Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Protože mi předchozí majitel říkal, že na klice je údajně vůle, rozhodl jsem se to pro jistou zkontrolovat.
Zajel jsem tedy ke kámošovi automechanikovi na jámu. Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně.
Po vylití zbytku oleje a odmontování filtru kamarád tu kliku kontroloval. Já s ní pootáčel, byla to fuška před obědem už mi docela vyhládlo, tak jsem se vždycky raději na klíč pověsil. Klika vypadá v pořádku a ani ve vaně jsem nenašel šponky. To je fajn. Po obědě jsem si privezl ještě benzín a štěteček a začal jsem s čištěním styčných ploch na bloku motoru a na vaně. Pak jsem na plochy na vaně nanesl silikon a když ho tam bylo dost, rozpatlal jsem to prstem, aby to bylo pekně všude, kde to má být na styčné ploše.
Montáž zpátky už byla poměrně jednoduchá, nejdříve jsem si to chytil na dvou šroubech, pak postupně pochytal zbytek a nakonec postupně utáhl. Vrátil jsem zpátky ten plech u věnce, smontoval zpátky silenblok, startér, tu tyčku, namontoval nový filtr - tam jsem potřel olejem jak závit tak hlavně tu gumu, ať to pak jde líp sundavat a dolil olej. Podle dokumentace se tam leje 20W - 30 a vejde se tam asi 5.5 litru. Po nastartování chvilku trvalo, než si nasálo čerpadlo, a pak už to běželo jak má. No motor by si teď měl spokojeněji bublat
Tiskni
Sdílej:
Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně....tyvoe to bych chtěl dělat pod palbou, v místech německýho průlomu někde za Plzní...