abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 753 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jordana na lelkách

    1.12.2007 20:15 | Přečteno: 2019× | Jen tak

    Že je reklama protivná, na to už jsem si zvykl. Že často nechápu, co chtěl reklamou básník říci, s tím už jsem se taky smířil. U reklam typu „30 000 Kč za 1 000 Kč měsíčně“ už taky neočekávám rozuzlení, kolik těch splátek bude. Ale v poslední době mne některé reklamy překvapily svou upřímností.

    Nedávno jsme potřebovali domů koupit nový vysavač – a to vcelku rychle, protože starý vysavač už nám neříkal pane. Navíc vysavač tak nějak připadl do kategorie spotřebního zboží, takže se nekonalo zjišťování všech možných informací na internetu ani nákup přes internet; rodinná rada naopak rozhodla o jiném postupu. Prostě večer zajedeme do nedalekého Elektroworldu a nějaký vysavač tam koupíme.

    Což se po příjezdu do Elektroworldu na Černém Mostě ukázalo jako oříšek. Nějaké vysavače tam měli, dokonce jsme je i mezi ledničkami a pračkami po chvíli pátrání našli. Ale ukázalo se, že si můžeme vybrat podle dvou parametrů – buď podle ceny, nebo podle barvy. Ostatní parametry se totiž u vysavačů vyskytovaly jen sporadicky. U jednoho vysavače byl uveden výkon, u jiného příkon, u spousty žádný podobný údaj. Někde byla velikost nádoby na prach, jinde typ filtru, a jinde zase délka hadice. Ale všechny tyto údaje nebyly snad u žádného vysavače. U některých nebylo ani jasné, zda jde o vysavač sáčkový či bezsáčkový. Občas byl i problém správně spárovat vystavený kus, sbalené krabice, a cenovku s „popisem“.

    Protože jsme chtěli zjistit alespoň to, jak je to s filtry – jak často se musí měnit, kolik stojí, kde se dají sehnat, odlovili jsme nějakého prodavače. Tedy jak se ukázalo, spíš takového pochůzkáře, hlídače, nebo věšák na firemní uniformu. Dozvěděli jsme se v podstatě to, že filtry jsou různé, ceny jsou taky různé, a oni že většinou ty filtry ani nemají (což je mimochodem zajímavé – asi se moc nepočítá, že by filtry lidé fakt vyměňovali; jak by jinak bylo možné, že vysavač, který kupujete jednou za pár let, koupíte na každém rohu, ale pro filtry, které se mají měnit několikrát ročně, musíte do specializovaného servisu který je jediný v republice?). A o vysavačích že on neví víc, než je na těch cenovkách. Po několika dalších zoufalých pokusech z něj vyrazit jakoukoli informaci jsem zavelel k ústupu s tím, že si radši něco vybereme na internetu, kde těch informací bude snad víc. Opravdu nevím, jak chtějí kamenné prodejny konkurovat virtuálním obchodům, když nám nedokázali ani prodat vysavač – přitom jsme do prodejny vyrazili s úmyslem hned koupit nějaký, víceméně libovolný typ, jediný předem známý požadavek byl bezsáčkový vysavač, a pak samozřejmě jistá představa o maximální ceně.

    Cestou do auta jsem neschopnost „prodavače“ sdělit cokoli o prodávaném zboží komentoval slovy, že jsme asi měli zavolat Jordaně. (Pokud nevíte o koho jde – to je taková ženská, za kterou vás pošle vaše pracující manželka, pokud budete jako nemehlo sedět doma a ani nebudete vědět, kterým knoflíkem zapnout nějaký domácí spotřebič). O pár dní později se objevila nová série televizních reklam s Jordanou – Jordana tam na začátku lelkuje a zákazníků si rozhodně nevšímá. A mně to konečně vysvětlilo, proč náš „nákup“ probíhal tak, jak probíhal. Sice je to upřímná sebekritika Elektroworldu, ale nijak mne to nepřesvědčilo zkusit to s nimi ještě jednou.

    Ale Elektroworld v tom není sám. eBanka s „tou německou od R“ („Rajfka“ tomu říkat nebudu ani náhodou, když jste si vymysleli blbý název, teď to umělým „zlidověním“ nezachráníte) má teď také reklamní kampaň, mimochodem pěkně protivnou (zvlášť ta internetová ozvučená verze mi pije krev). Kdybych si teď volil banku, tahle reklama by byla vážným argumentem proti této dvojici – a převážilo by jej jen opravdu výjimečné internetové bankovnictví eBanky. Ale zpět k té reklamě. V ní se jakýsi bankovní úředník obrací na ředitele – a odpoví mu asi tak padesát lidí. Pokaždé, když to vidím, napadá mne jediné – chápu, že po sloučení dvou bank tam mají teďka trochu zmatek ve vedení a nevědí, kdo co vlastně řídí. Ale takhle to ventilovat v reklamě?

    Do třetice mne svou upřímností v reklamě překvapil Vodafone. Jenom se trochu bojím, co mi tím vlastně chce naznačit. V posledním Respektu má reklamu tohoto znění: „Letos odměňujeme všechny své zákazníky. Pro ostatní podnikatele máme aspoň malou pozornost.“ A vedle jsem i já – jejich zákazník – našel v přilepeném pytlíčku tři kancelářské sponky. Chápu, se svou Oskartou, na které za šest měsíců neprovolám ani minimální kredit, pro ně nebudu nijak zajímavý zákazník. Ale že už bych nebyl jejich zákazník vůbec? SMS mi dnes na mobil došla, tak snad bude všechno jako dřív, i když už mne vyloučili z řad svých „zákazníků.“

    Od reklamy „image & instinkt“ jsem si myslím už Sprite nekoupil; na holčičku mlátící panenkou do auta kvůli Fidorce jsem už zapomněl; „nemusím, já nemusím“ mi připadá jako celkem vtipná průpovídka a vadilo mi na ní jenom to, že já jsem v té samé bance poplatky platit musel a musel; že ta voda „můžebýtrajec – může“ je vlastně ten Rajec z té divné reklamy mi naštěstí došlo až cestou z restaurace, když jsem vzpomínal, jak se ta voda vlastně jmenovala – byla celkem dobrá, tak abych si o ní příště řekl rovnou; auto se kupovat nechystám, ale zajímalo by mne, jestli se ještě vyrábějí nějaká auta, se kterými se dá jezdit po silnici – podle reklam mám pocit, že už se prodávají jen auta, se kterými můžete jedině létat, bruslit nebo na nich jezdit jako na skateboardu. To všechno bych pochopil – ne na každého zapůsobí reklama tak, jak si autoři představovali. Ale reklama, jejíž jediné poselství je, že se vám naši prodavači nebudou věnovat; že nevíme, kdo tu vlastně šéfuje; nebo že naši zákazníci už nejsou našimi zákazníky a ostatní si trhněte a tady máte aspoň něco… Co chtěli těmito reklamami jejich autoři říct, to je mi záhadou.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3of5 avatar 1.12.2007 20:51 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    +1!
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    1.12.2007 22:38 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Je jedno ci si reklamu pochopil alebo nie, ale uz to ze tu o nej hovoris, ze o nej premyslas, tym splnila svoj ucel. Spravna reklama je taka ze ju clovek zaregistruje. Takze vsetky tebou spomenute reklamy su dobre reklamy.
    2.12.2007 11:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Je jedno ci si reklamu pochopil alebo nie, ale uz to ze tu o nej hovoris, ze o nej premyslas, tym splnila svoj ucel. Spravna reklama je taka ze ju clovek zaregistruje. Takze vsetky tebou spomenute reklamy su dobre reklamy.
    Neřekl bych. Účel reklamy je, abych si pak koupil příslušný výrobek, nebo nakoupil u dané firmy. Pokud tu reklamu zaregistruju, ale kvůli ní se začnu záměrně té firmě vyhýbat, je ta reklama kontraproduktivní. Pokud nějaký výrobek nebo službu znám a používám i před reklamou, a ta reklama mne od jeho dalšího užívání málem odradí, je to sice plus pro „produkční“ část firmy, že vyrábějí kvalitní výrobek nebo poskytují dobré služby, ale pro marketing to rozhodně dobrá známka není.
    2.12.2007 12:50 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Predstava ze uvidis reklamu a ides si kupit vyrobok je chybna. Reklama sa nerobi na to. Reklama je nato aby si si v podvedomi zapisal tu firmu ako znacku vyrabajuci dany produkt alebo sluzbu. O nic ine nejde. Reklama nehovori "Apple vyraba pocitace", spravna reklama hovori "Pocitace vyraba Apple".

    Si v obchode, priatelka ti zavola "Kup mi vlozky" a tebe sa v ten okamih vybije baterka v mobile, ktore kupis? Reklama funguje, to mi ver!
    2.12.2007 13:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Já jsem v tom obchodě byl, chtěl jsem koupit, ale nekouil jsem. A v blízké době rozhodně nehodlám navštěvovat tentýž obchod znovu (a to jsem tam spokojeně nakoupil pár drobností a i jednu TV po nepříliš zdařilém nákupu TV přes internet). Já v současné době nemám v hlavě ani „Elektroworld prodává elektroniku“, ani „elektroniku prodává Elektroworld“, ale „Elektroworld neprodává“.

