Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Se vsadim, že na ten Jeep nereaguje detektor kovu!
Prekvapive to zere min nez nektery moderni SUV, ktery jsou cely z plastu, aby byli lehci a snizili spotrebu.
), Praha-Arnhem - 11l/100km (s tempomatem), Arnhem-Praha 9,5l/100km (bez tempomatu), 110-140km/h. foto
zbytečné vulgarity a trolování
Bylo to v noci, silnice prázdné, mlíkaři nikde.
ja jsem toho nazoru, ze ten posledni zapisek by se mel oslavit. A proto rikam, denne minimalne 20 dkg kytu.
Jinak az budete pane kolegy zase nekdy strizlivy, tak se prosim nad sebou zamyslete. Je to uz asi treti kolega, ktery kvuli Vam opousti abicko. Tedy krome te bejvalky od JJ.
ty se odtud snažíš vyštvat příznivce Klause...tywoe
to už je od tebe trochu zvrácený až paranoidně přehnaný...
Jinak chapu, ze odchazite. Tady, jak pred nekym reknete, ze mate motor o objemu > 1.0 a jeste k tomu bez hybridniho pohonu, jste hned oznacen za skoditele ovzdusi a zbohatlika, ktery by mel platit specialni dan za to, ze ma rad poradna auta. At zijou terenaci
jj, tolerance tady vládne
teda pokud splňujete pár pravidel tak jste tolerován - někdy i oslavován 
- nesmíte mít nic nového
- nesmíte být hetrosexuál
- nesmíte podnikat
- nesmíte mít peníze
- nesmíte bydlet ve svém
- nesmíte mít hypotéku
- nesmíte mít rád Klause
- nesmíte mít rád ameriku
- nesmíte se dívat na televizi
- nesmíte používat ubuntu
a tak dále ... 
At zijou terenaci+1
Presne takovi tro(t)love, na ktere reagujes mi vadi. Nekdy si rikam, jestli ma vubec smysl neco psat, kvuli takovym lidem.Myslím, že si to zbytečně moc bereš. Jednak většina těch „rýpavých poznámek“ je myšlena z legrace, ne zle. A jednak i když je to někdy skutečná kritika – copak někdy budeš ve skupině lidí, kde s tebou všichni souhlasí, všichni mají stejný názor? A není to pak trochu nuda? A za třetí – lidi mají na webu tendenci psát spíš negativně – když se jim něco nelíbí, tak si postěžují, ale když se jim to líbí, tak často jen souhlasně pokývají hlavou a ty se to nedozvíš. RSS tvého nového blogu jsem si přidal do čtečky, ale není úplně zaručeno, že to budu číst a že to nezapadne mezi těmi stovkami jiných věcí. Určitě bude fajn, když občas napíšeš i sem, minimálně tu budeš mít řádově větší návštěvnost než na osobním blogu. A jestli ti vadí ty komentáře, tak si je zakaž a nečti je.
Což takhle se na to podívat z druhé strany? Co když ten rýpal má v něčem pravdu?
S auty s vysokou spotřebou/emisemi vnitřně nesouhlasím, ale čert to vem, těžko to někomu vnucovat (nejsem EU). Ale denně vidím, jak si lidé s terénními vozy neuvědomují některé další věci.
Sousedy si nevyberes, bud se s tim smir, nebo se odstehuj na pusty ostrov.Je to přesně naopak. Odtáhnout by měli ti, kteří se chovají jako bezohlední kreténi.
Osobne nedevastuju prirodu (aspon si to myslim), byvaly vojensky prostor a vyjezdene cesty v nem mi nepripadaji jako zdevastovany teren.To, že tam někdy řádili vojáci ať už z kterékoli země, neznamená, že je území již definitivně odepsané a už nikdy se nebudeme k němu chovat s úctou k přírodě? S respektem ke krajině, půdě, zvířectvu? V neposlední řadě lidi, kteří si tam přijdou nadýchat čerstvého vzduchu a uklidnit nervy. Mají si také najít ostrov, nebo snad aby si zakytovali nos a uši? Poslední odstavec, to už vůbec nevím, co jste tím chtěl říct. Navíc, není to pravda. Osobní auta mají obrovský podíl na znečištění životního prostředí. Ve městech se nedá dýchat především vinou jedovatých výfukových plynů, prachu a hluku z aut. Kromě toho auta omezují v pohybu chodce, ani v památkové zóně se pomalu nedá projít v klidu pěšky. Chodníky si auta zabírají jako parkovací místa... Osobně bych byla všemi deseti výrazně omezit vjezd aut do centra a když, tak pouze elektromobily. Takhle už to dál nejde.
...
foťáky v mobilech musí povinně hlasitě cvakat nebo pípat
To je nějaká blbost. Novou nokii jsem si nastavil tak, že necvaká, ani nepípá.
S auty s vysokou spotřebou/emisemi vnitřně nesouhlasím, ale čert to vem, těžko to někomu vnucovat (nejsem EU).Myslím, že lidi se žravými auty si moc dobře uvědomují, kolik to spotřebuje a jak často musí jezdit k pumpě a kolik tam platí. A nadšenci se žravým teréňákem s ním jezdí jen občas, trochu svátečně – a ve výsledku spotřebují méně (a zasmrdí to tu méně) než třeba majitel škodovky s litrovým motorem, který s ní ale jezdí i do trafiky pro noviny a vůbec všude (kam by třeba došel pěšky, dojel na kole nebo MHD).
