a o dvě koruny máslo než naproti u konkurence, co zaměstnává "lopaty" ;) Ale je fakt, že cedulky by pak měli třeba dobře
Takze to neni tak uplne lidsky faktor, ale vedome rozhodnuti te spolecnosti, ze bude poskytovat mizerne sluzby.Podle mě Albert má jedny z nejlepších služeb. Po odkoupení delvity IMHO jeden z posledních slušných supermarketů u nás.
Ale je fakt, že cedulky by pak měli třeba dobřeNejlepší jsou cedulky přímo na zboží, pak je všechno jasné. Tam je ještě jedna dobrá věc, a to různé ceny ve stejném regálu. Např. dnes jsem kupoval limonády a měli tam čtyři různé ceny - podle toho, kdy byla ta která láhev vložena do regálu (tenhle obchod mění ceny i několikrát do týdne). Takže např. tatáž lahev Pepsi může stát 26, 28, 30 nebo 32 Kč, podobně i u jiného zboží. Je pak potřeba si dávat pozor, může se to lišit i v desítkách procent.
) a pak teprve šel reklamovat.
Chápu, že k tomuhle může občas dojít, chyby děláme všichni, ale opravdu mi to vadí. Zákazník chybu může detekovat poměrně snadno, aniž by si musel pamatovat příliš mnoho údajů - stačí když bude mít v hlavě průběžný součet položek v košíku. Akorát pak nedokáže určit, u které položky nastala chyba, a musí tedy nejspíš zaplatit a do obchodu se vrátit a hledat. Bohužel jsou obchody, které zakazují opisování cen, což se teda nejspíš nesmí (nicméně žádný pořádný argument, který bych mohl ověřit /aby citovali třeba kus zákona/, jsem v tom článku nenašel - pokud někdo takový máte, tak sem s ním
, navíc je mi divné, že focení naopak zakázat mohou...).
navíc je mi divné, že focení naopak zakázat mohouFocení věcí (pokud by nejde o autorská díla) velmi pravděpodobně zakázat nemohou. Něco jiného je focení osob, to je zakázáno tehdy, pokud by to bylo v rozporu se zájmy příslušné osoby (pro některá použití fotografie je navíc potřeba souhlas). Ovšem ještě pozor - "déletrvající" focení zvěře v přírodě (ale i její pouhé pozorování) je podmíněno souhlasem uživatele honitby.
A v Albertu asi nečastější...
Jednou jsem si tak naběh u "výhodného" 12kg balení pracího prášku, kdysi dávno v Carrefouru. Od té doby jsem si v Carrefouru nevšim problému. S Albertem mam nejhorší zkušenosti, konkrétně s jednou prodejnou.
Co s tim systémového? ČOI?
Ad nechodit tam ... stalo se mi v jednom pidikrámečku, že po mně chtěli snad 30 Kč místo 20 Kč, tedy nevrátili dobře. A když jsem se ozval, tak místo pokory ještě byla odpověď "no tak jsem se splet". Už mne tam neviděli.
.
chtěl bych jen napsat, že za upozornění na chybu máte právo žádat poukázku v hodnotě 50 Kč - prodejna pak bude muset zdůvodňovat, proč poukázky vydala a to je motivující
.
Pokud budete mít se zaměstnanci prodejny problém, tak zavolejte infolinku 800 402 402.
Díky.
Úžasný ... konečně trefná připomínka, asi jen tak občas prohodim "znáte číslo 800 402 402, že jo?" 
Tiskni
Sdílej: