Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Z motoru se při volnoběhu ozývalo klapání - zanesené některé ze zdvihátek. Abych se dostal ke zdvihátkům, bylo třeba sundat hlavu motoru.
Po odpojení baterie jsem nejdříve odpojil všechny hadice co vedou od karburátoru a sundal jej. Pak jsem odmontoval výfuk a potom výfukové a plnící potrubí z boku motoru. Dále bylo potřeba odmontovat uchycenou indukční cívku, odpojit kabely od svíček. Držák alternátoru je také jedním šroubem přichycen k hlavě motoru. Pak jsem sundal víko ventilů. Po povolení vahadel jsem si je postupně rovnal společně s tyčkami co vedou ke zdvihátkům a vačce, aby to bylo zas pak možné stejně poskládat. Také jsem vypustil vodu z chlazení.
Hlavu jsem povoloval postupně od kraje doprostřed. Sundal jsem ji opatrně a položil na prkno. Pak jsem opatrně očistil karbonové usazeniny z pístů. Zdvihátka jsem vyndal pomocí vyrobeného přípravku - z kulatiny jsem si udělal takový háček. Když už jsem měl sundané to výfukové a plnící potrubí, rozhodl jsem se, že to trošku zkulturním barvou. Sice jsem přitom zničil těsnění, ale co už, vyrobím si nové.
S nasazením hlavy zpátky mi pomohl kamarád. Nové těsnění pomazal vazelínou a položil na blok. Pak jsme si dali do dvou děr kulatiny, abychom se trefili a nepohybovali těsněním a hlavou. Po chycení šroubů už zbývalo jen dotáhnout. Kamarád mi půjčil momentový klíč, takže jsem si to podle dokumentace mohl dotáhnout. Dotahuje se odprostředka postupně dokola, aby se hlava nezdeformovala. Dělal jsem to asi ve třech krocích postupně.
Zbývá vyrobit ta těsnění na výfukovém potrubí a zpátky to nastrojit.
Tiskni
Sdílej:
Ahoj, gratuluji. Tato oprava je náročná. Obdivuji Tvou odvahu....
K příspěvku Amigapowera a dalších:
Promiň(-te), ale nelze přehlédnout tu hroznou hrubku kyt.
Tmel hovorově česky "kit" (zřejmě převzato z němčiny ze slova Kitt = tmel).
Neprzněme tu naši řeč...
KYT...už je to tady znova! LOL!
Neprzněme tu naši řeč......čistonosoplenama a klapkobrnkostrojema! Kyt, byl, je a vždycky bude kyt!
Třeba je to podle stavu ... když to rozmícháš, tak je to kit a jak to potom zatvrdne a jdeš to brousit, tak už je to kyt.
tohle je jeste z toho staryho serialu, uz je novej (davaji to snad na prima C()()L) a tam sice uz to auto nevypada tak dobre, ale aspon ten sofer neni takova drzka hnusna
Náhodou, David se pořád snaží! :D