abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.6. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.6. 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 262 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    -

    6.2.2008 11:33 | Přečteno: 1453× | Smazané zápisky | poslední úprava: 2.9.2009 08:24

     

    Tento zápisek byl redakcí smazán.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Podepisujete, šifrujete elektronickou poštu?
     (12 %)
     (0 %)
     (13 %)
     (15 %)
     (70 %)
    Celkem 142 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 6.2.2008 11:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Problém není v odesílání podepsaného emailu. Problém je v jeho ověření. Mnohokrát jsem narazil na problém, že nejsem schopen ověřit podpis u emailu, protože nebylo kde. Jak jsi měl tohle ošetřené?
    freshmouse avatar 6.2.2008 11:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Mnohokrát jsem narazil na problém, že nejsem schopen ověřit podpis u emailu, protože nebylo kde. Jak jsi měl tohle ošetřené?
    Myslíš tím, kde jsem měl veřejný klíč?
    Heron avatar 6.2.2008 11:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ano, přesně to myslím.
    freshmouse avatar 6.2.2008 11:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nemám ho snad ani nahraný na nějakém serveru s klíči, ale mám ho na webu a v patičce zprávy je na něj odkaz.
    Heron avatar 6.2.2008 11:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    A to je právě ten problém. Když mi přijde 10 000 podepsaných emailů, tak budu 10 000x někde hledat klíče. Kdyby všechny generované klíče končily v dobře zabezpečeném úložišti, jehož adresa by byla všeobecně známa (a hlavně součástí dotčených programů), tak by to používalo více lidí. Teď je to nepoužitelné.
    freshmouse avatar 6.2.2008 12:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Máš pravdu, ale u těch lidí, o kterých jsem mluvil, šlo o daleko elementárnější problémy (schránka na Seznamu neumí s PGP podpisy pracovat atd.).
    6.2.2008 14:30 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    No, ono PGP je takovy ad-hoc standard. Blbe je ze vetsina emailu ma dokonce problemy i se standardnim podpisem. Osobne pouzivam kvalifikovany podpis, coz je neco na urovni uredne overeneho podpisu. S overenim problem sice je, ale neni to tak fatalni jako u PGP (staci korenove certifikaty).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.2.2008 12:05 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    To někde by měl být keyserver, třeba subkeys.pgp.net. Ale stáhnout si nějaký klíč o kterém nemůžu říct komu patří, je stejně na nic, musíte ho nějak ověřit. Buďto si klíče s druhou stranou rovnou podepíšete, nebo důvěryhodnost musí jít přes nějakého prostředníka (prostředníky), záleží na nastaveném trust modelu v GnuPG.
    Heron avatar 6.2.2008 12:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Něco podobného jsem chtěl napsat v další iteraci diskuse s myškou. :-)
    6.2.2008 12:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Vymýšlíte koncept certifikačních autorit. To je zajímavé, jak se každá diskuze o správě klíčů v PGP nakonec stočí k tomu, že ten PGP princip P2P není úplně to pravé ořechové, a koncept CA (důvěryhodné třetí strany) je pohodlnější :-)
    6.2.2008 15:23 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Pohodlnější zajisté je, jen bezpečný jaksi moc ne.
    6.2.2008 17:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Pořád máte možnost si těch 10 000 veřejných klíčů obhospodařovat sám a žádné třetí straně nevěřit.
    6.2.2008 15:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ne, jenom koncept keyserveru. Ten s certifikacni autoritou nema prakticky nic spolecneho.
    6.2.2008 17:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    A co je tedy keyserver jiného, než důvěryhodná třetí strana, která zaručuje, že veřejné klíče patří tomu, kdo tvrdí, že mu patří?
    6.2.2008 17:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ehm... Keyserver nedělá žádné podpisy na klíčích... GPG je založeno na kruhu důvěry... Tvůj kamarád Pepa ti podepíše tvůj šifrovací klíč a pak každý kdo zná Pepu osobně a tak důvěřuje Pepově klíči automaticky důvěřuje i klíčům, které Pepa podepsal. Takže on je každý uživatel sítě GPG certifikační autoritou. A keyserver neplní úlohu certifikační autority, ale pouze certifikačního úložiště. Je to jen způsob jak se jednoduše dostat ke klíčům. Dalo by se to nahradit veřejným FTP serverem.
    6.2.2008 18:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Máte pravdu. Trochu jsem to s tím zobecněním přehnal :-) Neuvědomil jsem si, že když najdu důvěryhodnou vestu důvěry, samotné úložiště může být velmi pochybného charakteru… To bude asi tím, že jsem cestu důvěry nikdy nepovažoval za něco důvěryhodného :-)

    PS: Ten překlep jsem tam nemohl nenechat :-)
    6.2.2008 17:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Keyserver je třetí strana, která shromažďuje veřejné klíče, jejich odvolání a podpisy. O nějaké důvěryhodnosti nemůže být ani řeč.

    Je úlohou klienta nalézt tranzitivní přechod sítí důvěry.
    6.2.2008 15:28 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Jen pro upřesnění - nejedná se o měření vody lžící. Zpívá se: "Na říčici vodu neměř".

    říčice - řešeto. :-)

    (to ovšem na problematice nic neřeší)
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Jů. :-)

    Já tam vždycky slyšel "na lžíci si vodu neměř". Dokonce mám dojem, že jsme na to ve školce měli i nějakou pohybovou sestavu se lžícemi, ale možná se mi to jen zdá... :-D
    6.2.2008 19:20 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Já tam vždycky slyšel "na lžíci si vodu neměř". Dokonce mám dojem, že jsme na to ve školce měli i nějakou pohybovou sestavu se lžícemi, ale možná se mi to jen zdá... :-D
    Ne, se lzici to fakt nema nic spolecnyho, ono by to ani nedavalo moc smysl, kdezto s tim resetem to dava smysl perfektni. :-)

    P.S. Tu sestavu bych teda fakt chtel videt v akci. :-D
    freshmouse avatar 6.2.2008 19:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Mno, třeba v nějakých kuchařských receptech píšou "přidejte čtyři lžíce vody", tak jsem si to měření s tím spojil. :-) Já tu písničku ani neznám celou, jen ten začátek, takže ani nevím, o co tam přesně jde. Jen tam figuruje ještě nějaký chlapec, co má pláchnout -- a já si právě myslel, že když ta holka bude příliš dlouho měřit vodu, tak jí ten kluk uteče za jinou (a rychlejší). :-)
    6.2.2008 15:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Hmm, podepisuju skoro kazdy email uz mnoho let a jeste se me nestalo, ze by se me nekdo ptal, proč na konci zprávy odesílám tu divnou změť znaků.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ono hodně záleží na tom, komu se píše. Vývojářský tým z toho nejspíš nebude tak vyndaný jako např. spolužačky...
    6.2.2008 16:08 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Tak prostě spolužačce (no dobře spolužaček už moc nemám, ale to je celkem jedno :-)) řeknu, že ta divná příloha je digitální podpis. Ještě jsem s tím nenarazil :-).
    freshmouse avatar 6.2.2008 16:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    U mě už je to taky pasé, spolužačky už taky skoro nemám. :-)
    6.2.2008 15:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Divení se podpisu
    Místo inline podpisu používejte MIME formu.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Už vloženou formu nepoužívám. Se změnou klienta (Thunderbird jsem vyměnil za Evolution) došlo i k této změně. Evolution to odesílá jako přílohu.
    6.2.2008 16:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    I v Thunderbirdu (resp. Enigmailu) se dá používání MIME nastavit, stejně tak jako v Evolution se dá nastavit inline.
    freshmouse avatar 6.2.2008 16:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    V Evolution se dá nastavit vložený PGP podpis? Já po tom tak před měsícem pátral a nic jsem nemohl najít (mimo různých diskuzních fór, kde po tom pátrali jiní :-))... Mohl by ses o tom rozepsat?
    6.2.2008 16:20 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Já myslel, že jsem to tam někde viděl. Ale možná mám jenom zmatek z toho jak jsem se zase minulý měsíc neúspěšně pokoušel najít mailového klienta, který mě nebude štvát.
    6.2.2008 17:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Jak řekl autor Muttu:
    All mail clients suck. This one just sucks less.
    Tudíž vám radím: nehledejte.
    freshmouse avatar 6.2.2008 18:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Mimochodem, když jsme u toho, je lepší používat MIME, nebo vložený formát podpisu (případně proč)?
    6.2.2008 19:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    MIME, proč? Protože to prudí uživatele míň, než inline podpis.
    Jakub Hájek avatar 7.2.2008 20:42 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    To mi nedavno volal tata: "Ty jo, ja uz dva dny stahuju vselijaky kodeky, ale to video co jsi mi poslal (signature.asc), porad nemuzu nicim otevrit".

    K inline podpisu by zahuhlal cosi o rozsypanym caji a mel by klid. Tak nevim co je lepsi :-)
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    7.2.2008 23:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    :-)
    6.2.2008 19:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Výhoda MIME je, že umožňuje podepsat více částí najednou, taktéž aplikace, která nerozumí PGP, stále bude schopná ostatní data zpracovat.
    7.2.2008 03:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    MIME - je líp standardizované, nemate uživatele kteří nepodepisují a umožňuje podepsat i přílohy. Možná se najde ještě nějaký další důvod :-).
    progdan avatar 6.2.2008 17:39 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nepodepisuju, nesifruju....lenost
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    6.2.2008 17:58 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nechapu titulek blogu... :-)
    freshmouse avatar 6.2.2008 18:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nevěř, holka, chlapci, nevěř, na lžíci* si vodu neměř...

    * prý to má být řičice, ne lžíce -- viz komentář výše
    6.2.2008 21:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Já to znám s měřicí...
    6.2.2008 21:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1

    A co začít podepisovat komentáře na ABCLinuxu? :-)

    -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v2.0.4-svn0 (GNU/Linux) iD8DBQFHqh16+FVXqfOqHFERArRtAJ4kHYOPKnCSmjVbGfisBolSlOCHXgCgjQQS 2zz6+8h1tlfCBPnJ+MI1b+8= =mdUb -----END PGP SIGNATURE-----
    6.2.2008 22:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Vy jste první člověk, kvůli kterému jsem musel použít zaříkadlo --photo-viewer :D

    Kromě toho Abíčko ve výchozím stavu přepisuje emotikony.
    7.2.2008 01:53 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    LOL, tak už umím hledat na keyserveru, importovat z keyserveru a zobrazovat fotky :-) gpg je dost blbuvzdorný - když to chce nějaký parametr, tak si stačí tipnout jaký přesně chce (jestli key id, nebo pořadové číslo...) a ono to funguje :-)
    7.2.2008 01:30 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Uff, tak som to skúsil zistiť, či je podpis správny. Najprv
    gpg: nenájdené žiadne platné dáta vo formáte OpenPGP.
    gpg: podpis nebolo možné overiť.
    Prosím, nezabúdajte, že súbor s podpisom (.sig alebo .asc)
    by mal byť prvým súborom zadaným na príkazovom riadku.
    
    a keď som popridával entery na (snáď) spravné miesta, tak
    gpg: Signature made St  6. február 2008, 21:50:02 CET using DSA key ID F3AA1C51
    gpg: Špatný podpis od "Marek Stopka <marekstopka@gmail.com>"
    
    Možno nejaká medzera alebo enter na nevhodnom mieste.
    7.2.2008 03:47 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Příloha:
    Proč ne? :-)
    7.2.2008 09:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Taky si myslím, že by to nebylo špatné... Kdyby ještě leoš napsal server-side skript, který by sám vyhodnocoval 
    podpisy jako platné/neplatné. (Asi to chce, ale umisťovat do tagu pre)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v2.0.4-svn0 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFHqse7+FVXqfOqHFERAir8AJ40osVbZUiYU2lsBZJYIITCUWQ+rQCfanY4
    ObF34fS8FdjwYTpkwHUonAU=
    =MOdu
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    
    
    7.2.2008 09:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    7.2.2008 10:36 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    myslim ze je slusnost se na konci mejlu podepsat
    V podstatě nic nevím

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.