Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
for num in 1779667 1778008 1991320 1779938 1776647 \ 1774964 1777699 1776555 1776413 1776287 1775993 1775064 \ 1779823 1776743 1775241 1776857 1777861 1776149 1774483 \ 2143988 2012239 2013390 ; do wget http://video.stage6.com/${num}/.divx ; doneFakt to stojí za to, hlavně 1778008, 1991320 a ze všeho nejvíc asi 1779667 - škoda, že to je zkrácená verze, ale celá Lady of Shallott má dvanáct minut. Asi to není na koncert to pravý ořechový. A díky, že jsem užitečný.
svetoznama osoba, pritom vystupuje prirodzene a skromne.Nemůžu si pomoci, ale těch několik málo výstupů, co veřejně měla, z toho se moc nedá usoudit, že je skromná. A jestli někdo myslí, že proto, že někdo jiný přijde na Grammy nenalíčený nebo v džínách, musí být skromný, ten se mýlí. To je právě ten problém, o kterém jsem mluvil: autor toho článku někde prostě slyšel, jak je Irglová úžasná a skromná a bla bla bla. Slyšel nejspíš jen jednu její písničku, ale už je málem nejlepší zpěvačkou století.
A tusim to bol tiez cesky server, ktory spochybnil vobec nominaciu zverejnenim, ze piesen asi nebola vytvorena pre film.Byli to samotní pořadatelé Oscarů. A z celkem racionálních důvodů: na nejlepší píseň smí být nominována jen písnička, co byla vytvořena pouze pro ten který film. Přičemž Falling Slowly už byla v jiném filmu (Kráska v nesnázích). Hansard tedy musel "na koberečeku" vysvětlovat, že tu písničku psal pro Once.
Takisto tie titulky, tolko negativizmu! (aj tu aj tu )(V té citaci mají být tři odkazy.) Titulky "Grammy kralovala Amy Winehouse, Irglová odešla s prázdnou", "Irglová bude bez Oscara?!: Její nominace je proti pravidlům" (Blesk) a "Irglová na Grammy nedosáhla" (LN) nejsou negativistické. Ten druhý se jí dokonce zastává. (A to, že autor argumentuje články Blesku, jen vypovídá o jeho úrovni.)
Co tym Cechom je (zovseobecnujem) ze toto nie su schopni vidiet?A co je Slovákům? Copak jsou jiní? Nejsou... Zeptejte se ve světě, tam nás ani nerozlišují. Autor textu řekne: byl sem v U, S and A a mám teda nezávislej pohled na skupinu lidí X. Ale že je sám v té skupině, to nezjistí...
Pozeram Klausove stranky, ale jeho tiez take banality ako uspech rodacky nezaujimaju, ze ano ....No jasně, hned zítra si tam Klaus zveřejní zprávu "Šok! Česká rodačka získala Oscara! Máme její fotky!". Ach jo. Když pominu, že ten text je celý nějaký ublížený (k tomu taky dále), nemohu se ohradit proti zjevnému napadení, že já jsem nějaký negativista (vůči Irglové). Nevím, jestli jsi vůbec četl můj zápisek (jakože asi ne), ale já se naopak naší ověnčené dvojky zastávám! Mimochodem, Čechoslováci mají ještě další dvě věci společné: neúctu ke svému původu a neustálou nelibost k tomu, že se někomu něco nelíbí, že se někomu něco nelíbí, že se někomu něco nelíbí atd. atd. atd. (včetně mě a autora toho textu, na který jsi odkázal).
Byli to samotní pořadatelé Oscarů. A z celkem racionálních důvodů: na nejlepší píseň smí být nominována jen písnička, co byla vytvořena pouze pro ten který film. Přičemž Falling Slowly už byla v jiném filmu (Kráska v nesnázích). Hansard tedy musel "na koberečeku" vysvětlovat, že tu písničku psal pro Once.Nominaci Falling Slowly zpochybnili jako první Luboš Křeč a Jan Dražan. Napsali o tom článek (do Týdne), za což byli samozřejmě označení spoustou titulů jako jsou vlastizrádci, šu*ini, zm*di, apod. Prostě česká klasika. Poslední dobou si docela všímám, že svůj názor na problematiku, o které víš úplné nic, prezentuješ jako pravdu. PS: na filmu jsem byl v kině, nelíbil se mi. OST se mi celkem líbí, nicméně Falling Slowly mi nepřijde zase až tak výjimečná, na albu jsou podle mě lepší songy.
jelikož aktuální produkce filmů je samozřejmě nejhorší v historii, protože v roce nula-sedm hráli jen ti nejhorší herci, scénáře psali pouze ti nejhorší spisovatelé a režírovali pouze neumětelští režiséři (zejména, jedná-li se o Američany!).tak to by povedal naprosty ignorant, alebo niekto, komu sa nedostali take zhave novinky ako Atonement, Juno alebo Stardust (a to fantasy nemam rad), o malicko slabsie Interview, Into the Wild, Zodiac, a z neanglickych tiez napr. Tropa de Elite, Klass, dalej holyvudske oddychovky Transformers a Live Free or Die Hard (a nehanbim sa za to, ze sa mi pacili aj ked som bol spociatku skepticky) a napokon aj prva hodina . zato ma tiez oscary neberu, pretoze nikdy nepochopim ako mohli zvolit No Country for Old Men...
Tiskni
Sdílej: