abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 493 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    14.9.2006 14:09 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Vskutku zajímavé hodnocení souborového systému. Škoda, že už nemohu hodnotit nulou. ;-)
    David Watzke avatar 14.9.2006 14:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    V kazdem pripade zustavam u ext3
    Kvůli tomu, že autorovi jiného FS prohledala policie barák? ROFLMAO!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.9.2006 15:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    jasně, Hans někam zašantročil ex-manželku, jeho systém by mohl někomu zašantročit nějaké ex-soubory :-D
    14.9.2006 15:28 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    budme uprimni a priznejme si, ze to ten FS uz dnes dela - tedy podle nekterych zoufalych zprav v diskuzi soude. A to nejen s ex-soubory ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Mikos avatar 14.9.2006 15:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Nesnaž se vyvolat filesystémovou flamewar, jako by tu už nebylo dost GNOME vs. KDE a dalších flamewarů.

    Já mam s ReiserFS naopak mnohem lepší zkušenost než s ext3. Používám ho už několik let na 3 počítačích a s ReiserFS sem nikdy neměl problémy (kdežto s ext3 ano, na starém PC mi ext3 filesystem 2x totálně zkolaboval... tak jsem tak hodil ReiserFS a od té doby mam pokoj).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 14.9.2006 15:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Já mam s ReiserFS naopak mnohem lepší zkušenost než s ext3.
    Taky, sice ne mnohem, ale na tu Portage je rychlejší. S ext3 jsem problém nikdy neměl (mám ho například na / a /home)

    Do Reiser4 zatím nejdu - především proto, že není ve vanilkovém jádře.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.9.2006 16:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    No a já mám zkušenosti přesně opačné. ReiserFs mi padal jako zralé hrušky (jednou to byl jediný oddíl při výpadku proudu a to byl navíc jenom připojený jako ro), zatímco ext přežil i vcelku drsné pády. No někdy nepřežil, ale narozdíl od --rebuild-tree jsem získal aspoň nějaká data zpět.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Mikos avatar 14.9.2006 16:26 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Vidíš, to já router denně vypínám natvrdo vypínačem (není to ATX počítač, je to starý Pentium 150) a ReiserFS drží už několik let bez sebemenších problémů a bez nutnosti --rebuild-tree. ext3 které tam bylo předtím zkolabovalo vždy už po pár měsících (a to ne jen jednou).

    A co se týče --rebuild-tree, tak to sem musel provést jen na počítači kde se objevily vadné bloky a výsledek byl výborný (systém dál fungoval a o žádná důležitá data sem nepřišel).

    Takže dle mých zkušeností je ReiserFS mnohem stabilnější systém (a navíc oproti ext3 znatelně rychlejší, na tom starém PC to bylo hooodně vidět). Holt každý máme zkušenosti jiné ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.9.2006 16:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    U mě to byl desktop. Stejný disk, stejný počítač, stejný okamžik, jenom jiná partition. Reiser se jenom připojil jako ro a nic se s ním nedělalo, po startu KDE vypadl proud a nepřežil to ten jediný oddíl s reiserfs

    BTW: teď mám stejně xfs ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Mikos avatar 14.9.2006 16:43 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    No desktop se mi pravidelně cca 3x denně seká (respektive seká se jen NVidia grafická karta - něco na ní odešlo, typoval bych to na kondenzátor - jenže sem línej jít k druhému počítači a restartnout můj desktop přes SSH ;-)), takže ho musím vždy natvrdo restartovat. Je tam taky ReiserFS a žádný problém se jakživ neobjevil ;-) Mít tu XFS tak už mi chybí půlka souborů na disku :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 14.9.2006 16:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Ještě bych to doplnil o další příklad ;-) Kamarádce které jsem před nějakou dobou nainstaloval Kubuntu (a nechal tam defaultní ext3) se nedávno z nějakého důvodu sekl počítač když zrovna stahovala přes Bittorrent. Zmáčkla tedy magické tlačítko Reset a co se nestalo? Systém jí už nenaběhl, muselo se provést manuální fsck (což jí jakožto Linuxu neznalou přímo vyděsilo). Klůidně bych se vsadil, že kdyby tam měla ReiserFS, tak se to nestane (protože podobná situace se mi tu na desktopu stala kvůli té vadné grafice snad tisíckrát a vždy to bylo bez problémů, jen se automaticky při startu přehrál journal).

    Upřímně - kdybys měl stejné zkušenosti, nepřišel by ti taky ReiserFS jako nesrovnatelně stabilnější filesystém než ext3? Podotýkám že je řeč o 3.6, ne o Reiser4.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.9.2006 17:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    SysRq-S, SysRq-U, SysRq-B :)
    Mikos avatar 14.9.2006 18:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Magic SysRq už jsem myslím jednou v minulosti zkoušel a na tyto záseky to nezabralo. ale možná se pletu (momentálně ho mám vypnutý v /etc/sysctl.conf).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 15.9.2006 14:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Tak díky za inspiraci ;-) Vyzkoušel sem Magic SysRq znovu a tentokrát fungovalo! Nevím proč sem měl zafixováno že to při těchto zásecích nejde...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    eagle.metawerzum avatar 5.10.2006 14:26 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Vidíš, to já router denně vypínám natvrdo vypínačem

    shutdown -h now vám nefunguje?
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    14.9.2006 17:31 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Já jsem s taky s ReiserFS 3 spokojen. Sice by mohl být lepší (v kvótách) a nemusel by se připojovat tak dlouho (90 GB se připojuje dlouho), ale na rozdíl od XFS se mi nikdy nepokazil. Ext2 je zralý do muzea, ale taky jde použít. Ext3 jsem nikdy nepoužíval.
    Mikos avatar 14.9.2006 17:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Jo, to dlouhotrvající připojování/replay journalu ReiserFS 3.6 je jediná jeho nevýhoda, na jakou jsem narazil ;-) Ale možná díky tomu je tak stabilní (hlavně odolný vůči tvrdým restartům/výpadkům proudu) oproti ext3.

    Já jsem radši ochotný si počkat při bootu o pár vteřin déle než abych měl každou chvíli totálně zkolabovaný filesystem ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.9.2006 17:54 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Přesně tak. Ale když mi Linux nepadá, tak to jednou za den vydržím. :-) Ale když ladím nastavení na serveru, tak mě to leze děsně na nervy, přece jen připojit asi 280 GB (i když ve více oddílech) trvá hodně dlouho.

    Taky si už nepamatuju, kolik tvrdých restartů a výpadků už musel tento systém doma vydržet. 20-30? A vydržel. :-)
    Mikos avatar 14.9.2006 18:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Hmm, to já mám 20 - 30 tvrdých restartů týdně ;-) Už si musím konečně koupit tu novou grafárnu...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Heron avatar 14.9.2006 18:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Přiznám se, že bych něco jako fast-fsck (jak je to u reisera) uvítal i u XFS. XFS se moutne sice okamžitě i na velkým storage, ale když po několika výpadcích udělám ručně xfs_repair a vidím tam pár chyb, tak lehce znejistím. Nevím co je to za chyby, soubory se mi nikdy neztratily, ale stávat by se to nemuselo.
    14.9.2006 19:36 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    XFS je mi úplně na nic. Výpadkům se ubránit nedokážu, vždycky nějaký přijde a xfs_repair nedokáže potom škody úplně opravit, systém mi pak časem spadne, což vyjde na stejno jako další výpadek, postupně se mi tak zprasí všechny oddíly... Ale co, možná je to rukama.
    14.9.2006 23:01 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    od zacatku vlastneni ups jsem spokojeny uzivatel xfs. ale do kompu bez zalozniho zdroje si ho muze dat jen sebevrah :-/ teda komp bez zalozniho zdroje pouziva jen sebevrah ;-)
    14.9.2006 23:31 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Co mam rikat ja kdyz pripojuju to tera? :) Ne, tak zase tak dlouho to neni, urcite lepsi chvilku pockat nez prijit o data. Reiser pouzivam na nekolika pocitacich nekolik let a zatim zadny problem ani mi nemizi soubory, jak se tady snazi vyvolat flame. Osobne si myslim, ze pokud se s timto nekdo setka, je to HW problem. Jenze bohuzel dost casto lide jaksi povazuji HW za neomylny a neuvedomuji si, ze to ze to bezi jeste neznamena, ze to bezi bez chyb.

    Mel jsem pec ktera vypalovala chybne. Kazde druhe CD se neshodovalo s originalem. Jenze pak se ukazalo, ze problem je ve vadne RAM, ktera obcas neudrzela data a pec je v tom naprosto nevinne. Myslim, ze ve spouste selhani FS je v tom dany FS (nejen reiser) taky nevinne.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    14.9.2006 18:00 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    dlouhe pripojovani resi patch, ktery je v mm kernelu, stahni si broken-out od Andrew Morton-a a vyzobej si reiserfs patch-e. Je to tam ji delsi dobu stabilni(a nejsou hlaseny problemy) a snad se to pohne do 2.6.19. Mam pocit ze patch-e delal Jeff Mahony (SUSE), ktery je asi jeden z mala, ktery se reiserfs venuje a rozumi mu. Namesys na nej sere, ty zajima pouze Reiser4. Mam pocit ze to je tez jeden z hlavnich problemu Hanse Reisera. Jakmile protlaci system do jadra, prestanou se o nej starat a vyviji novy. Support delaji za prachy.
    Mikos avatar 14.9.2006 15:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Tak to je vskutku "inteligentní" zápisek. Škoda že neexistuje záporné hodnocení, dal bych ti aspoň -3 :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.9.2006 16:00 Thorgun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat

    Ježíš, to je zombie. To se nedivím, že ji starý Reiser uškrtil a zabetonoval do podlahy v garáži. To úplně kazí můj dosavadní dojem, že Rusky jsou zpravidla pěkný holky:)

    Jinak nejsem zastáncem jednoho souborového systému - každý se hodí na konkrétní účel, od NTFS po XFS - ale s jednou vyjímkou - Tou je výtvor Hannibala Reisera. A nejde o výkon či stabilitu, na které se odkazují zastánci i odpůrci ReiserFS. Může být stabilní a výkonný jak chce. Je mi prostě odporný. Od narcistického názvu (i když třeba Linux je na tom podobně, chudák Linus ale nepočítal s tím, že jeho systém bude někdy někdo znát), přes trapné neustálé a hlavně neurvalé vnucování tvůrcům jádra až po řekněme nestandardní kód.

    Vykook avatar 14.9.2006 16:34 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Navic Linux nepojmenoval Linus...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    14.9.2006 16:58 Thorgun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Skutečně, jsem to ale znalec - žil jsem v přesvědčení, že Linus jej tak pracovně označil už v legendárním příspěvku do konference Minuxu. Není tomu tak, sám jej původně označoval jako Freax. Budu si to pro příště pamatovat:)
    Vykook avatar 14.9.2006 17:02 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Nevim jestli ti to budu moct odpustit ;-)

    ps: je docela stesti ze se ten nazev Freax neujal...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    mkoubik avatar 14.9.2006 18:55 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Nebyl to náhodou freex - podle free+freax?
    14.9.2006 21:55 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Co já a wikipedia víme, tak ne.