    Představu, že uvidím reklamu a půjdu si koupit výrobek nemám. Ale u některých reklam je to přesně opačně – uvidím reklamu, a řeknu si, že téhle značce se raději vyhnu. Většinou to je tedy dáno předchozím chováním prodejce nebo firmy, ale ta reklama tomu může přitížit.

    Ono totiž ne všechno se nakupuje stylem, že jedu s košíkem po hypermarketu a do košíku dám, co mě napadne – sušenky, počítač, limonádu, vysavač, parcí prášek, bankovní účet… U dražších věcí už se člověk rozhoduji pečlivěji, provnává parametry atd. A pokud si pamatuje nějakou divnou reklamu a spojí si jí s výrobkem, může uvažovat taky tak, že ta reklama byla podivná, takže se mu asi snažili do hlavy natlačit něco, co ení tak úplně pravda – a výrobku pár bodů odečte, pro jistotu, aby vyrovnal případný vliv reklamy. Případně daný výrobek vyřadí rovnou, protože když je z té reklamy vidět ta zoufalá snaha aspoň něco prodat, usoudí, že asi vědí, proč očekávají, že se to bude špatně prodávat.

    Aby mohla reklama působit, musí splnit jednu ze dvou podmínek – buď zapůsobí argumenty na vaše vědomí, nebo zapůsobí pozitivně na vaše podvědomí – pak si ale nesmíte být té reklamy vědom, tj. ta reklama nemůže být nijak výrazná. Jakmile ta reklama má pouze působit na podvědomí (tj. nepřinese žádné argumenty), ale já jí přesto zaregistruju, vědomě takovému výrobku (nebo službě) ubírám na svém hodnocení – protože chci odfiltrovat ono působení reklamy na podvědomí, a nedokážu určit, nakolik ta reklama moje podvědomí zasáhla.

    Pokud je v nějaké reklamě vtip jenom proto, aby tam byl vtip (jako je tomu u všech třech mnou zmíněných reklam), hrozí nebezpečí, že si ten vtip asociuju s něčím reálným spojeným s tou firmou. Ať už je to lelkující Jordana a lelkující prodavač, nebo sloučení dvou bank a náhlý přebytek šéfů, nebo reklama na výhodu určenou zákazníkům, přičemž velká část (a vtip) té reklamy je zaměřená na nezákazníky.
    2.12.2007 14:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    u některých reklam je to přesně opačně – uvidím reklamu, a řeknu si, že téhle značce se raději vyhnu. ... Většinou to je tedy dáno předchozím chováním prodejce nebo firmy
    Tipuji, že tohle je chování minimálního podílu potenciálních zákazníků - takhle se chovají takoví podivíni, kteří by si našli něco jiné, kdyby nebylo reklamy (váš dodatek potvrzuje, že o reklamu nejde).

    A navíc, ideální reklama podle mě vzbuzuje intenzivní pocity ve spojení se značkou či jinou identifikací produtku - důležité ovšem je, že útočí záměrně na lidské podvědomí, a proto neplatí rozumové rozdělení pozitivní/negativní. Proto je úplně lhostejné, co si o tom z intelektuálního hlediska myslíte a co o tom říkáte, protože podvědomí je sviňa: mnohdy se nám podvědomě velmi líbí to, proti čemu intelektuálně brojíme (a leckdy brojíme právě proti tomu, že se nám to v hloubi duše líbí).
    Luk avatar 1.12.2007 21:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    U reklam typu „30 000 Kč za 1 000 Kč měsíčně“ už taky neočekávám rozuzlení, kolik těch splátek bude.
    Nejlepší je sqělá ŠkodaFabia za pouhých 3999 Kč měsíčně. Dole je drobným písmem zbytek pravdy. Akontace 100 000 Kč, 72 měsíčních splátek (6 let!) a zůstatková hodnota 30 000 Kč. Dobrý ftip! Vysolím 100 litrů, pak budu 6 let platit 4 tisíce měsíčně a na závěr ještě 30 tisíc. A celou tu dobu budu moci používat nákupní tašku s motorem 1.2 HTP 44 kW. Tomu se říká dobrý obchod :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 1.12.2007 22:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    No, je preci kazdeho vec, zda si to koupi, ne?
    Luk avatar 1.12.2007 22:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Jistě. Ale to nic nemění na tom, že mě taková věc dokáže dobře pobavit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 1.12.2007 23:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    No, je preci kazdeho vec, zda si to koupi, ne?

    To je pravda, kdyby se lidé rozhodovali racionálně. Bohužel lidé k tomu nemají moc velký přirozený sklon a reklama se ze všech sil snaží jim v racionálním zhodnocení ještě zabránit - nesmyslně přehání kladné vlastnosti výrobku a zcela zatajuje ty negativní (například kolik skutečně zákazník zaplatí). Zjistit pravdu je mnohdy extrémně obtížné, bez internetu a kalkulačky to často vůbec nejde.

    V podstatě si myslím, že reklama je často normální podvod, za který by měl někdo jít sedět.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.12.2007 23:11 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Wartburg 353 combi, akontace 4000kc, 800 za prepis, jedno za dva roky neco za STK, 6 let bude jezdit urcite, tu fabii prezije (a mozna se ta fabie i vejde dovnitr) a jezdi po dalnici za 6.5 litru/100 (fabie 1.2HTP pry za 8l/100), ma to lepsi crashtesty pri celnim polonarazu (ridic proti ridici) a fabie 1.2 HTP predjizdim kdy se mi zachce.

    Myslim, ze pro fabii HTP jsou mozne pouze dva duvody: - je to nove (pokud to neni do firmy a do ucetnictvi, tak je to duvod na psychiatra) - je to ceske (kde ze sidli ten psychiatr)

    Technicky potrat :-(

    Co se tyka ostatnich reklam ... jak bych to tak rekl ... casto je nechapu a zbytek me zpravidla urazi. Cilem je vnutit cloveku s IQ 80 a bez jakychkoliv technickych znalosti nejakou sracku, ktera je horsi, nez to, co se delalo pred 30ti lety ve vychodnim bloku. Ubohe ... lec zjevne ucinne.
    Bluebear avatar 1.12.2007 23:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Myslim, ze pro fabii HTP jsou mozne pouze dva duvody

    Uvedl bych ještě jeden důvod: mnoho lidí soudí, že pro Škodovku, jako pro nejrozšířenější auto v ČR, mají největší šanci najít servis a získat náhradní díly.

    Netvrdím, že je to vždycky pravda, ale logiku to má.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 2.12.2007 00:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Pokud si člověk nekoupí Rolls-Royce nebo podobná auta, tak není třeba si dělat starosti se servisem (resp. kdo si takové auto koupí, v případě problémů má jistě v záloze nějaký jiný vůz a opravu může zařizovat bez stresu). Na Forda, Renaulta, Peugeota atd. se díly seženou bez problémů a servisů jsou všude mraky. Ale i u značek jako Toyota, Mazda nebo Subaru to není problém, byť je těch servisů o něco méně. A ceny jsou leckdy i nižší než u škodováckých servisů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 1.12.2007 23:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Ale kdo probuh potrebuje 2.5 200 kW?
    Luk avatar 2.12.2007 00:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Pokud by se to auto používalo jen jako nákupní taška (což se na západ od nás děje), pak je 44 kW naprosto dostatečných. Jenže lidé si to zhusta kupují jako rodinný vůz, ve kterém jezdí ve 4-5 lidech (+ bagáž) na dovolenou. A pokud se ta Fabie naloží tímto způsobem, a zejména když se jede někam do hor, tak už je ten výkon hrubě nedostatečný.

