Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »A tady binárka pro windows (dala docela zabrat, protože se mi nepodařilo přesvědčit QtCreator aby vytvořil statický build).
Zvláště by mě zajímalo jak se řeší v Qt projektech make install a překlady (aby aplikace byla v /usr/bin a překlady v /usr/share/...)Doporučuju cmake.
CMakeLists.txt
soubory pro projekt, případně s drobným komentářem. Akorát v nich zatím nejsou instalační příkazy, k těm se teprve dostanu, ale co jsem koukal do dokumentace, mělo by to jít.
Za takový příklad, s komentáři, bych byl také vděčen!
cmake_minimum_required(VERSION 2.6.0) #minimalni verze cmake
project(jmeno) #jmeno projektu, užitečné k specifikovaní (pod)adresářů u includes, libs apod
#pakliže budete jméno měnit, změntě i v dalších proměnných níže...
# --- Setup QT4 ---
find_package(Qt4 REQUIRED) #vyhledá a přidá Qt4 cmake modul. REQUIRED znamená, že
#pokud není nalezen, nedá se pokračovat v sestavení
include(${QT_USE_FILE}) #cmake funkce Qt
# --- Sources --- #seznam zdrojáků .cpp Na prvnim řádku je jméno
set(jmeno_sources #seznamu - v tomto pripade jmeno_sources
main.cpp
okno.cpp
)
# --- Headers to be MOCed --- #seznam .h, které vyžadují Qt MOC - tzn. všeobecně ty,
set(jmeno_moc #které obsahují Q_OBJECT, sloty a signály
okno.h
)
# --- Qt UI files --- #seznam ui souborů
set(jmeno_uis
okno.ui
)
# --- Setup MOC and UI ---
qt4_wrap_cpp(jmeno_sources ${si_keys_moc})
qt4_wrap_ui(jmeno_uiceds ${jmeno_uis})
include_directories(${CMAKE_CURRENT_BINARY_DIR}) #kvůli výstupním .h co vylezou z uic
# --- Include and Libs search dirs ---
#zde se daj přidat případné další adresáře pro hledání includes a knihoven
#cesty se specifikují pomocí různých proměnných, nejužitečnější jsou hlavně:
# ${CMAKE_CURRENT_SOURCE_DIR} --zdrojový adresář, kde je umístěn TENTO CMakeLists.txt
# ${jmeno_SOURCE_DIR} --zdrojový adresář tam, kde byl deklarován projekt s názve "jmeno",
# čili tam, kde je umístěn CMakeLists.txt, ve kterém je makro project(jmeno),
# (což je v tomto případě stejné jako ${CMAKE_CURRENT_SOURCE_DIR}, ale nemuselo by)
# případně se dá slovo SOURCE zaměnit za BINARY, což je na stejném místě, akorát v cílovém stromu sestavení
# případně se dá najít v dokumentaci množství dalších proměnných pro cesty
#include_directories()
#link_directories()
# ↑ nezapomenout odkomentovat při použití
# --- Configure Libs ---
#set(jmeno_libs ${jmeno_libs} ...) # tím se dají přidat další knihovny pro linkování
# --- Executable & Link ---
add_executable(jmeno-binarky ${jmeno_sources} ${jmeno_uiceds})
target_link_libraries(jmeno-binarky ${QT_LIBRARIES} ${jmeno_libs})
# ↑ závěrečná makra pro určení výstupní binárky(/binárek) a určení, ke které patří které
# zdroojáky a které knihovny
# Pokud sestavujete knihovnu, použijete add_library() místo add_executable()
add_subdirectory()
...
No, tady na ábíčku jeden jeCmake: zjednoduš si život
Tiskni
Sdílej: