Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
K proběhlým a probíhajícím debatám o blozích na Abíčku mne napadla další možná varianta "co s nimi": dát každému autorovi možnost rozhodnout se, zda chce svůj příspěvek publikovat na titulní stránce Abíčka.
Přímou inspirací je zápisek Pravidla blogu?, nepřímým pak různé debaty o kategorizaci blogů, jejich zakázání apod. Tedy k mému návrhu – všechny příspěvky autora by se zobrazovaly vždy v jeho blogu, na titulní stránce by se zobrazily jen v případě, že si to autor příspěvku bude explicitě přát a zaškrtne příslušnou volbu. (Tento způsob používá, jestli se nepletu, pooh.cz.) Otázkou je, co zobrazit na stránce Blogy na AbcLinuxu – může se na ní zobrazovat to samé, jako na titulní stránce, mohou se tam zobrazovat všechny zápisy a nebo pro ní může být samostatná kategorie (pro zveřejnění by tedy byly tři stupně – pouze autorův blog, Blogy, titulní stránka).
K čemu by to podle mne bylo? Na titulní stránku by se (budou-li autoři soudní) dostaly jen zajímavé příspěvky týkající se zaměření portálu. Bylo-li by publikování rozděleno na tři stupně (autorův blog, Blogy, titulní stránka), mohl by kdokoliv publikovat své kontroverzní příspěvky pouze ve svém blogu, kde by si ho jeho příznivci mohli najít, ale ostatní by tím nerušil a nepobuřoval.
Tento způsob publikování lze dále vylepšovat – např. dát administrátorům možnost snížit stupeň publikování příspěvku (pokud někdo na titulku vypublikuje blábol, administrátor může mít možnost vrátit ho zpět do Blogů). Další možností může být naopak dodatečné povýšení kategorie publikování autorem (autor-stydlivka publikuje příspěvek jen ve svém blogu, ale po 30. gratulaci a poděkování v diskuzi se osmělí a posune jej do všech Blogů).
Případné takto vzniklé kategorie publikování by samozřejmě měly kopírovat RSS kanály.
Myslíte, že by takové rozdělení k něčemu bylo? Označovali byste své příspěvky ukázněně? Nebo máte jiný nápad?
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 28.5.2006 20:50
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        28.5.2006 20:50
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         
            