    I když se samozřejmě pro takové jízdy mnohem lépe hodí auta vyšších tříd, která poskytují i větší pohodlí. Takže na městské popojíždění HTP stačí, ale pro dlouhé jízdy ve více lidech to chce větší auto se silnějším motorem.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 2.12.2007 11:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Presne tak to myslim, vetsina lidi popojizdi po meste, max 20-30 kilaku v jednom, obcas kdyz dvakrat do roka vyrazi nekde po republice do tech 100, 200 kilaku, tak je to max... Na dovolenou do pryc stejne clovek radsi sedne do letadla.
    Je to asi to same, jako kdyz si clovek chce koupit nejakou Viu Epii, protoze potrebuje na net a maly a tichy skladny komp a nekdo se zacne divit, proc si nekoupi C2D...
    Proste nejdriv je trebas se podivat k cemu takova vec ma slouzit a pak soudit. Tim nerikam, ze to HTP je na nakupy :) Ted si kamos do Brna pujcuje nakupni litrovou tasku P206 od maminky a do kopcu to tlacime ocima :D
    Luk avatar 2.12.2007 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Presne tak to myslim, vetsina lidi popojizdi po meste, max 20-30 kilaku v jednom, obcas kdyz dvakrat do roka vyrazi nekde po republice do tech 100, 200 kilaku, tak je to max...
    Bohužel znám až příliš moc lidí, kteří jezdí v malých autech cesty 1000 i víc kilometrů. Jinak i na to popojíždění po městě je tak draze placené auto příliš velký luxus. Stejnou službu by odvedl ojetý vůz za třetinovou cenu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 2.12.2007 15:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    To uz je pak ale jina vec - jestli kdyz clovek vysoli takove strasne prachy, tak chce mit aspon trosku nejakou jistotu v zaruce nebo ne a jestli se mu vyplati kvuli tomu dat trojnasobek ceny. Auto momentalne neplanuji, ale nevim jak bych se rozhodoval. Znam lidi co jsou spokojeni s novym, znam lidi co ani s novym nejsou spokojeni a v servisu si z nich delaji p*, pak lidi co koupili stary vrak a ten jezdi bez problemu az po ty, co koupili slusnou ojetinu, o ktere si zjistili vse co slo a po dvou mesicich se ji zbavovali. Nic neni tak lehke jak se zda :)
    2.12.2007 19:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    To uz je pak ale jina vec - jestli kdyz clovek vysoli takove strasne prachy, tak chce mit aspon trosku nejakou jistotu v zaruce nebo ne a jestli se mu vyplati kvuli tomu dat trojnasobek ceny.
    jistotu čeho?
    Isah avatar 1.12.2007 22:05 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách

    No jo, je to fakt, poslední dobou jsou ty reklamy dost hnusný. Asi jedna z mála, která se mi líbí je, jak chlápek na pláži vyfoukne remcající ženskou. Ale na co to je reklama nevím. Za reklamy na Jogobellu, kde si paní myslí, že jogurty se jedí, aby byl člověk šťastný, za ty bych rovnou střílela, takže si ten jogurt z principu nekoupím. A vrcholem nevkusu je Ňam ňam Bobík. Tu si zpívám už asi 3. tejden :-(

    Auto, který v reklamě jezdí po silnici je BMW.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    2.12.2007 09:44 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Dobrá reklama je taková, že blikne v TV, já okamžitě vyrážím a pak jen sedím doma, držím v ruce balení dámských vložek a přemýšlím, proč jsem je koupil :)
    kyknos avatar 2.12.2007 14:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    lol
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.12.2007 14:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Dobrá reklama je taková, že blikne v TV, já okamžitě vyrážím a pak jen sedím doma, držím v ruce balení dámských vložek a přemýšlím, proč jsem je koupil :)
    Přece pro pocit absolutního bezpečí a jistoty :-D
    David Ježek avatar 1.12.2007 23:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    já myslím, že to moc řešíš. já osobně reklamu repektuji. je to chvíle, kdy mi vlastník vysílací licence vychází vstříc a říká: "bež se vychcat, zalej si kafe, najdi to [WHATEVER], co se ti před chvílí někam zakutálelo", nebo možná také: "jsme kreténi, přepni si na čtě, právě prosíráš skvělej dokument".
    David Ježek avatar 1.12.2007 23:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    čtě=čt2 :-S
    2.12.2007 01:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Prodoavaci v supermarketech
    Tohle je bohuzel naprosto normalni stav ve vetsine techto typu obchodu, u nekterych dokonce ani nevite, k cemu ta cenovka vlasne patri. Pamatuju na reportaz, kde si prodavaci (a casto zaroven majitele) specializovanych malych obchodu stezovali na zakazniky, kteri k nim zajdou, vytahaji z nich potrebne informace, ale samotne zbozi si koupi v supermarketu. Vzhledem k casto tragickym znalostem mistnich prodavacu se takovym lidem vubec nedivim a i kdyz se mne osobne jejich chovani zda ponekud nefer, vzhledem k cenam (ktere mohou byt i o desitky procent nizsi) je zcela chapu.

    BTW, vysavace jeste jdou, vysavac je celkem jednoduche zarizeni s celkem malym poctem parametru (prikon, vykon, typ filtru atd.). Ale zkouseli jste se nekdy zeptrat prodavacu v oddeleni vypoceni techniky? Nam ITaku, nam je hej, protoze a) nekupujeme pocitace v supermarketu, leda snad ty s brutalni slevou, notebooky v akci a podobne "vyhodne koupe", kde cena je i pod urovni e-shopu, a b) pokud uz to delame, tak predem vime, do ceho jdeme. Ale co ubozi, IT neznali zakaznici, kteri zrovna natrefi na prodavacku, ktera jeste v minulem tydnu prodavala zeleninu a jedine, co muze zakaznikum rict, je obsah stitku s cenovkou, pripadne to, co je napsano v reklamnich letacich? Ty nezbyva nez litovat.
    2.12.2007 06:05 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Ono vybrat lux neni zadna sranda, tech parametru je mnohem vic. Kazdopadne my jsme s pritelkyni zjistili, ze dokonaly lux za prijatelnou cenu v soucasne dobe v podstate neexistuje. Kazdopadne pri vyberu luxu bych koukal na tyto parametry: - kolik tech filtru tam vlastne je - jake jsou kvality - I kdyz je tam filtr HEPA, tak ty se jeste rozlisuji jednotlivymi cisly podle toho, jak velke castice jsou schopny zachytit - u tech bezsackovych luxu je problem prave s tou filtraci, u tech levnych je filtrace hodne bidna

    Nejsem zadny prodejce luxu, jen jsem jeden z tech, kteriu udelali to, co autor na zacatku neudelal - kouknul se na net a ziskal nejake info, a pak obehal nekolik obchodu, abych se podival, jaka je realita. Pote jsem mel v podstate 2 hlavni pozadavky - bezsackovy, s dobrym HEPA filtrem.

    Pokud moc nezalezi na cene, tak bych doporucoval dyson, ale koupit v zahranici, kde stoji temer pulku toho co v CR. Jenze vetsina lidi usoudi, ze davat za lux 8000Kc je kravina, ale zase je to dlouhodoba investice. My to neudelali a ted se trapime s bezsackovym AEG, kde to s filtraci neni tak slavny, a mechanicky zpracovani bidny. Doporucuju si v krame vyzkouset, jestli se jednotlivy dily od sebe samovolne nerozpojujou, a jakym zpusobem je pripojena tyc k hadici. Cyklonova technologie neni k zahozeni, pak castice nenarazeji do filtru v plny rychlosti a je vetsi pravdepodobnost, ze je filtr zachyti. Pokles vykonu pri plnejsim prostoru pro necistoty jsem nezaznamenal, je to i v podstate jedno, kdyz se muzou necistoty vyhodit a jet nanovo... Pokud je autor alergik, tak bych doporucoval vyprazdnovani prachu na nekom jinem, u bezsackovych luxu to neni moc prijemna zalezitost. Preju hodne stesti.
    2.12.2007 11:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    My jsme i trochu záměrně nechtěli žádný hyper super vysavač, ze kterého fouká vzduch se složením plynů jak z učebnice chemie. Když člověk vyleze na ulici, zpravidla tam moc uklizeno není, takže to tělo by také mělo něco vydržet a mělo by být trénované. Hrozím se toho, jak budou nemocné a alergické ty děti, které teď žijí v těch reklamních domácnostech, kde by se dalo jíst ze záchodové mísy.
    Bluebear avatar 2.12.2007 22:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Hrozím se toho, jak budou nemocné a alergické ty děti, které teď žijí v těch reklamních domácnostech, kde by se dalo jíst ze záchodové mísy.

    Bohužel asi budou. Jenže nevím, co jiného s tím dělat; tam venku se teď už vyskytují breberky, na které nezabírá vůbec nic ze známých léků, a mám obavu, že bude hůř; příroda nás nějak nemá ráda (resp. změny prostředí, které jsme možná zčásti nastartovali sami, nám jdou po krku).

    Považuju za možné, že za pár generací bude lidstvo žít v dobře izolovaných habitatech podobných těm, které se plánují pro osidlování cizích planet, a kdo vyleze ven bez skafandru, bude mrtvý natošup. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 2.12.2007 22:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Jenže nevím, co jiného s tím dělat; tam venku se teď už vyskytují breberky, na které nezabírá vůbec nic ze známých léků
    Jenže právě, že "tam venku". Proto mít superčistou domácnost není příliš dobré - kontaktu s mikroby ve vnějším prostředí se člověk tak jako tak nevyhne (ledaže by chodil v protiinfekčním obleku a před vstupem do bytu prošel dekontaminací). Proto je dobře, když je imunitní systém zvyklý na určité mírné zamoření. Navíc existuje mnoho prospěšných bakterií, jejichž hubením si člověk také škodí.

