abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 800 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 23.1.2010 12:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Tak schválně... kdo má nejobskurnější křižovatku a stanici?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 23.1.2010 12:14 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    Něco pro začátek...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.1.2010 12:29 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    Tohle je taková klasika...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    xxx avatar 23.1.2010 13:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Krizovatka se stanici. :-) Modifikace pro maglev, tak, ze jsou koleje prehlednejsi. A jeste pak klasicka stanice.
    Please rise for the Futurama theme song.
    23.1.2010 14:02 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    za mých dob takové mosty neprošly... asi budu muset začít znovu hrát:)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    vencour avatar 23.1.2010 14:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory

    Jj, co koukam a co pamatuju, tak šlo k nádraží přistavět další nástupiště = rozšiřovat.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.1.2010 14:36 PetrProchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Tak jsem taky par hruz ve stare hre nasel :-)
    thingie avatar 23.1.2010 18:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    Obskurní věci nedávají smysl.
    Růžové lži.
    25.1.2010 10:49 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    pokus hry na nejmenší možné mapě... protihráči si neškrtli... :-)
    Josef Kufner avatar 25.1.2010 12:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Hm, pár nevyužitých políček ti tam ještě zbylo… :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    AraxoN avatar 25.1.2010 13:10 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Tamto je v pohode mapa - kopa voľného miesta. Skús sa pripojiť ako spectator do multiplayeru na malej mape v pokročilom štádiu hry. Tak zapratanú mapu si ešte nevidel. :-D
    AraxoN avatar 25.1.2010 13:09 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Na najmenšej mape sa mi viac osvedčila automobilová doprava, než vlaky. :-)
    Martin Stiborský avatar 23.1.2010 12:15 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory

    No, to je právě to .. Musím se na ty semafory a další vychytávky kouknout, docela bych si zahrál, ale nechci stavět stupidní jednokolejky ..

    Kvík ..
    23.1.2010 16:49 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Návěstidla
    Jen bych chtěl upozornit, že semafory jsou na silnici. Na železnici jsou návěstidla :)
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    23.1.2010 18:16 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návěstidla
    Cekal jsem kdy se ozve nejakej masinkar :-) Hlavni je ze vsichni vedi o cem je rec.
    Jezekus avatar 23.1.2010 18:42 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    Pekny, jsem zvedav na verzi 1.0.0, protoze byl veliky skok 0.7.5 -> 1.0.0 a je i opensfx tzn. veskere zvuky. Osobne hraju s pridavnymi grf packy pro ceske silnice, koleje, prejezdy, CDsetem a realnejsimi auty a lodemi, vypada to pak famozne :-)
    23.1.2010 18:50 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Odkdy jezdi do Sumperka pendolino? :-)
    Jezekus avatar 23.1.2010 21:36 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Tušim, že od jara roku 2020 :-D
    rufuss avatar 24.1.2010 21:53 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Prý za dva roky se mají v Špk objevit na vozebním rameni Špk-ZábNM-Olm-Přerov-Nezamyslice desira. Sou to jen špekulace, ve skutečnosti to nebude ani ešus.
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    Jakub Lucký avatar 23.1.2010 22:47 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Hoši, vy mi děláte chutě....

    Ale je zkouškové, do práce práce nad dvě hlavy.. :-(
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    24.1.2010 08:27 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Jo, to všichni známe.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jakub Lucký avatar 24.1.2010 11:31 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Jo, to mi trošku mluví z duše :D
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Marek Bernát avatar 24.1.2010 13:33 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory

    Hneď sa cítim trochu lepšie :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.1.2010 15:58 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Mám dojem, že podobný přehled někde existuje i v češtině (pokud někomu angličtina nevoní). Ale už si nevzpomenu, kde jsem ho viděl.
    rufuss avatar 24.1.2010 21:55 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Odkdy se používají na železnici semafory? Já znám jen návěstidla...
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    Josef Kufner avatar 25.1.2010 01:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Semafor = sloup s barevnýma světýlkama. A co tam je vedle kolejí zapíchnuté v trávě? Sloup s barevnýma světýlkama.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    thingie avatar 25.1.2010 02:36 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    No, to je ale úplně pomýlený výklad. Každá jedna informace v něm je úplně špatně. :-)
    Růžové lži.
    rufuss avatar 26.1.2010 09:24 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    To ale pak není semafor, ale návěstidlo. http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1v%C4%9Bstidlo
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    Heron avatar 25.1.2010 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Ty příklady výše jsou skutečně obskurní :-D až převelesložité.

    Mým cílem je udělat železniční "sběrnici", na kterou by se připojily všechny stanice a každá stanice by byla dosažitelná z libovolné jiné. Netřeba budovat mezi stanicemi zvlášť koleje.
    25.1.2010 10:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    tak token ring už jsem měl taky, ale screen shot asi nemám. každopádně v openttd je to spíš na obtíž: málokdy potřebujete univerzální konektivitu pokud nevychytáte byť jeden semafor, tak tam začnou vlaky bloudit.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    thingie avatar 25.1.2010 11:11 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Já teda vždy stavím síť jako jeden celek, a maximálně mám vždycky problém vychytat příkazy typických stovek vlaků, aby jezdily kudy se to víc hodí, takže pak akorát koukám, jak mi pitomé pomalé uhlí překáží mezi mými ICE, ale to je maličkost, která se hned spraví… Problémy tohohle typu jsou zcela výjimečné, a většinou rychle odhalitelné.
    Růžové lži.
    26.1.2010 11:11 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Máš vozit uhlí v Pendolinu, jako PvvS. ;-)
    17.9.2011 09:18 PvvS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Dj : No dovol ??? Troch megalomanstvi nezaskodi
    25.1.2010 16:33 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Jooo to už jsem taky mnohokrát zkoušel. A došel jsem k tomu, že v reálné hře je mnohdy rychlejší a levnější postavit mnoho jednoúčelových tratí. Zvlášť pokud není na mapě mega průmyslu. Vlaky se pak neztrácejí a nezasekávají na všeljakých šílených kruhových objezdech :-)
    AraxoN avatar 25.1.2010 21:49 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Příloha:
    Kruhové objazdy pre vlaky (v OpenTTD) sú zverstvo. Keď sa zvýši doprava, tak sa to časom zasekne. Ešte som nevidel taký, ktorý by sa nevedel zaseknúť, ak nepočítam také, ktoré majú zúfalo nízku priepustnosť.

    Pre vyťažené vlakové križovatky mi zatiaľ fungovalo len mimoúrovňové riešenie...
    26.1.2010 00:14 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Jo, něco podobného používám. Někde na stránkách OpenTTD jsem však viděl nějaký spešl deadlock-proof rondel, který měl asi 5 úrovní (=kruhů) křížení. No šílenost to jen vyprojektovat :-)
    xxx avatar 25.1.2010 19:55 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Přílohy:

    O to se snazim. Nicmene casem narazite na nedostatecnou propustnost jedne koleje. Dalsi nutnosti je pak optimalizace stoupani/klesani, tak aby vlak prekonaval maximalne jeden level (coz je nezbytne minimum pokud nemate Token Ring). Dalsim problemem je propustnost spojeni dvou koleji. Pokud totiz na vytizene koleji zastavi jeden vlak, zpusobi to primo retezovou reakci. Taktez je treba optimalizovat geometrickou cestu.

    No zkratka prave tyhle "jednoduche" systemy vedou k peknym zverstvum. Ustrednim motivem obrazku je velkokapacitni odvoceni doleva. To kdyby to nekdo nepoznal :-)

    Please rise for the Futurama theme song.
    thingie avatar 25.1.2010 21:50 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Na openttd poměry je na tom snímku příliš moc kolejí na příliš málo viditelných vlaků, přijde mi ta konstrukce celá dost mimo. :-)
    Růžové lži.
    xxx avatar 25.1.2010 22:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Zkus save. Schvalne jestli se ti bude zdat ta hustota furt mala.
    Please rise for the Futurama theme song.
    AraxoN avatar 25.1.2010 23:55 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Celkom dobré. :-) Vidno, že do toho už nejakú dobu klikáš... Je to ale celé také old-school. Niekedy vyskúšaj aj path-based signály - otvoria Ti nové možnosti ako robiť križovatky a stanice... Teda aspoň mne otvorili. :-D
    thingie avatar 26.1.2010 09:33 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Nojo. Ale tak tam je taky docela trik v tom, že všechny vlaky mají úplně stejnou lokomotivu a chovají se všechny přibližně stejně (co do dynamiky jízdy), a je to maglev, takže ty rychlosti a dynamika jsou vysoká. Jak by to fungovalo s normálními vlaky? Nebál bych se čekat, že by to bylo mnohem zasekanější a mělo propustnost horší než jednoduchá síť dvou[+]kolejných tratí. Čímž neříkám, že to není hezké dílo, ale.
    Růžové lži.
    xxx avatar 26.1.2010 11:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    No mezi nenalozenym a nalozenym je pomerne velky rozdil. Zejmena dobo rozjezdu je velmi znat. Schvalne kolik policek ujede rozjetej maglev za dobu nez se jinej rozjede alespon na 3/4 max. rychlosti. Odhadem prejede tak pulku mapy. Takze sit dvokolejnych trati, pokud obsahuje vzhledem k rychlostem prilis mnoho pripojek zacne kolabovat. Paradoxne se zvysujici se rychlosti vlaku cim dal tim vic (Ackoliv v celku propustnost stale poroste).
    Please rise for the Futurama theme song.
    thingie avatar 26.1.2010 11:30 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Openttd - semafory
    Openttd maglev proti openttd běžné železnici nemá rychlostní penaltu za oblouky, a o rychlost přijde jenom když musí úplně zastavit (teda, převýšení, samozřejmě, ale to je u kolejí taky nepoměrně horší), čímž dostává obrovskou výhodu oproti pomalému nákladnímu vlaku na klasické trati, který to už z principu nemůže celé projet přímo, ale na každém lomu se trochu zpomalí. A ty výkony maglevových lokomotiv jsou nastavené hrozně vysoko, dva sergejové z ČSD setu dají 4.000 hp, ta nejlepší maglevová lokomotiva má 20.000…
    Růžové lži.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.