abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (59%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 393 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    7.5.2009 13:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Co se týče povolání učitele, nepůjde to asi nijak paušalizovat. Jsou lidi, kteří to berou jako poslání, a těm se pak nedivím, že si stěžují. Učit na střední škole bandu fakanů, to vážně musí stát za to. Což je zkušenost mojí kamarádky, která byla na praxi na jedné nejmenované střední škole v Praze. No a pak jsou lidi, kteří chodí do školy do zaměstnání, a těm je to celkem buřt. Odučí si svoje, když ho někdo sere tak ho zpraží nebo na něj jednoduše kálí, ať si blbec dělá co chce. Žádná snaha o výchovu, žádná snaha něco pořádně naučit, žádná snaha o individuální přístup. Pak to ale vypadá tak, jak to vypadá. Kdo skončí se střední školou, je buď v prdeli protože nic neumí, nebo si oddychne, že už je z toho pekla pryč a těší se na VŠ, kde se konečně (možná) něco naučí. Tady si myslím, že je oproti minulosti dost propad, můj dojem je ten (samozřejmě zkušeností nepodložený), že dříve byla úrověn na středních školách daleko vyšší, protože tam nebyl takový bordel jako dneska. Dneska je to buď konečná stanice pro telata, nebo jen přestupní stanice pro ty lepší.
    7.5.2009 13:34 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Ano, přesně. Viz můj oblíbený text Evropa stárne a blbne.

    7.5.2009 14:12 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Velice dobre cteni, a bohuzel pravdive :(
    7.5.2009 13:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    No nevím kolik lidí, kteří by na toto místo měli kvalifikaci, je nezaměstnaných, ale tipnul bych si, že to číslo se bude blížit 0 ;-). A vůbec, proč by se soukromý zaměstnavatel měl starat o nezaměstnanost?
    7.5.2009 14:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Jojo, a co branilo nezamestnanym se o to misto uchazet?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Ježek avatar 7.5.2009 14:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    takže sis přečetl pár základních údajů na blogu a hned si toho člověka šmahem odsoudil, nebo jak tomu mám rozumět? co takhle mu dát pár týdnů na rozkoukání a rozjezd změn? nevěř ani na vteřinu tomu, že každý, kdo o sobě říká že "se o něco zajímá" tím myslí povrchní zájem.
    d.f.h avatar 7.5.2009 15:57 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Je jiz hodne stary (41 let)...

    Tak tohle mě hodně, ale opravdu hodně pobavilo! :-D Nevěř nikomu, komu je nad dvacet?

    7.5.2009 16:19 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Dad to velmi pravděpodobně myslel jako ironii. Přečtěte si jeho ostatní články a pochopíte jaký problém dnešního světa měl na mysli.
    Dadovu obavu chápu. Také nemám o "učitelích informačních technologií", kteří obor "sledovali z povzdálí, ale děsně je zajímá" ve svém podvědomí nejlepší mínění. Jistě, možná je to předsudek a někdo jiný zná z tohoto okruhu lidi kvalifikované...Já nikoliv.
    Co se týče narážek na Johanku, ta to sice prokládala pubertálním žvatláním, ale jinak bylo většinou vidět, že ví o čem píše a že má více technické erudice než poměrně mnoho mužů (bez urážek: ukažte mně proboha ženskou se kterou bych se mohl bavit třeba o dynamickém routování :-)). Srovnávat ji s panem Bednářem je k Johance tak trochu neslušné a nespravedlivé. Ač dadovi zpravidla velmi dobře rozumím a fandím mu v tom, jak tady vytáčí naše zfanatizované bejby-"liberály", tady nesouhlasím. A mám tentokrát námitku i ke zmínkám o nezaměstnaných. Ono jim opravdu nic nebrání se na konkurz přihlásit. Ano - relativně zajištěný pan učitel jim sice protivně konkuruje, ale neznám slušný způsob, jak mu v tom bránit...
    7.5.2009 17:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Dad to velmi pravděpodobně myslel jako ironii.
    Jo, ironie, tam se vejde všechno. A hlavně se tím dá omluvit všechno, když má někdo ty správné názory.
    jak tady vytáčí naše zfanatizované bejby-"liberály"
    Nějaké ukázky?
    8.5.2009 09:11 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Již mnohokrát a teď musím znovu: Naučte se lépe číst a prostudujte dadovy články v blogu, pokud tedy máte zájem - ironií byla evidentně ta narážka na věk. Odpověď na druhou část vašeho dotazu najdete v diskusích pod nimi.
    Jinak jsem rád, že i dokonce pan Ponkrác přerušil pilné studium aritmetických koprocesorů od Intelu a níže opět osvěžil diskusi nějakým tím hodnotným moudrem.
    8.5.2009 12:09 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    vase kritika ohledne meho prispevku o pani redaktorce je spravna a musim priznat, ze se mi nepovedlo vyjadrit, co jsem zamyslel.

    Jeji prispevky drive me vytacely (vzpominam si napr. na to jak pozadovala po redakci aby ji sdelili identitu toho pana v tech cernych brylich na puvodnich strankach roota - to mel byt obrovsky joke, nebo ten bezmezny obdiv k panu Patockovi, ktery rozpoznal rozdily mezi linuxem a bsd) a kdyz uz jsem psal o redaktorech portalu, tak jsem si na ni vzpomnel. Mate zcela pravdu, ze technicke clanky (myslim napr. valgrind - bylo to od ni?) byly naproto ok. Zaroven s tim se mi vybavil ten jeji blog a poznamkou o tech plinkach jsem chtel zcela jiste vyjadrit muj obdiv k te promene divky v zenu. Chtel bych vsechny ubezpecit, dnes jsem jeji fanda. Napsal jsem to velice nestastne a nejradeji bych to smazal.

    Co se tech nezamestnanych tyce, na to musism nekde dole odpovedet.

    7.5.2009 16:26 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Ucitel a vedlejsi pracovni pomer
    Tak malý a inzertně nezajímavý portál jako je Linuxsoft si nemůže dovolit najímat šéfredaktora na plný úvazek, to by je položilo, takže sehnali někoho, kdo to bude dělat jako vedlejšák. To je můj pohled na věc.
    Pojem sefredaktor
    Kde jsi se dozvěděl informace o jeho odborné způsobilosti? Nějaké předchozí zkušenosti? Reference? Citation needed.
    Odborna uroven
    Dtto.
    Nezamestnanost
    Demagogie. Přivydělat si může každý, kdo se trochu snaží, a kdo se nesnaží, ten si ty peníze nezaslouží.
    make menuconfig, not war!
    JiK avatar 7.5.2009 17:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Nezamestnanost
    Demagogie. Přivydělat si může každý, kdo se trochu snaží, a kdo se nesnaží, ten si ty peníze nezaslouží.
    To bych nerikal moc nahlas, nebo ti mistni levicova bunka omlati o hlavu, ze hlavni a jedinou ulohou statu je ty penize prerozdelit, tedy sebrat je tem co se snazi a pridelit je tomu, kdo se nesnazi a podle tebe si je nezaslouzi.
    8.5.2009 09:19 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Myslím, že to děláte dost nešikovně. Být vámi, odložím ty otřepané ideologické bláboly do starého železa a zkusím to nějak rafinovaněji.
    7.5.2009 17:26 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Nevim, proc by si ucitel nemohl privydelat. Ucitelske platy nejsou nic moc, tak proc kritizovat nekoho, kdo si chce vlastni praci zlepsit svou zivotni uroven. Ja na tom nevidim nic spatneho. A ty reci o postpubertalnich projevech pani Dolezalove mne velice pobavily. Mela velice specificky styl vyjadrovani, ktery byl podle mne velice prinosny. Jeji clanky nebyly suche a daly se cist celkem lehce. Lepsi, nez kdyby to psal nejaky kmet, ktery jen zvladne vypsat udaje z nejakeho howto a nedat tomu zabavnejsi formu.
    7.5.2009 18:24 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    +1, Johančiny články byly velmi čtivé a zábavné, a navíc jim to neubíralo na přesnosti, což se málokdy vidí.
    make menuconfig, not war!
    7.5.2009 22:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Nevim, proc by si ucitel nemohl privydelat. Ucitelske platy nejsou nic moc, tak proc kritizovat nekoho, kdo si chce vlastni praci zlepsit svou zivotni uroven. Ja na tom nevidim nic spatneho.

    Já na tom něco špatného vidím, ale něco jiného než dad. Za špatné považuji to, že jsou dnes učitelé placeni tak špatně, že chtějí-li rozumně zabezpečit rodinu, potřebují vedlejší příjem.

    8.5.2009 11:09 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    problem je, ze i kdyby se ucitelum pridalo 2 x , tak se na kvalite vubec nic nezmeni. V Nemecku jsou ucitele jedna z nejlepe placenych profesi a uroven je (co slysim) zoufala.

    8.5.2009 12:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    To je sice možné, ale dokud bude jejich finanční ohodnocení tak zoufalé jako dnes, situace se nejen nezlepší, ale bude se dál ještě zhoršovat.
    8.5.2009 11:07 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    ... Mela velice specificky styl vyjadrovani, ktery byl podle mne velice prinosny. ...

    tak se podivejte pod nejaky ten clanek na rootu, jaky nazor na tu kvalitu tam panoval v diskuzi. Samozrejme, ze se najdou jedinci, kteri maji nazor jako vy. Ale protoze neexistuje nejaka norma co se libi, nezbyva nam nic jineho nez se oprit o statistiku. A kdyz je 80 % komentaru o tom, ze ten styl, jaky pani redaktorka predvadela, je srot, tak pak to asi bude srot.

    8.5.2009 12:43 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Jiste. A dad o tom musi povedet celemu svetu. :-) Muj nazor mi nevymluvis a prochazet x let stare komentare v diskusich kvuli tobe nebudu. Mne se styl autorky libi a to je pro mne hlavni. hawk
    7.5.2009 18:34 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Původně jsem po přečtení výrazu "Rad bych nyni rozvedl me myslenky, ktere se mi prohnaly hlavou" chtěl jen napsat, že je škoda, že se zase bude psát o sračkách...

    Z nějakých důvodů jsem ale ve čtení pokračoval a došel jsem k narážkám na to, že ten šéfredaktor používá Ubuntu a dovolil si o tom napsat. Je skutečně zajímavé, že to kritizuje živočich, který má ve svém profilu napsáno, jaké operační systémy kdy používal. Ocenil bych nějaké vysvětlení, v čem je to lepší, chytřejší a hodnotnější.

    7.5.2009 18:40 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    jj, Linus pouziva Fedoru, takze to bude asi riadna lama ;)

    7.5.2009 18:54 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Teď mi vysvětli co to o té Fedoře vlastně říká, že ji používá Linus Torvalds, tedy kromě toho, že ji používá Linus Torvalds. Je teda proto dobrá, špatná, víc pro geeky, nebo jaká? Donald Knuth zase používá Ubuntu. A to říká o Ubuntu co? (Kromě toho, že ho používá Donald Knuth.)

    8.5.2009 10:57 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Z nějakých důvodů jsem ale ve čtení pokračoval

    jako kazdy clovek, i vy protrebujete nejakeho nepritele, ktereho muzete nenavidet, ktery dela vsechno spatne, ktery je zodpovedny za to vsechno, co se vam v dosavadnim zivote nepodarilo. Pro Vas jsme ja to zlo. A to nas spojuje, protoze v te nasi vzajemne nenavisti najednou objevujeme spolecne charakterove deficity. Ano, rekl bych takova vzajemna ucta k nepriteli.

    Vlastne jsem si jisty, ze kdyz vidite muj novy zapis, tak ho zhltnete jednim dechem.

    8.5.2009 23:11 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    No vidíte, pro mě jste to třeba vy a pro vás je to VK.

    Na druhou stranu, ve zbytku komentáře máte místy pravdu. Nepřátele a protivníky potřebujeme, jinak bychom neměli ani přátele a spolubojovníky.

    Mýlíte se ale minimálně v tom, že čtu všechny vaše zápisy. Už kvůli absenci diakritiky se jim vyhýbám.

    7.5.2009 18:37 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    huh? tieto bolsevicke kecy su teda humus. plna zamestnanost je nedosiahnutelna a ekonomicky neefektivna; to ako bolsevik dad chce aby spolocnost zakonmi/persekuciami nariadila aby si nikto nemohol privyrobit?; tak to je sila

    7.5.2009 20:19 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Rád bych upozornil, že tam nic takového nepsal! To si jen domýšlíte na základě nějakých předpokladů o názorech. Jak jsem ale několikrát upozorňoval, dad zásadně své nepíše jaké má (politické) názory. Samozřejmě je možné dedukovat z toho, kam míří své urážky, provokace, flamebaity a útoky (a naopak kdo se cítí být v "závětří") - ale to je dost mlhavé.
    8.5.2009 14:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Aha, tak plna nezamestnanost je ekonomicky neefektivni? A co takhle chozeni na zachod? Mozna bychom mohli v ramci ekonomicke efektivity rovnou vyhladit lidstvo.

    8.5.2009 14:45 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Kdyz za cenu plne nezamestnanosti vyrabis na sklad vyrobky, ktere nikdo nechce, tak to je opravdu ekonomicky neefektivni. :-)
    8.5.2009 15:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Při plné nezaměstnanosti se toho moc nevyrobí. Aspoň zatím… :-)
    8.5.2009 16:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    No, neochotu pripustit existenci strukturalni nezamestnanosti vidim spise u zastancu neoliberalismu - oni tvrdi, ze je prace pro kazdeho, a je to jen otazka (dostatecne nizkeho) platu. Takze, pokud skutecne existuje smysluplna prace pro kazdeho, neni plna nezamestanost neefektivni. Je to pak otazka prerozdelovani penez ve spolecnosti.

    Proste, to co rekl predrecnik je naprosty blabol, asi ze 3 ruznych duvodu. Jeden je otazka definice efektivity, druhy je logika (viz vyse), a treti je moralka - nemame pravo urcovat, ze nejaka skupina lidi nema pravo na praci, zejmena pokud pracovat chteji.

    Dalibor Smolík avatar 8.5.2009 16:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Plná zaměstnanost je nesmysl, nelze nikdy dosáhnout "dokonalosti" za předpokladu, že nebude určena zákonem. Velmi nízká nezaměstnanost demotivuje lidi pracovat a zvyšovat si kvalifikaci, pracovní morálka je nízká a lidé si práce neváží. Naopak vysoká nezaměstnanost je také špatně. Takže: existuje optimální procento nezaměstnanosti a struktura nezaměstnaných, to se určit přesně nedá, v každé době a zemi je situace jiná.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.5.2009 20:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Jasne, takze vy byste umele udrzoval nezamestnanost jenom proto, aby nahodou ti delnici nemuseli dostavat prilis vysoke mzdy, a nedemotivovalo je to. Zajimave je, ze management vysoke mzdy nedemotivuji, tam je tomu naopak.

    Jak vubec muze soudny clovek verit temto nesmyslum?

    8.5.2009 20:41 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    musim zopakovat tu historku: v 70 letech koloval v managerskych casopisech na zapade kresleny vtip - jde sef kancelari a jeden zamestnanec spi , hlavu polozenou na stole. Jeden z kolegu ukazuje  sefovi vyznamne na provinilce. A sef odpovida - 'prosim nebudit, kdo spi, nedava vypoved"

    Vim, ze zamestnavatele nenesli tuto dobu dobre, protoze kdyz napr. neopravnene setreli nejakeho zamestnance, tak ten sel klidne do jine firmy. A to se rade zamestnavatelu nelibilo. Bohuzel je to tak, ze i mezi zamestnavateli jsou pekne svine, ktere se rady vozi po podrizenych a pro takove zamestnavatele neni nezamestnanost nikdy dost vysoka. Lidi se proste musej trast jak osika!

     

    9.5.2009 17:02 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Uff. Samozrejme mam na mysli plne zamestnanosti. Pardon. Zrovna jsem vstaval.
    Fluttershy, yay! avatar 7.5.2009 18:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Proč hned tak kriticky? Dotyčný přijal to místo jako možnost předávat lidem informace a to nejspíše pro svůj dobrý pocit, navíc za to dostane finanční bonus (který ovšem nepředpokládám, že by měl být nějak extra významný). Navíc se člověk žurnalistikou leccos přiučí (rozvoj používání jazyka, trénink angličtiny, rozšíření znalostí, získání přehledu).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.5.2009 11:13 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    ...Navíc se člověk žurnalistikou leccos přiučí (rozvoj používání jazyka, trénink angličtiny, rozšíření znalostí, získání přehledu) ..

    je pravda, ze tento aspekt jsem prehledl. Mozna, ze by meli vsichni dnesni ucitele alespon rok delat redaktora nejakeho oss-portalu.

    8.5.2009 01:34 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Autor je zřejmě z redakce časopisu Blesk, nebo Spy.

    Nějak jsem tento zápisek nepochopil. Nebo vlastně ano, je to hozená jedovatá slina, a autor čeká zda se ujme. Když se ujme, tak autor bude mít škodolibou radost, že zase někoho poškodil. A když se neujme, tak to schopvá pod některou výmluvu, například že to je ironie, nebo použije jiné slovo – a skryje tak autorův špatný záměr natolik, aby se na něho nikdo nezlobil.

    Nejlepší prevence proti autorům takovýchto článků, jejichž hlavním – ne-li jediným – cílem je rozeštvat a v potají se dívat, jak jsem zase pomohl zvýšit někoho očernit je jednoduchá. Je třeba aby autor zápisku vyzkoušel na vlastní kůži tu destrukci, nenávist, pomluvy, kterými se baví v tomto článku. Jediným důvodem, proč to ještě nezažívá je, že se zatím skrývá pod andělskou tvář.

    8.5.2009 11:23 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    verim, ze lidem, kteri by meli radi ten 'poradek' , aby se mohlo na nekoho doslapnout, kdo hodil jedovatou slinu (pote co sami definovali co jedovata slina je), se anonymita na netu nelibi. Vsak to take nebude dlouho trvat, a po anonymite se slehne zem.

    A ja vam garantuji, ze pak podobne prispevky nebudu psat. A nebude je psat nikdo. Bude tady ale plno prispevku bez jedovatych slin, ano, bez nazoru, protoze to by se to mohlo obratit proti autorovi.

     

    okbob avatar 9.5.2009 15:25 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    To je trochu pubertální přístup, když to řeknu slušně - nebo přizdisraní, když to napíšu, tak co si o tom myslím.

    Kromě Vás je tu fůra lidí, kteří jsou dospělí, a za svým názorem si stojí veřejně, a neschovávají se do anonymity. Takže i když internet by někdy byl neanonymní, tak nebude nezajímavý. Spíš naopak.

    8.5.2009 07:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Učitelů mám doma na přidání, takže trochu vím. Pokud jde o jejich pracovní vytížení, záleží kde, co a jak učí. Jde mít hodně času, nebo jako má vlastní, co fakt nad tím sedí celé večery a prázdniny. Není v tom sama. Jsou i tací, co si to "odučí" a jdou.

    Někdo zvládne i dvě zaměstnání na plný výkon, někdo ani jedno.
    8.5.2009 11:26 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    ja vam verim, ze jsou ucitele takovi a makovi. Ale to nas bohuzel nepohne ani o milimetr dal. Dulezite by bylo na zacatku vedet, jake je jejich % zastoupeni v te celkove mnozine.

    brk avatar 8.5.2009 12:26 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Tak tenhle zápisek jsem nějak moc nepobral, hlavně mi uniká, o co ti vlastně jde. Jsi na pracáku a vadí ti, že ti nějaký z tvého pohledu "děda" vyfoukl job?

    Nevím a ani mne to ani moc nezajímá, jaký je učitel např. Vlastimil Ott, ale jeho práci kolem LinuxExpresu jistě nejen já nemohu hodnotit jinak než kladně. Možná jeho práce přidělává vrásky na tváři lidem kolem jiných portálů, ale to už je věc druhá.

    Linuxsoft navenek působí spíše dojmem, že je rád, že se nějak drží a nedělám si iluze, že by za současné situace nějak rozumně uživil vlastního šéfredaktora. Nějaký pidipříjem je v návaznosti na pracák extrémní komplikace, kterou může řešit až ministerstvo i několik měsíců. Když nejde o zedničinu, nebo něco podobného, je to pro úředníky úřadu práce úplně zabité a pro jejich právníky noční můra, kterou se snaží zlikvidovat hned v zárodku.

    Narážka na Johanku Doležalovou mi taky přijdou značně mimo mísu. V době jejího působení byla doba značně odlišná a tyhle často neformální a velmi odlehčené články měly svoje kouzlo. Hodně lidí naopak se slzičkou v oku na něco takového vzpomíná, ale časy se mění všichni se tak nějak postupně přizpůsobili. Jak jsem s Linuxem začínal, mezi "velkou dvojku" patřil root.cz a underground.cz. Root se přizpůsobil požadavkům doby a je tu stále, ale kolik z dnešních nováčku slyšelo o undergroundu?

    Co se Vojtěcha Bednáře týče, tam to taky není tak jednoznačné. On to není žádný magor, ale člověk, který se píše již řadu let a pokud se nepletu, tak novinařinu i aktuálně studuje jako doktorand. Kdyby byly jeho články takový brak, jak píšeš, tak mu je prostě nikdo soudný nezveřejní. Mne taky dokáže kolikrát pěkně nadzvednout za židle, ale něž se zklidním, abych zase usedl zpět k compu, tak nad tím zapřemýšlím a dojde mi, že má často vlastně pravdu. Nebojí se na problém upozornit a ještě do něj dost nevybíravě žďárnout. Rozhodně bych jeho články nechtěl číst každý den, ale to že jednou za čas trošku rozvíří stojaté vody vnímání, jak je vše kolem Linuxu skvělé, si myslím, že není na škodu a v zásadě jsem rád, že na Rootu občas něco napíše.
    USE="-qt -kde"
    8.5.2009 12:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Kdyby byly jeho články takový brak, jak píšeš, tak mu je prostě nikdo soudný nezveřejní.

    Soudnost dnes zjevně není nutným předpokladem k řízení jakéhokoli média, ať už elektronického nebo papírového.

    8.5.2009 13:53 xkesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Soudnost dnes zjevně není nutným předpokladem k řízení jakéhokoli média, ať už elektronického nebo papírového.
    A kromě toho není úkolem média s příjmem z reklamy zprostředkovávat soudné obsahy, ale generovat návštěvnost. Není nad něco, nad čím se spousta lidí začne rozčilovat. Prestižní obsah můžou mít jen taková média, která se živí předplatným od těch, kteří takový obsah chtějí.
    8.5.2009 14:56 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    ... si na pracáku a vadí ti, že ti nějaký z tvého pohledu "děda" vyfoukl job? ...

    ...citace z blogu:

    Samozrejme, ze vim, ze to pan Kysilka nemuze delat jinak - a asi bych to udelal zrovna tak

    Musim se zeptat, neumite cist nebo mate problemy s pochopenim psaneho textu?

    Vlastimil Ott, ale jeho práci kolem LinuxExpresu jistě nejen já nemohu hodnotit jinak než kladně.

    Jde o vedlejsi pracovni pomer, jak je to u pana Otta nevim.

    neformální a velmi odlehčené články měly svoje kouzlo.

    to je Vas nazor ...

    který se píše již řadu let a pokud se nepletu, tak novinařinu i aktuálně studuje jako doktorand.

    to je pak samozrejme tragedie, ale situace dnes je takova. Jeste chybi , aby nekdo prohlasil , 'je potreba vice takovych Bednaru'

    8.5.2009 16:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    zdravim dusevne pomateneho autora blogu,

    takze trochu na vysvetlenou a budu se chovat hrube jako Vy.

    1) chovate se jako magor a myslite si, jak z Nemecka ci jineho statu ovlivnite deni, budoucnost a historii. Ja Vam budu vdecny, ze tady udelate negativni reklamu Linuxsoftu a me vzroste navstevnost a prijdou lidi. Takto to nefunguje. Pustil jste se do vysoke hry, ktera me uz pred nekolika mesici s Vami prestala bavit. Ta hra mi vcelku skodi.

    2) Mate zablokovany ucet na Linuxsoftu. Klidne to nazyvejte cenzurou. Ne proto, co pisete a o cem pisete. Ale ze tady pisete, ale nejste mi po nekolikate schopen odpovedet na email. Ale do blogu vesele pisete. Na to mate cas. Stacilo se mnou mluvit a vysvetlit mi duvody. A at by byly jakekoli, tak je beru. Nic vic, nic min. Nemam zajem o Vasi cinnost. Mam trochu pocit, ze asi vim, kdo jste - presne jmeno a prijmeni - tak na 50%.

    Navic mi pripadate, ze nejste dusevne schopen pouzivat sluzby linuxsoftu.

    3) Berete si do huby meho cloveka. Neznate ho. Je schopny a presvedcil jsem se o tom behem par tydnu. Rozhodne dela a nezvani jako Vy. Co to tady melete za blaboly o kvalite ucitelu ??

    4) Uvedomte si, ze i takto vypada svoboda slova. Proste prijde samozvany magor, prohlasi se za proroka a pise tak o vsem moznem. Asi me uz nekteri chapate, proc jsem udelal moderovane blogy (nemluvme ted o tom, jak jedou ci ne)...

    5) nechcete kopii me vyplatni pasky ? Do urcitych veci na Linuxsoftu Vam nic neni.

    6) Kdo jste ? Nejaky anonym, ktery se boji napsat pod svym jmenem. Tak to jste opravdu hrdina.

    7) Lzete. Posledne jste v nejakem blogu psal, ze nekam do nejake zeme vysilam redaktora. Sam o tom nevim.

    Nechte se vysetrit. Nebo si najdete zenskou. Netaktne Vam naznacuji, ze jste presel pres rozumnou mez a ze jste zraly na nejake terapie.

    Osobne by jste mi nerekl, co jste napsal do blogu, ze ano ? Na to jste moc veliky srab.

     

    8.5.2009 16:06 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    No ten blog je sice docela mimo, ale kdybyste zareagoval s chladnou hlavu, možná by to bylo pro linuxsoft lepší než tenhle výlev...
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    8.5.2009 16:13 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    O tom, ze nebudu reagovat jsem premyslel. Zamerne jsem to neudelal. A mam par mesicu, jasno, ze toto udelam. Navic nesnasim, kdyz mi nekdo pomlouva lidi, kteri jsou kvalitativne uplne nekde jinde. Me uz vcelku unavuje ta svoboda slova pro dusevne nesvepravne uzivatele. At uz je to Plesinger nebo dad.

    okbob avatar 8.5.2009 21:45 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Ono občas neškodí si ulevit. Já osobně bych si ulevil stejně jako Pavel. Zápisek je fakt mimo, a 

    A v podstatě poslat někoho do prdele je jediná možnost, co člověku zbude, když narazí na blbce. Tuplem, když je to anonym, takže vůbec netušíte, z čeho vychází a jak ho chápat. Normální diskuze vyžaduje určitou vzájemnou znalost diskutujících - chápal bych potřebu anonymity, když se probírají privátní témata, nebo když se řeší faktická politika - ale tady, když jde o .... Mně osobně anonymita netu (resp. některých diskuzí) přestává silně bavit - Z netu se stává hnojiště.  A asi jediná cesta, jak z toho vybřednout je vyhodit anonymy. To nění omezení svobody slova. To je jen narovnání vztahů, kdy konkrétní člověk je proti anonymům v jasné nevýhodě.

    9.5.2009 15:32 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    hm, vy nejste v anonymite (na zaklade Vasi autorske cinosti Vas zna zde kazdy) a presto  musim rici, ze nechapu , jak muzete napsat takovy nepromysleny zapisek. (ve srovnani s tim, jak logicky resite problematiku v oblasti SQL a rel. databazi).  Na jedne strane by jste akceptoval anonmitu u politickych temat, ale tady (?) vam anonymita pripada skodliva. Co udelame , kdyz bude nejake tema zasahovat jak do politiky, tak do neceho jineho. Kdo urcuje, co je privatni tema.

    Toto se diskutovalo jiz tisickrat. Jiz ten prvni prikaz nebo zakaz v tomto smeru je zacatek systemu, ktery vyhovuje jen nohsledum, lidem napasovanym, konzervativnim, tem kteri plavou pekne uprostred reky aby se neodreli o ty sutry u brehu, ti kteri se vyjadruji vzdy vstricne, vlidne a hlavne neutralne, aby nebylo nic proti nicemu ...

    Pane Stehule, Vy by jste byl (a patrne budete, protoze ten system je za dvermi) mezi temi prvnimi, kteri by trpeli pod takovym systemem. Je mi lito, ale Vas zapisek je totalne mimo ...

    okbob avatar 9.5.2009 20:03 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Když jde o hospodský řeči, tak proč anonymitu? Kdyby tu byl politický útlak a hrozilo, že za určité názory bude člověk perzekuovaný tak dejme tomu, je anonymita určitým prostředkem - stejně ale diskutabilním. Anonymita ohýbá hřbet, a když se z lidí stane anonymní masa, tak je to v háji. Tady nehrozí perzekuce. Normálním lidem nehrozí. Že má někdo IQ tykve, a není schopen posoudit 70 let starou historii, jako jsou popírači holokaustu a podobní, tak ti patří spíš do blázince než do basy. Vůbec tu nepopírám svobodu projevu, svobodu tisku - i když i ta je občas diskutabilní. Naopak. Jenomže  svoboda bude v háji, když se lidé začnou skrývat anonymitou. Skutečná svoboda se projevuje otevřeným projevem. Anonymem mohl být za komunistů každý a svoboda tu moc velká nebyla. Naopak. Každý má svoje důvody, proč se chová, tak jak se chová. A já netuším, proč máte názory jaké máte. Můj názor na anonymy je takový, že do anonymity se uchyluje člověk, když se bojí nebo když dělá něco špatného, za co by se za normálních okolností styděl. Případně jsou tu určité duševní choroby - schizofrenie, paranoia. Je a byla fůra lidí, kteří za to co prohlašovali (a prohlašovali to veřejně) dostali po držce. Někteří zcela po zásluze - ale ti tu společnost někam posouvají. Od fašistů a komunistů nedostali po držce anonymové, ale konkrétní lidé, kteří říkali, tady se děje něco špatného, bacha na ně. Naopak anonymita vyhovuje těm, kteří plavou uprostřed řeky, těm kteří se nedokáží vzepřít proudu. Anonymové píší po zdech a pokládají miny.

    Možná, že máte pocit, že teď je ta doba, kdy člověk musí být anonym. Já ne. Jaký je ten systém za dveřmi? Přeženou se přez nás Rusové nebo Němci? Bude vládnou sociální demokracie nebo přímo EU? Případně Američani nebo Arabové, případně Číňani? Nemám pocit, že by se nějak extrémně měl měnit systém - byť by to bylo v něčem potřeba - upadá nám školství, místo schopných řemeslníků tu budeme mít mizerný inženýry. Máme echt konzervativního nacionalistického macho prezidenta a v parlamentu pár blbců, zlodějů a hulvátů. Ale pořád a hlavně si tu jen nadáváme do blbcu a nevraždíme se . Pokud tu bude systém, kde já bych měl trpět, pak to bude proto, že tu bude minimum rozumných lidí a anonymní masa a překlopí se to na špatnou stranu.

    Privátním tématem jsou  osobní věci - zdraví, sexuální orientace, citové problémy - pokud to někdo chce probírat veřejně nebo veřejně hledá pomoc. Ale bavit se anonymně, jestli jsou lepší Win nebo Linux, jestli šéfredaktor Linuxsoftu to zvládne nebo nezvládne, jestli je tu korupce nebo není, případně že zakážou žárovky, to mi přijde fakt zbytečné.

    8.5.2009 20:30 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    jestli Vam cteni cizich textu zvysuje tlak, tak to nectete - nikdo Vas k tomu nenuti.

    8.5.2009 21:11 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Prestan si tu hrat na anonymniho machra a jako prihlasenej vyklop, o co Ti jde.

    8.5.2009 16:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele

    zdravim lidi z vedeni portalu,

    par mesicu premyslim o jedne sluzbe interne mezi portaly. Nekteri uzivatele nebudou nadseni.

    Jednou za cas se naskytne na portalu clovek, ktery se vulgarne vyjadruje nebo vykazuje znamky dusevni nezpusobilosti nebo jinak velmi skodi. Ted nemam na mysli to, ze nekdo ma jiny nazor nebo, ze mi slapne na kuri oko. Kritika goldenfishe a Linuxsoftu neni trestna a ani nebude. Vecna kritika se vita.

    Uvazuju o tom, udelat interne pro portlaly seznam blokovanych uzivatelu s nejakym duvodem. Nejake XML. Zpravidla se jedna o 1-2 lidi rocne, nekdy nikdo. Vice asi ne.

    A ted, ma to smysl ?

    Zajimal by me nazor lidi z vedeni portalu.

    Mam jine veci na programovani a asi bych tomu dal hodne nizkou prioritu. Ale prestava me bavit jednou za pulrok resit nejake blokace a podobne nesmysly.

    Nazory ?

    Pisi to verejne. 99.5% uzivatelu se to netyka a ani se na tuto hranici pri svem beznem chovani nedostanou. Jen pro prehled a pro ochranu sveho majetku.

    8.5.2009 20:24 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele

    a o tom, kdo bude mit tu cest, byt zanesen do toho centralniho XML souboru, bude rozhodovat pan Kysilka nebo ustredni revizni komise sjednocenych portalu Ceske republiky ?

    Dalibor Smolík avatar 9.5.2009 00:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele
    Zajímavá otázka. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o soukromé portály, rozhoduje o tom příslušný majitel ..i se všemi možnými důsledky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Max avatar 9.5.2009 13:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele
    Hloupost, která by navíc nešla ani zrealizovat, jelikož mají všechny portály jiné postupy autorizace (na linuxoftu nemusí být stejný "pepa" jako na ábíčku ač jsou nicky totožné. O blokaci IP ani nemluvě, viz nat)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.5.2009 15:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele

    Problém je, že my nemáme žádný seznam blokovaných uživatelů, tudíž nemáme co sdílet. Blokování je nastavení konkrétního uživatele a je subjektivní.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.5.2009 21:16 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sluzba - blokovani uzivatele

    ok. chapu.  To mi staci. Jinak jsem do budoucnosti ochoten neco u sebe spachat, bude -li o to zajem.

    gf

     

    10.5.2009 20:19 martin.charvat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Dobrý den vážený autore,

     několika slovy - myslím že se neznáme, nic o mě nevíte a přesto jsem středovou osou vašeho příspěvku. Jsem překvapen i potěšen zárověň.  Jen tak dál, možná se o sobě dovím mnohé nové. Poprosím, až budu v dalším Vašem článku hlavní osobou, pošlete mi odkaz. Chtěl bych být informován jako první. Předem děkuji.

    Martin Charvát - šéfredaktor portálu Linuxsoft

    Fluttershy, yay! avatar 10.5.2009 23:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    Dobrý den vážený šéfredaktore,

    několika slovy --- vím, že se neznáme, nic o Vás nevím a právě proto poprosím, abyste objasnil "otázky" položené v příspěvku. Předem děkuji.

    David Kolibáč - huba nevymáchaná
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.5.2009 08:36 martin.charvat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani

    Dobrý den,

    nemám potřebu o sobě psát víc, než jsem napsal. Můžete nadále sledovat portál Linuxsoft, možná časem změním názor a řeknu si : "Dobře, nadešel čas napsat o svém soukromí ještě něco navíc". Potom do profilu dopíši, to co uznám za vhodné. Teď tu potřebu nemám a rozhodně o sobě nebudu psát pod cizí blog.

    Martin Charvát

    Fluttershy, yay! avatar 11.5.2009 12:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy redaktor linuxsoftu a nezamestnani
    ...nemám potřebu o sobě psát víc, než jsem napsal.

    Klidně, jen by to vyvrátilo případné pochybnosti.

    Můžete nadále sledovat portál Linuxsoft...

    LS už asi rok nesleduji, protože tam nevycházelo/nevychází skoro nic jiného než screenshoty z instalací distribucí. Pokud tomu bude jinak, bude to jen dobře.

    ...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.