Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.
NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Protože FAQ jsou často kladené dotazy. Tohle by mohl být míň se vyskytující problém/dotaz.
(argument "Nejčastější otázky" neberu)Ty jsi asi argumentační mistr, když vezmeš hlavní, nejpodstatnější a hlavně postačující argument odpůrců a prohlásíš, že ho nebereš. FAQ jsou nejčastější dotazy, to znamená, že tam nemá být kdejaký bordel, ale jenom to, na co se lidi ptají nejčastěji - aby se tam dobře hledalo. Ostatní věci patří - když už - do diskuze, od hledání tady je vyhledávání.
Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.Naopak. Spousta "FAQ", kdy někdo něco "objevil", má dost velké mezery a je diskutabilní (Proto se to hodí do diskuze.) Ve wiki stránce to zpravidla někdo neopraví a pak jsou ve wiki špatné rady.
Tak to pořád jde napsat jako link do faq nebo třeba do učebnice. Sám to píšu jako zápisek buď do faq nebo do blogu.
Dobrej napad. Mozna bych obcas neco prihodil.
V blozích je spousta užitečnejch informací, ale myslím, že sekce "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" by neškodila.
Není na tom nic špatného. V tom máte pravdu. Jenom se mi nějak "citově" tahle varianta nejdřív nezamlouvala.
Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.
Na co narážíte?
V inych poradnach byvaju taketo veci pod polozkou "navody, tipy, triky".
Planujeme prejmenovat FAQ na navody, zmigrujeme i soucasna data, takze neni duvod odkladat vlozeni znalosti. PS nenapadlo me, ze slovo 'frequently' muze nekoho odradit.
Super. Mě to odrazovalo, protože FAQ jsou opravdu často kladené dotazy. Neměl by se tam tedy vyskytovat "balast" dotazů/problémů, které se neřeší tak často.
Zakládat nějakou další sekci mi přijde úplně zbytečné – tříštění, člověk musí hledat na víc místech.
Do FAQ to moc nepatří, tam by měl být jen výběr nejčastějších dotazů.
Ale nevidím problém v tom, dát dotaz do poradny a hned ho zodpovědět a označit za vyřešený – konec konců, uživatelům je jedno, za jak dlouho přišlo řešení problému, nebo jestli ho vyřešil sám tazatel. Důležité je, že někdo měl stejný problém, jako oni, a že se našlo řešení.
A pokud je to něco rozsáhlejšího (a/nebo to chceš víc spojit se svojí osobou, pochlubit se), dej to do blogu. O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).
O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogyKdyž je ten postup opravdu zajímavý a užitečný, tak je většinou vydán jako článek.
(ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).Pleteš se, blogy jsou tu od toho, aby lidi nedávali off-topic diskuze (tj. tlachání) do poradny. Pokud si dobře vzpomínám.
Články ano, ale ne všechno je tak zajímavé + článek by měl splňovat nějaké formální náležitosti, které někteří nechtějí/nejsou schopní splnit, tak ať to vydávají jako blogy.
Tohle je odborný server, tak se i od blogů čeká, že budou mít nějakou úroveň a ne jen to tlachání a kilomentry bezduchých textů o ničem (jako na obecných blozích a blogíscích). Samozřejmě je tu komunita a lidi si rádi popovídají (a pohádají se) i o věcech nesouvisejících s Linuxem a jsou tu samozřejmě i blogy s nevalnou hodnotou -- ale od toho tu jsou výběrové blogy s ikonou tučňáka
Tiskni Sdílej: