Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
1. července Mozilla vypne službu Fakespot pro detekci podvodných recenzí v internetových obchodech. Mozilla koupila Fakespot v květnu 2023.
8. července Mozilla vypne službu Pocket (Wikipedie) pro ukládání článků z webu na později. Do 8. října si uživatelé mohou vyexportovat data. Mozilla koupila Pocket v únoru 2017. Několik měsíců byl Pocket integrovanou součástí Firefoxu.
Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.
Protože mi předchozí majitel říkal, že na klice je údajně vůle, rozhodl jsem se to pro jistou zkontrolovat.
Zajel jsem tedy ke kámošovi automechanikovi na jámu. Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně.
Po vylití zbytku oleje a odmontování filtru kamarád tu kliku kontroloval. Já s ní pootáčel, byla to fuška před obědem už mi docela vyhládlo, tak jsem se vždycky raději na klíč pověsil. Klika vypadá v pořádku a ani ve vaně jsem nenašel šponky. To je fajn. Po obědě jsem si privezl ještě benzín a štěteček a začal jsem s čištěním styčných ploch na bloku motoru a na vaně. Pak jsem na plochy na vaně nanesl silikon a když ho tam bylo dost, rozpatlal jsem to prstem, aby to bylo pekně všude, kde to má být na styčné ploše.
Montáž zpátky už byla poměrně jednoduchá, nejdříve jsem si to chytil na dvou šroubech, pak postupně pochytal zbytek a nakonec postupně utáhl. Vrátil jsem zpátky ten plech u věnce, smontoval zpátky silenblok, startér, tu tyčku, namontoval nový filtr - tam jsem potřel olejem jak závit tak hlavně tu gumu, ať to pak jde líp sundavat a dolil olej. Podle dokumentace se tam leje 20W - 30 a vejde se tam asi 5.5 litru. Po nastartování chvilku trvalo, než si nasálo čerpadlo, a pak už to běželo jak má. No motor by si teď měl spokojeněji bublat
Tiskni
Sdílej:
Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně....tyvoe to bych chtěl dělat pod palbou, v místech německýho průlomu někde za Plzní...