abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 921 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    20.5.2009 20:58 | Přečteno: 1813× | 6

    Zamyslali ste sa niekedy nad ziarenim pochadzajucim z pocitaca (trebars aj elektroniky ako takej - ale ostanme u PC pretoze denne za nimy sedime hodiny)? Ako nas ovlyvnuje (a ci vobec), ake su jeho nasledky (dlhodobe, kratkodobe) a ako sa proti nemu chranit. Urcite budete oponovat, ze sa nezistilo to, ci zistilo sa ono, ale pri dnesnych frekvenciach, vykonoch a pod. je to celkom dost vyznamne vplyvajuce. Poznam vela ludi (dokonca to mame aj v praci) ktori PC skrinu maju neustale otvorenu (niekedy aj hore na pracovnom stole) - to musi byt z dlhodobeho hladiska asi nebezpecne... Alebo si na to organizmus postupom casu zvykne? Moze jedlo pomahat v boji proti ziareniu pochadzajuceho z PC ci ostatnej elektorniky? A co poviete na LCD monitory? Oproti CRT pokrok - ale az taky markantny?

    Pamatam sa ze na zakladnej skole nas ucili ze nesmu byt monitory natocene na ludi zadnou castou ale zasadne voci stene. Ako je to s LCD, ziaria viac z predu ci zo zadu? Ja viem - strasne vela otazok - niesom biolog/chemik/castiocovy fyzik - ani sa o to velmi nezaujimam - takze uvitam vase nazory na tuto problematiku...

           

    Hodnocení: 17 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Ako sa vyvarovat negativnym vplyvom ziarenia pochadzajuceho z pocitacov (elektroniky vseobecne)?
     (15 %)
     (3 %)
     (12 %)
     (70 %)
    Celkem 67 hlasů

    Obrázky

    Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.5.2009 21:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Mám počítač a všecky serepetičky vokolo připojený na psa s vypínačem, kterej je vypnutej vždy v noci a když PC nepoužívám (stejný platí pro další počítače v baráku). Mobil taky na noc vypínám. WiFi AP v baráku (už) není. Tak snad ok ;-)
    20.5.2009 21:18 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    LCD by nemel zarit vubec, u CRT vydava nebezpecne zareni proud elektronu narazejici do masky a LCD pouziva zcela jinou techniku, mozna jestli podsvetleni trubicema taky trochu nezari.

    20.5.2009 23:03 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Ne, nezáří - podsvětlovací trubice jsou obdoba klasických (a úsporných) zářivek, jen nemají žhavené elektrody (proto Cold Cathode Fluorescent Tube). Zapalují se zvýšením napětí, ale pak běží na mnohem nižších (kolem 100-200V podle délky). Takže mimo světla vydávají jen UV A záření, které ale neprojde skr materiál trubice (sklo propouší jen nejméně energetickou část UV A, které je neškodná).

    Na rengenové záření je třeba poněkud vyšší napětí (minimálně stovky voltů, ale spíš kilovolty) a hlavně pořádné vakuum. U CRT je to měkké rengenové záření, čím větší obrazovka a vyšší napětí, tím tvrdší (ale pořed měkké ve srovnání s tím v lekéřských rengeech). Čelní strana obrazovky je ale z tlustého olovnatého skla, taže téměř všechno záření je pohlceno (proto se nemá sedět k monitoru zády - silná vrstva je jen ve předu).

    A samozdžejmě u LED podsvětlení (nebo v budoucnu u OLED monitorů) je jediným "zářením" slabé vf vyzařování z řídící elektroniky, které je ale většinou o řády slabší než rádiové a televizní vysílání ve stejném rozsahu.
    21.5.2009 08:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    LCD by nemel zarit vubec

    Ani ve viditelné části spektra? :-)