    Mimochodem co já a wikipedia víme, tak se minix jmenuje i jmenoval (v té době) minix, nikoli minux.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    15.9.2006 06:03 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Teď mám ext3, bez problémů vypínám natvrdo vytažením šňůry. Žádný problém. Systém, který by nepřežil pár výpadků proudu nemá právo na existenci. :)
    David Watzke avatar 15.9.2006 06:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    To je sice pravda, ale někdo, kdo bezdůvodně vypíná počítač vytažením šňůry, právo na existenci nemá zrovna tak :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.9.2006 07:48 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    On jo. Ale jeho data ne.
    17.9.2006 20:08 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Jak jinak vyzkoušet odolnost proti výpadkům proudu? Data jsou jinde, jde mi o systém.
    David Watzke avatar 17.9.2006 20:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Prostě časem uvidíš, rozhodně to nedělej úmyslně, to je IMHO zvrhlost...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.9.2006 05:52 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Jednoduchý dvd r/w přehrávač s hdd - deska, disk, paměti, mechanika, homemade bednička. U toho rozhodně ups nebude, a nezaručím, že to někdo ze zásuvky nevytrhne nebo že nevypadne proud. Kdybych po každé takové akci reinstaloval systém tak brzo nebudu dělat nic jiného.
    15.9.2006 12:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Budu se opět opakovat, ale reiserfs mi bez problémů přežívá stovky tvrdých resetů (holt vysoce kvalitní ovladač hostap; v dobách jeho největší "slávy" dokázal kousnout počítač i 2x za hodinu) na několika routerech s různými instalacemi a jádry. Upozorňuju, že k většině těch počítačů je velmi špatný přístup, což v případě nenajetí obvykle znamená lézt k nim po žebříku, odpojit je a odnést někam, kde je monitor a klávesnice, aby se problém mohl diagnostikovat a opravit. Dokud jsme používali ext2/3, tak tohle bylo potřeba dělat každou chvíli. Po nasazení reiserfs problém zmizel (a to už je prosím pěkně možná 5 let!) a pokud někde došlo k někjakým problémům, měl je na svědomí fyzicky odcházející disk. Historkám o tom, jak je ext super stabilní a reiserfs padá a ničí data se proto můžu tak akorát smát. Nejhorší problém s reiserfs bylo to, že se tam objevily nějaké soubory, co nešly smazat, ale nic, co by mělo přímý vliv na funkčnost nebo dokonce platná data.
    Mikos avatar 15.9.2006 14:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    Vida, další s podobnou zkušeností jako mám já, dokonce ještě ve větším měřítku ;-) Reiserfs je dle mých zkušeností také nesrovnatelně odolnější vůči tvrdým restartům a výpadkům proudu než ext3 (viz jak píšu výše). Považuju ho tedy z mého hlediska za nejstabilnější filesystem ;-) Ext3 v podobném případě neustále umírá a u XFS bych přišel za chvilku o všechna data :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.9.2006 16:06 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    neviem preco sa tu ohanate tvrdym restartom ...
    u mna sa to pocita na prstoch jednej ruky za rok... a proti vypadkom mam UPC ...
    ja by som sa moc nechvalil tym, ze hold - mam 20-30 resetov za tyzden, chvala mojmu FS ...
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    Mikos avatar 15.9.2006 19:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reiser FS asi v budoucnu nebrat
    1. Kolik lidí asi tak má na desktopu UPS? Já jich moc neznám ;-)
    2. Když má člověk vadný hardware (jako já třeba tu grafickou kartu), tak se holt resetům nevyhne a ani UPS mu nepomůže :-) A tady je odolnost filesystemu obrovskou výhodou.
    3. I když nemáš vadný hardware (a nemáš UPS), tak stejně vždycky může dojít třeba k výpadku proudu.
    4. A i když by člověk měl UPS a dobře fungující hardware, tak se může stát že po čase se s oním hardwarem něco podělá a stejně se resetu nevyhne (ta moje grafická karta z počátku taky fungovala bez problémů).
    Shrnuto a podtrženo - to jak je filesystem odolný vůči tvrdým restartům/výpadkům proudu rozhodně _JE_ argumentem pro jeho kvalitu. Navíc u ReiserFS to není jediný argument, on je také např. výrazně rychlejší (ani ext3 s dir_indexem se na něj zdaleka nehrabe - zkušeností na starém PC sem s tím měl dost).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.