Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.
Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).
Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.
Z motoru se při volnoběhu ozývalo klapání - zanesené některé ze zdvihátek. Abych se dostal ke zdvihátkům, bylo třeba sundat hlavu motoru.
Po odpojení baterie jsem nejdříve odpojil všechny hadice co vedou od karburátoru a sundal jej. Pak jsem odmontoval výfuk a potom výfukové a plnící potrubí z boku motoru. Dále bylo potřeba odmontovat uchycenou indukční cívku, odpojit kabely od svíček. Držák alternátoru je také jedním šroubem přichycen k hlavě motoru. Pak jsem sundal víko ventilů. Po povolení vahadel jsem si je postupně rovnal společně s tyčkami co vedou ke zdvihátkům a vačce, aby to bylo zas pak možné stejně poskládat. Také jsem vypustil vodu z chlazení.
Hlavu jsem povoloval postupně od kraje doprostřed. Sundal jsem ji opatrně a položil na prkno. Pak jsem opatrně očistil karbonové usazeniny z pístů. Zdvihátka jsem vyndal pomocí vyrobeného přípravku - z kulatiny jsem si udělal takový háček. Když už jsem měl sundané to výfukové a plnící potrubí, rozhodl jsem se, že to trošku zkulturním barvou. Sice jsem přitom zničil těsnění, ale co už, vyrobím si nové.
S nasazením hlavy zpátky mi pomohl kamarád. Nové těsnění pomazal vazelínou a položil na blok. Pak jsme si dali do dvou děr kulatiny, abychom se trefili a nepohybovali těsněním a hlavou. Po chycení šroubů už zbývalo jen dotáhnout. Kamarád mi půjčil momentový klíč, takže jsem si to podle dokumentace mohl dotáhnout. Dotahuje se odprostředka postupně dokola, aby se hlava nezdeformovala. Dělal jsem to asi ve třech krocích postupně.
Zbývá vyrobit ta těsnění na výfukovém potrubí a zpátky to nastrojit.
Tiskni
Sdílej:
Ahoj, gratuluji. Tato oprava je náročná. Obdivuji Tvou odvahu....
K příspěvku Amigapowera a dalších:
Promiň(-te), ale nelze přehlédnout tu hroznou hrubku kyt.
Tmel hovorově česky "kit" (zřejmě převzato z němčiny ze slova Kitt = tmel).
Neprzněme tu naši řeč...
KYT...už je to tady znova! LOL!
Neprzněme tu naši řeč......čistonosoplenama a klapkobrnkostrojema! Kyt, byl, je a vždycky bude kyt!
Třeba je to podle stavu ... když to rozmícháš, tak je to kit a jak to potom zatvrdne a jdeš to brousit, tak už je to kyt.
tohle je jeste z toho staryho serialu, uz je novej (davaji to snad na prima C()()L) a tam sice uz to auto nevypada tak dobre, ale aspon ten sofer neni takova drzka hnusna
Náhodou, David se pořád snaží! :D