Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Když už se tu objevil zápisek, pod kterým se diskutuje o VUTBR FIT, tak jsem se rozhodl sepsat své poznatky z kombinovaného studia na ČVUT FEL.
Na magisterské studium jsem původně nastoupil na ČVUT FIT (denní), bohužel jsem ale poznal, že nejsem schopen dát "oblíbenému" předmětu MI-PAR takové množství času, jaké je potřeba. Obzvlášť ne s malými (teď už třemi) dětmi doma. Hledal jsem tedy alternativu, která by šla zvládnout dálkově (kombinovaně) a nebyly tam žádné PARy. Nakonec jsem nastoupil zpátky na ČVUT FEL, kde jsem předtím vystudoval Bc., tentokráte na EaI, Výpočetní technika. Jde o dobíhající program, jsme poslední ročník.
Jak to funguje? Jak se to liší od dálkového?
Při kombinovaném studiu nadále chodíte do školy, jen máte všechny předměty v jeden den a při troše štěstí jen jednou za dva týdny. Dostáváte něco jako přednášky zkřížené se cvičeními - jsou to takové prosemináře, akorát ve skromnějším počtu návštěvníků. Docházka je ale nepovinná. Soustředění se konají spíš výjimečně (za celou dobu jsem byl na jednom). Asi tak polovina mých spolustudentů je jako já ve studentském věku, takže tam určitě nejsme sebranka čtyřicátníků, co se rozhodli dohnat titul.
Sympatické je, že má člověk stále statut studenta (do 26 let), dokonce i ten ISIC mám (i když mi někdo říkal, že by to tak být nemělo).
Oficiálně jsou nároky na kombinované studenty stejné jako na "deňáky", realita je ale trochu jiná. Vyučující berou ohled na naše omezené časové možnosti - rozsah vyžadovaných znalostí je asi stejný, u semestrálních prací ale u některých předmětů rozsah mění. To znamená, že po vás nechtějí veledílo, ale stačí něco menšího, nebo že můžete práci odevzdat kdykoliv před zkouškou a nelpí tedy na termínech ("hlavně, že to máte"). Zkoušky někdy zkracují třeba tak, že pro kombinované studenty je ústní část nepovinná nebo přednostní (a my na ní nemusíme čekat a trávit ve škole celý den).
Objevila se bohužel jedna výjimka, kde po zjištění "aha, vy nejste deňák" následuje maximální snaha vás potopit, jak to jen jde, ale to je opravdu jen taková odchylka. Ona i ta vyučující je dost taková odchylka.
Sympatické je i to, že vyučující vás berou jako lidi z praxe. Tzn. se vás hodně ptají na názor a zkušenosti.
Stejně tak s námi vyučující spolupracují i na výběru vhodných termínů zkoušky, abychom to stihli. To je také jeden velký problém: nejen se na zkoušku naučit, ale stihnout tam taky někdy jít, když je termínů jen málo a mezi předměty se překrývají.
Okolo FELu jsem slyšel hodně stížností na (klesající) úroveň. Mohu ale říct, že mi toto magisterské studium něco přineslo, snad i víc než celé (delší) bakalářské v denní podobě.
Tiskni
Sdílej:
Vsichni to vzdali uz v prvnim semestru pri prvnich zkouskachJá se nedivím, taky si říkám, že bych se na to nejraději vykašlal. Mít na školu víc času, tak by to byla pohoda; takhle je to dost šílený. Ale zbývá mi už jen několik měsíců, v červnu bych měl mít státnice... je třeba si zachovat optimismus.