abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 256 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.2.2009 18:59 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Za posledních 14 mi klekly dvě Barracudy, jedna 40GB, jedna 80GB. Zatímco Caviary v těchto kapacitách spokojeně broukají dál.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    23.2.2009 19:37 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Na druhou stranu, teď jsem o tom kecal s kámošem, jemu zase odcházej WDčka. Asi to bude prašť jako uhoď, kdaždej výrobce bude mít tu svojí "povedenou" sérii.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    23.2.2009 19:41 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    tohle je evregreen, každý má svou značku, které důvěřuje. Ale repostovaný problém se seagate není o poruchovosti. Je o neochotě Seagate problém přiznat a řešit, na čemž jsou strašně biti majitelé jeho disků.

    23.2.2009 19:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Připomání mi to jednu nejmenovanou softwarovou firmičku z USA... Co do stylu
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    23.2.2009 19:46 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    s/připomání/připomíná :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2009 19:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Disky Seagate maj slabý krční svaly, často jim totiž odpadává hlavička :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2009 19:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Mam dva disky WD 850MB jeden zdechnul po neskutečných letech a ještě neskutečnějším trápení se skákající hlavičkou pod FFS, druhý (asi o rok, dva mladší) do dnes chodí s OFS. Nejdřív jsem měl Segate - odešel po půl roce, vyměněný po 3 měsících, pak už jsem žádal WD.

    (jelikož už tu jednou proběhla hádka z jakého roku je ten disk, tak je z toho roku kdy se objevila tahle velikost, myslel jsem že 92, ale je to asi později... ;-) )
    23.2.2009 20:12 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Westerny pri pouziti jineho file manageru nez Dopus 4.12 kurvily data pri kopirovani.  Pak stejne odesly (3 kusy). Se seagatem no problem. Postupne jsem reklamoval po nekolika mesicich celkem 2 kusy IBM  30 GB Deathstary, 80 GB bezi dodnes. Seagate mi odesel jenh jeden 500 MB, plny vadnych sektoru po nekolika letech noseni v kapse  Dale bez problemu 120, 250 2ks, 500 GB Seagate bezi po nekolik let bez problemu. Proste Westerny byly desne disky a Seagate me nezklamaly.  btw FFS slabota, my jsme s uspechem pouzivali AFS.

    23.2.2009 20:23 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Ty westerny byly 850 MB a 1,2 GB.

    =^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2009 20:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    +100 za to že jsi v obraze ;-) Vzhledem k tomu že jsem byl prakticky jen na DO4.12 (...no, i pod 5 - ale nenadtchnul mně) - nemůžu posoudit ;-) ...nicméně zkušenost s WD a Seagate mám přesně opačnou.
    my
    kdo? celkem dost by mně to zajímalo... (už jen z nostalgickejch důvodů)
    23.2.2009 20:43 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Ta chyba byla zpusobena velikosti kopirovaneho bloku. Dalo se natvrdo v HDtoolboxu do disku nastavit max velikost bloku, ale byla to berlicka a disk byl pri kopirovani velkych souboru zpomaleny.

    My autori Dream Playeru (ja byl v about jako moral support ;).

    =^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2009 20:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    ...tak o tom vůbec nevim! ...nicméně možná by to vysvětlovalo pár záhad z kopírování HDD to HDD přes serial... :-D
    23.2.2009 20:15 AM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Taky podobny. 2GB disk mi spadnul na zem, ale zacal pouze "cvakat", asi jak se hlavicky snazily kalibrovat/inicializovat znovu a znovu - snizila se rychlost a pristupova doba, ale disk nemel zadny problemy s behem, ani zadne vadne bloky jsem nezaznamenal.

    Pak jsem mel nejaky 4GB seagate, bezel docela malo, pak hodne dlouho lezel nepouzivany a kdyz jsem ho pak zkusil po te dobe pouzit, tak uz ani nenabehnul. Pak mam jeste IDE maxtor 80GB v externim USB, behal nejakou dobu dobre, pak ale zacal zlobit, ze pri zapnuti naskoci az na treti pokus, a pak obcas pri behu vypne.
    Jan Drábek avatar 23.2.2009 19:07 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Měli jsme 40, 60, 200 GB disky. První dva jsem po čtyřech letech otestoval a jako zcela funkční prodal. 200 prodávám právě teď, zase žádný problém (prohnal jsem to badblockem).