    20.5.2009 21:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    "Pamatam sa ze na zakladnej skole nas ucili ze nesmu byt monitory natocene na ludi zadnou castou ale zasadne voci stene. Ako je to s LCD, ziaria viac z predu ci zo zadu? Ja viem - strasne vela otazok - niesom biolog/chemik/castiocovy fyzik - ani sa o to velmi nezaujimam - takze uvitam vase nazory na tuto problematiku... " - Tady se jednalo o klasicke CRT monitory - ze kterych teoreticky mohlo unikat RTG zareni pres nedostatecne stineni (vysoke napeti a vakuova trubice). Z LCD monitoru oproti tomu nedostanete zadne zareni - funguje na principu prosvetlovani tekutych krystalu svetlem. Wifi, BT, televize, radio apod. nejsou IMO vubec nebezepecne (pokud nestrcite hlavu k magnetronu z mikrovlnky nebo k antene radaru na letisti) - daleko vetsi energii telo absorbuje z prirozeneho radioaktivniho pozadi (radon, kosmicke zareni apod.). A reseni typu vypinat na noc pocitac, mobil, wifi AP, mi prijde vzhledem k dnesnim koncentracim skodlivin ve vzduchu (a zvlast ve mestech/u silnic) smesne.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    kotyz avatar 21.5.2009 10:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Ja na noc komp a televizi vypinam taky, ale z jinejch duvodu. Protoze to zere i ve standby a jeste na tom sviti mala cervena kontrolka. Akorat router nechavam zaplej (a radiobudik), protoze bracha v noci nespi a rval by ze mu nejde net ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2009 21:49 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    Hehe, ten obrazek s Wifi je skvelej. Neco podobnyho jsme nedavno resili v praci. Firma provedla mereni Wifi signalu a navrhla umisteni AP. Nektery byly v kanclech. Prinesl jsem jeden do jednoho kanclu a jeden chlapik, at to odnesu treba do vedlejsi mistnosti, ze ho z wifi boli hlava. Tak jsem to odnesl. Druhej sefik ale rek, ze se to da presne tam, kde to firma naplanovala, protoze sefikovo sefik (vyssi sefik) si porad stezuje, ze se mu na iphonu ztraci wifi signal, kdyz prochazi budovou. Tak jsme AP dali zpet do kanclu ke chlapikovi, kteryho z toho boli hlava. Tak si chlapik stezoval, ze ho boli hlava. Tak sefik rekl, ze zkusime wifi signal vypnout, ale nikomu to nereknem. Za tyden po vypnuti wifi chlapik z kanclu zase psal email, ze ho boli hlava. Takze asi tak:)

    A jedna asistentka taky nechtela wifi v kanclu, ale ve vedlejsim kanclu ji nevadila:)

    20.5.2009 22:12 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Vetsina tehle expertu si to zpusobuje psychologicky sama.
    Proste to ma bolet tak to bude bolet.
    21.5.2009 01:07 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    Nejvic me ale fakt bere, kdyz tomu cloveku nevadi, ze to AP je ve vedlejsi mistnosti za drevenou tenkou "zdi", v kapse ma mobil, po celej budove je rozvedenej bezdratovej telefon a v budove ma APcka jeste jinej provider. Ale on si stezuje zrovna na to AP, ktery ma v kanclu:)

    21.5.2009 08:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Nestačilo by ten AP zamaskovat a říct mu, že je to něco jiného? :-)
    21.5.2009 09:28 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    Bohuzel, tak blby tam lidi nejsou:) Navic zrovna tohle AP ma antentku. Mame pak jeste cisco s integrovanou antenou, ale i tak se lidi ptaji, co to je a neodvazil bych se jim kecat a navic ani netusim, co bych si tak jinyho mohl vymyslet:)

    masožravá palma avatar 21.5.2009 09:51 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Tak jim rekni, ze je to detektor zareni... Zjistuje, jestli je v mistnosti "skodlive" zareni a reaguje na nej. (A dokonce to bude skoro pravda :-) )
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    21.5.2009 13:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    ..a reaguje na něj vytvořením záření v opačné fázi aby ho v dané oblasti potlačil :-D.
    22.5.2009 08:43 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    No, moje první setkání s bezdrátovými hlodavci fungovala tak, že mě začala brnět ruka - v jednom případě až po chvíli a pouze po předloktí (myš od MS, bylo vidět, že jí chybí ocas), ve druhém prakticky hned poté, co jsem ji čapl do ruku. To byla myš od Logitechu schovaná ve stole, takže tady se zrak neangažoval vůbec. ;-) Většinou si to lidi dělají psychicky sami, ale někdy to opravdu můžou cítit...
    20.5.2009 21:57 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    LCD vyzařuje nějaké ty elektromagnetické vlny z elektroniky ale to je bezvýznamné. Staré monitory s baňatou obrazovkou někdy trošku zářily rentgenově jak už bylo řečeno ale novější už byly stíněné takže bez obav. K tomu vypínání spotřebičů tvrdým vypínačem, má to jistá pozitiva. Dost to šetří energii. Jistě, dnešní přístroje už tolik ve stendbáju tolik nežerou ale když se to posčítá tak to zas tak bezvýznamné není. Taky je menší riziko že při bouřce přiběhne po vedení nějaká neplecha. Můj názor na škodlivost záření z elektroniky, mobilů a podobně je že neškodí ani tak ty přístroje jako životní styl který přinášejí. Prostě když někdo telefonuje dvacet hodin denně tak ho z toho brzo klepne ale nebude to zářením. Vykašli se na záření, víc ti uškodí když se budeš nervovat kvůli blbostem. Jak říká jeden můj kamarád: nerozčiluj se, rupne ti cévka a budeš tahat nohu.

    Jo a mobil samozřejmě na noc vypínám taky, mám k tomu dobrý důvod. Nikdo mě nemůže po nocích otravovat. Bráchovi jednou ve dvě v noci volal kolega že je v hospodě a potřeboval by půjčit dvě stovky. Když byl poslán tam kam slunce nesvítí tak obtelefonoval dalších pár kolegů. když ho všichni poslali do pérdele tak je všechny obvolal znova aby se jim omluvil.

    Zdenek.Z avatar 20.5.2009 22:16 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Michal Fecko avatar 20.5.2009 22:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    :-)
    Nicky726 avatar 20.5.2009 22:36 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Milan Lajtoš avatar 20.5.2009 23:23 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Keď som raz telefonoval v jednej firme, zamotal som si vlasy do niečoho, čo bolo nalepené na slúchadle telefónu. Ako som sa neskôr dozvedel, jednalo sa o rušičku elektrosmogu... Avšak nebola taká štýlová a so všeliakými znakmi ako na tých stránkach. Osobne si myslím, že je to aj tak strašná hovadina! ;)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    Zdenek.Z avatar 20.5.2009 23:57 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    To je určitě věděcky prokázané! A taky NucleoSTOP filtry na jadernou energii ze zásuvek byste měli mít! :-D

    21.5.2009 00:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Upozornění: Kopírováním ztrácí znak svou účinnost a původce zneužití si může energeticky ublížit.
    :-D :-D :-D :-D :-D :-D
    JiK avatar 21.5.2009 01:12 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    ty si delas prdel, ale kdyz si ten, kdo to ilegalne ofoti na kopirce, zauzli cakry, tak uz mu je nerozpletou ani mnisi ze Shaolinu, a nejaci vedci nemaji vubec sanci. V podstate je prokazano, ze kdyz mas maturitu z jakekoli prirodni vedy, znici ti to energeticka centra natolik, ze uz ti zadny lecitel az do smrti nemuze pomoct, lidi to berou na lehkou vahu, ale nastesti (i diky nasemu skolstvi) uz ta "infekce" lidi vedou poklesla a tak ty energeticke postupy lepe funguji na beznou populaci :-)
    21.5.2009 01:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Tak to je HUSTÝ :-D. P.S. Nicméně z hlediska elektronika by mě zajímalo jakou by asi tak měly ty dvě spirály vyzařovací charakteristiku při použití jako anténa :-).
    21.5.2009 10:07 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    spirály se jako antény používají celkem často. Ploché, kuželové i válcové šroubovice. Na nějaké frekvenci by to asi dost solidně vysílalo. Jsou na to simulační programy ale já žádný nepoužívám. při svém anténářském kutění jsem si vystačil s osvědčenýma konstrukcema.

    Jendа avatar 20.5.2009 23:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    WiFi - při těch výkonech... Ale stejně mám kvůli síle signálu směrovku :-)

    LCD monitor - te-o-re-ti-cky mož-ná UV, kdyby byl špatný luminifor na výbojce. Ale to je stejné jako s "úsporkou".

    Otevřená case - co by tam mohlo kde zářit?!

    Jediné, co mi na počítači strašně vadilo, bylo pískání. Jsem docela citlivý i v oblasti přes 15kHz. Nejdřív CRT monitor, když zobrazoval větší bílou plochu, potom větráček. Monitor vyměněn za LCD, větráček opraven...

    PS někde bylo, že se při odvíjení izolepy vzniká rentgenové záření. Nemůžu to teď najít...
    Jendа avatar 20.5.2009 23:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Max avatar 20.5.2009 23:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Trochu jsem zagooglil a našel jsem toto : Izolepa jako rentgenka?
    Je to to, co jsi myslel?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 21.5.2009 16:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Aha, ve vakuu. Že mě to nenapadlo. Tak to ten plánovaný experiment ruším :-)
    20.5.2009 23:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    To o tom rengenovém záření je třeba tady, na Wikipedii v článku o triboluminiscenci.
    21.5.2009 19:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    Otevřená case - co by tam mohlo kde zářit?!

    Všechno možné. Měl jsem docela dlouhý čas dřevěný "case" a bylo dost znát, když jsem se postavil mezi TV a PC - zlepšil se výrazně signál, protože jsem kapacitou těla zastavil to brutální rušení. Jinak byly na TV běžně vidět chaotické pruhy a dokonce i ve zvuku bylo prskání jak člověk jezdil myší nebo když se pracovalo s procesorem, grafikou a hdd.. zlatá plechová krabice :-)

    Jediné, co mi na počítači strašně vadilo, bylo pískání.

    To mně taky. Hlavně kondenzátory na základní desce mi dělaly podivný zvuk, šustivý a pískavý který se měnil podle zatížení počítače. To jsem ale neznal napájecí zdroj od notebooku Asus, který naprázdno piští jak mučená myš a pomůže jen ho elektricky zatížit, a nebo odpojit od sítě..

    Max avatar 20.5.2009 23:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Jo, tím olovem by jsi si hodně pomohl, ale spíše do hrobu :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.5.2009 23:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Kovové olovo není nijak nebezpečné, protože se na vzduchu potahuje vrstvou relativně odloného a ve vodě nerospustného oxidu olovnatého. Jedovaté jsou hlavně rozpustne soli olova nebo jeho přášková forma (vzniklé např. spálením tetraethylolova).

    Jsou kovy, které jsou mnohem, mnohem jedovatější, třeba takové thalium (oblíbený to jed Agathy Christie), rtuť ve formě par (po jejich inhalovalování skončíte jako Šílený kloboučník z Carrollovy Alenky) nebo třeba plutonium*, oblíbený materiál Homera Simpsona :-).

    Většina těžkých kovů (tj. železo a dál), pokud nejsou využívány metabolismem, je toxická (viz Wikipedie), ale existují i vyjímky, třeba berilium nebo hliník, který je ale za běžných okolností chráněn vrsvou svého velmi odolného oxidu. A při dostatečně velké dávce se můžete klidně otrávit jakýmkoliv kovem, včetně železa.

    *Mimochodem, plutonium nesvětélkuje zeleně. Sice třeba takovlé plutonium 238 se přirozeným rozpadem natolik ohřívá, že se ve větším množství rozžhaví do ruda, ale jediný radioaktivní prvek, který přirozeně světélkuje, je aktinium, šílěně radioaktivní transuran, a ten světélkuje modře, nikoliv zeleně.

    21.5.2009 08:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Kdyz v Simpsnech muze zelene zarit grafitova tyc, tak proc ne i plutonium :-)
    22.5.2009 09:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Berylium a hliník bych jako příklad těžkých prvků nedával, to už spíš chrom a selen, u kterých je ta dvojakost (nezbytné ve stopovém množství, jedovaté ve větším) poněkud výraznější.
    22.5.2009 09:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Ale já berilium a hliník do těžkých kovů necpu, viz:
    ... ale existují i vyjímky, třeba berilium nebo hliník ...
    Jinak ona ta klasifikace dost záleží na oboru, třeba astronomové pri pousouzeni metalicity hvězd považují za "kovy" cokoliv co není vodík a helium, protože uvnitř hvězdy jsou chemické vlastnosti nepodstatné :-)

    Zdenek.Z avatar 21.5.2009 00:01 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    To "by jsi si" si příště, prosím, odpusťte, nebo přivedete brzo do hrobu mě. ;-)

    Max avatar 21.5.2009 07:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Hehe, dobře, omlouvám se, vodpouštíte mi? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.5.2009 16:56 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    By jsi si je aspoň podle Googlu čím dál víc používáno.
    Jendа avatar 21.5.2009 17:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Výsledky 1 - 10 z asi 10 500 česky psaných stránek na dotaz "by jsi si"se zapnutým filtrem Bezpečné hledání (0,07 sekund)

    Výsledky 1 - 10 z asi 172 000 česky psaných stránek na dotaz "by sis"se zapnutým filtrem Bezpečné hledání (0,19 sekund)
    Něco jsem nepochopil?
    Zdenek.Z avatar 21.5.2009 19:43 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?

    Na "sex s velbloudem" mi google taky najde nějaké výskyty a přesto mě to nepřesvědčí abych ho začal provozovat.

    (9800 "by jsi si" hyperkorektního patvaru oproti 162000 vskytům správného "by sis" není nějak moc.)

     

    21.5.2009 19:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Co se mne týká, je to moc… :-(
    21.5.2009 20:13 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ziarenie z pocitacov a ochana proti nemu?
    Přiznej se, že se za letce jenom vydáváš. Pravý letec tady byl v takovýchto velmi podobných případech už asi tak šestkrát upozorněn na to, že pouze neumí vyhledávat Googlem. Ani jednou na to nezareagoval a pokaždé pak ten nesmysl s Googlem opakoval znovu a znovu. Myslím, že to už je recese, prostě si někdo z původního letce dělá srandu a pokaždé když přide řeč na toto téma, tak ten hlod s Googlem přidá do diskuse k lepšímu... Takový abíčkovský folklór.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.