V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Jako autor (neoficiálního) GamePark klienta pro Linux teď přicházím s otázkou, jestli má smysl na Linuxu podporovat jejich klienta druhé generace.
Nový klient používaný u hry CoD2 má Flash část a nativní část. Ve Flashi většina funkcí původního klienta, jenže Flash má omezený přístup k vašemu systému.
Proto si v případě Windows ještě musíte do systému nainstalovat a pod admin právy spouštět gpcl.exe, který přes TCP socket na 127.0.0.1:8091 zpřístupňuje Flashi další funkce. Jmenovitě přístup k souborům a adresářové struktuře, správu procesů, přístup k údajům jako identifikátory vašeho CPU, disku a síťovky (přes WMI), a pak je tam ještě nějaký přesměrovávač TCP/UDP komunikace.
Komunikaci mezi Flashem a nativní částí kódují (pár XORům a swapům nebudu říkat šifrování), ale zjistit algoritmus byla otázka pár minut.
Tak co, má to smysl? Po klientovi první generace byla na Linuxu docela poptávka, v případě tohoto next-gen veledíla si nejsem jistý.
Tiskni
Sdílej:
Jmenovitě přístup k souborům a adresářové struktuře atd.Proč bych nějaké hře toto měl umožnit?
jak zabráníš, aby někdo v rámci aktualizace nepodvrhnul nějaký back-doorZabránit mu aby nepodvrhnul, tedy donutit ho aby podvrhnul? :)
Proč by měla hra mít přístup (správce) pro adresáře a soubory?U her zabalených v běžných balících je to současný status quo.