Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Poslední možnost, nebo možná první, která způsobuje vůli v řízení je převodka řízení. Zkusil jsem ji tedy sundat a zkontrolovat.
Nejříve bylo potřeba odpojit převodku od řídící tyče. Potom povolit a sundat šroub na tisícihranu, který vede dál k volantu. Pak povolit šrouby na rámu u pérování a nakonec na rámu zhora. K sundání páky ze svislé hřídele stačilo kladivo, tisícihran zde je kuželový a má i vymezovací hrany, že páka pak je vždy ve správné poloze a nemusel jsem si dělat značky.
Pak stačilo povolit tři štouby v horní části převodky a vyndat svislou hřídel s ozubením. Uvniř převodky je vodorovná hřídel se závitem, po kterém pojíždí hřeben, který pak otáčí pomocí ozubení svislým hřídelem. Vodorovná hřídel je v kuličkových ložiscích a svislá hřídel jen v kluzném ložisku. Nebylo vidět žádné výrazné opotřebení a protože sada ložisek není skladem, tak jsem to zase smontoval dohromady a namontoval na místo.
Když jsem měl převodku sundanou, zkoušel jsem, co dělá ten šroubek a matka v horní části. Snižují vůli svislé hřídele! Ta má tvar kuželu a kluzné ložisko také, takže šroubovákem jsem přitáhl hřídel a matka dělá kontra. Paráda, vůle na řízení je pryč. Sadu ložisek si ale přesto objednám, bude se hodit na později.
Řízení by tedy mělo být téměř komplet v pořádku, jsou srovnané tyče, vyměněné čepy, dotažená vůle v převodce. Zbývá jen změřit a případně poopravit sbíhavost. Podle tohohle článku by měl být rozdíl mezi přední a zadní hranou asi čtvrt palce.
Tiskni
Sdílej:
Oobdivuji Tě. Kdybych se do toho pustil já, zbydou mi součástky na ještě jeden Jeep a ten původní bych už nikdy nedal dohromady. Ještě se zamýšlím nad pověstnou jednoduchostí konstrukce Jeepů a možná je pro mě až příliš složitý (ano, jsem ten, který není schopen ani seřídit přehazovačku na kole :-)
Jen tak dál, jsem zvědav na další pokroky :-)
zdá se že to má tu převodku rozumně udělanou. U starých škodovek to postrádalo základní strojařskou logiku, slučovaly se tam neslučitelné pohyby a aby se to vůbec hýbalo tak to muselo mít strašnou vůli. Na seřizování sbíhavosti používám laser. Konkrétně laserovou vodováhu přidělanou na liště aby to šlo přiložit na hrany ráfku. Pravítko před autem a trocha geometrie ze základní školy.