Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Dnes jsem byl na STK zkusit štěstí Ještě včera mi kamarád automechanik zavařil jednu malou prasklinku na rámu, aby to bylo úplně bez chyby.
Auto kontroloval stejný technik a podle předchozího protokolu si odfajfkovával, co všechno je opravené. Žádná závada! Paráda! Při měření sbíhavosti mi doporučil ještě jeden závit otočit čepem a mělo by to být ok. Byl moc spokojen, jak jsem to všechno opravil.
Jeep se vezl na plaťáku, protože jsem nechtěl riskovat pokutu. Takže teď už jen zaplatit pojistku, dojít si do depozitu pro značky a tradá!
Tiskni
Sdílej:
Takže hotovo ? Už žádné blogy s opravami ?
Teď budou blogy kde s ním už byl a jak to jelo.
Gratuluju me za chvili ceka STK s Velorexem 16/250 - jen sem to mel horsi o to, ze sem to varil z totalniho srotu ve stavu jen samotna kostra :)
myslím že pokud se člověk o auto aspoń trochu stará tak by měl STK absolvovat bez problémů. Pokud teda nepadne na debila kterej se špatně vyspal. Já k debilům přestal jezdit, to bylo keců a připomínek i u toho že ten přívěs je málo hnědej a že ty odrazky jsou špatně a když jsem se ptal kde mají být tak z něj nevylezlo kloudný slovo. Teď jezdím jinam, mám to kousek dál ale bez čekání, bez objednávání, bez debilních keců. Rozumný technik přejde i nějakou tu ne úplně legální úpravu když vidí že je auto perfektní a je o něj postaráno.
no pokud to auto nemá homologaci a je na první pohled vidět a slyšet že nemá pár součástí ve vejfuku, žlutý blinkry a má to zakázaný středový matice na utahování kol a navíc je to napsaný na papírech uplně něčeho jinýho tak to stejně musí vyřešit několik pánů palackejch....
je to vůbec ještě auto? Na ty matice jsem se ptal jednoho pána se starým MG. Mělo to veteránské papíry a mělo je to zapsané jako jakousi výjimku protože tam to bylo dané konstrukcí už z výroby. Ale stejně prý kvůli tomu policajti prskají. Já těma úpravama myslel něco jako jiný rozměr pneu, neoriginální ale ne extrémní výfuk a podobně. prostě věci co sice nejsou schválené ale nejsou nebezpečné a nejsou úplně debilní.
O výfuk se na technické zajímají jenom ve smyslu koroze, jinak si tam můžeš namontovat klidně trubku od vodovodu. Na motorce mám Akrapovič a mnohem větším problémem jsou pro ně prosakování oleje a mírně poškozená stupačka svázaná páskou.