Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Před nedávnem jsem psal o problémech s Českou spořitelnou.
Ve zkratce jde o to, že mě Česká spořitelna od dubna vedla jako obyčejného klienta, ačkoliv jsem doložil, že jsem studentem. Mou první reklamaci ztratili a už mám výsledky reklamace druhé. 15. září mi volali (pravděpodobně z budějovické pobočky banky), že mi poplatky vrátí a navrátí mi status studenta. Jen mi bylo připomenuto, že budu muset do konce tohoto roku přinést potvrzení zase na další rok. Radoval jsem se, ale předčasně.
Na poplatcích mi příští den vrátili 137 Kč, ale někdo to jednoduše zvoral. Nevrátili mi poplatek největší, tedy 200 Kč za vedení karty. A kromě toho jsem při zadávání stížnosti jednoznačně určil, že chci vyrozumění poštou na adresu, kterou jsem jim nadiktoval, a ne telefonicky. S papírem můžu něco dělat, s hovorem na mobil ne.
Suma sumárum, České spořitelně se povedlo toto:
Chtěl jsem jen vrátit blbé tři stovky a jaká hniloba se odkryla. Chystám se na reklamaci třetí, tentokrát ji asi budu podávat osobně v bance.
Tiskni
Sdílej:
to zamestnavate nejaky analfabety, kteri nedokazou ani spravne do telefonu precist cislo reklamace?Tu reklamaci se nepodařilo najít ani podle rodného čísla, takže ji prostě někdo musel smazat.
Chystám se na reklamaci třetí, tentokrát ji asi budu podávat osobně v bance.
Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby to byla tvá poslední návštěva dané banky. Po takové anabázi by mě už tam nikdo nikdy neviděl.