V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Práce na enginu pro textové hry stále pokračuje. Podařilo se rozlousknout ukládání/načítání pozice hry, zprovoznil jsem doplňování pomocí tabulátoru i ve Windows. Také jsem implementoval počítání skóre a tím pádem se dá i spočítat procentuálně kolik z příběhu již hráč dokončil.
V svn repozitáři jsem začal tvořit i dokumentaci pro zájemce, kteří by chtěli použít engine pro vlastní hru. Dost postupů je vidět přímo ve zdroji příběhu - ES.py. Jisteže by se leccos dalo napsat lépe, ale prozatím stačí že to funguje. Konstruktivní kritika je vítána.
Rád bych požádal zájemce o otestování a nahlášení chyb. Pokud máte někdo nějaké nápady, nenechávejte si je pro sebe prosím
V další verzi bych rád rozjel mód bez kompasu (mód kosmická loď nebo kanály), což by znamenalo, že by se hráč pohyboval rovně, doleva, doprava, zpátky, nahoru a dolů. Původní souřadný systém by zůstal zachován. V některých případech, např. na kosmické lodi jsou světové strany nesmysl. Do budoucna bych rád také nějaký frontend (pyGtk, pyQt) se zachováním funkčnosti na doposud zkoušených platformách (linux, mac, windows).
Tiskni
Sdílej:
Hlavně, že ta vaše je bezchybná. :-D :-D