Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Z motoru se při volnoběhu ozývalo klapání - zanesené některé ze zdvihátek. Abych se dostal ke zdvihátkům, bylo třeba sundat hlavu motoru.
Po odpojení baterie jsem nejdříve odpojil všechny hadice co vedou od karburátoru a sundal jej. Pak jsem odmontoval výfuk a potom výfukové a plnící potrubí z boku motoru. Dále bylo potřeba odmontovat uchycenou indukční cívku, odpojit kabely od svíček. Držák alternátoru je také jedním šroubem přichycen k hlavě motoru. Pak jsem sundal víko ventilů. Po povolení vahadel jsem si je postupně rovnal společně s tyčkami co vedou ke zdvihátkům a vačce, aby to bylo zas pak možné stejně poskládat. Také jsem vypustil vodu z chlazení.
Hlavu jsem povoloval postupně od kraje doprostřed. Sundal jsem ji opatrně a položil na prkno. Pak jsem opatrně očistil karbonové usazeniny z pístů. Zdvihátka jsem vyndal pomocí vyrobeného přípravku - z kulatiny jsem si udělal takový háček. Když už jsem měl sundané to výfukové a plnící potrubí, rozhodl jsem se, že to trošku zkulturním barvou. Sice jsem přitom zničil těsnění, ale co už, vyrobím si nové.
S nasazením hlavy zpátky mi pomohl kamarád. Nové těsnění pomazal vazelínou a položil na blok. Pak jsme si dali do dvou děr kulatiny, abychom se trefili a nepohybovali těsněním a hlavou. Po chycení šroubů už zbývalo jen dotáhnout. Kamarád mi půjčil momentový klíč, takže jsem si to podle dokumentace mohl dotáhnout. Dotahuje se odprostředka postupně dokola, aby se hlava nezdeformovala. Dělal jsem to asi ve třech krocích postupně.
Zbývá vyrobit ta těsnění na výfukovém potrubí a zpátky to nastrojit.
Tiskni
Sdílej:
), tak se musí nechat, že jsi jeden z mála lidí, co znám, co se do podobnejch věcí pouštěj sami a za to máš u mně obrovský plus!
(mně čekaj pístní kroužky v ulici před panelákem
)
Ahoj, gratuluji. Tato oprava je náročná. Obdivuji Tvou odvahu....
K příspěvku Amigapowera a dalších:
Promiň(-te), ale nelze přehlédnout tu hroznou hrubku kyt.
Tmel hovorově česky "kit" (zřejmě převzato z němčiny ze slova Kitt = tmel).
Neprzněme tu naši řeč...
KYT...už je to tady znova! LOL!
Neprzněme tu naši řeč......čistonosoplenama a klapkobrnkostrojema! Kyt, byl, je a vždycky bude kyt!
Třeba je to podle stavu ... když to rozmícháš, tak je to kit a jak to potom zatvrdne a jdeš to brousit, tak už je to kyt.
tohle je jeste z toho staryho serialu, uz je novej (davaji to snad na prima C()()L) a tam sice uz to auto nevypada tak dobre, ale aspon ten sofer neni takova drzka hnusna 
Náhodou, David se pořád snaží! :D