    Samozřejmě, že člověk určitou úroveň hygieny zachovávat musí, aby nedostával nadměrné mikrobiální dávky, které by mohly vyvolat chorobu. Ale např. otírat denně všechny povrchy dezinfekčním roztokem (který je navíc sám zdraví škodlivý) je totální blbost, podobně jako běžně používat k mytí rukou dezinfekční mýdlo nebo na noc rozsvěcet antimikrobiální lampu. Domácnost není operační sál.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kyknos avatar 3.12.2007 08:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    kde tam venku?

    imho je to v prirode porad zdravejsi nez ve meste
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.12.2007 08:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Jenže nevím, co jiného s tím dělat; tam venku se teď už vyskytují breberky, na které nezabírá vůbec nic ze známých léků, a mám obavu, že bude hůř; příroda nás nějak nemá ráda (resp. změny prostředí, které jsme možná zčásti nastartovali sami, nám jdou po krku).
    Před pár stoletími se tam venku naprosto běžně vyskytovaly breberky, na které nezabíralo vůbec nic z tehdy známých léků ;-) Ne že by se mi nelíbil dnešní stav, kdy máme léky proti všemu možnému – ale bylo by troufalé myslet si, že budeme mít léky na všechno a můžeme beztrestně likvidovat náš imunitní systém. Ve spoustě lidských oborů už se přišlo na to, že není dobré snažit se ovládnout „přírodní zákony“, ale že je lepší jich využít a případně je v nějakém okamžiku podpořit. Třeba se tímhle směrem vydá i lékařství (ostatně očkování oslabeným kmenem viru šlo původně touto cestou).
    3.12.2007 12:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Před pár stoletími se tam venku naprosto běžně vyskytovaly breberky, na které nezabíralo vůbec nic z tehdy známých léků
    Vtip je v tom, že zatím jdeme cestou hrubé síly. Na odolnější breberky použijeme silnější antibiotikum. Když bychom tohle dotáhli do krajnosti, tak budou antibiotika zabíjet nejenom breberky, ale i lidi.
    Quando omni flunkus moritati
    kyknos avatar 3.12.2007 14:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodoavaci v supermarketech
    Toho bych se v pripade antibiotik (tedy protibakterialnich leku) nebal. bakterie maji natolik odlisny metabolismus, ze zacilt na nej a zavazne neposkodit cloveka neni tak tezke a nikdy nebude. Horsi je to sparazitu cloveku metabolicky podobnejsimi - a to je duvod, proc leky proti virum ucinnosti a neskodnosti pro cloveka srovnatelne s antibiotiky nemame a asi jeste dlouho nebudeme mit.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    stativ avatar 2.12.2007 09:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Náhodou, podle reklam se dá jezdit s Peugeotem jánevímkolik a Lexusem Hyper Drive.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    2.12.2007 14:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    odlovili jsme nějakého prodavače. Tedy jak se ukázalo, spíš takového pochůzkáře, hlídače, nebo věšák na firemní uniformu.

    Není divu, protože tihle lidi jsou taky jako pochůzkáři, hlídače nebo věšáky placeni. Tržní teorie by dodala, že není dostatečná poptávka po odborných prodavačích ze strany zákazníků, kteří je nejsou ochotni zaplatit (např. ve vyšší ceně zboží anebo extra poplatku za službu) a tudíž se nekoná ani nabídka. Pro většinu stačí ta iluze odbornosti (BTW všimli jste si, že prodavači mají dle svých slov téměř kompletní prodejní sortiment vždycky sami doma a jsou jak jinak než naprosto spokojeni? :-D).
    2.12.2007 15:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Souhlasím, ž epoptávka po odborných prodavačích je malá. Na druhou stranu bych řekl, že už má své minimum za sebou a začíná růst – podobně jako roste poptávka po kvalitních potravinách atd. A není mi moc jasné, jak chtějí tyhle kamenné velkoprodejny (speciálně s elektronikou) konkurovat internetovým obchodům. Vidím jedinou možnost – zákazníkovi na místě poradí, vyberou s ním pro něj nejvhodnější typ, umožní mu zařízení si na místě vyzkoušet. Jenomže k tomu je potřeba odborný personál prodejny. O tom, že mají na prodejných odborníky ale tyhle obchody nepřesvědčí lidi ze dne na den.

    Asi to mají ty obchody spočítané, že se jim pořád ještě vyplatí přesvědčovat lidi, že jsou nejlevnější, a že na to začít s přesvědčováním, že jsou kvalitní, mají ještě čas. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Spíš čekám, že kvalitou nakonec začne přesvědčovat někdo jiný, menší.
    2.12.2007 15:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Ještě jedna věc k té poptávce – ona poptávka neznamená jenom to, že by manažeři podniků dělali pokusy, jeden týden byli v prodejně prodavači-odborníci, a druhý týden hlídači, a podle tržeb se porovnávalo, po čem je větší poptávka. Ono to ve spoustě případů bude spíš tak, že manažer si myslí, že je poptávka po něčem. A to „si myslí“ vzniká z toho, co kolem sebe vidí, co se dočte v novinách, o čem se mluví. Takže napsat zápisek do blogu místo brblání pod vousy je taky způsob, jak tu reálnou poptávku popotáhnout kousek blíž k tomu, jak bych si ji představoval já ;-)
    Bluebear avatar 2.12.2007 22:13 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Takže napsat zápisek do blogu místo brblání pod vousy je taky způsob, jak tu reálnou poptávku popotáhnout kousek blíž k tomu, jak bych si ji představoval já ;-)

    Kéž by to tak bylo. Bohužel myslím, že příslušní manažeři nečtou nejen AbcLinuxu, ale snad ani nic jiného kromě časopisů speciálně pro manažery tištěných na křídě.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.12.2007 08:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Takže napsat zápisek do blogu místo brblání pod vousy je taky způsob, jak tu reálnou poptávku popotáhnout kousek blíž k tomu, jak bych si ji představoval já ;-)

    Kéž by to tak bylo. Bohužel myslím, že příslušní manažeři nečtou nejen AbcLinuxu, ale snad ani nic jiného kromě časopisů speciálně pro manažery tištěných na křídě.
    Vůbec nejde o to, že by si ten konkrétní manažer přečetl tento konkrétní zápisek (kdyby mi na tom tak záleželo, pošlu mu to e-mailem). Jde o to, že si to tady třeba přečte někdo, kdo si řekne „aha, nejsem v tom sám“. Nebo si řekne „fajn, není nás sto, ale sto jeden“ a příště bude o něco důraznější nebo bude požadovat o něco víc.

    V tomhle má demokracie (nebo kapitalizmus – v obou je tenhle princip „statistického“ rozhodování stejný) optickou nebo psychologickou neýhodu proti totalitním režimům. V totalitním režimu někdo něco rozhodne a ono se to změní. V demokracii probíhá změna po malých krůčcích a př krátkodobém pozorování to vypadá, že se nic neděje. A lidi pak mají pocit, že nemají na dění vliv. Samozřejmě – manažer takové prodejny má větší vliv než já. Ale mám-li si vbyrat mezi brbláním pod vousy a sepsáním zápisku do blogu, bude vlivnější určitě to druhé.
    Bluebear avatar 3.12.2007 12:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    V demokracii probíhá změna po malých krůčcích a př krátkodobém pozorování to vypadá, že se nic neděje

    Bohužel se obávám, že ty změny jsou tak pomalé, že celý lidský život je na jejich pozorování krátký.

    A u některých věcí v lidské společnosti mám pocit - když se podívám do dějepisu - že i život průměrné hvězdy je málo na to, aby se stala nějaká změna.

    Ale mám-li si vbyrat mezi brbláním pod vousy a sepsáním zápisku do blogu, bude vlivnější určitě to druhé.

    Ano, ale čím jsem starší, tím víc se kloním k názoru, že i to je moc pomalé a nejisté a nejlepší by bylo někoho prostě praštit něčím těžkým. To samozřejmě není demokracie a není to ani legální, ale jak mi ubývá toho písku ve Smrťových hodinách, tak je to čím dál lákavější - mám čím dál méně času, abych čekal na pomalou změnu, a čím dál méně života, o který bych se bál.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.12.2007 12:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Bohužel se obávám, že ty změny jsou tak pomalé, že celý lidský život je na jejich pozorování krátký.
    I to je možné, ale pořád lepší, když k nějaké změně dojde za sto let, než když k ní nedojde vůbec. Navíc změny připadají člověku pomalé, když zrovna probíhají. Když se ohlédne zpátky, je najednou překvapen, co všechno už se změnilo.
    3.12.2007 12:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    Pro ostatní podnikatele máme aspoň malou pozornost.“ A vedle jsem i já – jejich zákazník – našel v přilepeném pytlíčku tři kancelářské sponky.
    Které nejsou tvoje, tak je koukej vrátit.
    Quando omni flunkus moritati
    3.12.2007 13:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jordana na lelkách
    To byla první věc, která mne napadla. Jenže pak mi došlo, že při obvyklé duchapřítomnosti operátorů na klientských linkách by se vtip změnil v noční můru…

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.