Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Přidávám se. Autor taky může nainstalovat vedle Debianu SteamOS a dokoupit jen ovladače (xbox, PS?), ideálně přímo ty od Steamu. Když jsem viděl ukázku psaní na ovladači od Steamu ve SteamOS, tak jsem málem spadnul ze židle - to prostě musím mít! Teď už jen mít ten obývák a televizi
Má cenu dávať peniaze za nejaké hry a hw ? Hlavne keď výrobca diktuje čo môže užívateľ robiť s zariadením ktoré si kúpil za svoje peniaze. Treba jednoducho vysvetliť, že sú dôležitejšie veci ako hry.
Treba jednoducho vysvetliť, že sú dôležitejšie veci ako hry.
Jako třeba?
Vždyť ty led monitory jsou jasnější a svítí mnohem víc než starší obrazovky s lcd podsvícením,Vis o tom, ze monitory maji nastaveni jasu? Ale i pri maximalnim jasu maji monitory radove mensi svetelny tok nez byva venku od slunce za jasneho pocasi. Problem muze byt spis neprizpusobeni jasu monitori vzhledem k celkove intenzite osvetleni v mistnosti.
Co se týče her, v tuhle chvíli by byly aktuální spíše jednodušší hry určené pro děti ve věku nějakých 7-14 let. Představoval bych si nějaké plošinovky, závody aut, nějaké jednodušší budování světů nebo měst apod.Jestli nechceš platit nějaké dělo, nainstaluj jim Brutal Doom (osobně doporučuju SE verzi s Beyond Hell), tím by si je mohl na chvíli zabavit.
ostatně nedělají se C&C nebo StarCraft dodnes?
RTS je skoro mrtvý žánr. V podstatě se udržuje to, co vyšlo před 10-15 lety, a pak je pár nových věcí, které nejsou čisté RTS. Zabila to kombinace konzolizace, ústupu od izometrické grafiky, většího důrazu na rychlý zisk (ehm, CoD) a akčnějšího pojetí MOBA (nemusí se na první pohled tolik myslet).
A to myslím vážně. Třeba teď vychází datadisk (African Kingdoms) pro Age of Empires 2, se kterým jsem si hrál před právě těmi 15 lety. To je dneska jedna asi ze tří nejhranějších RTS (daleko za SC a zhruba na úrovni WC3).
Zrovna pro SC2 teďka vychází třetí díl.
s/díl/datadisk
RTS je žánr, kde už bylo dosaženo dokonalosti, tak není kam se hnát.
To ani omylem není pravda, dokonce bych se nebál označit to za gabenapustý nesmysl – počínaje AI přes vyváženost až po, pochopitelně, obsah.
Planetary Annihilation
Mizerné pokračování TA, ale ano. Nicméně Spring je právě „pokračování“ TA.
0 A.D.
Osamostatněná modifikace AoE2.
…Prison Architect…
To jsou nějaké obdoby TTD, resp. The Sims, ne?
Grey Goo
Pravda, to jsem neznal. Pak je ještě nějaká celkem zajímavá masivní věc s obrovským populačním limitem.
Každá druhá hra se dá považovat za pokračovatele něčeho. Kolik ze strategií byly v podstatě vykrádačky konceptu Command and Conquer. 0 A.D. není žádná modifikace, ale samostatná hra s vlastním enginem. Ano, z principu podobná AoE, ale rozhodně ne mod.
Původně to byl mod (jako třeba Age of Chivalry). Časem si přepsali engine.
Jinak Spring je pokud vím (původně) jen nový engine pro hraní starého TA, v momentální době ovšem povýšený na univerzální engine pro spoustu dalších strategií. Pravým pokračovatelem je Supreme Commander (i když trochu starší).
Doporučuju se podívat na seznam her pro Spring, ono je to celkem zajímavé.
Jinak z relativně nedávných strategií se dá zmínit i Company of Heroes 2 (2013)
Podívej se na stránku Seznam RTS na Wiki a zanes si data do grafu. ~,^
Ve skutečnosti je dětem 7 a 9. Myslím, že Nintendo bude zatím tak akorát.V deviti jsme se spoluzakama chodili hrat Counter-Strike do herny. Vetsina rodicu o tom nemela tuseni. Ja jsem asi nevyrostl v "normalniho" cloveka, ale na CS bych to nesvadel
Tiskni
Sdílej: