Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
V posledních dnech (povečerech a o víkendech) si občas pustím Openttd. Přepracovaná grafika již nevyžaduje soubory z předlohy hry.
Jak se postupně rozrůstá kolejiště a přibývá počet vlaků, přestávají obyčejné semafory a dvojkolejné tratě s autobloky stačit. V menu stavby semaforů je více druhů, a pokud chcete, aby provoz byl plynulejší, je třeba využít tyto další druhy. Na wiki openttd naleznete přehledný návod, jak optimalizovat provoz na železnici. Hodně to zrychlí dopravu, kdo jste to neznal jako já, určitě vyzkoušejte.
Tiskni
Sdílej:
Modifikace pro maglev, tak, ze jsou koleje prehlednejsi. A jeste pak klasicka stanice.
Jj, co koukam a co pamatuju, tak šlo k nádraží přistavět další nástupiště = rozšiřovat.
No, to je právě to .. Musím se na ty semafory a další vychytávky kouknout, docela bych si zahrál, ale nechci stavět stupidní jednokolejky ..
Hlavni je ze vsichni vedi o cem je rec.
Hneď sa cítim trochu lepšie 
až převelesložité.
Mým cílem je udělat železniční "sběrnici", na kterou by se připojily všechny stanice a každá stanice by byla dosažitelná z libovolné jiné. Netřeba budovat mezi stanicemi zvlášť koleje.
O to se snazim. Nicmene casem narazite na nedostatecnou propustnost jedne koleje. Dalsi nutnosti je pak optimalizace stoupani/klesani, tak aby vlak prekonaval maximalne jeden level (coz je nezbytne minimum pokud nemate Token Ring). Dalsim problemem je propustnost spojeni dvou koleji. Pokud totiz na vytizene koleji zastavi jeden vlak, zpusobi to primo retezovou reakci. Taktez je treba optimalizovat geometrickou cestu.
No zkratka prave tyhle "jednoduche" systemy vedou k peknym zverstvum. Ustrednim motivem obrazku je velkokapacitni odvoceni doleva. To kdyby to nekdo nepoznal
Vidno, že do toho už nejakú dobu klikáš... Je to ale celé také old-school. Niekedy vyskúšaj aj path-based signály - otvoria Ti nové možnosti ako robiť križovatky a stanice... Teda aspoň mne otvorili.