Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
Tento zápisek byl redakcí smazán.
Tiskni
Sdílej:
Stále knížku nemám
.
Do schránky mi to poslali ve stejných jednotkách, se stejnými daněmi atd., jako to mají na svých WWW. Takže všechno souhlasí, jen ne číselné hodnoty.
Jinými slovy se obávám, že každá komponenta obchodu je dělaná samostatně v tom smyslu, že se nic nesdílí -- ani způsob výpočtu ceny. No, a někdo holt nabouchal natrvdo "krát x procent" a zapomněl to při změně daně změnit, narozdíl od kolegy, který spravuje druhou komponentu...
Tohle nijak nesouvisí s politikou, ekonomikou, ani s ničím jiným.
Ale to jsem odbocil.
2. Tudiz, kdyz zakaznik vi, ze se bude zvysovat DPH, jednoduse tomu predejde tak, ze zbozi zaplati jeste v roce, kdy plati jeste nizsi sazba. Tim posune z vlastni vule datum uskutecneni zdanitelneho plneni do stareho roku a muze byt spokojen.
3. Souhlasim, ze z pohledu koncace to vypada blbe, kdyz se cena takhle bez udani duvodu zvedne. Kdyby rozeslali mejly zakosum, mohli mit o starost min. Nepredpokladam, ze nekdo na Vltave utraci jednorazove desetitisice, takze jde obvykle jen o par korun. Situaci by to vysvetlilo a vsichni by byli spokojeni
Ale obchodník musí uvádět konečnou cenu.
Jo? Takže ti taky vadí různé množstevní slevy, rozvoz od určité sumy zdarma, dárky pro pravidelné zákazníky atd? Protože i v těchto případech se dozvíš konečnou sumu až u poklady.
)
To PS-ko v poslední mailu autora blogu bylo sice trochu rejpavé, ale velmi mě pobavilo (jsem si skoro poprskal LCDčkoTo mě také pobavilo. Celkově napínavý příběh. Jen mě překvapilo, jak relativně rychle a chápavě sl. Tereza reagovala. Mám s pracovníky zákaznických center povětšinou horší zkušenosti...)
/dev/null – zprávy se evidentně někde musí zachovávat. Taky už je mi jasné, na co Seznam potřebuje ta disková pole – na frontu požadavků na helpdesk.
Ale že sis z těch tisíců nebohých operátorů musel k veřejnému pranýřování vybrat zrovna Teresku, za to ti myslím vděčná nebude
To bych ještě rád poslal omluvný dopis těm, které jsem poslal někam.
Psal jsi jí formou, ze které přímo čiší, že ty to víš nejlíp a že ona je kravka:
Nicméně teď (a s Vámi) asi nemá cenu to řešit, jelikož problém vidím na straně toho, kdo vyvíjí pro Vltavu elektronický obchod (ve smyslu software).
Sdělíš jim: "Máte to blbě." A ještě si panovnicky určuješ, kdy se o čem budete bavit:
Jinými slovy, software Vltava.cz špatně funguje, protože na svém účtu na Vašich WWW mám požadavek na 539, kdežto e-mailem mi posíláte požadavek na 526... (Mimochodem, celá vltava.cz jakožto webová stránka špatně funguje, nicméně o tom až jindy,)
A v rádoby vtipné poznámce opět nejlíp víš co se u nich děje:
Jak si na tom obrázku prohlížím název objednané knihy, napadlo mne, že byste ji jakožto firma mohli (např. jako vánoční dárek) věnovat vývojářům Vltava.cz. Naopak, to CD Vaši vývojáři již nejspíš mají; navrhuji jim ho zabavit. Byla by to úleva i pro operátorky zákaznického centra.
Tohle si vypíchnu ještě jednou. Ty je otravuješ a sám jim říkáš, co by pro ně byla úleva:
Byla by to úleva i pro operátorky zákaznického centra
Je zajímavé, kolik textu může vzniknout kvůli třinácti korunám.
Ano. Otravování operátorky a dva zápisky na abc. Což jsi způsobil ty.
Ano, s operátorkou zákaznického centra nemá cenu řešit technickou stránku věci. A že vidím problém na straně vývojáře softwaru, je logické vzhledem k tomu, že je chyba v softwaru... Nebo kdo za to může? Pan Tau?Psal jsi jí formou, ze které přímo čiší, že ty to víš nejlíp a že ona je kravka:
Nicméně teď (a s Vámi) asi nemá cenu to řešit, jelikož problém vidím na straně toho, kdo vyvíjí pro Vltavu elektronický obchod (ve smyslu software).
Nevím, jak jsem tím určil, KDY se o čem budeme bavit, ale to je jedno. (Nicméně jsem zákazník a ona je ze zákaznického centra, takže si troufám i říct, že na to mám právo.) Že celá Vltava.cz špatně funguje, to je pravda, o tom jsem tu už psal. A že jim o tom potom napíšu, to je taky pravda.Sdělíš jim: "Máte to blbě." A ještě si panovnicky určuješ, kdy se o čem budete bavit:
Jinými slovy, software Vltava.cz špatně funguje, protože na svém účtu na Vašich WWW mám požadavek na 539, kdežto e-mailem mi posíláte požadavek na 526... (Mimochodem, celá vltava.cz jakožto webová stránka špatně funguje, nicméně o tom až jindy,)
Vynechal jsi zcela záměrně smajlíka, který byl na konci odstavce a zcela jasně podtrhoval, že ten odstavec je nutné brát s tzv. humorem. Nicméně věřím, že většina populace to pochopí jako humor i bez smajlíka.A v rádoby vtipné poznámce opět nejlíp víš co se u nich děje:
Jak si na tom obrázku prohlížím název objednané knihy, napadlo mne, že byste ji jakožto firma mohli (např. jako vánoční dárek) věnovat vývojářům Vltava.cz. Naopak, to CD Vaši vývojáři již nejspíš mají; navrhuji jim ho zabavit. Byla by to úleva i pro operátorky zákaznického centra.
Viz výše. A ano, otravuju obchodníka tím, že u něj nakupuju. To je ale otrava, dostávat peníze!Tohle si vypíchnu ještě jednou. Ty je otravuješ a sám jim říkáš, co by pro ně byla úleva:
Byla by to úleva i pro operátorky zákaznického centra
Operátorku jsem neotravoval (ji osobně možná ano, ale z hlediska její profese ne). Přišel jsem se zcela věcnou připomínkou. Mimochodem, tohle je už třetí zápisek o této kauze, ne druhý. A bude-li třeba, přijde pátý až n-tý. Proč to čteš, když ti to vadí? V perexu je jasně řečeno, o čem zápisek je.Je zajímavé, kolik textu může vzniknout kvůli třinácti korunám.Ano. Otravování operátorky a dva zápisky na abc. Což jsi způsobil ty.
A ano, otravuju obchodníka tím, že u něj nakupuju. To je ale otrava, dostávat peníze!
Ne, otrava je se s někým hádat o 13kč.
Proč to čteš, když ti to vadí? V perexu je jasně řečeno, o čem zápisek je.
Mě to nevadí. Ty jsi chtěl vědět, co konkrétně. 
Psal jsi jí formou, ze které přímo čiší, že ty to víš nejlíp a že ona je kravka:Podle mě to z toho moc nečiší...
)
ke mě.
ad a) to je věc názoruTo je věc zaměstnání. Operátorka je zaměstnaná proto, aby jednala se zákazníky. Pokud ji to otravuje, ať jde dělat něco jiného.
Todle bylo alespon celkem vtipne
.
Jak klienty donutíte starat se o čistotu PC, když je to nic nestojí? "Proč bych se vo to měl zajímat, prostě to stáhnu spustím, neřeším, přijde maertien a odviruje mi to, jak minulej týden." To ti teda nezávidím. Jo, taky bylo lecos zadarmo. Ale pak přišlo prozření. A není nic horšího než když vidíš jak někdo kálí na tvou práci, tvůj čas. Když je něco zadarmo, tak si toho nikdo neváží.
Zadarmo, hmm, zadarmo. Tak to fakt musíte mít obrat v astronomických částkách, co?Tu by asi bolo dobré rozlíšiť, či ide o zákazníkov a dodávky tzv. na zakázku alebo je to "masovka" - zdá sa mi totiž celkom bežnou praxou, že v prípade dodávky na zakázku tomu zákazníkovi do určitej miery občas niečo urobím "zadarmo" - výhoda toho je presne tá reklama a vytváranie dobrých vzťahov so zákazníkmi. Rozhodne by som nezovšeobecňoval to, že nikto si neváži, ak dostane niečo zadarmo. Zdôrazňujem, že tento prístup má zmysel len v práci a dodávkach na mieru - nie v prípade "škatuľového" softvéru a/alebo služieb.