Bydlím na vesnici v odlehlejší uličce. Jeden by čekal klid, ale ouha. Asi polovina sousedů má velká SUV nebo sportovní vozy. Co to znamená? Výrazně více hluku.Ty sportovní vozy jsou nějaký vesnický tuzing, že to dělá takový rámus?
Jinak tohle mi přijde víc o ohleduplnosti (pokud možno nebudu jezdit nebo mlátit dveřmi, když chtějí ostatní spát) než o typu auta.
nebo na koních, to je v něčem podobně hroznéMám rád koně i auta, o tom prasení v autech se dá diskutovat, ale kůň je přece součást přírody. A co teprve země rozrytá od divočáků
Zdevastovaný terén, bahno všude, špinavá voda (je opravdu úžasné, že hummer dokáže projet tůní po střechu, zvláště když pak v té tůni nezbyde skoro nic živého).V tomhle souhlas. A od toho jsou taky zákazy vjezdů do lesa. (nebo se má člověk domluvit s majitelem, že to fakt nikomu nebude vadit – a jsou i prostory, které si můžeš za tímhle účelem pronajmout).
Myslím, že lidi se žravými auty si moc dobře uvědomují, kolik to spotřebuje a jak často musí jezdit k pumpě a kolik tam platí. A nadšenci se žravým teréňákem s ním jezdí jen občas, trochu svátečně – a ve výsledku spotřebují méně (a zasmrdí to tu méně) než třeba majitel škodovky s litrovým motorem, který s ní ale jezdí i do trafiky pro noviny a vůbec všude (kam by třeba došel pěšky, dojel na kole nebo MHD).
Co já vím, tak je to vesměs moc netankuje (většina lidí si taky nedokáže představit, že by měla u sebe hotovost na pokuty za rychlou jízdu jako provozní náklady; tohle je častý(?) přístup u lidí v těch drahých autech jedoucích 180 km/h na D1). Představ si, že jsou i lidé (a není jich malé zastoupení), kteří jedou nakoupit přes dvě ulice v té třítunové obludě.
Ty sportovní vozy jsou nějaký vesnický tuzing, že to dělá takový rámus?Jinak tohle mi přijde víc o ohleduplnosti (pokud možno nebudu jezdit nebo mlátit dveřmi, když chtějí ostatní spát) než o typu auta.
Korveta, mustang, nějaký sportovní jeep... a obecně ta SUV. On osmiválcový tuareg vydává jiné zvuky než obyčejná oktávka nebo jiné běžné auto obvykle.
Mám rád koně i auta, o tom prasení v autech se dá diskutovat, ale kůň je přece součást přírody. A co teprve země rozrytá od divočáků
Ten s podkovama, uskladněný na zahradě a tahaný takhle na procházky? Já rozlišuju divokou a domácí zvěř.
V tomhle souhlas. A od toho jsou taky zákazy vjezdů do lesa. (nebo se má člověk domluvit s majitelem, že to fakt nikomu nebude vadit – a jsou i prostory, které si můžeš za tímhle účelem pronajmout).
Zákazy toho moc neřeší. Na chatě dělali v lese šílený bordel motorkáři, tak tam přibyly malé nečitelné tabulky s upozorněním, ale motorkáři to ignorují a policajti neřeší.
Krom toho domluva s majetelem nic nemění na té devastaci prostředí. Navíc nesouhlasím s tím, že by majitel měl (morální) právo něco takového udělat, ale to je na jinou debatu (jsem zastáncem geoismu).
Proti lidem kteří je milují, starají se o ně a užívají si s nimi spousty radosti?Ale fuj! (NSFW)
No, už sem se lekl, že jsi to prodal !
No, lidi jsou různé .... asi nejdůležitější je si uvědomit, že je nemá cenu jakkoli přesvědčovat (nedejbože pomocí arguemntů). Je to házení perel sviním. Nejčastěji mají práve různé takové připomínky lidé, typu "... když se sere motor, dojezděj ho na sračku a koupěj si za trojku na vrakáči jinej" a jim podobní. Nejdůležitěješí je, nenechat se tím otrávit a nespadnout na jejich úroveň 
"... když se sere motor, dojezděj ho na sračku a koupěj si za trojku na vrakáči jinej"No, vždyť tohle je jedinej možnej, správnej a nejlevnější způsob u 10 a víc let starýho běžnýho auta.
. Tím myslím, že při tak velkém publiku se prostě občas nějaký rejp ozve (i když jsem si skoro jistý, že většina byla myšlena v dobrém asi jako poplácání po zádech - jenže někdo i to pochopí jako ránu pěstí).
PS: já sám rozpoznávám dva druhy rýpaní, jedno je opravdu to kamarádské (tady imho ten kyt) od svérazných lidí, u kterých si prostě ten rejp přeložím jako nějaký druh pozdravu, uznání, atd... (i když někdo jiný by to mohl vzít naopak jako urážku). Ale samozřejmě je pak to klasické smání se do ksichtu od blbců. Každý mezitím rozlišuje jinak (nebo vůbec)... Ale i to smání se do ksichtu jde přejít, pokud ho není moc (vyvažujou to pozitivní ohlasy).
))
. Jinak samozřejmě hodně štěstí dále s Jeepem a s novým blogem.
Tiskni
Sdílej: