O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Včera toho na mne bylo nějak moc. Den blbec, vůbec nic se mi nedařilo a večer, cestou domů, jsem málem srazil autem dívku na kole.
Přijíždím domů do zapadákova, tzn. že sjedu s dálnice D5 v Loděnicích, projedu dvě křižovatky a pak pár km po liduprázdné okresce až do rodného údolí. Jenže hned v první křižovatce, takovém nepřehledném venkovském téčku na konci sjezdu, mi (příjíždím z vedlejší) znenadání pár cm před světly proletí kolo. Štěstí, že jsem jel tak pomalu a že jsem u toho úplně nespal. No, pogumoval jsem z leknutí trošku asfalt a následovala typická automobilní konverzace: "Ty kreténe, to neumíš dávat přednost, vole?" "Do prdele, jak mám někomu dávat přednost, když není vidět? Já nejsem kočka!" (Bylo to v půl osmé večer a to kolo nemělo ani světla ani odrazky.) "Tady je všude světel, koukej si vyčistit brejle, debile!" atd...
Smutné je, že se mi ji nepodařilo přesvědčit, aby uznala, že "měla sakra štěstí" a "koukala s tím svým vehiklem něco udělat", nebo nejezdila ve tmě. Dostala mne s tvrzením, že v obci, kde jsou přece světla, jezdit může. Obvzlášť v té Loděnici, kde u dálnice si není vidět ani na spičku vlastního nosu, zní tahováhle nebezpečná pitomost prima :-/. Nakonec jsem tu plodnou debatu vzdal a odjel. Jen doufám, že příště tu osobu nepotkám já. Nerad bych měl problémy proto, že je pitomá a nechápe, že od volantu to vypadá trošku jinak...
Přitom to byla docela hezká holka.
(Ikdyž... to byla ta, co přelézala spřáhlo mezi dvěma vozy tramvaje, také. Jen naporcované na 4 kusy na tom podvozku už jí to moc neslušelo (na Síti jsou fotky; jen pro silné žaludky)).
Poučení? Zkuste se občas vžít do situace toho druhého, co s vámi nesdílí názor. Třeba vám to někdy zachrání život.
Tiskni
Sdílej:
Gustav so 19. března 2005 10:47:06
Cau. Kde byla ta rozjeta holka, co prelejzala sprahlo mezi vozy tramvaje?
xxxxxxxxx so 19. března 2005 10:47:43
Jó, to nevim... přijde ti jako asiatka ?
Gustav so 19. března 2005 10:48:08
Ja uz si ji nepamatuju. Byl jsem rad, ze jsem se nepoblil.
xxxxxxxxx so 19. března 2005 10:48:53
Zkus nacpat hlavu mezi převodovku a trakční motor v podvozku T-3 a budeš vypadat všelijak...
Klikni na vlastni riziko1, vlastni riziko2 a vlastni riziko3.
V televizi ukazovali i fotku "za ziva". Jak jsem rekl, byla to hezka holka. Myslete na to, az budete treba prechazet pred tramvaji a divit se, proc zvoni...
Ale je fakt, že normální železníční lokomotiva má kolem 80 tun, hm, tramvaj je podle mě menší než železniční vagón…
mno, co se týče pochopení pro stanovisko jiných, mě trápí ten problém, že většina lidí se mnou ztratí trpělivost dříve, než se mi podaří jim něco vysvětlit nebo naopak než oni něco vysvětlí mě
... a já už tu ztrátu trpělivosti od nich také chytám