abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (26%)
     (5%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (2%)
     (27%)
    Celkem 132 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Mikos avatar 8.6.2006 13:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Já na tom že IBM oprodalo svou PC divizi firmě Lenovo nespatřuju vubec nic špatného :-P Zaprvé nemam nic proti Lenovo (a nevidím důvod proč preferovat oproti němu IBM... jen to jméno... no a?) a za druhé osobně doufám, že IBM se teď bude hooodně soustředit na Cell architekturu a x86 pujde časem do háje ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.6.2006 13:49 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    ale jak psal autor blogpostu, zakaznik zna IBM a HP, lenovo nezna... takze pokud budete dal verny IBM a budete nabizet Lenovo a zakaznik chce "znacku" pujde jinam
    never use rm after eight
    8.6.2006 14:17 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Znacka hraje v byznysu zasadni roli. Ze v tom neni rozdil z technickeho hlediska v obchode nic neznamena. Souhlasim s autorem blogpostu a doufam, ze s tim IBM rychle neco udela.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.6.2006 14:29 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.

    Dekuji za podporu. Asi sam vite o cem hovorim. Ano, znacka hraje velkou roli, i kdyz si hodne lidi mysli, ze ne.

    I pro me je to velke dilema. Vse mam IBM. Ted abych se orientoval na neco jineho. Nemyslim, ze IBM s tim neco udela.

    Take bych dal priklad kolegum co psali vyse. Kdyz mate vse jine, tak se hure spravuje a take se hure obchoduje s dodavatelem. Vzdy mate lepsi pozici u dodavatele jedne znacky,kdyz odebirate vice. Take podpora produtku, ktera se ted rozstepi na IBM a Lenovo. U HP mate jeden HW, pak take jedny aplickace na testy HW, update HW a vse je synchronizovane. O tom to je.

    8.6.2006 14:33 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Ono to je i o Vasi prestizi. Kdyz zakaznikovi nyni nabidnete Hewlett Packard, pravdepodobne nic neztratite. Kdyz mu nabidnete Lenovo, tak je to mozna jeste horsi nez k nemu prijit s AutoContem (u nas samozrejme). A pritom vite, ze zakaznik za znacku zaplati. Takze Vam doporucuji navazat kontakt s HP. Asi ucinim to stejne.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Mikos avatar 8.6.2006 14:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Co by s tím jako IBM měla dělat? Vždyť tu divizi prostě prodali, tím to hasne :-)

    Já osobně (jak už jsem psal výše) doufám, že se x86 PC architektury zbavili nadobro (jako svého přestárlého dítěte ;-)) a teď se budou už jen naplno věnovat Cellu.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.6.2006 15:55 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Co by s tím jako IBM měla dělat?
    naplno se věnovat Cellu :-) a nabidnout novou generaci PC.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Mikos avatar 8.6.2006 15:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Jestli myslíš novou generaci PC postavených na Cellu, tak s tím souhlasím ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.6.2006 16:21 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Ano, to presne myslim :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.6.2006 16:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Já bych doporučil soustředit na se něco smysluplného a počítače nechat prodávat železářství :-)
    Copak toho není dost?
    8.6.2006 16:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Víš jaký je rozdíl mezi vývojem a výrobou?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.6.2006 18:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    J'sstě. V tom prvém se mi nezdá, že by to v dnešní době s PC stálo za to a to druhé už vůbec ne :-)
    Copak toho není dost?
    9.6.2006 09:07 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Pozor, je rozdil mezi PC (IBM PC kompatibilni) a PC (osobni pocitac). To prvni vyvinulo IBM v roce 1981, to druhe je obecne oznaceni a zkratka z anglickeho Personal Computer. Vsimni si, ze i stroje od Apple se jmenovali PowerPC. Proto muj blogpost spekuluje nad CellPC. Tak jako tak, pokud neveris v budoucnost pocitacu jako zarizeni pro osobni/domaci potrebu, pak tvuj nazor respektuji, ale nesdilim jej.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.6.2006 09:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    s/jmenovali/jmenovaly/
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.6.2006 16:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Věřím, že všichni budou moc šťastní se svými perfektními jednoúčelovými hračkami na jedno použití, které nebudou nic umět pořádně, ale budou se skvěle vyjímat v tématicky zaměřených magazínech, bude se o nich dobře psát a hlavně, budou se ještě lépe masově vyrábět a masově prodávat (vyráběné někde v číně). To výrobci chtějí a to zdání, že to chtějí vnutí i svým zákazníkům. ,,Kraviny`` jako PC pak budete skutečně chodit kupovat do železářství, jako všechno ostatní co ještě možná bude mít nějakou hodnotu.
    Copak toho není dost?
    8.6.2006 23:46 Dworkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Co treba tato teorie..IBM uz nema zajem na noteboocich a stanicich kde vyvoj + vyroba tak tak pokryje naklady. Lepe je se soustredit na sluzby a hw+sw pro servery a storage ze ktereho jsou nepodtsatne vetsi penize nez z malych noteboku ci workstations.

    Ono zamyslete se co je pro velkou firmu lepsi..mit stanice IBM ci mit IBM za zady v oblasti integrace at uz infrastruktury nebo aplikaci?
    9.6.2006 01:01 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Aha...takže já jako samoživnostník jsem příkladem člověka, pro kterého by bylo optimální mít od IBM podložku pod myš... :-D ;-)
    9.6.2006 09:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Jenze do firem se dostanes zezdola, ne zeshora. MS pronikl do datacenter z kancelari s DOSem, ne prostrednictvim vyroby dodavky OS pro mainframe. A navic, stale plati, sejde z oci, sejde z mysli. Takze sice chapu teorii ve vasem prispevku, ale myslim si, ze PC v pripade IBM bylo a je potreba chapat jako _podporu prodeje_ dalsich sluzeb.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.6.2006 13:58 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    tak si postav vlastní kompl. :-)
    8.6.2006 14:29 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.

    Ty jsi dneska nejakej chytrej :-)

    8.6.2006 15:59 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    Obávám se že nezbývá než se přeorientovat na jiného dodavatele/výrobce. My jsme prešli na destopy + servery Dell , switche a ostatni sítařina Cisco.
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    8.6.2006 16:32 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM me pekne stve. Uz nema co nabidnout.
    A spokojenost?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.