abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    22.4. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1399 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Menime menu nie cenu...

    8.12.2008 20:15 | Přečteno: 1611× | 6 | poslední úprava: 8.12.2008 20:15

    Eurokampan pod heslom "menime menu, nie cenu" vrcholi, euro sa blizi. Niektori zobrali toto heslo doslovne a podla neho sa aj riadia, ini zase si nepamataju presny konverzny kurz. ;-) Co ma ale najviac zaujalo je toto porovnanie. Celkom to sedi - cize vracaju sa stare casy nasich otcov a mam. Otazka znie ci su to casy dobre alebo zle. Ukaze cas.

    Ale faktom je ze od 1.1.2009 zacneme prichadzat do styku s novou menou a od 16.09.2009 konci tzv. kratky dualny obeh (tip dna: chodte za hocktorym obchodnikom a spytajte sa ho ako sa tesi na kratky dualny obeh - ak od zlosti a stastia neodpadne tak vas zaskrti :-D ide totiz o to ze ked od 1. do 16.1.2009 pridete do obchodu so SKK tak je obchodnik povinny vam vydat v eurach ;-)). Niektori ocakavaju rast bezhotovostnych platieb, dochodcovia odnasaju celozivotne uspory do bank, iny sa biju na postach o startovacie euro balicky - asi predzvest sviatkov pokoja a mieru :). Ostatne tieto sviatky a hlavne obdobie tesne pred a po poslednom dni v roku budu napate. Banky budu prehadzovat bankove systemy na euro (ocakavaju omeskanie bezhotovostnych platieb o 2 - 5 dni), prevaza sa bezhlavo eurohotovost (na svojich sluzobnych cestach som bol vytlaceny na krajnicu takymto konvojom aj 2x denne :-D ), automaty sa prerabaju na eura, ludia behaju po uliciach s eurokalkulackami... Den E sa blizi...

           

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.12.2008 20:52 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    doufam,. ze Slovaci neprijdou o 1/3 uspor jako tenkrat zapadni Nemci 

    drc avatar 8.12.2008 21:04 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    To je asi tak férové a případné přirovnání jako kopanec do koulí.

    V Německu byl problém v tom, že se z politických důvodů měnilo ve zcela nerealistickém kurzu 1:1. ("Na lavičce v parku...")

    8.12.2008 21:18 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    'zapadni' bylo velmi zavadejici a prosim o prominuti, cely zivot jsem zvykly rikat zapadni Nemci a nekdy to pouziji i dnes.

    Michal Fecko avatar 8.12.2008 21:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Miesas hrusky a jablka...
    8.12.2008 21:15 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    takze jeste jednou a pomalu, Nemci pri zavadeni EURa prisli (neoficialne) o 1/3 uspor. Tecka.

    JiK avatar 8.12.2008 21:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    ale doted se to tajilo, vid? Vis to jen ty a ten mimozemstan po havarii v nevade co je ted v tajne zakladne na odracene strane mesice....
    8.12.2008 22:54 Zadejte prosím své jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    zalez Faune.

    8.12.2008 22:58 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    LOL! :-)
    drc avatar 8.12.2008 21:26 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Aha, no hlavne, ze východním Němcům zavedení eura nijak neublížilo ;-)

    Budu stasten za kazdy odkazany zdroj pro takove tvrzeni.

    9.12.2008 00:22 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    si najdete na wiki spotrebitelsky cenovy index (napr. v Nemecku)  a uvidite, ze napr. od roku 1994 do roku 2001 to byla vlastne primka a po zavedeni EURa to strme stoupa. Jinak samozrejme nelze ocekavat, ze statni statisticky urad verejne prohlasi, ze lidi prisli o uspory tim zavedenim eura. Samozrejme, JiK by si to tak predstavoval, ale to se nestane - viz Chomskeho propaganda-model.

    9.12.2008 00:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Noam Chomsky?
    9.12.2008 09:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    si najdete na wiki spotrebitelsky cenovy index (napr. v Nemecku)  a uvidite, ze napr. od roku 1994 do roku 2001 to byla vlastne primka a po zavedeni EURa to strme stoupa.
    Třeba tento? I když je to pěkně mizerně udělaný graf v Excelu s miniaturním rozlišení, tak tam nic jako přímka do 2001 a obrovský nárůst po 2001 vidět není.

    Třeba náklady za dopravu (Verkehr) rostly výrazně už před zavedením eura. Jediné, co vykazuje velký skok po zavedení eura jsou potraviny (Nahrungsmittel), což je asi nejvíc viditelná oblast. Potom dále výrazně roste alkohol a zdravotnictví (Gesundheits), ovšem netroufám si tvrdit, že tohle způsobila nová měna.
    Jinak samozrejme nelze ocekavat, ze statni statisticky urad verejne prohlasi, ze lidi prisli o uspory tim zavedenim eura. Samozrejme, JiK by si to tak predstavoval, ale to se nestane - viz Chomskeho propaganda-model.
    Nicméně data statistického úřadu jsou asi jediným autoritativním zdrojem, který existuje a z nich prostě nic o velkém skoku v cenách po zavedení eura neplyne. Nečetl jsem jejich metodologii, takže třeba to schovali tam při konverzích marka/euro, ale příliš tomu nevěřím.

    Pokud máte jiné zdroje, stálo by za to je nalinkovat. Já nic jiného, než tohle nenašel.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    belisarivs avatar 9.12.2008 10:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    A vy se zeprejte nemcu jak to zkutecne bylo.

    Bavil jsem se s jednim zednikem, co v nemecku delal a ten mi rikal, ze Nemci byli ve srabu, ale protoze byly zmrazene ceny, tak se to neprojevilo.

    Az zkoncilo zmrazeni cen, projevila se inflace narazove velkym skokem. Cili za to nemuze Euro. To, ze se plati jednou ci druhou menou nema na nic jineho vliv nez na mnozstvi te meny dane kurzem.

    Je to to same jako kdyz se u nas rusily desetniky a dvacetniky. Hned staly rohliky 1,50. A hlupaci si hned mysleli, ze to je kvulizruseni haleru. Az pak se provalil kartel.

    Ty Vase bolsevicke svasty me zacinaji vazne vadit. Melete, nevite o cem, ale vite, ze strana by to dala do poradku. Fakt ohromne.

    IRC is just multiplayer notepad.
    9.12.2008 11:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    A ted stojej 2.50? Muze za to euro? Nebo snad neviditelna ruka trhu? Prd, smejdi se na nas domluvili.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    8.12.2008 20:58 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    To porovnanie je dost zavádzajúce.... noviny a topánky sú OK, ale auto, kamera a televízor z r. 1965 sú z tých lacnejších, zatiaľ čo tie moderné sú luxusnejšie... slušné auto sa dá kúpiť podstatne lacnejšie ako 42500€, kamera za dosť menej ako 663€ a televízor tiež - asi tak na ½ to odhadujem.

    Priemerný plat v r. 1965 bol asi 1500 Kčs, dnes je to 740€, čo aj zodpovedá tej ½.

    Takže z jednej strany - je to ako za starých čias, ale topánky a noviny sú 2× drahšie.

    Z iného uhla pohľadu, .je to ako za starých čias, len ceny áut a elektroniky sú polovičné, ale máme aj polovičné platy.

    Potraviny a textil boli ale o dosť drahšie, z každého uhla....

    Michal Fecko avatar 8.12.2008 21:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    To porovnanie je dost zavádzajúce....
    Suhlasim do istej miery...
    noviny a topánky sú OK, ale auto, kamera a televízor z r. 1965 sú z tých lacnejších
    V 1965 nebol taky velky vyber a konkurencia ako je dnes...
    , zatiaľ čo tie moderné sú luxusnejšie...
    To iste, ale na tu dobu bola kamera teda riadny luxus...
    slušné auto sa dá kúpiť podstatne lacnejšie ako 42500€, kamera za dosť menej ako 663€ a televízor tiež - asi tak na ½ to odhadujem.
    Auto urcite, ale zase uplneho lacnaka sa kupovat neoplati, ta kamera - no zalezi na tom aka a to iste plati o telke (ci bude LCD, PLAZMA atd. atd. )
    Priemerný plat v r. 1965 bol asi 1500 Kčs, dnes je to 740€, čo aj zodpovedá tej ½.
    Suhlasim...

    drc avatar 8.12.2008 21:13 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Hlavne porovnávat ceny stanovené trhem s cenami stenovenými stranou a vládou je dost divny.

    JiK avatar 8.12.2008 21:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Myslim, ze hazes perly svinim, kdo to chce videt a chapat, pochopi, kdo chce remcat a nadavat jak se ma spatne, bude to delat i s tvym vysvetlenim.
    Michal Fecko avatar 8.12.2008 21:30 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Zápis je v kategorii RelaX... Tak to co som pisal neber vazne - je to skor take humorne zamyslenie a aj to porovnanie je samozrejme nadsadene (a kazdy s nadhladom to verim aj tak pochopil).
    9.12.2008 12:11 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Pro koncového spotřebitele to vyjde nastejno. Což se IMHO zápisek snažil říct.

    8.12.2008 22:03 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    kdyz jsem jel v lete do bratislavy tak jsem, nevim proc, myslel ze uz tam euro mate - aspon byl vylet zajimavejsi :-)
    Michal Fecko avatar 8.12.2008 22:06 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    co to zmiatlo? cenovky v obchodoch, ale nejake billboardy? ;-)
    8.12.2008 22:21 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    zmiatlo ma jak v ceskych mediich furt dokola pisou o tom ze slovensko prechazi na ecka
    AltOS avatar 8.12.2008 23:17 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Jestli sis to nahodou nesplet se Slovinskem. :-D

    9.12.2008 12:12 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Nojo, Austria nebo Australia, to si přece může splést každý. :-D

    11.12.2008 08:05 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    v ceskych mediich furt dokola pisou o tom ze slovensko prechazi na ecka
    Nepletieš si to s iným éčkom? :-D
    9.12.2008 16:40 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    vlastne i v Londyne me dost prekvapilo kdyz mi vraceli v librach :-), holt ze me by Klaus radost nemel :-)
    8.12.2008 23:43 Cohn-Bendit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    co jste vubec mel co delat v Baratislave? Odpovezte mi na otazku, kdo Vam ty vylety do Bratislavy plati?

    9.12.2008 07:40 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Místo peněženek měšce a ty bohatší hrnce :-)

    9.12.2008 10:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Nejmenší mince

    Jsem zvědavý, co budou lidi říkat, až se jim vrátí jednocentový mince.

    Na Slovensku je v současnosti nejmenší 0,50 Sk a s Eurem nějakých 0,30 Sk, v Česku nyní 1 Kč a s Eurem (při dnešním kurzu) 0,25 Kč.

    9.12.2008 20:39 none | skóre: 10 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejmenší mince

    Vo Finsku napriklad sice natlacili euro centy, ale nepouzivaju ich. A taliani zase volaju po euro bankovke. Clovek si nevyberie...


    msk avatar 9.12.2008 11:21 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Lol, tie prevozy su nahodou super. Este teraz sa smejem, ked mi znami rozpravali, ako saskuju v Kremnici. Nie ze by z mincovne vysli na hlavnu cestu, s ktorou mincovna priamo susedi, a tahali do prdele, ale oni musia stale menit trasu. Tak sa raz vybrali z mincovne na hlavnu cestu, po 100m odbocili do centra, tam sa zamotali, posrali jednu krizovatku a skoncili v slepej ulici pred Jednotou. Kokotkovia so samopalmi vyskakali a zablokovali ludi v okolitych obchodoch, pokym z tade laskavo nevycuvali a neodplavali doprdele. O vytlacani vsetkych aut do okolitych jarkov som uz tiez pocul, sam som ich ale nestretol. Co to vozia som bol doma len 2x. Zato si este celkom dobre pamatam, ako ma nejaky politicky kokot v bavoraku P0022 skoro vytlacil pri Zlatych Moravciach z cesty, ked predbiehal do horizontu. Jeho sofer ale po chvili pochopil, ze som ochotny zomriet za vlast a spratal sa pol sekundy pred zrazkou do svojho pruhu :)
    Michal Fecko avatar 9.12.2008 15:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Zato si este celkom dobre pamatam, ako ma nejaky politicky kokot v bavoraku P0022 skoro vytlacil pri Zlatych Moravciach z cesty, ked predbiehal do horizontu. Jeho sofer ale po chvili pochopil, ze som ochotny zomriet za vlast a spratal sa pol sekundy pred zrazkou do svojho pruhu :)
    :-D :-D :-D Rovnaka skusenost - za mnou sirena, hukot a trubenie - policajna kolona z 1. policajneho auta maval zeleny rukou aby sme sa pratali z cesty, nespomalil som akurat som sa mu uhol (spomalovanie ich obycajne iba rozcerti - hlavne ked nemozu obehnut - viď ďalej), oproti isiel kamion a kedze vdaka nasim 0,2m krajniciam nemal tiez kde ist, policajt pochopil ze svoje pravo prednostnej jazdy moze uplatnit az po prave prednostnej jazdy oproti iduceho kamiona - ale isiel teda za mnou riadne natesno - dobre ze ma nepotlacil... ;-)
    9.12.2008 15:24 none | skóre: 10 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...

    Obchodnik po dohode so zakaznikom moze vydat naspat aj v korunach.

    Michal Fecko avatar 9.12.2008 15:32 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    Ja suhlasiť nebudem - aby som mal starosti s menenim SKK? :-)
    28.12.2008 20:09 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Menime menu nie cenu...
    K tým meškaniam platieb... Okrem toho, že oficiálne sú operácie nedostupné, tak človek pri troške reálneho pohľadu musí pochopiť, že so železom, ktoré majú k dispozícii to ani nie je možné rýchlejšie. Okrem toho, že sa robia ročné uzávierky, čo obvykle trvá niekoľko hodín (často rádovo 10), teraz treba všetko prekonvertovať na EUR, čo sú v bežných bankách miliardy záznamov... takže, železo sa nám ešte len zahreje :)
    Ja vim, on vi, a ty sed, nano!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.