abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:00 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:55 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.

    Petr Krčmář | Komentářů: 8
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.8. 06:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 20:00 | Nová verze

    Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 04:00 | Komunita

    Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.8. 18:33 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.8. 15:11 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 126 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník

    ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys

    31.8.2010 12:29 | Přečteno: 870× | pekwm

    pekwm umožňuje přemapovat většinu událostí (events) vytvářených myší a klávesnicí. Podíváme se tomu na zoubek.

    ~/.pekwm/mouse

    Nejdůležitější je pochopit, jak je tento soubor tvořen. Jedná se o spojení "Where" (kde, třeba na pracovní ploše), "Event" (událost, např. stisknutí levého tlačítka myši) a "Actions" (akce, co se má vykonat). Uvedu nejdřív obecný zápis:

    # 'Where' může nabývat hodnot: FrameTitle, OtherTitle, Border, ScreenEdge,
    # Client, Root, Menu, Other.
    /*
       FrameTitle -- titulkový pruh na "řádných" oknech
       OtherTitle -- vlastní pruh programu pekwm
       Border -- rámeček okna. Může mít podsekce:
       Top, Bottom, Left, Right, TopLeft, TopRight, BottomLeft, and BottomRight.
       V těchto podsekcích můžete definovat události a akce obvyklým způsobem.
       ScreenEdge -- okraje obrazovky. Může mít podsekce: Up, Down, Left
       a Right. V těchto podsekcích můžete definovat události a akce jako obvykle.
       Client -- kdekoli uvnitř okna
       Root -- pracovní plocha (Root window, desktop)
       Menu -- na rozličných nabídkách (menu), vyjma jejich titulkového pruhu
       Other -- zahrnuje cokoli, co nemá vlastní sekci
    */
    'Where'
    {
             # 'Event' může nabývat hondot: ButtonPress, ButtonRelease, DoubleClick,
             # Motion, Enter, Leave, EnterMoving.
             /*
                ButtonPress -- jedno kliknutí
                ButtonRelease -- jedno kliknutí, které se aktivuje,
                jakmile se uvolní odpovídající tlačítko myši.
                DoubleClick -- dvojitý klik
                Motion -- klikání, držení a tažení
                Enter -- definuje chování, když kurzor myši "vstoupí"
                do oblasti definované pomocí 'Where'.
                Leave -- definuje chování, když kurzor myši opustí
                oblast definovou pomocí 'Where'.
                EnterMoving -- definuje chování, když tažené okno "vstoupí"
                do rohu obrazovky. Funguje pouze u rohů obrazovky.
             */
             # Co se týká modifikátorů, tak mod1 = klávesa alt. Mod4 je "windows klávesa".
             # Více o modifikátorech napoví program 'xev'.
    	'Event' = "volitelné modifikátory, jako mod1, ctrl aj. a tlačítko myši (jeho číslo)"
             {
    		# Akcí je hodně. Budu jim věnovat samostatný zápisek.
                    Actions = "akce a jejich parametry"
             }
    	'Event' = "volitelné modifikátory, jako mod1, ctrl aj. a tlačítko myši (jeho číslo)"
             {
    		Actions = "akce a jejich parametry"
    	 }
    }
    

    Dále uvádím konkrétní příklad:

    # "Root" označuje pracovní plochu (Root window)
    Root
    {
    	# Jednoduché kliknutí pravým tlačítkem myši, které při uvolnění
            # spustí akci "ShowMenu Goto". Toto menu vám zobrazí seznam aktuálně aktivních oken.
            ButtonRelease = "2" { Actions = "ShowMenu Goto" }
            # Jednoduché kliknutí levým tlačítkem myši, při jeho uvolnění
            # se vykoná akce "HideAllMenus", neboli se skryjou všechny nabídky.
    	ButtonRelease = "1" { Actions = "HideAllMenus" }
    }
    

    ~/.pekwm/keys

    Obecný zápis:

    # 'Section' (sekce) může nabývat hodnot: Global, MoveResize, Menu a InputDialog.
    'Section'
    {
      # KeyPress = stisknutí tlačítka
      /*
        Klávesy mohou bý identifikovány svým 'XString name' nebo pomocí 'keycode'.
        Obojí lze zjistit programem 'xev'. Pokud chcete použít keycode,
        tak před něj dejte #
      */ 
      KeyPress = "Volitelné modifikátory jako mod1 (neboli alt), ctrl aj. a klávesa."
      {
        Actions = "Akce a parametry akce, pokud jsou potřeba."
        # Samozřejmě lze zadat více akcí najednou, jenom je musíte oddělit středníkem.
        # Příklad: Actions = "Exec xterm; Set Maximized True True; Close"
      }
    }
    

    Global: obsahuje obecné akce.

    MoveResize: Namapování klávesnice, které se použije, když bude "zavolána" funkce MoveResize.

    Menu: Obsahuje klávesy, které se použijí, pokud je "zavolána" akce ShowMenu.

    InputDialog: Tato sekce umožňuje vyladit si klávesy dostupné pro řádkovou editaci, jestliže CmDialog okno, které dovoluje uživateli zadat pekwm-akce pro běžící okna, je aktivní.

    Příklad
    # Myslím, že se jedná o tak jednoduchou záležitost, že není ani třeba výklad.
    Menu
    {
      KeyPress = "Down" { Actions = "NextItem" }
      KeyPress = "Up" { Actions = "PrevItem" }
      KeyPress = "Left" { Actions = "LeaveSubmenu" }
      KeyPress = "Right" { Actions = "EnterSubmenu" }
      KeyPress = "Return" { Actions = "Select" }
      KeyPress = "Escape" { Actions = "Close" }
    }
    

    Keychains

    Jedná se o "řetězec kláves" (či posloupnost kláves). Obecný zápis:

    # 'Chain' lze vnořovat (viz tento obecný příklad).
    Chain = "modifikátory a klávesa"
    {
      Chain = "modifikátory a klávesa"
      {
        KeyPress = "modifikátory a klávesa" { Actions = "akce a jejich parametry" }
      }
      Keypress = "modifikátoy a klávesa" { Actions = "akce a jejich parametry" }
    }
    

    Konkrétní příklad:

    # 
    Chain = "Ctrl Mod1 M"
    {
    	Chain = "M"
            {
    		KeyPress = "M" { Actions = "Toggle Maximized True True" }
    		KeyPress = "V" { Actions = "Toggle Maximized False True" }
    		KeyPress = "H" { Actions = "Toggle Maximized True False" }
    	}
             # Ctrl+Alt+M --> M --> M nebo V nebo H
    }
    
    Chain = "Ctrl Mod1 A"
    {
    	KeyPress = "R" { Actions = "ShowMenu Root" }
    }
     # Ctrl+Alt+A --> R
    

    Závěr

    Příští zápisek budu věnovat akcím (vlastnostem oken). Je jich dost.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.8.2010 12:38 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys
    Fungují už keychains i na ostatních klávesových mapách než jen na první (nastavené)?
    31.8.2010 12:47 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys

    Abych se přiznal, tak nevím (nerozumím přesně otázce).

    31.8.2010 14:27 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys
    Pokud člověk dříve používal nějaké takovéto nastavení:

    setxkbmap -option grp:shifts_toggle,grp_led:scroll -variant ,qwerty -layout us,cz

    tak PekWM naprosto ignoroval keychains, pokud zrovna byla aktivní česká klávesová mapa.
    31.8.2010 15:21 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys

    Aha. Já zatím funguju jenom na anglické klávesnici, českou klávesovou mapu jsem zatím nezkoušel. Prostě zatím zkouším možnosti pekwm, seznamuju se s ním.

    31.8.2010 16:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys
    V souvislosti s tímhle by se slušelo zmínit užitečný nástroj xmodmap, který umožňuje modifikátory procházet (-pm), měnit (-e), jakož i procházet a měnit keysyms a keycodes atd...
    31.8.2010 16:59 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ~/.pekwm/mouse a ~/.pekwm/keys

    OK. Díky za doplnění. Berte všechny moje zápisky o pekwm spíš jako poznámky začátečníka, který si (nejen) pekwm teprve ohmatává.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.