abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.10. 23:44 | Komunita

    Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.10. 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.10. 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (20%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 293 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    18.3.2005 20:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Nu což...
    Komu není rady…

    Dostávají mě třeba jedinci ochotní se pouštět na přejezdu do závodu s rychlíkem. Jediné rozumné vysvětlení je pro mě, že při fyzice spali.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 10:00 Hanz | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše uh
    Uff, kde na siti?
    19.3.2005 11:15 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh

    Gustav so 19. března 2005 10:47:06
    Cau. Kde byla ta rozjeta holka, co prelejzala sprahlo mezi vozy tramvaje?
    xxxxxxxxx so 19. března 2005 10:47:43
    Jó, to nevim... přijde ti jako asiatka ?
    Gustav so 19. března 2005 10:48:08
    Ja uz si ji nepamatuju. Byl jsem rad, ze jsem se nepoblil.
    xxxxxxxxx so 19. března 2005 10:48:53
    Zkus nacpat hlavu mezi převodovku a trakční motor v podvozku T-3 a budeš vypadat všelijak...

    Klikni na vlastni riziko1, vlastni riziko2 a vlastni riziko3.

    V televizi ukazovali i fotku "za ziva". Jak jsem rekl, byla to hezka holka. Myslete na to, az budete treba prechazet pred tramvaji a divit se, proc zvoni...

    19.3.2005 12:12 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Boah... radši to stáhni... :-/
    19.3.2005 12:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Je to fakt tak hnusný? Já mam tedy dobrou představu jak to může vypadat, tak na to neklikám.

    Nemusel to ale dávat jako odkaz.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 12:42 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Myslim, ze jsem varoval dostatecne. Ano, ty zabery jsou strasny; taky to byla tragedie lidske blbosti.

    Tramvajak nevidi mezi vozy. U T6 (novejsi, hranata, ale porad s 2 vozy) vidi blbe i na zadni dvere. Nezastavi na fleku. A ma obrovskou hybnost. A to posledni, nejhorsi: jezdi s lidmi a v mistech, kde se mnoho lidi pohybuje.
    19.3.2005 12:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Dokážu si to představit, skutečně. Já fakt nedokážu pochopit lidi co si myslí, že kontakt s kolejovým vozidlem (,,stačí`` i ta hloupá tramvaj (kolik váží? jeden vůz bude určitě v tunách, že?), nemusí to hned být nákladní vlak nebo rychlík) dokáží přežít.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 13:48 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    pridej, a to hodne. IMHO desitky tun minimalne - je to fakt masivni zelezo...
    19.3.2005 13:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Desítky tun? Takový tank váží něco mezi 40 až 60 tun. Je to sice pitomý odhad, ale já myslím, že víc jak deset tun to nebude určitě.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 14:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Au.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 14:22 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    (ja vedel, ze to nekdo vygoogli)

    Ale stejne jsem cekal vic. Ja to bral podle toho, ze normalni osobni vagony vlaku maji IIRC nejakejch 25 tun... No nic :-)

    19.3.2005 14:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Hm, já zase čekal o něco míň :-) Ale je fakt, že normální železníční lokomotiva má kolem 80 tun, hm, tramvaj je podle mě menší než železniční vagón…
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 19.3.2005 14:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Typické pohotovostní váhy: tramvaj T3 - 15-16 tun (podle konkrétního typu), tramvaj T6 - 16 tun, běžný osobní vagón 38-42 tun, lokomotiva 60-120 tun, Boeing 747 - 184 tun... Stačí? :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 19.3.2005 14:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Jinak tyhle váhy jsou spíš dolní hranicí, v praxi to může být víc (podle výbavy, motoru atd.). U tramvaje jsem samozřejmě uvedl váhu jednoho vozu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.3.2005 14:03 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    U te na tech snimcich (T3) ma 16t kazdy vuz. Prazdny. Navic moznych 110*80kg lidi.
    19.3.2005 12:52 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Hmm, radsi se neptej - <cernej humor> takovy tekuty puzzle</cernej humor>. Nic pro slaby natury.
    19.3.2005 12:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Teď jsem obědval, nechci uklízet znova, takže fakt asi radši ne.
    Copak toho není dost?
    19.3.2005 19:04 Hanz | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Hmmm proc jste to stahli? Je to vystraha, i kdyz dost drasticka ale vystraha to je obrovska... kdo na to nechce kliknout at na to neklika... Dostal jsem se k PC az ted takze jsem nemel moznost to videt... (ne ze bych po tom nak touzil, ale mozna po tom budu opatrnejsi na svuj zivot)
    19.3.2005 19:18 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Mysli. Taky by to mohli videt treba jeji rodice. Rozhodne nechci vysvetlovat na policii, kde ze jsem k tomu prisel. K tomu, proc jsem to sem dal - jako durazne varovani - to uz poslouzilo. Jinak neni dalsiho duvodu se v tom stourat.

    Vice uz jen emailem.
    19.3.2005 19:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uh
    Co ti na to může policie říct? Nic. Znáš rotten.com?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    19.3.2005 11:15 Fatman
    Rozbalit Rozbalit vše Ona na to jednou přijde, ale aby to nebylo poslední poznání v životě.
    Nic si z toho nedělejte, takových "kaskadérů" potkávám na silnici mraky, hlavně Liberec, to je jejich specialita. Marast na silnici, klouže to jako blázen a "dárci orgánů" vesele šlapou svoje pedály. Ráno, šest hodin, v lednu, tma vůkol, člověk sotva vidí přes zapocené čelní sklo na silnici a jen odtušíte, že jste minul cyklistu. Ten si s japonským ninjou vůbec nezadá. Je oblečen celý v černém. Na kole nic, co by alespoň ve svitu světel se zatřpytit mohlo. Světlomet a zadní světlo je zbytečná zátěž. Jezdím kvůli tomu spíše ke středu vozovky, ale tito lidé si vůbec neuvědomují riziko smrti. Slečně na kole, která si byla tak jistá ve své pravdě, bych doporučil léčbu střetem s vozem Tatra 815, když tam mám tak 12 tun písku. Těžko by už asi něco vysvětlovala, neboť by už na to neměla s největší pravděpodobností "náladu". I kdyby jste se stavěli na hlavu, naloženou Tatru na fleku nezastavíte. Nejspíš bych ani nevěděl, že do mě někdo s kolem narazil.(tma plus hluk v kabině plus nicotných 60 - 70 kg proti tolika tunám)
    19.3.2005 12:25 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše na fyzice asi spí všichni :-(
    jojo, silnice jsou vděčné téma ...

    když jsme u těch cyklistů, nejvíce mě dostávají ti, co si koupí nějaké blikátko s nepříliš svítivými diodami, zapnou ho na režim s jednou diodou, vrazí ho pod sedátko, takže ho způlky zakrývá a druhou půlku zakrývá jejich tlustá prdel nebo bagáž na nosiči, a myslí si, že jsou ve 100% bezpečí :-(

    mno, co se týče pochopení pro stanovisko jiných, mě trápí ten problém, že většina lidí se mnou ztratí trpělivost dříve, než se mi podaří jim něco vysvětlit nebo naopak než oni něco vysvětlí mě :-( ... a já už tu ztrátu trpělivosti od nich také chytám :-(
    19.3.2005 14:15 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše souboj argumentu
    je mozny jen v takove hre, kde si predem dohodnete, ze plati nejaka pravidla. v zivote nejde o argumenty, jde o to, vyhrat. jakkoliv.
    19.3.2005 18:28 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souboj argumentu
    V tom případě s tebou diskutuji už jen se střelnou zbraní. Přesněji diskutuji jen střelnou zbraní.
    19.3.2005 19:23 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souboj argumentu
    U potencialni autonehody?

    a) silis

    b) nevis, co pouziti zbrane znamena, nebo za jake situace se to vubec da ustat (nahodou tu problematiku z hlediska legislativy znam)
    19.3.2005 19:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souboj argumentu
    No, v některých zemích se toto nazývá ,,přehlasovat``, takže bych to tak černě neviděl ;-)
    Copak toho není dost?
    21.3.2005 14:14 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souboj argumentu
    obcas se stane zazrak a oba partneri v diskusi dodrzuji "nepsana" pravidla, aniz si to predem museli vyjednat ;) dokud ovsem jeden z nich nevytahne tu bouchacku.
    Luk avatar 19.3.2005 14:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Blbost ~ bezohlednost
    U nás na nádraží před cca 3 lety jakýsi starší člověk dobíhal rozjíždějící se motorák. Těsně před ním mu ujely nohy a vletěl před zadní podvozek - následky snad nemusím uvádět. Není mi líto jeho (tohle je potrestaná blbost), je mi líto všech těch, kterým způsobil zbytečné problémy - kteří z toho mají doživostní psychické následky, kteří přišli někam pozdě nebo vůbec (a třeba propásli životní šanci), kteří měli spoustu práce navíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.