Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Letošní zima je opravdu samý extrém. Ještě předevčírem katastrofa, že není sníh. Dnes katastrofa, že je sníh.
Úklid sněhu místo snídaně. Cesta autobusem na kraj Prahy 15 minut místo obvyklých 10, z okraje Prahy k metru dalších 45 minut místo běžných 10 – 15. Silničáři poctivě drhnou 1centimetrovou vrstvičku sněhu na silnici, ale někteří řidiči zřejmě za sjízdnou považují pouze sněhuprostou suchou silnici. Což jim nicméně nebrání do té „kalamity“ venku vyjet, nejspíš s blátem na hřišti. Takže opět staré známé – napadl sníh, a někteří řidiči komplikují dopravu. V novinách se to ale dozvíme v komprimované verzi – sníh komplikuje dopravu.
A na závěr zaručený recept: víte, co výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti auta na sněhu? Rozsvícené přední mlhovky!
Za ten ukradený titulek se omlouvám. Ale nedalo mi to. Myslím, že počasí je pořád stejné, jenom ve vytopených klimatizovaných kancelářích nějak zapomínáme, že změny počasí jsou normální.
Tiskni
Sdílej:
To, že pražáci (taky jsem z Prahy) neumí jezdit na sněhu, je pravda a každý si myslí že všechno zvládne.to je ještě dobrý ... takoví brňáci neumí jezdit ani když sníh není (včera poránu mě jeden chtěl nabourat
)
Veškeré to solení a sypání šterku mi až na dálnice a prudké kopce kde jezdí autobusy přijde zbytečné...na dálnicích to taky nemá moc význam, tam je většinou takovej provoz, že se to rozjezdí samo horší je, když někdo jede v pravým pruhu, kterej je vyježděnej, jak s hnojem, člověk ho chce předjet, jenže vlevo leží sníh, tak to moc rychle nejde, a ten idiot samozřejmě začne zrychlovat - jelikož má čisto, tak může klidně třeba na 160 (ehm, 130
), zatímco předjíždějící riskuje průser už při 80-90 ... a po chvíli si ten jouda, co se nenechal předjet, zase zpomalí na svých 60 ...
Tak jsem se podíval na různé zpravodajské servery, a zajímavé je, že se u nás ze sněžení dělá taková věda. Prostě sněží, silnice jsou, když je na nich sníh a nedá se jet stovkou, zcela nečekaně hůře průjezdné. Ne že by to třeba v Německu nebylo jinak, akorát že se tam obejdou bez nonstop zpravodajství a vůbec to podávají tak nějak víc v klidu.
Další věc co mě překvapilo bylo, že tam kamiony zastavily normálně na odstavných parkovištích a nikam nespěchají.
A hlášku den u mě vyhrálo idnes. "České aerolinie zrušily 45 dopoledních letů na Ruzyni. Cestující lze zdarma překnihovat na pozdější odlety nebo jim vrátit peníze za letenku. Letiště Praha zastavilo provoz kvůli sněhové kalamitě v noci ve 3:35."
))
Moje zkušenost je taková, že silnice nejsou hůře průjezdné kvůli sněhu, ale kvůli řidičům.Tak tak, nejlepší je jízda, když je člověk na silnici sám. Bohužel, když si začnu libovat, jakej mám klid, začne mi někdo (zpravidla taxík) lézt do kufru.
Inu, slovy klasika:
V Praze kalamita jak na Sibiři: tři centimetry sněhu, u Muzea čtyři.
:-)
.
. Bohuzel slozitejsi studie a rozbory jako v tom filmu udelat nemuzu, protoze sam na to nemam - proto si to rad poslechnu od nekoho, kdo se tim zabyva a ma relevantni informace.
), ale kdyz je ten jev (v nasem pripade globalni oteplovani) zdokumentovany a popsany uz tolikrat a z ruznych zdroju, tak bych vuci te informaci nebyl tak skepticky...
Pokud jste to nevidel, tak vrele doporucuji shlednout, protoze je to tam nadherne vysvetleno. A globalni oteplovani, jak se z filmu dozvite, skutecne (udajne
) zpusobuje CO2. Ten film opravdu stoji za to. Domovska stranka je www.climatecrisis.net (flash stranky)
říká to spousta lidí, musí to být pravdaTzv. důkaz davem