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    23.2.2009 21:58 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Badblocks imho moc spolehlivy ukazatel neni. Mam dojem, ze vadne bloky disk sam osobe jaksi realokuje a dokud jich neni opravdu mnoho, tak to sw nepozna. Ja se radeji ridim udaji ze smartu. Tam clovek obcas najde zajimava cisla ;-)
    Jan Drábek avatar 3.3.2009 11:03 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Smart (samotnému mu taky nevěřím, viz google analýza) nevykazoval u těchto disků žádné problémy, žádné realokované sektory...

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    David Watzke avatar 23.2.2009 19:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    O tom průseru jsem ani nevěděl a zatím všechny moje disky byly SG Barracuda (20GB - už nemám, 80GB, 160GB a 320GB) a nemám s nima problém. Ale až přijde na nákup novýho disku, tak to nedůvěra nebude důvod, proč si další SG nekoupím. Šel bych spíš do 1TB Samsungu. Slyšel jsem ze všech stran, že jsou dobrý.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.2.2009 19:12 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    težko stavět na zkušenostech s 80GB disky. To je už hodně dávná doba. Problémy se týkaly 500GB, 1FB a 1.5TB modelů v posldních dvou řadách.

    Josef Kufner avatar 23.2.2009 19:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Mám tu od seagate disky od 100MB po 750GB, celkem asi 8 kousků. Nikdy s nima nebyl žádný problém.

    Tak se jim teď dvě série nepovedly, a co?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.2.2009 19:39 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    O to přece nejde, že se nepovedly. Průser byl co následovalo potom. Nejdříve Seagate zapíralo, přestože velká část zákazníků reportovala problém. Pak, když už to narostlo do obrovských rozměrů vydali opravný firmware, který zabil do té doby fungující kusy. A stále lhali že se nic vlastně neděje.

    A nakonec? Přišla kapitulace a nebývalá nabídka na obnovu dat zdarma pro všechny kteří přijdou o data. Vy by jste si koupil výrobek, u kterého vám výrobce bude lhát, místo aby vám v případě vady okmažitě a vstřícně pomohl?

    23.2.2009 19:24 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    V prosinci jsem dělal jeden projekt, kde budu používat 55 disků 1TB Seagate, samozřejmě že až potom co dorazily jsem našel na pctuningu krátkou zprávu o jejich velké poruchovosti, a samozřejmě se jedná o firmware SD15 a poruchovou sérii, takže teď jen očekávám kolik jich měsíčně odejde :(

    Pro další část projektu jsem vybral WD GreenPower 1TB, ikdyž jsem k WD diskům měl vždy méně důvěru než k Seagate diskům, tak teď chvíli nebudu žádné Seagate disky kupovat.

    =^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2009 19:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Od této firmy bych si nekoupil už ani sešit, protože bych se bál, že se samovznítí nebo samoroztrhá a přijdu o své zápisky, už pouze a jedině WD (případně další Samsungy zadarmo).
    23.2.2009 20:10 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Zajímavý, už asi 15 let používám tytéž značky a SG se vyhýbám.

    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    23.2.2009 20:15 Xed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Ne.

    Stejně jako nedůvěřujeme WD, Samsungu, Hitachi, případně komukoliv dalšímu. Čas od času se všem výrobcům povede vyrobit sérii šmejdů a není zapotřebí kvůli tomu nad nimi lámat hůl.

    P.S. Pracujte tak deset+ let v HW tech supportu a pak si povíme, co to udělá s vašimi názory na spolehlivost disků a ostatně nejen jich.

    23.2.2009 20:18 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Konecne jeden rozumny komentar.

    23.2.2009 20:37 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Nezlobte se, ale váš příspěvek je totálně mimo mísu.

    23.2.2009 22:44 Xed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Až zažijete tolik průserů s výrobci HDD jako já, tak se na to taky budete dívat s nadhledem a nebudete to přehnaně řešit. Prostě se určitá série nepovedla. No a? Takových už bylo a ještě bude. Kdybych se měl řídit jen špatnými zkušenostmi, tak nepoužívám žádné disky.

    Ale chápu, že teď a tady vám to připadá jako strašná újma a že vám je každý, kdo nesdílí váš "spravedlivý hněv", z principu podezřelý. To je normální. Ale není to důvod k "lámání hole" nad celým výrobcem, resp. jeho produktovou linií.

    24.2.2009 08:28 RX88
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Vaše argumentace vychází z naprostého nepochopení o čem jsem tady psal. Vy zde diskutujete o nepovedené sérii. Ano, já s tímto bez výhrad souhlasím. Ale toto není téma blogpostu!

    Téma blogpostu je jiné. Každý výrobce občas vyrobí zmetky. Na tom jsme se shodli. Ale se to stane, co potom? Jak se k tomu postaví výrobce? Přizná chybu? informuje zákazníky? Nabídne řešení?

    Bohužel, Seagate v minuých měsících názorně předvedl, jak si takvou situaci představuje. Lže zákazníkům do očí, mlží a zatlouká, čímž jim způsobil naprosto zbytečnou a násobně vyšší skodu. Proto se ptám, budete příště důvěřovat výrobci, který takto řeší problémy a takto si "váží" zákazníků? je úplně jedno jestli se jedná o HDD nabo automatickou pračku.

    =^..^= AmigaPower® avatar 24.2.2009 08:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Proto se ptám, budete příště důvěřovat výrobci, který takto řeší problémy
    Ne.
    23.2.2009 20:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    osobne dlhu dobu uprednostnujem Hitachi a najnovsie WD.

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    elviin avatar 23.2.2009 20:43 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Nejprve mi odesla (zrejme kvuli udajnemu problemu s logovanim) Barracuda ES.2 1TB. Pak na zaklade emailu od SG jsem nestastne updatoval i systemovy 0.5TB vadnym firmwarem. Ted mam data v zrcadle dvou SG 1.5T a doufam, ze to bude reseni, na ktery dlouho nesahnu. Spis me mrzi, ze dodavatel posilal disky rovnou do Holandska, kde by mela sidlit firma i365 urcena na bezplatnou rekonstrukci dat, a presto jsem dostal skoro po 30 dnech disk uplne novy - bez dat samozrejme. Ale to uz je pase.

    elviin avatar 23.2.2009 20:52 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    A jeste poznamku. U fi abcdata (dodavatel pro czc) jsem se ptal, jak je to s procenty reklamovanych kusu u kazdeho vyrobce na nasem trhu. Jeden clovek z teto fi mi odpovedel, ze i pres tuto aferu se SG drzi tesne pod 3%, 2.8%, pak je WD s 3.6% - takze jsou docela blizko. Pak rikal, ze dlouho dlouho nic, a pak na 5%  a neco zacina Hitachi a nekde kolem 6% je Samsung. Tak asi, takhle.

     

    23.2.2009 20:55 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Zato na CZC mají Samsung a WD pod 3%, Seagate se pohybuje u inkriminovaných modelů až kolem 9%.

    elviin avatar 23.2.2009 21:20 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Coz je zrejme kvuli ty afere. Napsal jsem, jak je na tom SG dlouhodobe.

    24.2.2009 08:43 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Tak to doufam nepoužíváte ten rádoby "HW raid" co je na základnách deskách ... já to použil, odešel jeden disk a vzal sebou i souborový systém na druhém "zdravém" disku. Bohužel to bylo na woknech, na linuxu jedu s SW Raidem v linuxu a napárstrojích jsem už vyměnil disky v poli a jede to pořád v pořádku.

    Jinak co se týče SG disků. Sdílím názor tady z té technické podpory. Obecně už také nevěřim žádnému, jen u WD a SG je menší pravděpodobnost problému než u jiných značek typu samsung apod. Naštěstí nekupuji "horké noinky" na trhu takže jsem takových překvapení ušetřen.
    http://kroko.evesnight.net
    23.2.2009 20:56 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Za svůj život jsem měl asi 7 pevnejch disků od Seagate a všechny krásně šlapaly. Od WD jsem měl dva disky a oba šly rychle do kytek.

    Prostě Seagate má horší období, ale to se spraví. Já mu pořád důvěřuju.

    23.2.2009 20:57 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Důvěřujete, že vyrobí dobrý disk?

    Nebo důvěřujete, že až přijde problém nebude vám lhát a mlžit?. Nebude vám tvrdit, že se nic neděje, zatím co vy pak kvůli tomu přijdete o data.

    Čemu důvěřujete?

    23.2.2009 21:01 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Věřím, že teď přechodně je Seagate na tom špatně. Věřím, že tohle byla výjimka a bude dál vyrábět dobrý disky.

    23.2.2009 21:04 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    To já taky. Bohužel ale nemám důvěru ve výrobce, který mě nechá spadnout do průseru a bude mi lhát že se nic neděje. Když to dělá opakovaně, důvěra se těžko hledá.

    24.2.2009 09:41 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    To já také ne. Ale současně jsem si nevšiml, že by zrovna v tomhle ostatní výrobci byli jiní :(
    23.2.2009 21:05 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    DOTAZ:

    Tak mě napadá. Když se podíváte na spodní stranu disků, je tam vidět, kolik kabelů vede k motorku. Všichni výrobci mají 4, ale Seagate jediný má jen 3.

    Jaký je v tom rozdíl? K čemu konkrétně slouží?

    23.2.2009 23:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Jsou to privody synchonniho motorku, ktery otaci plotnami. Ponevac pro vytrvoreni tociveho magnetickehjo pole jsou treba minimalne tri poly (motor jich muze mit samoZdrejme vic, pak ma prislusne tomu nizsi otacky), musi mit motor minimalne tri civky.

    Ty tri civky mohou byt zapojeny tzv. do hvezdy nebo do trojuhelniku (je to stejne, jako u velkych trifazovych motoru, viz napr. tento popis). Takze Seagate nejspis pouziva zapojeni do trojuhelniku, ostatni vyrobci zapojeni do hvezdy.
    23.2.2009 23:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Příloha:
    Kdyby nekoho zajimalo, jak ty motorky vypadaji, posilam obrazek dvou v priloze. Prvni z nich je urcite z WD, druhy je nejspis ze Seagatu. Vsimnete si poctu kontaktu.
    24.2.2009 08:34 RX88
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Takze jestli to chapu spravne tak Seagate, podle obrázku, muze mit zapojeni do trojuhelnika nebo do hvezdy ( k oboum staci 3 vodice), ostatni vyrobci maji zapojeni do hvezdy, protoze 4 vodice nejde pouzit pro zapojeni do trojuhelnika.

    Lisi se tyto dva koncepty z funkcniho hlediska v necem? Maji nejake vyhody? Nebo to vyrobci pouzivaji napriklad z historickych duvodu? (kazdy zacal jinak)

    asi se moc ptam :-(

    kotyz avatar 24.2.2009 02:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    SamoZDrejme? Tak ted se mi teda otevrela kudla v kapse ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.2.2009 22:27 greenroot | skóre: 3 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    Tak mi to nedá a přispěji svou subjektivní zkušeností, protože právě řeším také problémy s disky. Za poslední rok mi postupně v práci odešly tři disky WesternDigital WD5000YS RE2 (Raidova edice), zítra nesu na reklamaci třetí disk, dva již úspěšně vyreklamovány. Jednalo se prý o vadnou serii a nemám teď zrovna příliš velku důvěru ve WD. Mimochodem mi smart hlásí   vadné bloky na WD3200 ale ten už asi nevyreklamuji :-) . Jinak za spostu let mi ještě Seagate neodešel, ale jak již jsem řekl, jsem si vědom, že je to subjektivní a můj empirický vzorek je nereprezentativní.

    Čím víc do toho dělám, tím víc toho vím a míň tomu rozumím.
    24.2.2009 08:52 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?
    Mě tudle odešel jeden WD disk 500 GB a jeden SG 250 GB ... a svádět to na vadnou serii? asi ne ... oba byly v raidu (každý v jiném :) ), a další disky v těch raidech prakticky stejné běží v pohodě dál.

    Ostatně dnes raději všude kde to jde používam nejméně 2 stejné disky v linuxovém raidu a důležitá data se pravidelně zálohují na jiný stroj. Pravděpodobnost, že odejdou 2 disky najednou a k tomu ještě další disk v jiném stroji je snad dostatečně malá na to aby to bylo spolehlivé řešení.
    http://kroko.evesnight.net
    24.2.2009 13:29 greenroot | skóre: 3 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    No na vadnou serii to nesvádím, prostě to vadná serie byla když do roku a půl odejdou tři stéjné disky ze tří, navíc disky které by měli mít delší životnost a jsou utrčené pro servery do raidu.

    Mimochodem zde má někdo podobnou zkušenost přesně s těmito disky: https://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P92EEDB4BE70FD7A5C125712C000C52E2.html?ansid=7

    Čím víc do toho dělám, tím víc toho vím a míň tomu rozumím.
    24.2.2009 11:14 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Důvěřujete ještě Seagatu?

    pred 14dny jsem kupoval 1,5TB 7200.11, naflashoval novej FW a zatim slape ...

    Data tam jsou celkem dulezita, ale snad to pofrci jak ma (do doby nez nasetrim na druhej do raidu ;) )

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.